Erño kirjoitti:Kamera oli hyvinkin pitkälti ennen 60 aluetta. N. 400m. Olikohan kyttäläiset ohjelmoineet rajan vahingossa väärin?
Onkos sillä väliä. Dennis haluaa sakkonsa ja se on siinä! Voit toki valittaa hallinto-oikeuteen, mutta hinnankorotusten myötä sieltäkään ei kannata hakea oikaisua ellei kyse ole tonnien rapsusta.
Minullepas kävi kerran munkki kameran välähdyksen jälkeen. Jotenkin jäi sellainen olo, että keltaisesta punaiseksi vaihtui liian hätäisesti. Siihenhän on sääntönsä. Hainpas kotoa digikameran ja menin siihen risteykseen kuvaamaan valojen vaihtumista - ja sitten sain yhden ruudun tarkkuudella tulokseksi, että punainen valo tuli noin 0,3 sek liian aikaisin. Virhe oli siis heidän - vältyin maksulta.
Toki olisi ollut varmempaa koettaa pysäyttää jo keltaisiin, mutta kun kyseinen kamera on ehkä ihan pikkuriikkisen "ansapaikassa" - alamäen notkossa . . .
Tuo, että kamerat sijoitetaan heti alemman nopeusrajoituskyltin jälkeen ei ole muuta kuin kiusaamista ja rahastusta. Sillä ei oteta kiinni paatuneita ylinopeuskuskeja, vaan rehellisiä kuskeja, jotka ehkä vahingossa ovat antaneet auton rullata hieman liian pitkälle nopeutta alentaessaan.
Jos niitä riskikuskeja oikeasti haluttaisiin napata, niin kameratolppa laitettaisiin paikkaan, jossa kilometritolkulla on ollut yksi ja sama rajoitus ja sama rajoitus jatkuu myös kameran jälkeen. Tai sitten vähän edemmäs alemman rajoituskyltin jälkeen. Sellaisissa paikoissa ne oikeat kaahaajat kaahaavat.
Eikä pidä myöskään unohtaa taloudellista ajamista ja päästöjen minimointia. Moni ei tule ajatalleeksi, että yksi parhaimpia tapoja minimoida auton päästöjä on jarrujen käytön välttäminen. Itse teen yleensä niin, että nostan jalan kaasulta hyvissä ajoin ennen alemman nopeusrajoituksen kylttiä ja annan auton hidastaa itsestään. Bensansyöttö (ja päästöt) katkeaa tällöin kokonaan. Joskus nopeutta saattaa tällä tavalla kyltin kohdalla olla muutama kilsa liikaa, mutta se on yleensä kovin vähäistä.
Tutulla tiellä jalan noston ennakointi on helpompaa, mutta vieraalla tiellä nopeusrajoituskyltti saattaa tulla eteen yllättäen. Silloin ei auta kuin jarruttaa, vaikka vältän sitä kuin ruttoa.
Olen myös nähnyt sellaisia kohtia, joissa esim. 100-tiellä tulee ensin 80-kyltti ja HETI perään 60-kyltti. Siinä pitää ihan oikeasti seistä jarrupolkimella jottei tule ylittäneeksi rajoitusta. Ja tottakai Dennis on siihen kohtaan komentanut jepet kamera-auton kanssa. Silkkaa rahastusta ja rehellisten kuskien kuisaamista.
MBP 14" (2021) + MBA M2 (2022) + MBP 13" (mid 2014) + iPad Pro 11” (2020) + iPad (2018) + iPad Air2 + iPhone 14 Pro Max
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.
arisel kirjoitti:Oliko tämä vierellä ajellut bemari koko ajan samalla nopeudella vai hiljensikö sun kanssa samaan vauhtiin siihen vierelle? Uudet kameramallithan seuraavat pidemmältä matkalta, "eikä viime hetken jarruttaminen ennen kameraa enää sakoilta pelasta".
Toki virhetilannekin on mahdollinen, eivätkä kaikki poliisihenkilötkään aina käyttäydy ja toimi tehtävänsä edellytämällä tavalla, kuten aina silloin tällöin raportoidaan.
Ei ollut tarvetta jarruttaa. Ajettiin 80kmh 80 alueella.
Eipä tuosta ole sakkoja tai edes huomautuksia tullut. Ovat varmaan itsekin tajunneet kämminsä.
Don MC kirjoitti:Olen myös nähnyt sellaisia kohtia, joissa esim. 100-tiellä tulee ensin 80-kyltti ja HETI perään 60-kyltti. Siinä pitää ihan oikeasti seistä jarrupolkimella jottei tule ylittäneeksi rajoitusta. Ja tottakai Dennis on siihen kohtaan komentanut jepet kamera-auton kanssa.
Eipäs vaan puoli kilsaa Varpaisjärven "keskustasta" ei-minnekkään päin! Siellä keskellä korpea on edelleen voimassa 40 km/h:n nopeusrajoitus ties minne saakka - ja Ylä-Savon messevin sakkorysä!
Ai sitä pullean maalaispolliisin ilmettä, kun kiskoo housujaan kainaloihin ja kattelee stadilaisia kaahareita siansilmät viiruilla hyväntahtoisesti paheksuen! Mittee työ oikee meinaatta, nelejänkympiv alueella likemmä kuuttakymppiv päästelettä!
Plaah. Joku nuori muija kolautti eukon auton perään. Liekö kännykkää räplännyt vai mitä teki, kun oli niin hiljainen risteys ja muita autoja ei sitten missään
Nooh, toinen auto näillä näkyvin lunariin puolentoistavuoden sisään. Ensin peura Hondan keulaan ja nyt tämä niin ei kait se auta kuin alkaa etsimään uutta kaaraa
thoug kirjoitti:Miten vuokralautojen poistaminen käytöstä poistaisi ongelmaa kuin siksi aikaa ku liiketoiminta on pysähdyksissä?
Ehkä vuokralautoja vuokraavat firmat älyävät lisätä sakkomaksun sille käyttäjälle joka jätti potkulaudan niin typerästi että viranomaisen piti kerätä haltuun.
On kyllä ollut idiootti joka nuo on tuonut katukuvaan. Kävely toimii tai sitten jos tuollaisia (ei ja vielä kerran ei!) pitäisi tuoda niin tottakai ilman mitään akkuja! Vain 5% akuista kierrätetään tänä päivänä ja 95% menee suoraan kaatopaikalle.
Viimeksi muokannut Sherukka, 30.6.2019 klo 17.10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lisäks niitä kattelessa mietin, että oli aika kiikkerän sorttinen, kun on pieni etufillari ja korkea painopiste. Ja jengi vetää niillä onnessaan iltaisin siideripäissään.
PKivireki kirjoitti:Nopeusvalvontakamerat on sijoitettu fiskaalisesti - maksimoimaan valtiolle tulevat tulot ylinopeuksista - eikä liikenneturvallisuuden parantamiseksi.
Minusta tuolla tien päällä näkee peltipoliisien sijoittelussa kahta eri koulukuntaa, riippuneeko sitten paikallisista viranomaisista vai mistä. Järkevämpi ja ehkä vähän harvinaisempi tapa on se, että kun halutaan oikeasti laskea niitä ajonopeuksia, niin tolppa on hyvin näkyvissä ja rajoituksiin ehtii hyvin reagoida. Toinen enempi fiskaalinen tapa sitten joissakin tiepiireissä (vai mitä ne lienevät) on, että se kamera on heti noin 7 millimetriä sen 60 km/h kyltin jälkeen ja jos mahdollista, niin piilossa puskassa tai mutkan takana.
Sehän on kuitenkin se liikennemerkki, joka sen rajoituksen kertoo, eikä kamera, joten kameran sijoituksella ei ole mitään väliä - lainkuuliaisen kuskin kannalta.
Lisäks niitä kattelessa mietin, että oli aika kiikkerän sorttinen, kun on pieni etufillari ja korkea painopiste. Ja jengi vetää niillä onnessaan iltaisin siideripäissään.
Jeps, näistä on jo uutisia ollut jonkin verran, tässä yksi:
Sen jälkeen, kun tukkimiehen kirjanpito alkoi toukokuun viimeisenä päivänä, merkintöjä on tullut noin 20. Viikossa vammoja tulee 3–4. Esimerkiksi juhannuksen aikana tapauksia hoidettiin neljä.
Paavola muistuttaa, että Töölöön ei kuitenkaan tuoda kaikkia potilaita, vaan vain vakavimmat tapaukset, jotka vaativat kirurgin arvioita tai leikkaushoitoa. Lievemmät vammat hoidetaan päivystyksissä.
Ruotsissa hieman eri meno. Jokainen kamera on erikseen ilmoitettava. Voi painaa menemään mitä lystää ja sitten liinat kiinni kun tulee kyltti että kamera tulee. Toki en ymmärrä tätä vouhotusta täällä. Rajoituksen mukaan ajaminen ei kovin hankalaa ole sillä jokainen auto on varustettu jarrulla sekä kaasulla jolla vauhti saadaan sovitettua sopivaksi.
Aina sanotaan että pääkaupunkiseudulla on kaikilla kiire liikenteessä ja maalla ajetaan rauhallisesti, ihan paskapuhetta, pari viikkoa pyörinyt pöheiköissä ympäri suomea ja kyllä stadin kiireet jää pahasti toiseksi näiden rehupunttien kanssa, joka maanalaisen paikan paikassa roikkuu perässä joku Tommi Mäkisen kaksois olento 6 metriä pitkällä lipalla varustetussa lippiksessä ja ohitellaan aivan älyttömissä paikoissa, onneksi kohta pääsee takas pääkaupunkiseudun rauhalliseen liikenteeseen.