Hauska kuinka yllätävältä se tuntui olleen, että auto on nopeampi kuin julkinen, shokeeravaa. Mutta pari tärkeää pointtia oli unohtunut noita karttoja piirrellessä, jotka toki sitten huomioitiin ohimennen lyhyesti: ruuhka ja parkkipaikka.
HS kirjoitti:Autolla hurauttaa pääkaupunkiseudun reunalta toiselle noin puolessa tunnissa.
Kyllä saa aika vauhti posottaa esimerkiksi välin Vuosaaren satama - Espoon golf. Jos valitsee helpoimman reitin ja kulkee koko matkan Kehä 3 niin matkaa tulee about 42km, lyhyemmällä reitillä voi säästää 3-5km mutta sitten taas on valoja enemmän. Kyllähän tuo matka puolessa tunnissa onnistuu, yöllä, kun vain on valmis maksamaan vähän extraa oikeudesta ajaa kovempaa.HS kirjoitti:Vain teiden rajallinen kantokyky eli ruuhkautuminen hidastaa autoilua.
"Ruuhkat on huomioitu karkealla tasolla, mutta ei kovin yksityiskohtaisesti", kertoo Tulikoura. Hän arvioi, että Kehä I:n ja III:n alueet ovat oikeassa elämässä tahmeampia kuin selvitys näyttää.
Toki, kyllä auto aina julkisen tuolla välillä voittaa: arkena 07:00 jälkeen vastaava matka kestää Reittioppaan mukaan 1h 44min
Tämän takia keskustaan suuntautuvat matkat teen itsekkin pääsääntöisesti julkisilla tai moottoripyörällä. Jos menisi autolla, kuluisi se säästetty aika ruudun etsintään.HS kirjoitti:Fordilla voisi päästä nopeammin, mutta perillä odottaa riski.
"Sieltä ei välttämättä löydä parkkipaikkaa."