Miehelle kengät
-
Miehelle kengät
Viesti Kirjoittaja Aries »
"vaatimuslista":
- inhimillinen hintaluokka (hintakatto noin 300 euron kieppeillä)
- mustat (ruskeita löytyy jo kahdet)
- ei täysnahkapohjia (härmälandian sää ei ole valitettavasti aina kuivaa auringonpaistetta ja ulkonakin noilla pitää pystyä ilman kalosseja kulkemaan)
Probleema on, että Suomessa myydään miesten kenkien kohdalla luonnontuotetta itseään. Lloyd, Left, Ecco, TopMan, Camel Active... juu ei. Näitä on jo kokeiltu ja lopputulos on ollut varsinkin Leftin ja Lloydin kohdalla suuri pettymys. Stokkalta löytyy heidän ilmeisesti paras merkkinsä Italigente eikä sekään varsinaisesti häkellytä. Onko Suomessa tai vieläpä kenties jopa pääkaupunkiseudulla miehen mahdollista ostaa kunnollisia kenkiä järkevässä hintaluokassa?
-
Re: Miehelle kengät
Viesti Kirjoittaja jjari »
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Kuten hämäävästi viestiin kirjoitin, niin myös Left on tullut kokeiltua. Edes venytyksen jälkeen eivät sopineet, vaikka malli on kuulemma juuri niin kuin pitää.jjari kirjoitti:http://www.leftshoecompany.com/home löytyy myös stockalta.
Leftillä on muuten mielestäni hieno ajatus, mutta totuus läjähtää vähän turhan pahasti kasvoille: kone mittaa jalan tarkasti, mutta tällä tiedolla ei tehdä muuta kuin arvotaan oikea kengännumero valmiista valikoimasta.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja jjari »

Tää on kyl melkonen takapajula tiettyjen asioiden suhteen.
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Tämä on oikea paikka http://bootfactory.fiAries kirjoitti:Nyt ollaan taasen jännän äärellä kun pitäisi löytää passelit kengät, jotka sopivat puvun/suorien housujen kanssa.
"vaatimuslista":
- ei täysnahkapohjia (härmälandian sää ei ole valitettavasti aina kuivaa auringonpaistetta ja ulkonakin noilla pitää pystyä ilman kalosseja kulkemaan)
Onko Suomessa tai vieläpä kenties jopa pääkaupunkiseudulla miehen mahdollista ostaa kunnollisia kenkiä järkevässä hintaluokassa?
Vaikka kyseessä on legendaarinen buutsipulju, niin 1–2 mallia löytyy pläägäpuoleltakin. Käsintehtyjä mustia kenkiä puolipohjattuna, hinta ulkomuistista jotain 250 egee hyllystä ja 400 mittojen mukaan. Mulla on kahdet. Kunhan osaa ja viitsii plankata, ja joskus puolipohjauttaa, niin ne käytännössä ikuiset. Lisäksi heti uusiin kanta- ja varvasraudat (ne tulee sinne pohjaan eivätkä näkyville), hidastavat puolipohjaustarvetta ja pitävät kengän kärjet ja kannat kuosissa.
Sitten kun mulla on ylimääräistä, niin teetän 2 paria. 8)
-
Viesti Kirjoittaja via »
En ole asunut milloinkaan Hesassa, joten en muista milloin Oldenburg lopetti. Sieltä sai laatukenkiä, osin nykyisiäkin merkkejä ommelluin pohjin, tosin.
Minäkin kävin pienen keskustelun Leftin kanssa tuosta venytysaiheesta. He eivät venytä, ja takuu loppuu siihen, kun suutari venyttää.
Jo Ruotsissa on - ollutkin - laadukkaita valmistamoita. Berliinissä jokin aika sitten käydessäni aukesi taivas. Onneksi liikuin käsimatkatavaroilla.
Bootfactoryn sivu vaikutti mielenkiintoiselta. Siinäkin liikutaan kuitenkin samassa ideassa kuin Leftillä eli mittatilaus, ei asiakkaan vaan taulukon mittojen mukaan.
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Jollei ollut vitsi, en vedä naurua takaisin.
Mikähän se ongelma nyt oli? Ei löydä, ei tiedä mitä haluaa, vai haluaa vaan kertoa, että ostaisi kalliit kengät?
Jalkinealan ammatilaisen (nyt jo eläkkeellä) poikana ihmetyttää kovasti. Minä ostan kokoa 46 ja ainoastaan sellaisia, jotka ovat hyviä jalkaani. Riippumatta hinnasta. On minulla käsintehtyjäkin kenkiä, sekä yhdet huvittavat Bossin lipokkaat. Camelit ovat yleensä hyviä jalkaan, muttei läheskään yhtä hyviä kuin puolet halvempi Vagabond. Sitä merkkiä ei tosin kannata ostaa, jos pääasia on merkki ja sen muille mainostaminen.
Neuvo: Osta kenkäsi Turusta. Valikoima on hyvä ja voit aina valehdella muille kenkiesi maksaneen enemmän, jos eivät ole Helsingin vaateketju-kamaa.
-
Viesti Kirjoittaja via »
Minä olen ostanut kunnon kenkiä viimeksi markka-aikana. Mikä on kallista vaihtelee paljon.Tauvo kirjoitti:Heh heh heh heh heh...
Mikähän se ongelma nyt oli? Ei löydä, ei tiedä mitä haluaa, vai haluaa vaan kertoa, että ostaisi kalliit kengät?
Jalkinealan ammatilaisen (nyt jo eläkkeellä) poikana ihmetyttää kovasti. Minä ostan kokoa 46 ja ainoastaan sellaisia, jotka ovat hyviä jalkaani. Riippumatta hinnasta. On minulla käsintehtyjäkin kenkiä, sekä yhdet huvittavat Bossin lipokkaat. Camelit ovat yleensä hyviä jalkaan, muttei läheskään yhtä hyviä kuin puolet halvempi Vagabond. Sitä merkkiä ei tosin kannata ostaa, jos pääasia on merkki ja sen muille mainostaminen.
Neuvo: Osta kenkäsi Turusta. Valikoima on hyvä ja voit aina valehdella muille kenkiesi maksaneen enemmän, jos eivät ole Helsingin vaateketju-kamaa.
Kuusiselta ostin englantilaiset Churchin, kantapala on vaihdettu kerran / pari. Puolipohjatutut. Berliinissä näin eli edelleen tuotannossa. Muinoin tutustuin Siouxiin, Ballyyn, nykyään saa joitakin Lloydeja ja satunnaisesti jotain muuta.
Mikä on kallista vaihtelee paljon. Laatu näkyy huomaamatta, ja kestää vuosia, vuosikymmeniä hoidettuna. Yhdelle 200€:n kengät on kallista - toiselle ei, vaimoni ei helposti maksa yli 50, minä mielelläni jos saan vastinetta.
tiettyyn brändiin pettyy vain kerran!
-
Ongelma on, että jos haluaa hyvät kengät, niitä ei tunnu pääkaupunkiseudulta saavan. Jos saa, en tiedä mistä. Tämän vuoksi kysyn apua.Tauvo kirjoitti:Heh heh heh heh heh...
Minun ei tarvitse kertoa ympärillä oleville ihmisille, että kenkäni maksoivat niin-ja-niin paljon, en koe myöskään tarvetta mainostaa muitakaan mahdollisesti keskivertoa tyyriimpiä vaatteita tai muita esineitä joita mahdollisesti omistan muille ympärillä oleville. Laatu on sen sijaan asia, josta olen valmis maksamaan. Valitettavan usein hinta tulee kuitenkin nimestä ja kauppiaan katteesta eikä lainkaan laadusta.
- Lloydin kengät ovat olleet pettymys: noin 9kk vanhat ja molemmat kengät sisäpuolelta rikki niin reunasta kuin pohjastakin. Vahvaa jalkahikeä?
- Leftin kenkät eivät edes venytyksen jälkeen istuneet jalkaan vaikka oli kuinka lasermitattu koko
- Camel Active: ihan kivat - paitsi noin 6kk käytön jälkeen enemmän ja vähemmän menettäneet muotonsa
- Ecco: kengät hajosivat yhdessä talvessa (kantapään kohdalla olevan "vaimennuspalan" väliin meni lunta -> jäätyi -> rikkoi palan -> iso reikä pohjassa)
Osaatko jalkinealan ammattilaisen poikana kertoa mahdollisesti sisäpiiritietoa, mistä hieman laadukkaampia kenkiä kannattaisi etsiä? Siis muuta kuin "Turusta"?
-
Viesti Kirjoittaja via »
Eräs Bally kesti yli 20 vuotta, silloinkin hajosi kumipohja. En käyttänyt toki joka päivä. Oli sääli heittää roskiin, kun nahka oli täysin OK.
Nykyiset valetut pohjat menevät nopeasti. Turussa oli joskus, kauan sitten, hyvä kauppa Humalistonkadun ja Yliopistonkadun kulmassa.
-
Aluksi pahoittelut väärällä jalalla käynnistyneen aamun kommentistani.Aries kirjoitti: - Lloydin kengät ovat olleet pettymys: noin 9kk vanhat ja molemmat kengät sisäpuolelta rikki niin reunasta kuin pohjastakin. Vahvaa jalkahikeä?
- Leftin kenkät eivät edes venytyksen jälkeen istuneet jalkaan vaikka oli kuinka lasermitattu koko
- Camel Active: ihan kivat - paitsi noin 6kk käytön jälkeen enemmän ja vähemmän menettäneet muotonsa
- Ecco: kengät hajosivat yhdessä talvessa (kantapään kohdalla olevan "vaimennuspalan" väliin meni lunta -> jäätyi -> rikkoi palan -> iso reikä pohjassa)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Täytyy kyllä sanoa, että sinulla on ollut huonoa tuuria kenkien kanssa. Ilmeisesti kuitenkin nauhakengissä on nauhat auki, kun laitat ne jalkaan jne... Yleisin "laatuongelma" kengissä on ainakin Suomessa ollut pohjan kestävyydessä. Tämä taas johtuu siitä, että suomalaisille myydään tarjouksessa kauan sitten valmistettuja kenkiä, jotka ovat saattaneet kiertää varastosta toiseen ja esim pohjan kumi/liimaukset ovat menneet pilalle. Jopa tuliterän kengän pohja on ensimmäisellä ulkoilukerralla haljennut kahtia.
Omat kokemukset ovat talvikenkien suhteen olleet sellaisia, että CAT-kenkiä on saanut viedä suutarille kun tikkaukset eivät ole kestäneet.
Itse olen luottanut usein tuuriini kenkäostoksilla, kun on tällaiset räpylät, löytyy hyvin istuvia kenkiä, jotka eivät hörpi ilmaa sivuiltaan astuessa ja tuntuvat mukavilta aika harvoin. Toisinaan joutuu tinkimään ulkonäöstäkin, kun ei vaan pysty hienompia pitämään jalassa.
Kyllä noissa kenkämerkeissä, joita olet käyttänyt pitäisi olla laatua sen verran, ettei ihan käsiin hajoa. Itselläni Camelin Active kävelykengät ovat käytännössä uuden veroiset, vaikka alkavat olla jo 2v vanhat.
On kyllä vaikeaa ostaa enää sellaista merkkiä, joka on pettänyt laadussa. Minä ainakin olen pitkävihainen siinä suhteessa.
Kai niitä kenkiä vaan pitäisi olla riittävän paljon. Mieluiten niin, ettei hikoilisi montaa päivää peräikkäin samoissa stifloissa, vaan kierrättäisi vähän.
Omalla kohdalla on selkeä positiivinen yllätys ollut tuo Vagabond-merkki. Hintakaan ei niissä ole kova, 100€ molemmin puolin.
Varmaan jos kestävää haluat, taitaa Dr Martens olla varma valinta, muttei kyllä mikään pukukenkä ole...
-
Viesti Kirjoittaja Tahvo »
Hei,Aries kirjoitti:Nyt ollaan taasen jännän äärellä kun pitäisi löytää passelit kengät, jotka sopivat puvun/suorien housujen kanssa.
"vaatimuslista":
Probleema on, että Suomessa myydään miesten kenkien kohdalla luonnontuotetta itseään. Lloyd, Left, Ecco, TopMan, Camel Active... juu ei. Näitä on jo kokeiltu ja lopputulos on ollut varsinkin Leftin ja Lloydin kohdalla suuri pettymys. Stokkalta löytyy heidän ilmeisesti paras merkkinsä Italigente eikä sekään varsinaisesti häkellytä. Onko Suomessa tai vieläpä kenties jopa pääkaupunkiseudulla miehen mahdollista ostaa kunnollisia kenkiä järkevässä hintaluokassa?
Jos jaksat uppoutua toiseen foorumiin (vaatii kirjautumisen, että kaikki osiot aukeaa) suosittelen http://www.keikari.com/foorumi/
Uskon, että tuolta löydät kenkäongelmaasi lisää apua. Foorumi keskittyy pukeutumiseen ja kengät näyttelevät suurta osaa siinä.
Muutama paikka kotimaassa joista saat varmasti laadukkaita käsin tehtyjä kenkiä ja hintaluokkakin osuu helposti tuohon budjettiisi
http://www.herrainpukimo.fi Myy Sanderssin kenkiä ja toimitukset onnistuu postitse. Käsittämättömän hyvä asiakaspalvelu. (toimii muuten turussa)
http://www.morsiusgalleria.com Myy Loaken kenkiä. Heidän sivuillaan ei taideta noita kenkiä juurikaan mainostella, mutta liikkeessä vissiin hyvin kenkiä esillä. Tulevana viikonloppuna olis tarkoitus itse käydä paikanpäällä ihmettelemässä juurikin noita. (tampere)
Power Mac G4 Quicksilver 933MHz 896MB (arkistoituna kellarissa)
MacBook Pro 13" 2.26GHz 8Gt
iPhone 3GS ja 4S
iPad 64GB 3G
-
-
Toinen engelsmanni:
http://www.pediwear.co.uk/johnspencer/products/4160.php
Muutama fakta italialaisesta nahkatyön laadusta. Itselläni paras (ja ainoa) nahkasalkku, joka tulee kestämään koko elinikäni on juuri tuosta saapasmaasta.
http://ezinearticles.com/?How-To-Choose ... &id=249274
Jos ensimmäisiä kenkiään ostaa, tässä sovitusvinkkejä:
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://www.ehow.com/how_3395_choose-high-quality.html
Sääli, ettei tällaisia vaan pahemmin tule vastaan suomalaisissa kaupoissa, ja netistä en ainakaan minä kenkiä ostaisi. Saapahan niistä jonkun käsityksen mitä voisi haluta, jos vastaan tulee...
-
Viesti Kirjoittaja Tahvo »
Itse asustetelen tässä naapurikylässä, espoolaisten "vihaamassa" vantaallaAries kirjoitti:^ Dodii, ensimmäinen kunnollinen vinkki. Varsinkin Loake on merkkinä kiinnostava, mutta täältä Espoon perukoilta matka on vain kovasti pitkä.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta, joo. Itse ajattelin tämän niin, että pyyhkäsen menemään tonne tampereelle, sovittelen Loaken eri lestivaihtoehdoista omat kokoni (jokaisella lestillä on oma nimikoodi, eli vain koko 45 esim. ei vielä tarkoita mitään) ja näin ollen Loaken kenkien tilailu onnistuu jatkossa vaikka netin välityksellä 99% varmuudella.
Morsiusgallerian (miestenpuoli on Juhlagalleria, mutta ei taida nettisivut olla vielä auki) hinnat ovat kuitenkin niin sopivat, että nettitilauksetkin meinaan näillänäkymin osoittaa heille ja tuskinpa sovituskeikaltakaan tyhjin käsin palaan.
Herrainpukimolle annoin jalastani mitat (varmisteltiin kokoa) ja kerroin mallit joista olin kiinnostunut. He pistivät kengät postiin ja posti toimitti ne mulle. Kengät sopivat, eli pidin molemmat. Olisin voinut palauttaa sopimattomat parit.
Onnea metsästykseen.
Power Mac G4 Quicksilver 933MHz 896MB (arkistoituna kellarissa)
MacBook Pro 13" 2.26GHz 8Gt
iPhone 3GS ja 4S
iPad 64GB 3G
-
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
http://tori.uniikkituote.net/filemanage ... Upload.jpg
-
Viesti Kirjoittaja skip »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Talvikenkinä käytän perus Cameleita (Camel Active nykyään). Edellinen pari kesti muistaakseni 8 vuotta, jonka jälkeen alkoivat näyttää jo melko kulahtaneilta ja olivat sisäpuoleltakin pientä laittoa vailla. Toimivat edelleen kuitenkin kenkinä ja käytänkin niitä joissain hommissa, jossa ei ole väliä, miltä kenkä näyttää ja mitä sille käy.
"Smart casual" kesäkenkinä mulla on jotkut Eccon loaferit, jotka ovat muuten ihan ok, mutta kumipohja kaartuu typerästi kengän takaosaan ja repii lahkeen melkein kaikista housuista kengän alle, varsinkin jos vähänkin pääsee housut kastumaan. Hyvältä kengät kyllä näyttävät, joka on mielestäni Eccon kengille äärimmäisen harvinaista. Paremmat smart casual kengät on siis hakusessa. Ruskeaa nahkaa ja mielellään loaferit, sillä ne on niin mukavat ja helpot. Pitääkin käydä täällä Delhissä kaupoissa katselemassa, mitä täällä on tarjolla, sillä ainakin Turussa mielestäni valikoimat ovat surkeat. Missä tahansa kenkäkaupassa Turussa käydessäni löydät maksimissaan yhdet siedettävän näköiset kengät.
"Casual casual" kenkinä olen käyttänyt skeittikenkiä viimeiset 15 vuotta. Tälläiset on tällä hetkellä:
http://vegankicks.com/wp-content/upload ... k-Grey.png
Eli ei mitään kamalia neon-värejä sun muuta trendikästä, mikä tuntuu harmillisesti olevan nykyään skeittikengissä kovin suosittua. Nykyään vaan ei skeittikengät enää tunnu kestävän yhtään mitään. Nämäkin ovat alle vuoden vanhat ja pohja on jo kulunut puhki molemmista, sekä pohjan ja kankaan väliset liimaukset ratkenneet pahemman kerran. Sama kävi vanhoille Vanseille alle vuodessa. Enkä edes skeittaa enää! Joskus 10 vuotta sitten skeittikengät kestivät kauemmin, vaikka skeittasin niillä.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Se johtunee siitä, että potkulaudan päällä purukumi suussa liukuessa kuluu vain toinen jalkine kerrallaan ja liukukin on tuolloin pidempi Magic Johnsonin askel. Näin pääsemme tulokseen, jossa isänmaan aiheuttamaa kitkaa kohdistuu merkittävästi harvemmin kenkään.skip kirjoitti:...Enkä edes skeittaa enää! Joskus 10 vuotta sitten skeittikengät kestivät kauemmin, vaikka skeittasin niillä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Manzano »
Aries kirjoitti:Edes venytyksen jälkeen eivät sopineet, vaikka malli on kuulemma juuri niin kuin pitää.
Leftillä on muuten mielestäni hieno ajatus, mutta totuus läjähtää vähän turhan pahasti kasvoille: kone mittaa jalan tarkasti, mutta tällä tiedolla ei tehdä muuta kuin arvotaan oikea kengännumero valmiista valikoimasta.
Olisiko niiden toimintatapa muuttunut, kun niiden nettisivuilla lukee: ...we ask you to step into a try-on-pair of your individual match. This is done to secure that you get the best possible fit... Jos on tuollainen testausvaihe, niin ei pitäisi enää saada väärän kokoisia kenkiä? Ja ehkä kannattaisi mittauttaa jalat sitten, kun on päivän oleskellut niiden päällä. Kokoero aamuun verrattuna voi olla merkittävä. (Itse en ole vielä kokeillut Leftshoecompanyn kenkiä.)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka