Keskustelua koulutuksesta: Mitä kannattaa opiskella?
-
Keskustelua koulutuksesta: Mitä kannattaa opiskella?
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Koulutuksesta kirvonnut keskutelu jaettu täältä.
Olipas vikat 3 tuntia koulussa ihanan rentoja, kun muut olivat tutustumassa lukioihin. 8)
-
Re: Hehkutustopic 3
Viesti Kirjoittaja iDock »
No etkös sinä tutustu?tuomaril kirjoitti:Olipas vikat 3 tuntia koulussa ihanan rentoja, kun muut olivat tutustumassa lukioihin. 8)
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Valitsin aikanaan että haluan tutustua ammattikouluun sekä lukioon, mutta silloinkun minun lukio tutustumiseni olisi ollut, olin Dubaissa. Ensi viikolla mulla taitaa olla se ammattikoulu tutustuminen.iDock kirjoitti:No etkös sinä tutustu?tuomaril kirjoitti:Olipas vikat 3 tuntia koulussa ihanan rentoja, kun muut olivat tutustumassa lukioihin. 8)
-
No kumpi olisi mielekkäämpi vaihtoehto?tuomaril kirjoitti:Valitsin aikanaan että haluan tutustua ammattikouluun sekä lukioon, mutta silloinkun minun lukio tutustumiseni olisi ollut, olin Dubaissa. Ensi viikolla mulla taitaa olla se ammattikoulu tutustuminen.iDock kirjoitti:No etkös sinä tutustu?tuomaril kirjoitti:Olipas vikat 3 tuntia koulussa ihanan rentoja, kun muut olivat tutustumassa lukioihin. 8)
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Kyllä taidan mennä ammattikouluun datanomiksi. Lukio vaan ei oikeen nappaa kun itseäni ei hirveästi kiinnosta lukeminen.iDock kirjoitti:No kumpi olisi mielekkäämpi vaihtoehto?tuomaril kirjoitti:Valitsin aikanaan että haluan tutustua ammattikouluun sekä lukioon, mutta silloinkun minun lukio tutustumiseni olisi ollut, olin Dubaissa. Ensi viikolla mulla taitaa olla se ammattikoulu tutustuminen.iDock kirjoitti:No etkös sinä tutustu?tuomaril kirjoitti:Olipas vikat 3 tuntia koulussa ihanan rentoja, kun muut olivat tutustumassa lukioihin. 8)
-

EDIT: Täällä joko lentokoneasentajaksi taikka lukioon.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Minä taas luin jostain Koulutusopas 2012:sta, että datanomeilla on ihan hyvä työllisyystilanne koska tehtäviä on paljon ja koulutus monipuolinen.iDock kirjoitti:^Datanomi?Eikö sillä ole vähän heikko työllisyystilanne tulevaisuudessa? Näin ainakin kuulin opolta.
EDIT: Täällä joko lentokoneasentajaksi taikka lukioon.
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
/V
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Kuuluuko lukiossa lukea?tuomaril kirjoitti:Kyllä taidan mennä ammattikouluun datanomiksi. Lukio vaan ei oikeen nappaa kun itseäni ei hirveästi kiinnosta lukeminen.
-
Mutta jos vähänkään löytyy älyä päästä niin sitten lukioon. Sinne ammatilliseen pääsee vaikka lukion jälkeen jos niin haluaa.vinouma kirjoitti:amikseen vaan. Lukio oli ainakin omalla kohdallani elämäni suurin virhe...
/V
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Viesti Kirjoittaja jereme »
Näin se vähän turhan monella tuppaa olemaan, kun ei lähdetä lukion jälkeen jatkamaan opintoja vaan mennään töihin, minne sitten ikinä sattuukin ilman ammattitutkintoa pääsemään.vinouma kirjoitti:amikseen vaan. Lukio oli ainakin omalla kohdallani elämäni suurin virhe...
/V
iPhone 12 Mini 64 Gt
Kotimaista softaa App Storesta: https://itunes.apple.com/developer/id1065243111
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Jos olet yläasteelta selvinnyt ilman ongelmia, niin tuskin tarvitsee lukiossakaan hirveästi lukea. Ainahan voit suorittaa lukion ammattikoulun oheistuotteena, jos välttämättä haluat sen valkoisen lakin.tuomaril kirjoitti: Kyllä taidan mennä ammattikouluun datanomiksi. Lukio vaan ei oikeen nappaa kun itseäni ei hirveästi kiinnosta lukeminen.
-
Öh, voihan sen lukionkin käydä ihan missä vaiheessa elämää vain haluaa.iDock kirjoitti:Mutta jos vähänkään löytyy älyä päästä niin sitten lukioon. Sinne ammatilliseen pääsee vaikka lukion jälkeen jos niin haluaa.vinouma kirjoitti:amikseen vaan. Lukio oli ainakin omalla kohdallani elämäni suurin virhe...
/V
Mitä tekemistä muuten on älyllä ja lukiolla samassa lauseessa?
Lukio ei ole mikään ihmeellinen paikka, vaan lähinnä kolme vuotta jatkettua peruskoulua. Voisin väittää, että lukiossa et opi mitään perusasioita vaikeampaa ja aivan samat asiat voisit helposti oppia kotona itseopiskeluna.
-
Viesti Kirjoittaja jereme »
Väitä vaan, mutta esim. matikkaa, fysiikkaa ja kemiaa enemmän lukiessa pitää jo jotain älytäkin.theinonen kirjoitti:Öh, voihan sen lukionkin käydä ihan missä vaiheessa elämää vain haluaa.iDock kirjoitti:Mutta jos vähänkään löytyy älyä päästä niin sitten lukioon. Sinne ammatilliseen pääsee vaikka lukion jälkeen jos niin haluaa.vinouma kirjoitti:amikseen vaan. Lukio oli ainakin omalla kohdallani elämäni suurin virhe...
/V
Mitä tekemistä muuten on älyllä ja lukiolla samassa lauseessa?
Lukio ei ole mikään ihmeellinen paikka, vaan lähinnä kolme vuotta jatkettua peruskoulua. Voisin väittää, että lukiossa et opi mitään perusasioita vaikeampaa ja aivan samat asiat voisit helposti oppia kotona itseopiskeluna.
iPhone 12 Mini 64 Gt
Kotimaista softaa App Storesta: https://itunes.apple.com/developer/id1065243111
-
Kyllä mulla on älyä, vaikka en lukioon menekkään!iDock kirjoitti:Mutta jos vähänkään löytyy älyä päästä niin sitten lukioon. Sinne ammatilliseen pääsee vaikka lukion jälkeen jos niin haluaa.vinouma kirjoitti:amikseen vaan. Lukio oli ainakin omalla kohdallani elämäni suurin virhe...
/V

-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Pitäisikö tuo uskoa?tuomaril kirjoitti: Kyllä mulla on älyä, vaikka en lukioon menekkään!

-
Lukio ei vain ole mun paikka, koska en jaksa lukea lukea lukea ja lukea...KunkkuJ kirjoitti:Pitäisikö tuo uskoa?tuomaril kirjoitti: Kyllä mulla on älyä, vaikka en lukioon menekkään!
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Rikollinen mieli ja haluttomuus kehittää itseään on pelottava yhdistelmä.tuomaril kirjoitti: Lukio ei vain ole mun paikka, koska en jaksa lukea lukea lukea ja lukea...

-
Kehitän itseäni amiksessa.KunkkuJ kirjoitti:Rikollinen mieli ja haluttomuus kehittää itseään on pelottava yhdistelmä.tuomaril kirjoitti: Lukio ei vain ole mun paikka, koska en jaksa lukea lukea lukea ja lukea...
-
Olen samaa mieltä tuosta enemmän lukemisesta, mutta sillähän ei ole varsinaisesti mitään tekemistä lukion kanssa. Lukiossa ei opeteta mitään järin monimutkaisia asioita joita varten tarvitsisi hirveästi lukea, vaan lähinnä ihan perusasioita. Periaatteessa pelkällä hyvällä muistilla pärjää lukiossa jo pitkälle.jereme kirjoitti: Väitä vaan, mutta esim. matikkaa, fysiikkaa ja kemiaa enemmän lukiessa pitää jo jotain älytäkin.
Mielestäni se mitä opiskelusta pitäisi jäädä käteen on se, että kun tulee vastaan joku ongelma mihin ei tiedä ratkaisua, niin pystyy itsenäisesti ottamaan selvää asioista ja ratkaisemaan sen. Opiskelusta pitäisikin saada riittävät eväät elämään, jotta pystyy itse kehittämään itseään ja oppimaan uusia asioita.
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Jos verrataan Lumikissan ja Jellonan vakautta, niin Lumikissa hakkaa Jellonan 3-1.iDock kirjoitti:Mikä h*mmetin trollailija se kain on?Kain kirjoitti:Höhöö, hyvä vitsi.iPadi kirjoitti:Nyt on OS X Lion koneella. Toimii kuin junan vessa
Höhöö, joku datanomi.tuomaril kirjoitti: Kyllä taidan mennä ammattikouluun datanomiksi. Lukio vaan ei oikeen nappaa kun itseäni ei hirveästi kiinnosta lukeminen.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Täälläpäin oli niin huono työllisyysaste datanomeilla, että se ala päätettiin lopettaa.
-
Minäpäs en asu missään kuusessa toisinkuin eräät..Kain kirjoitti:
Höhöö, joku datanomi.![]()
Täälläpäin oli niin huono työllisyysaste datanomeilla, että se ala päätettiin lopettaa.
Ehkä täällä on vähän parempi työllisyysaste.
-
Sanoisinko, että jos tietää ne perujutut, ei enää riitä.tuomaril kirjoitti:Minäpäs en asu missään kuusessa toisinkuin eräät..Kain kirjoitti:
Ja Unixia pitäisi myös hallita.
E: Siitä en tiedä opetetaanko sitä siellä.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Kuulemma datanomit ei edes tiedä bitin ja byten eroja.Kain kirjoitti:Sanoisinko, että jos tietää ne perujutut, ei enää riitä.tuomaril kirjoitti:Minäpäs en asu missään kuusessa toisinkuin eräät..Kain kirjoitti:
Ja Unixia pitäisi myös hallita.
E: Siitä en tiedä opetetaanko sitä siellä.
-
Oisitpa nähnyt, kun heidän piti tehdä jotakin luovaa työtä.Mailia kirjoitti: Kuulemma datanomit ei edes tiedä bitin ja byten eroja.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka