— Cessna potkurikoneella

— Boeing 757

Taidan olla aika huono lentomatkustaja, ainakin muutama rohkaisuryyppy pitää ottaa.
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Viesti Kirjoittaja Macco »
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja Carde »
Jätkähän siis on varsinainen siipiveikko!hatey kirjoitti:Metropolitan Convair, DC-3, Caravelle, DC-9 eri versiot, MD-80, A-300 <-näissä matkustajana
Cessna-152, Cessna-172, AS-202 Bravo, Piper Arrow PA-28 <-näissä ohjaajana
Viesti Kirjoittaja Maza »
Viesti Kirjoittaja pnp »
Vaihdoitko ilmassa isompaan, vai oletko vielä siellä ilmassa.Maza kirjoitti:Jollain Cessnalla olen kyllä lentänyt, ... En olekaan koskaan laskeutunut tommosella pikkukoneella.
Viesti Kirjoittaja Touho »
Viesti Kirjoittaja Maza »
Vaihdoin ennemminkin pienempään ja tulin omin päin alas. Yhden kerran laskeuduin koivuun. Moni on pudonnut puusta, minä olen pudonnut puuhun.pnp kirjoitti:Vaihdoitko ilmassa isompaan, vai oletko vielä siellä ilmassa.Maza kirjoitti:Jollain Cessnalla olen kyllä lentänyt, ... En olekaan koskaan laskeutunut tommosella pikkukoneella.
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Ei estä, ainakaan siviilipuolen lupakirjan saantia. Kaupallisista luvista en tiedä.Touho kirjoitti:opetella lentämään, jos vaan toisen silmän heikempi näkö ei estä lupakirjan saantia.
Viesti Kirjoittaja luu5 »
Olen minäkin Concordea simulla lentänyt ja parissa oikeassa käynyt sisälläkin. Suosittelen Barbadoksella Concorde museossa käyntiä, todella hieno. Mutta paras(?) kokemus oli kun Lontoossa asuessa, pöntöllä tarpeillani istuskellessa, luulin rekan ajavan taloon sisälle. Mutta Concordehan sieltä Heathrowlta lähti, ja meni suoraan yli, tämä siis 2000-2001.Salamijakk kirjoitti:Tupolevilla olis exstremeä kokeilla, mutta vain laskuvarjo selässä. Olen kyllä simulentänyt PC:llä Concordella ja se oli kyllä unohtumaton nautinto.
On konetyyppejä, missä laskeudutaan nokka ylhäällä (sokeasti), mielestäni tämä on viallisesti suunniteltu ratkaisu. Siis pelkästään mittareilla laskeutuminen?
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja pnp »
Juu, niin tietysti, olinpa tyhmäMaza kirjoitti:Vaihdoin ennemminkin pienempään ja tulin omin päin alas. Yhden kerran laskeuduin koivuun. Moni on pudonnut puusta, minä olen pudonnut puuhun.pnp kirjoitti:Vaihdoitko ilmassa isompaan, vai oletko vielä siellä ilmassa.Maza kirjoitti:Jollain Cessnalla olen kyllä lentänyt, ... En olekaan koskaan laskeutunut tommosella pikkukoneella.
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Ei varmaan kannata harkita lentolupakirjan hankkimista, jos joutuu tuollaisia pohtimaanSalamijakk kirjoitti:Jos hankkii lentolupakirjan ja ostaa Cessnan ja ottaa pikku kossun lennolle mukaan, niin ei kai ne poliisit pysäytä puhalluttamaan. Miten sitä ajokuntoa voi valvoa, jos vaikka laskeutuu järvelle omalle loma-asunnolle? Voihan sitä jahdillakin ajella pikku siivuissa ihan laillisestikin.
No jätetään sitten vain teoreettiseksi pohdinnaksidarthmother kirjoitti:Ei varmaan kannata harkita lentolupakirjan hankkimista, jos joutuu tuollaisia pohtimaanSalamijakk kirjoitti:Jos hankkii lentolupakirjan ja ostaa Cessnan ja ottaa pikku kossun lennolle mukaan, niin ei kai ne poliisit pysäytä puhalluttamaan. Miten sitä ajokuntoa voi valvoa, jos vaikka laskeutuu järvelle omalle loma-asunnolle? Voihan sitä jahdillakin ajella pikku siivuissa ihan laillisestikin.
Viesti Kirjoittaja JFM »