sosiaalisessa mediassa ja muuallakin on kierrellyt tämä "retro" mikrobittikansi, mitä mieltä on homputtelijat mikrobitin nykyisestä linjasta ja onko täällä jotain vanhoja lukijoita?
itse olen lukenut heti vuodesta 1984 asti ja lopetin kyllä tilaukseni jo aikoja sitten kun lehden tila laski säälittäväksi.
Onhan mikrobitti tullut vuodesta 2000 ja sitä on luettu kirjastossa 1995 vuodesta alkaen. Mikrobitti on mielestäni mennyt ihan outoon suuntaan. Ennen se Huvi ja Hyöty romppu oli odottamisen arvoinen palkinto, mutta nykyään se ei innosta. Toisaalta se on tarjolla vain netissä kun kirjaudut sisään. Lehdet on muutenkin muuttuneet huonompaan suuntaan ja netti on ne tappanut. Mikrobitti ja Tietokone eivät pahasti eroa toisistaan enää. Ennen niilläkin oli suuri ero, mutta eipä enää.
Mikrobitin uusi tyyli vähän epäilyttää, mutten vielä tuomitse sitä. Se lehtihän tulee kuulemma ensiviikolla, että kerrotaan sitten lisää.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
Eipä ole tullut Mikrobittiä tullut luettua varmaan 20 vuoteen. Silloin aikoinaan sitä tuli luettua paljonkin. Sikäli tuo retro-kansi on ihan tervetullut, tulee mukavat vibat sieltä jostain kaukaa.
Mikrobitin alkuperäinen linja oli herkkua, nykyisen lukeminen ei montaa minuuttia vie. Tietokone/MikroPC -lehdet taas ovat ihan sieltä jostain, ilmeisesti firmojen johtoportaille suunnattuja?
En oikein koe enää olevani kohderyhmää kun kaikki lehdessä oleva on tosiaan luettu netistä kaksi viikkoa takaperin, yleensä englanniksi tosin mutta paremmin ja syvällisemmin kirjoitettuna. Liikaa mitättömiä tuotearvioita suhteessa kunnon artikkeleihin, ei juuri mitään tosi teknistä kamaa ja hifijutut ja levy/leffa-arvostelut? Äh.
Mitenkäs tässäkin ketjussa kaikki tuntuvat olevan sitä mieltä että mikrobitin alkuperäinen linja oli parempi? oliskohan levikin laskun syynä tuo kaikkien kohderyhmien kalastelu? tai siis itselleni ainakin oli lukemisen ja tilauksen lopettamisen syynä lehden tason raju lasku. Tuon photoshopatun kannen mukainen sisältö taasen olisi nannaa ja voisin hyvinkin tilata.
Olen edelleen sitä mieltä, että aikoinaan kun Bitissä oli C-64 -listauksia niin se oli loistolehti. On nykyisin vähän sellainen että harvoin tulee edes selailtua. Ei oikein kiinnosta.
Aihetta liipaten..Multa on mennyt kokonaan ohi moinen että jossakin "radio-ohjelmassa" on kai lähetetty ohjelmia (sitä pärinää) ja kaiketi kasetille siitä kotona äänitelty ja kasettiasemalla sitten pökätty softa koneeseen. Menikö se niin vai mistä siinä oli kyse ja toimiko se homma alkuunkaan?
Jone kirjoitti:Aihetta liipaten..Multa on mennyt kokonaan ohi moinen että jossakin "radio-ohjelmassa" on kai lähetetty ohjelmia (sitä pärinää) ja kaiketi kasetille siitä kotona äänitelty ja kasettiasemalla sitten pökätty softa koneeseen. Menikö se niin vai mistä siinä oli kyse ja toimiko se homma alkuunkaan?
Silikoni, joo kyllä se toimi. Vähän vaihdellen tosin, aina ei onnistunut ja sitten pikkunörttejä harmitti ankarasti.