Olen väsy, taidan mennä nukkumaan, saas nähdä tuleeko yöllä yhtään kommenttia tänne.
/V
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Tykkäät sitikoista.Citruuna kirjoitti:Et voi tietää, mikä minä olen.
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja kerabit »
Peitsamo kirjoitti:Saataisiinkohan Ellu Rehn taas ministeriksi niin määrättäisiin miehille synnyttäminen vapaaehtoiseksi
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Vertaaminen on mahdotonta siihen asti kunnes miehet synnyttävät. Kyse ei ole yhteismitallisista asioista, joten ei niitä voi verrata keskenään. Se nyt vain on elämää ja siihen on tyydyttävä.vinouma kirjoitti:En jaksa ruveta vääntämään mitään elämänpituista aloitusviestiä tähän, mutta kiinnostaisi tietää homppulaisten mielipiteet aiheeseen synnyttäminen vs. asevelvollisuus. --
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Tästä asiasta nousee haloo, mutta kiitä onneasi että et kirjoita väärään foorumiin. Tätä ei parane vauva-lehden keskustelupalstalla aloittaavinouma kirjoitti:En jaksa ruveta vääntämään mitään elämänpituista aloitusviestiä tähän, mutta kiinnostaisi tietää homppulaisten mielipiteet aiheeseen synnyttäminen vs. asevelvollisuus. Siis ovatko ne oikeasti verrannollisia keskenään? Naisten tehtävänä on siis lisääntyä ja miesten sotia? Eikös synnyttäminen ole biologiaa ja armeija politiikkaa, eikä niitä täten voi verrata keskenään? Tämä on siis minun mielipiteeni... erityisesti naispuolisten foorumilaisten mielipiteet kiinnostavat.Olen väsy, taidan mennä nukkumaan, saas nähdä tuleeko yöllä yhtään kommenttia tänne. /V
Viesti Kirjoittaja via »
Mies ei voi laistaa palveluksesta. Vaihtoehtoja on joko armeija, sivari tai sitten vankila. Tietenkin, jos olet sairas tai saat "sairaanpaperit" niin sitten tulee vapautus rauhanaikana. Ahvenanmaalaisuus tai jehovalaisuus on tietenkin se vaihtoehto myöskin. Kuitenkin käymättömyys on puoli mahdotonta, mutta synnyttämiseen ei ole kuin kyllä tai ei vaihtoehto.via kirjoitti:Eivät ole verrannollisia. Pakkoja on tässä elämässä hyvin vähän eikä kumpikaan aloitusvietissä mainitusta kuulu niihin kummallakaan sukupuolella.
Amen. Kiitos M.P.T! Ja täytyy muistaa, että naisen vuosi on miehen 10kk. Eikö tuokin ole suuri vääryys?M.P.T kirjoitti:Tästä asiasta nousee haloo, mutta kiitä onneasi että et kirjoita väärään foorumiin. Tätä ei parane vauva-lehden keskustelupalstalla aloittaaArmeijaa ja synnyttämistä ei voida verrata keskenään, koska synnyttäminen on vapaaehtoista, mutta armeija pakollista. Tasa-arvon nimissä olisikin oikeudenmukaista, että naisillekkin tulisi jokin palvelus. Se, että ihmisellä on jonkinlainen uloke housuissa ei ole peruste armeijaan menemiselle. Synnyttäminen on biologiaa ja on vapaaehtoinen valinta, mutta armeija on pakollinen ja muuta vaihtoehtoa pidetään häpeällisenä. Vieläkin yhteiskunnassa elää lapsellinen käsite siitä, että armeijankäymätön urospuolinen ihminen ei ole mies vaan poika. Puhe miestenkoulusta on vitsi, mutta miten kävisi kun naiset pakotettaisiin armeijaan? Armeijankäymätön naaraspuolinen ihminen on sitten tyttö.
Lyhyesti sanottuna tuo naistenkäyttämä veraus synnyttäminen vs asevelvollisuus on lapsellinen ja aikansa elänyt. Miehelle ei anneta edes valinnanvaraa vaan asia päätetään jo synnytyslaitoksella. Kun haaroissa on uloke niin tuomio armeijaan on annettu. Nyt feministit puhuu, että naisten euro on 80cent. Tuo ei pidä paikkaansa, koska en tiedä yhtään työpaikkaa mikä maksaa erisuuruisen palkan sukupuolen mukaan. Vai pitäisikö päiväkodissatyöskentelevän tienata muka sama kuin putkimiehen/naisen? Tasa-arvon nimissä jokainen Suomessa asuva pitäisi määrätä jonkinlaiseen palvelukseen ja asia voidaan ottamaan käyttöön nyt 90 ja jälkeen syntyneillä. Miehen elämä on muutenkin karumpi ja vaikeampi kuin naisen monestakin syystä. Naiset elävätkin pidempään kuin miehet ja saavat nauttia mukavista vuosista enemmän jo peruskoulusta päästyään. Palvelukseen miehillä hukkuu 6-13kk hukkaan ja naiset ovat ehtineet jo siinä ajassa käydä koulua pidempään tai sitten pitää välivuotta bilettäen tai reilaten.
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Välikommenttina täytyy sanoa että mä en ole ikinä kuullut kenenkään käyttävän tällaista synnyttäminen vs. asevelvollisuus -vertausta/vastakkainasettelua, en miesten enkä naisten. Ekaa kertaa törmään koko asiaan että tällaistakin joku voi miettiä.M.P.T kirjoitti:Lyhyesti sanottuna tuo naistenkäyttämä veraus synnyttäminen vs asevelvollisuus on lapsellinen ja aikansa elänyt.
Mä olen. Naiset aina puolustautuu sillä, että heidän ei tarvitse suorittaa kansalaispalvelusta. BTW. odotan innolla vuoden 2012 suurta uskontokeskustelua!Anniel kirjoitti:Välikommenttina täytyy sanoa että mä en ole ikinä kuullut kenenkään käyttävän tällaista synnyttäminen vs. asevelvollisuus -vertausta/vastakkainasettelua, en miesten enkä naisten. Ekaa kertaa törmään koko asiaan että tällaistakin joku voi miettiä.
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Ei mulla ainakaan olis mitään ongelmia suorittaa jotain palvelusta. Armeijaan olisin mennyt jos en olisi päässyt haluamaani opiskelupaikkaan ja vapaaehtoinen maanpuolustuskurssi tulee varmaan jossain vaiheessa suoritettua. Sotkun täteyttäkin olen joskus harkinnut, saas nähä mitä siitä tulee...vinouma kirjoitti:Mä olen. Naiset aina puolustautuu sillä, että heidän ei tarvitse suorittaa kansalaispalvelusta. BTW. odotan innolla vuoden 2012 suurta uskontokeskustelua!Anniel kirjoitti:Välikommenttina täytyy sanoa että mä en ole ikinä kuullut kenenkään käyttävän tällaista synnyttäminen vs. asevelvollisuus -vertausta/vastakkainasettelua, en miesten enkä naisten. Ekaa kertaa törmään koko asiaan että tällaistakin joku voi miettiä.![]()
/V
Viesti Kirjoittaja Erño »
Miehet voivat synnyttää nykyään.Mikael K. kirjoitti:Vertaaminen on mahdotonta siihen asti kunnes miehet synnyttävät. Kyse ei ole yhteismitallisista asioista, joten ei niitä voi verrata keskenään. Se nyt vain on elämää ja siihen on tyydyttävä.vinouma kirjoitti:En jaksa ruveta vääntämään mitään elämänpituista aloitusviestiä tähän, mutta kiinnostaisi tietää homppulaisten mielipiteet aiheeseen synnyttäminen vs. asevelvollisuus. --
Viesti Kirjoittaja JHA »
Ei.. se on tilastollisesti ihan miesten omaa tyhmyyttävinouma kirjoitti: Ja täytyy muistaa, että naisen vuosi on miehen 10kk. Eikö tuokin ole suuri vääryys?
/V
Viesti Kirjoittaja JHA »
Ylipäätään vaatimukset naisten kansalaispalvelusta vain nillittävän "tasa-arvon vuoksi" edustavat niin yksinkertaisen tyhmää argumentaatiota ettei niihin varmaankaan edes kannata vastata millään sen viisaammalla..vinouma kirjoitti:Mä olen. Naiset aina puolustautuu sillä, että heidän ei tarvitse suorittaa kansalaispalvelusta. BTW. odotan innolla vuoden 2012 suurta uskontokeskustelua!Anniel kirjoitti:Välikommenttina täytyy sanoa että mä en ole ikinä kuullut kenenkään käyttävän tällaista synnyttäminen vs. asevelvollisuus -vertausta/vastakkainasettelua, en miesten enkä naisten. Ekaa kertaa törmään koko asiaan että tällaistakin joku voi miettiä.![]()
/V
Viesti Kirjoittaja mindgame »
Mutta eihän tässä pelkästään armeijasta ole kyse. Voihan sitä sivarinki käydä. Lotta-koulu/sivari vaikka naisilleJHA kirjoitti:Jako sukupuolittain on taas ennenkaikkea tilastollisesti järkevä sellainen sillä yhdenkään yhteisön ei kannata uhrata jatkuvuutensa kannalta kriittisintä resurssia jos samaan tulokseen päästään mahdollisesti pienemmin uhrauksin.
Ei se sen merkillisempää ole
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Eivät tietenkään ole verrannollisia keskenään. Armeija/sivari on valtion pakkotyötä, johon on osallistuttava vankilan uhalla. Useat keplottelevat nykyään vapautuksen "hullun papereilla". Synnyttäminen on vapaaehtoista. Luin netistä, että kotitalouksista 40% on sinkkutalouksia nykyään, joten se niistä synnyttämisistä. Naisten tehtävä ei ole synnyttää, eikä miesten sotia. No historiaa tarkastellen huomataan kuitenkin, että miesten tehtävä on ollut pääsääntöisesti kuolla jonkun muun (pienen eliitin) omistuksien tai aatteiden puolesta ja naisten tehtävänä on ollut tuottaa tykinruokaa lisää. Toisaalta suurin osa ihmisistä on auktoriteettiuskovaisia lampaita, joten ehkä saavat mitä ansaitsevat? Yksilö kärsii aina.vinouma kirjoitti:En jaksa ruveta vääntämään mitään elämänpituista aloitusviestiä tähän, mutta kiinnostaisi tietää homppulaisten mielipiteet aiheeseen synnyttäminen vs. asevelvollisuus. Siis ovatko ne oikeasti verrannollisia keskenään? Naisten tehtävänä on siis lisääntyä ja miesten sotia? Eikös synnyttäminen ole biologiaa ja armeija politiikkaa, eikä niitä täten voi verrata keskenään? Tämä on siis minun mielipiteeni... erityisesti naispuolisten foorumilaisten mielipiteet kiinnostavat.
Olen väsy, taidan mennä nukkumaan, saas nähdä tuleeko yöllä yhtään kommenttia tänne.
/V
Viesti Kirjoittaja nallemaija »
Outoa, koska itse olen törmännyt vastaavaan ympäri Suomea ja eri ikäisten keskuudessa. About 70-90 luvulla syntyneiden keskuudessa asia on tullut esille, mutta ennne 60-lukua syntyneiden keskuudessa en ole sitä huomannut. Toisaalta ennen 60-lukua syntyneiden keskuudessa armeija on ainut vaihtoehto miehille. Sivarista ei olla kuultukkaan tai sitä ei hyväksytä.Anniel kirjoitti:Välikommenttina täytyy sanoa että mä en ole ikinä kuullut kenenkään käyttävän tällaista synnyttäminen vs. asevelvollisuus -vertausta/vastakkainasettelua, en miesten enkä naisten. Ekaa kertaa törmään koko asiaan että tällaistakin joku voi miettiä.M.P.T kirjoitti:Lyhyesti sanottuna tuo naistenkäyttämä veraus synnyttäminen vs asevelvollisuus on lapsellinen ja aikansa elänyt.
Eli armeijan vaihtoehtona on siis sivari, vankila tai hullunpaperit. Kutsunnoissa kuitenkin on pakko käydä ja sitä ei voi välttää. Naisille se on vapaaehtoista kuten synnytyskin.mindgame kirjoitti:Mutta eihän tässä pelkästään armeijasta ole kyse. Voihan sitä sivarinki käydä. Lotta-koulu/sivari vaikka naisilleTää on ainut viesti minkä tähän ketjuun laitan. Pelkään pahinta, äkkiä pois