Sivu 225/240

Re: Liikenne

Lähetetty: 9.2.2020 klo 9.53
Kirjoittaja homenamsi
...ainakin jos Laulikki Äpyä on uskominen...

Re: Liikenne

Lähetetty: 9.2.2020 klo 10.01
Kirjoittaja kuorolilli
Onhan rellu hyvä pikitiellä!

Re: Liikenne

Lähetetty: 9.2.2020 klo 11.01
Kirjoittaja PKivireki
Sherukka kirjoitti:Valitettavasti mielikuvasi eivät vastaa todellisuutta koska VW Group autot ovat pahimpia kaikista edelleen eikä parannusta vieläkään valitettavasti näköpiirissä. Maa ei vaikuta tuotteen laatuun tippaakaan ja PSA on kyllä tehnyt oikeasti laadukkaita tuotteita viime aikoina etenkin jos vertaa BMW ja VW Groupin epäonnistumisiin.
Noo, jos laittaa googleen "Renault Kangoo break problems", niin saa oikein perinnettä luettavaksi!

Tulee mieleen ranskalaisten valtio-omisteinen maailman paras ydinvoimalaosaaminen, mitä tollot ja sivistymättömät suomalaiset eivät kertakaikkiaan ymmärrä!

Re: Liikenne

Lähetetty: 9.2.2020 klo 11.06
Kirjoittaja PKivireki
Mielenkiintoista sinänsä, että HS ei tästä episodista kertovassa uutisessaan
ei mitenkään eikä sanallakaan viittaa kyseessäolevan nimenomaan sähköauton ongelma.. [:P]

Re: Liikenne

Lähetetty: 9.2.2020 klo 14.54
Kirjoittaja Don MC
PKivireki kirjoitti:Noo, jos laittaa googleen "Renault Kangoo break problems", niin saa oikein perinnettä luettavaksi!

Tulee mieleen ranskalaisten valtio-omisteinen maailman paras ydinvoimalaosaaminen, mitä tollot ja sivistymättömät suomalaiset eivät kertakaikkiaan ymmärrä!
Vielä jos tuon sanan "break" kääntää muotoon "brake", niin osumia löytyy.

Re: Liikenne

Lähetetty: 9.2.2020 klo 15.08
Kirjoittaja Sherukka
PKivireki kirjoitti:
Sherukka kirjoitti:Valitettavasti mielikuvasi eivät vastaa todellisuutta koska VW Group autot ovat pahimpia kaikista edelleen eikä parannusta vieläkään valitettavasti näköpiirissä. Maa ei vaikuta tuotteen laatuun tippaakaan ja PSA on kyllä tehnyt oikeasti laadukkaita tuotteita viime aikoina etenkin jos vertaa BMW ja VW Groupin epäonnistumisiin.
Noo, jos laittaa googleen "Renault Kangoo break problems", niin saa oikein perinnettä luettavaksi!

Tulee mieleen ranskalaisten valtio-omisteinen maailman paras ydinvoimalaosaaminen, mitä tollot ja sivistymättömät suomalaiset eivät kertakaikkiaan ymmärrä!
Tuskin se siitä oli kiinni. Ranskalaiset ovatkin paljon esim. saksalaisia älykkäämpiä kun satsasivat ydinvoimaan eikä typerään kivihiileen.

Re: Liikenne

Lähetetty: 9.2.2020 klo 15.39
Kirjoittaja arisel
Don MC kirjoitti:Vielä jos tuon sanan "break" kääntää muotoon "brake", niin osumia löytyy.
Kauheeta saivartelua! [:P]

Häävö kätkät!

Eiku kitkäthän se oli! [:D]

Re: Liikenne

Lähetetty: 9.2.2020 klo 17.23
Kirjoittaja Don MC
arisel kirjoitti:
Don MC kirjoitti:Vielä jos tuon sanan "break" kääntää muotoon "brake", niin osumia löytyy.
Kauheeta saivartelua! [:P]

Häävö kätkät!

Eiku kitkäthän se oli! [:D]
OT:
Haha!
Jostain syystä heikkona hetkenä taannoin tuli sävellettyä ja äänitettyä bassoraita Virpi Kätkän yhdelle singlelle. Tää on ainoa kerta kun olen eksynyt oman rokki-/hevigenreni ulkopuolelle.

https://app.box.com/s/54e50qgaaqelg1zrbrfd6fekyw9l4e3z
/OT

Re: Liikenne

Lähetetty: 9.2.2020 klo 17.27
Kirjoittaja arisel
No sattuipa! [:D]

Re: Liikenne

Lähetetty: 12.2.2020 klo 12.45
Kirjoittaja PKivireki
https://www.is.fi/autot/art-2000006404859.html

Onkohan hallituksella kanttia nostaa dieselin litrahintaa 15% eli 26 senttiä litralta? Onko se mahdollista? Onko se viisasta?
Tässä ovat hallituksen tilaaman dieselpaperin vaihtoehdot – litrahinta nousisi kaikissa lähelle kahta euroa
..
-Dieselin verokohtelu yhtenäistetään muiden nestemäisten polttoaineiden kanssa, jolloin dieselpolttoaineen vero nousee 25,95 senttiä litralta. Samanaikaisesti luovutaan dieselkäyttöisten henkilöautojen käyttövoimaverosta.
-Dieselin verokohtelu yhtenäistetään muiden nestemäisten polttoaineiden kanssa, jolloin dieselpolttoaineen vero nousee 25,95 senttiä litralta. Samanaikaisesti luovutaan dieselkäyttöisten henkilöautojen ja pakettiautojen käyttövoimaverosta. Polttoaineverokertymän ylijäämä kompensoidaan kotitalouksille valtion ansiotuloveroa laskemalla.
-Dieselin verokohtelu yhtenäistetään muiden nestemäisten polttoaineiden kanssa, jolloin dieselpolttoaineen vero nousee 25,95 senttiä litralta. Samanaikaisesti luovutaan dieselkäyttöisten henkilöautojen ja pakettiautojen käyttövoimaverosta. Polttoaineverokertymän ylijäämä kompensoidaan maakuntakohtaisesti kotitalouksille tulonsiirtojen kautta.
Niin tai näin. Yritysten on pakko laittaa naftan hinnankorotus omiin hintoihinsa, jolloin liikkuminen kallistuu, kuljettaminen kallistuu, jolloin kallistuu myös perässä kaikki muu -> inflaatiopainetta pukkaa. Erityisesti nakki napsahtais kaupunkien ulkopuolella haja-asutusalueella asuvien ihmisiin. Tuollainen 26 sentin korotus hallitukselta naftan litrahintaan, niin Kepu lakkaa olemasta ja sen kannattajat siirtyvät persuihin, jonka kannatus nousee yli 30%:iin..

En usko. Mutta on siterattava Axel Oxnstiernaa (1583-1654): An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur!

Re: Liikenne

Lähetetty: 12.2.2020 klo 13.47
Kirjoittaja KB7s
Eiköhän siellä ole mikä tahansa mahdollista kun vihreät on päättämässä.


PKivireki kirjoitti:https://www.is.fi/autot/art-2000006404859.html

Onkohan hallituksella kanttia nostaa dieselin litrahintaa 15% eli 26 senttiä litralta? Onko se mahdollista? Onko se viisasta?



En usko. Mutta on siterattava Axel Oxnstiernaa (1583-1654): An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur!

Re: Liikenne

Lähetetty: 12.2.2020 klo 16.28
Kirjoittaja jakovski
Ristus. Mä ettin jo äijän hangon. paholainen kun aika koittaa, olen minä eturivissä tuikkimassa hangolla reikiä pitkin poikin.

Re: Liikenne

Lähetetty: 12.2.2020 klo 17.44
Kirjoittaja arisel
Ja uskooko joku oikeasti persujen alentavan kansalaisten verotusta? [:D]

Re: Liikenne

Lähetetty: 12.2.2020 klo 17.46
Kirjoittaja jakovski
Ei, mutta kuinka moni uskoo vihervasemmiston niitä korottavan..

Re: Liikenne

Lähetetty: 12.2.2020 klo 18.33
Kirjoittaja Jultsu
arisel kirjoitti:Ja uskooko joku oikeasti persujen alentavan kansalaisten verotusta? [:D]
Tarpeeksi suurella enemmistöllä mikä tahansa on mahdollista. Puolassa PIS poisti äskettäin tuloveron kokonaan alta 28-vuotiailta...

Re: Liikenne

Lähetetty: 12.2.2020 klo 18.39
Kirjoittaja arisel
Minkäslaisia arvioita se persujen varjobudjetti tässä saikaan...? [:P]

Re: Liikenne

Lähetetty: 13.2.2020 klo 20.52
Kirjoittaja arisel
Leppävaaraan tehtiin neljä sähköautojen latauspaikkaa, tavalliset autot valtasivat ne heti: ”En ole kertaakaan nähnyt siellä ladattavaa autoa”

Mitäpä tuohon nyt edes sanoisi. [:/]
IGL-Technologies toivoo, että Bertel Jungin aukion laidalle asetettaisiin pysäköintikielto, joka sallisi vain sähköautojen lataamisen kyseisillä paikoilla.

Palaute on kiirinyt myös Leppävaaran pysäköinti oy:n korviin. Paikoille aiotaan asettaa kyltti, joka muistuttaa, että paikat on ensisijaisesti tarkoitettu sähköautojen lataamista varten.

”Pyrimme näin ohjaamaan pysäköintiä. Mitään sakotuskäytäntöä ei ole tarkoitus ottaa käyttöön”, sanoo projektipäällikkö Hannu Paajanen Matinkylän huollosta.
Paajanen ei siis aja ladattavalla autolla... [8-|]

Re: Liikenne

Lähetetty: 14.2.2020 klo 15.39
Kirjoittaja PKivireki
Jouduin tänään fillariraivon kohteeksi. Tuossa risteyksessä ryhmityin Martinkadulta kääntyäkseni oikealla Voionmaankadulle:

Kuva

,kun kuului takaluukusta kova tömähdys ja auto heilahti, katsoin hölmistyneenä että mitäs, niin nuori mies ajolaseissaan huusi minulle, että "Painu v*X#n suojatieltä!" ja ajoi kovaa kyytiä pois. Autoni oikea takakulma ja varmaan vetokoukku olivat varmaan 30 cm suojatien päällä..

Luonnehäiriöisiä on liikenteessä kaikilla mahdollisilla kulkuneuvoilla, joten se hänestä. Onnea vaan elämään. Mutta mikä mahtaa olla tieliikennelain kanta tuossa risteyksessä ryhmittymiseen - pitääkö Martinkadulta tulevan oikealle kääntyvän odottaa Vesangantien suunnasta tulevia suojatien takana vai saako ängetä ja ryhmittäytyä odottamaan tuohon pieneen rakoseen suojatien jälkeen, niin että perä jää hiukan suojatielle, kuin minä tein?

Re: Liikenne

Lähetetty: 14.2.2020 klo 16.05
Kirjoittaja kuorolilli
Periaatteessa siihen suojatien päälle ei saa pysähtyä, mutta usein käytäntö on toinen. Suojatien edestä ei näe tarpeeksi ja jos ajaa liian pitkälle voi keula jäädä toiselle ajoradalle tukkeeksi.

Re: Liikenne

Lähetetty: 14.2.2020 klo 16.17
Kirjoittaja PKivireki
^ Tuossa risteyksessä näkee usein tuulimyllytehtaalta tulevia rekkoja, jotka on tiessä kiinni, suojatien päällä ja parikytmetriä tietä pitkin. On siinä fillaristilla kiukuttelemista.

Re: Liikenne

Lähetetty: 14.2.2020 klo 19.11
Kirjoittaja Nuuska1
Ettei vaan olisi ollut Juhana Suoniemi - se kun pääsee fillaria polkemaan, niin se ihqusti rakastaa autoja ja autoilijoita. Ehdottaa pysäköinninvalvontaa ympärivuorokautiseksi Tampereelle.

Re: Liikenne

Lähetetty: 14.2.2020 klo 20.29
Kirjoittaja arisel
PKivireki kirjoitti:^ Tuossa risteyksessä näkee usein tuulimyllytehtaalta tulevia rekkoja, jotka on tiessä kiinni, suojatien päällä ja parikytmetriä tietä pitkin. On siinä fillaristilla kiukuttelemista.
Rekkojahan eivät säännöt koske juuri ollenkaan.

Re: Liikenne

Lähetetty: 25.2.2020 klo 8.29
Kirjoittaja PKivireki
Jaahs, tämä suomalaisen liikkumisen mullistava nuori nainen DI Sonja Heikkilä vaikuttaa nykyään Prahassa. Jokunen vuosi sitten hän oli julkisuudessa antamassa kasvot OP:n aloittamalle Drive Now -yhteiskäyttöautojärjestelmälle, joka muuten kuopataan tämän viikon lopulla lopullisesti.

Kuva

"Öljynjalostusyhtiö Nesteen toteuttaman tutkimuksen mukaan vain seitsemän prosenttia suomalaisautoilijoista on kiinnostunut yhteiskäyttöautoista"

Enpä kadehdi Heikkilää, vaikka maailman sadan tärkeimmän ajattelevan ihmisen listalle on päässyt. Vaatii uskoa yrittää myydä ihmisille palveluja, joita juuri kukaan ei edes kaupungissa koe tarvitsevansa tai haluavansa.

Lähdenkin tästä Karstulaan ajelemaan. Ihan omalla autolla, sori siitä.

Re: Liikenne

Lähetetty: 25.2.2020 klo 10.38
Kirjoittaja homenamsi
Se seitsemän prosenttiakin varmasti riittäisi kunhan tuo 100 % olisi vain vähintään viisin- tai kymmenkertainen. Ihmeen pitkään näitä City Car Clubeja ja vastaavia on jaksettu puskea vaikka 'vastaanottorakenne' ei ole muuttunut yhtään suotuisammaksi.

Yhtä hankalaa on Suomen kokoisessa markkinassa löytää riittävän isoa marginaalijoukkoa MaaS Global/WHIMin kaltaiselle matkaketjukysynnälle. Uskoa kuitenkin on riittänyt kun firma on kyennyt vajaan 5 miljoonan liikevaihdolla tekemään lähes 13 miljoonan tappion. Kriittistä massaa ei ole lähimaillakaan kannattavuuteen pääsemiseksi.

Re: Liikenne

Lähetetty: 25.2.2020 klo 11.51
Kirjoittaja arisel
Mua kyllä kiinnostaisi osa-aikaisautoilukin joissakin tilanteissa, mutta käytännössä se on aika mahdotonta, koska ikinä en voisi tietää onko joku edellinen käyttäjä kuljettanut mukanaan jotain kissaa/koiraa/hevosta auton penkillä, rapsutellut eläintä ajaessaan ja levittänyt saastaa kaikkialle hallintalaitteisiin..,

Käytännössä täysin mahdoton asia tarkistettavaksi, vaikka käytölle olisi millaisia sääntöjä/sanktioita.