Apple v Windows
-
Apple v Windows
Viesti Kirjoittaja MacMan92 »
Se on vain nyt silleen että - anteeksi edesmenneelle Jobsille - joka oli häikäilemätön, oman etunsa taistelija joka ei kaihtanut mitään tunnettuja ja tuntemattomia keinoja asiansa ja tarkoituksensa toteuttamiseksi.
Uuden kirjan paljastukset tuovat sitä hyvin esiin - etenkin hänen nk. pimeää puolta. Häikäilemätön, raivoava henkilö jonka tunteet olivat aina pinnassa - kuitenkin samalla muita kohti täysin tunteeton, jopa omaan perheeseen ja lapsiin - ja tietenkin asiakkaitaan kohti.
Ne, kuten kaikki muut eivät tiedä mitä haluavat - vaan he saavat mitä tarvitsevat.
Kun uusi käyttis tuli saatavaksi Lumikissa, 10.6 sai uuden "pienen" päivityksen joka helpottaa 10.7 asentamista. Sitä ennen tuli ainakin yksi "pieni" päivitys.
Niiden päivitysten jälkeen tietokoneeni on tullut mahottoman ongelmalliseksi. Kone on MacBook Pro, 2.4 GHz Intel Core 2 Duo ja muistia 4 Gt 667 MHz DDR2 SDRAM. Jopa päivittäin joudun nyt pakko boottaamaan koneen joka ennen sitä oli luotettava kuin peruskallio - sitä ei vain tarvinnut koskaan tehdä.
Olen kokeillut lukuisia eri juttuja eikä muutosta ole tullut. Ongelmallisinta on se että kone ei suostu käynnistymään Mac OS X Snow Leopard asenus levyltä - ja vain satunnaisesti levy avautuu työpöydälle. Eli käyttis 10.6.
Millä tahansa muulla levyllä, DVD elokuvat, CD Musiikki ei ongelmia alkuunkaan. Eli levyasema toimii ja vallan hyvin.
Olen nyt pähkäillyt tämän asian kanssa pitkään, kohta puoli vuotta tai silleen ja viime aikoina olen todella harkinnut asentaa koneelle tuo uusi 10.7 - mikä lie nyt Jellona kyseessä.
Ja miksi en ole sitä tehnyt?
Kyseessä ei ole raha - se on halvin Apple kättis mitä koskaan on ollut.
Luettuani muiden käyttäjien kokemuksista, ei vain Suomesta, vaan myös muualta maailmasta olen tullut siihen vakaaseen päätökseen että ei kuuna päivänä, ei ikinä! Ei ainakaan puoleen vuoteen tai vuoteen ennen kuin kaikki ne ongelmat on korjattu - jos sittenkään.
Taustaa Apple kokemuksistani
Olen käyttänyt Applen käyttistä, eri ohjelmia ja Applen laiteita vuodesta 1992 lukien - maksanut maltaita raudasta ja aina softasta - mutta nyt alkaa mitta TÄYTTYMÄÄN - OIKEASTAAN SE ON JO TÄYTTYNYT JA NESTEET VALUU JO YLI ÄYRÄITTEN.
Applen rahastus saa minut sairaaksi. Aina. Kaiken lisäksi olen ostanut heidän iPhone 4 puhelimen - joka toki toimii ihan mukavasti paitsi itse puhelimen kuori.
Se on lasia ja halkeilee ja säröilee, myös kameran linssin suojalasi on halennut!
Ennen niitä viime ajan päivityksiä minulla ei ole ollut suurempia ongelmia - ei kuuna päivänä ja kokemuksia on vuodesta 1992 lähtien.
Ennen vanhaan olen toiminut ko käyttiksen, titokoneen ja ohjelmien tukipalveluissa, myynyt softaa Apple maailmaan, etenkin niitä kalliimpia, toteutin ensimmäisen toimivan netti liittymän nykyiselle Soneralle Suomessa yhteistyössä Johennesdahlin kanssa, tein DLS Rytsölöiden kioskiin Apple liittymät, rajapinnat, Asiakas CD Mac osion joten jotain taustaa löytyy.
Se oli silloin ENNEN - sanoisinko "Kideradio aikaan".
Nyt olen näistä X-jutuista ulkona kuin lumi ukko - vaikka olenkin melkoinen Ukko-Tonttu.
Terminaalin (ikkunan) käyttö ei ole ollut vierasta eikä ongelma - ei Apple jutuissa kuten ei Linux ympäristössä ja jonkin verran opin tuntemaan myös Unix ympäristöä.
Joten mikä on asiani ja syy kirjoittaa nyt?
Olen yhä enemmän vakuuttunut siitä että Apple on asentanut "ongelmat" edelliseen Lumikissa päivitykseen - jopa ennen sitä olevaan jotta saadaan Lumikissan käyttäjät vaihtamaan käyttiksen uuteen uutukaiseen ja sen kautta automaattiseen - käyttikseen integroituun App Store ja iCloud juttuun ja sitten xxx.
Toistan uudelleen sen että nyt olevat ongelmat koneellani johtuvat, ei koneestani, ei käyttiksestäni, ei miten olen tätä kaikkea hoitanut ja ylläpitänyt.
Se on ja täytyy olla Apple lähtöinen asia - eli suoraan sanottuna se että he ovat ohjelmoineet tällaisen bugin - jonka tarkoituksena on saada käyttäjät päivittämään Lumikissa (10.6) käyttis uuteen (10.7) versioon.
Sitä tukee hyvin se että kone ei suostu avaamaan enää Applen omaa DVD asennus levyä! (Olisin tehnyt sillä levykorjauksen).
Ja mitä nyt kirjoitin olen todella tosissani eikä tämä ole hetken ajatuksia vaan kuukausia, lähemmäs vuoden mielessä kummitellut kokonaisuus josta olen ajatellut kirjoittaa - nyt sen tein kun kone meni toisen kerran tänään täysin kuolleeseen tilaan.
Se voi tehdä sen saman kun katson YouTube tai muuta videota, tai kun kuuntelen vain iTunes musiikkia - mikään ei sitten toimi mutta ääni kuuluu, ja eteen tulee pakko buuttaus.
iStat ei näytä mitään - eli verkkoyhteys njet - silti ääntä tulee netistä ja tulee- joten mitä menee "ulos"? Virus suojauksia on.
JA nyt kun Steve Jobs persoonasta alkaa tulemaan lisää tietoja esiin - se kaikki sopii kuin nyrkki silmään tai kansi kattilaan.
Ja - kuinka monta takaporttia hän on tehnyt?
JA mitä tuohon iCloud juttuun tulee - hey com'on - mitään ei anneta ilmaiseksi - vähiten edesmennyt Jobs - hän ei antanut mitään ilman että sai vastineeksi jotain.
Ne tiedot noissa "Pilvi jutuissa" hyödynnetään viimeistä pilkkua ja pistettä myöden johonkin suurempaan.
Eli - minä en sellaiseen liittyisi - en kuuna päivänä vaikka itselläni ei ole mitään ns salattavaa tietoa joka ketään kiinnostaisi - ei edes osoitekirjani.
On vain tuo periaate, mikä on minun on minun.
PS. Olen harkinnut ostaa uuden tietokoneen, iMac ja siitä sen suuremman.
Nyt harkitsen todella toista vaihtoehtoa - sitä mihin en olisi koskenut edes rukkasilla - Wintoosaa.
Tiedän - huhupuheiden ja eri juttujen kautta sen ongelmat - mutta nyt kysyn - kait ne kestää, etenkin kun vertaa hintaan.
Ja uusin Applen käyttis vastaa jo Wintoosoan huonointa koskaan.
-
Re: Apple v Windows
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Levy on luultavasti rikki.Lumileopard toimii täällä aivan mainiosti, oikeastaa ongelmattomin os x mitä on koskaan tullut vastaan. Koneesi on rikki tai olet sotkenut itse jotain tai jotain on mennyt solmuun sinusta riippumattomista syistä. Vainoharhaisille vuodatuksille toki peukkua.MacMan92 kirjoitti:--clip-- sekavaa paskaa --clip-- Sitä tukee hyvin se että kone ei suostu avaamaan enää Applen omaa DVD asennus levyä! (Olisin tehnyt sillä levykorjauksen).
http://gramdel.kapsi.fi/
-
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Uuuuh jeah... 8)Peitsamo kirjoitti:*Laittaa popkornit valmistumaan
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Linux
-
Viesti Kirjoittaja Kain »

-
Viesti Kirjoittaja Pikra »

-
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Jos sinulla oikeasti olisi joku (muu kuin päänsisäinen) ongelma, olisit lähettänyt sen Ongelmia Macin kanssa palstalle.
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Ihan vain yksi sana tuossa kyllä on. Koko viestissä kolme johdanto mukaan lukienLe Corbusier kirjoitti:Kaksi sanaa:
Linux
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Tarkoitat kai:Le Corbusier kirjoitti:Kaksi sanaa:
Linux
Asenna Gentoo
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
http://fi.wikipedia.org/wiki/HuumoriPeitsamo kirjoitti:Ihan vain yksi sana tuossa kyllä on. Koko viestissä kolme johdanto mukaan lukienLe Corbusier kirjoitti:Kaksi sanaa:
Linux

-
Viesti Kirjoittaja Carde »
Eat my short'sJamac kirjoitti:Suosittelen hankkimaanan Windows 8 kun se tulee. Apple on menneen talven lumiaja Windows on tulevaisuutta.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Levy rikki?gramdel kirjoitti:Levy on luultavasti rikki.Lumileopard toimii täällä aivan mainiosti, oikeastaa ongelmattomin os x mitä on koskaan tullut vastaan. Koneesi on rikki tai olet sotkenut itse jotain tai jotain on mennyt solmuun sinusta riippumattomista syistä. Vainoharhaisille vuodatuksille toki peukkua.MacMan92 kirjoitti:--clip-- sekavaa paskaa --clip-- Sitä tukee hyvin se että kone ei suostu avaamaan enää Applen omaa DVD asennus levyä! (Olisin tehnyt sillä levykorjauksen).
Miten se sitten toimi muissa "Mäkeissäni"?
Eli avautuu - mutta ei suostu asentumaan koska koneet ovat liian vanhat?
Enkä oikein usko että 3 vuotta vanha koneeni olisi nyt jotenkin "hajoamassa"….
JOskus tulee mieleen että voisin sen tehdä kun kone kuumenee tavalla että sen voisi vaikka tehdä - ainakin kokeillaPeitsamo kirjoitti:*Laittaa popkornit valmistumaan
Lue juttu uudelleen - ongelmat tulivat varsin "myöhään" - .... pieni scripti päivitykseen ja ohjataan uuteen käyttikseen - random selection - ei kaikille.The raconteur kirjoitti:MacBook Pro, asennus DVD tai molemmat ovat viallisia. Miten tähän liittyy Steve Jobsin kusipäisyys tai itseaiheutettu iPhonen rikkoutuminen? Windowsiin siirtymisellä uhkailu näissä ongelmatapauksissa on tietysti hyvä ja toimiva tapa, mutta jo valitettavan vanha ja väsynyt. Jokaista Homppua myös kiinnostaa, että olet käyttänyt Applen tuotteita vuodesta kivi ja keppi, ja että Apple on nyt menettämässä hyvän ja pitkäaikaisen asiakkaan.
Jos sinulla oikeasti olisi joku (muu kuin päänsisäinen) ongelma, olisit lähettänyt sen Ongelmia Macin kanssa palstalle.
Sopii hyvin Jobsin filosofiaan - luonteeseen tehdä businesta.
En kuuna päivänä olisi uskonut EDES harkitsevani moista - Wintoosa oli minulle tähän asti kuin sika muslimeille - ja tietyille juutalaisille.Jamac kirjoitti:Suosittelen hankkimaanan Windows 8 kun se tulee. Apple on menneen talven lumiaja Windows on tulevaisuutta.
Syy: lukuisat viestit yhdeksi
-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Mäkki tekee tuollaisesi, syömässä miesten kalsareita. Hanki Windows PC ja puristelet kohta jumalaisia tissejä!Carde kirjoitti:Eat my short'sJamac kirjoitti:Suosittelen hankkimaanan Windows 8 kun se tulee. Apple on menneen talven lumiaja Windows on tulevaisuutta.
-
PS yhteen jos toiseen
Nämä ongelmat jotka ovat tulleet alkukesän jälkeen ovat todella poikkeukselliset - täysin käyttis pohjaiset. Sama käyttis on kuitenkin ollut siitä lähtien kun se tuli, Kesäkuussa 2009.
Joten salaliitto teoria käyttöön - se selittäisi kaiken...
-
Re: PS yhteen jos toiseen
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Miten se sun salaliittos selittää sen, että mun late 2008 MBP käyttäytyi satunnaisesti huonosti ja huolto totesi rautavian? Entäs jos nikottelu loppui rautavian korjaukseen? Tai että tää mun uusi MBP toimii jellonalla mitä häiriöttä? Eikä olohuoneen mini 10.6.x:llä ole kertaakaan nikotellut ja on kuitenkin vuosimallia 2006. Eikä se tosin nikotellut 10.5.x:lläkään.MacMan92 kirjoitti:Viime aikojen ongelmat ovat todella ainutlaatuisia mihinkään aikaisempaan mitä olen kokenut - ja käytän konetta vallan muuhun kuin pelaamiseen ja netissä kirjoitteluun.
Nämä ongelmat jotka ovat tulleet alkukesän jälkeen ovat todella poikkeukselliset - täysin käyttis pohjaiset. Sama käyttis on kuitenkin ollut siitä lähtien kun se tuli, Kesäkuussa 2009.
Joten salaliitto teoria käyttöön - se selittäisi kaiken...
edit: ai niin, piti vielä sanomani, että onnea valitsemallasi tiellä.
-
Re: PS yhteen jos toiseen
No joo... Ehkäpä odottelen kuitenkin, että aletaan laajemmin raportoimaan vastaavista ongelmista, enne kuin hypään salaliittokelkkaan. Tuskin applen tavoitteena on kuitenkaan nyhtää kolmeakymppiä yhdeltä juvalaiselta, vaikka kuinka satunnaisotannalla asentuva scripti olisikin.MacMan92 kirjoitti:Joten salaliitto teoria käyttöön - se selittäisi kaiken...
Postaushistoriasi perusteella rohkenen epäillä kykyäsi paikantaa ongelma johonkin tiettyyn muuttujaan liittyväksi. Eikä siinä mitään vikaa, mutta tätäkin ongelmaa voisi ratkoa jotenkin muuten kuin turhalla vuodatuksella.MacMan92 kirjoitti: Nämä ongelmat jotka ovat tulleet alkukesän jälkeen ovat todella poikkeukselliset - täysin käyttis pohjaiset. Sama käyttis on kuitenkin ollut siitä lähtien kun se tuli, Kesäkuussa 2009.
-
Viesti Kirjoittaja tarene »
-
Viesti Kirjoittaja arv »
Kuvauksesta päätellen kone on early 2008 ja siinä on samanlainen rautavika kuin omassani. Kokeile ulkoista näppistä ja hiirtä, jos toimii niin Top case vaihtoon.MacMan92 kirjoitti:Kone on MacBook Pro, 2.4 GHz Intel Core 2 Duo ja muistia 4 Gt 667 MHz DDR2 SDRAM. Jopa päivittäin joudun nyt pakko boottaamaan koneen joka ennen sitä oli luotettava kuin peruskallio - sitä ei vain tarvinnut koskaan tehdä.
kun kone meni toisen kerran tänään täysin kuolleeseen tilaan.
Se voi tehdä sen saman kun katson YouTube tai muuta videota, tai kun kuuntelen vain iTunes musiikkia - mikään ei sitten toimi mutta ääni kuuluu, ja eteen tulee pakko buuttaus.
iStat ei näytä mitään - eli verkkoyhteys njet - silti ääntä tulee netistä
Ja varmaankin dvd-asema...
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka