Itse kysyisin nyt mielipidettä teiltä seuraavaan hankintaan. Tälläistä ei ole ollut ja ajattelin, että nämä vinkit olisi hyvä saada saman aiheen alle ja tulevaisuudessa hakemisen voisi keskittää yhteen aiheeseen. Eräs modehan kysyi meiltä mielipidettä viimeksi autonsa väriin. On ikävää, jos kaikki hukkuu eriaiheisiin. Jos yläkerran herrat ja rouvat on erimieltä niin hyväksyn sen, että siirrätte tämän parempaan aiheeseen.
Mikä vaihtoehto olisi teidän mielestänne paras? Perusteluita olisi myös hyvä kuulla. Olen nyt ostamassa takkaa ja vaihtoehtona olisi nämä.
1. Kuvan Harmaja, mutta korotettuna Tässä olisi etuna se, että tuonne saa pellin. Kiertoilma ominaisuus on myös plussaa.
2. Kuvan Hiisi 2 Tämä olisi kätevä siitä, että se ei vie juuri tilaa.
3. KuvanHiisi 1 Leveämpi kuin veljensä, mutta myös painavempi joka tarkoittaa enemmän varauskykyä.
Olen miettinyt myös uutta työpöytää, mutta kunnollista ei tahdo löytää. Tässä parhaimmat mitä olen löytänyt. Saa ehdottaa muutakin, jos löytää parempaa. Itse en ole löytänyt vaikka olen selannut kaikkea.
1. http://www.on24.fi/images/c/11522_c_170450.jpg Tässä on etuna siisti työpöytä ja kaikki on piilossa. Ei riko sisustusta tai häiritse silmää.
2. http://www.on24.fi/sisustus/pöydät_tuol ... auad/34467Tässä saa kaikki kunnolla piiloon. Mietin vain työasentoa.
3. Victoria Laulumaa Tässä olisi kaikkein kaunein, mutta iMac ei mahdu tuonne ja tämän hintaista huonekalua ei viitsi teurastaa.
4. Hemnes Ikea Tässä olisi myös kätevä, mutta kaapin katto ja lipaston pohja pitäisi jättää asennuksesta pois. Muuten ei näyttö mahdu. Tulevaisuutta ajatelleen tuonne saisi jopa iMac 27 menemään.
Minkä tuotteen ostan? Apua valinnan tekemisessä topic.
Sana on (melkein) vapaa.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Minkä tuotteen ostan? Apua valinnan tekemisessä topic.
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Viimeksi muokannut M.P.T, 1.11.2012 klo 11.10. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
-
Re: Minkä tuotteen ostan? Apua valinnan tekemisessä topic.
Viesti Kirjoittaja petroc »
Hankala toki sanoa, kun ei tasan tarkkaan tiedä minkälainen asuintalosi on. Mutta mitä nyt olen ymmärtänyt, niin taajaman ulkopuolella. Takkaehdotukseni on tuo takkana numero 1, eli takka Harmaja. Epäilisin sen asettuvan parhaiten asuntoosi, liekö nuo hiisit liian pelkistetyn oloisia. Suosittelen Harmajaa siis ainoastaan ulkonäön perusteella, olettaen, että itse olet valikoinut vaihtoehdot käyttötarkoituksen mukaan.
Kirjoituslipastoista sen verran, kun en ole moisia käyttänyt, niin onko nuo kuinka käytännöllisiä kun näyttää ettei niiden alle mahdu jalat niiden edessä istuttaessa?
Kirjoituslipastoista sen verran, kun en ole moisia käyttänyt, niin onko nuo kuinka käytännöllisiä kun näyttää ettei niiden alle mahdu jalat niiden edessä istuttaessa?
iMac G4
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Olen saanut sinusta kuvan hyvin käytännönläheisenä ja toimivuutta arvostavana ihmisenä. Siksi panisin painoa tuossa takanvalinnassakin hyötyseikoille. Käytännössä olen oppinut, että mitä enemmän lämpenevää massaa, sitä parempi lopputulos. Ja kun lämmitetään, uuniin pitää saada mahtumaan puuta. Siinä suhteessa nuo antamasi vaihtoehdot eivät kuulosta kovin hyviltä. Ajattelehan tulipesän syvyyttä 36,5cm. Totuushan on, että tuskin pätkit polttopuita millitarkkuuteen, vai mitä? Käytännössä se tuollaiseen uuniin tarkoitettu polttopuu tulee pätkittyä lähemmäs 30cm pituuteen. Sanoisin, että melko pieniltä pätkiltä tuntuvat! Eli noista vaihtoehdoista jättäisin tuon Harmajan pois pienimpänä. Tulikiven mallit taas ovat niin erilaisia, että valinnassa täytyy antaa painoarvoa myös sille, miten nuo muodot istuisivat siihen suunnitellulle paikalle.M.P.T kirjoitti:Mikä vaihtoehto olisi teidän mielestänne paras? Perusteluita olisi myös hyvä kuulla. Olen nyt ostamassa takkaa ja vaihtoehtona olisi nämä
Sinä kun olet tunnetusti kovapalkkainen mies, niin mitä jos harkitsisit vielä pykälää isompia malleja? Uskallan lyödä vetoa, että muutaman vuoden käytön jälkeen et katuisi...
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Kirjoituslipaston alle mahtuu helposti jalat. Ne jalathan on sen levyn alla ja sinne mahtuu koivet helposti. En ole myöskään mikään pitkä mies, että sekään ei tuo ongelmia. Katsoppas sitä lipastoa uudelleen. Tilaahan on vaikka millä mitalla.petroc kirjoitti:Hankala toki sanoa, kun ei tasan tarkkaan tiedä minkälainen asuintalosi on. Mutta mitä nyt olen ymmärtänyt, niin taajaman ulkopuolella. Takkaehdotukseni on tuo takkana numero 1, eli takka Harmaja. Epäilisin sen asettuvan parhaiten asuntoosi, liekö nuo hiisit liian pelkistetyn oloisia. Suosittelen Harmajaa siis ainoastaan ulkonäön perusteella, olettaen, että itse olet valikoinut vaihtoehdot käyttötarkoituksen mukaan.
Uunista sen verran, että Harmajaa olen eniten miettinyt korotettuna. Hinta kun ei nouse pahasti isompaan vaihdettaessa. Puhutaan vaan parista satasesta. Tietenkin näitä asioita miettii aina pitkään. Eivät ole sellaisia mielijohde ostoksia.
Tämä mies kun uskoi aikoinaan insinööriä ja tämän takia ei voi laittaa isompaa uunia. Eli näin ollen 1800kg suunniteltu takka-leivinuuni jäi laittamatta. Sen olisi saanut kyllä, jos olisin pitänyt vaan pääni. Minulla on kyllä takka entuudestaan, mutta nyt tarvitaan lisää varauskykyä tuon kamiinanluokan tilalle. Minulla oli silloin aikoinaan tarkoitus ottaa se leivinuuni. Harmajan korotettu malli on 1180kg ja kieroilmatoiminnalla. Se on tähän mennessä järjelllä ajateltuna paras mitä olen löytänyt. Saa nähdä millaiset kaupat tulen tekemään kun noita muurareita ja liimareita tulee tunnettuaKunkkuJ kirjoitti:Olen saanut sinusta kuvan hyvin käytännönläheisenä ja toimivuutta arvostavana ihmisenä. Siksi panisin painoa tuossa takanvalinnassakin hyötyseikoille. Käytännössä olen oppinut, että mitä enemmän lämpenevää massaa, sitä parempi lopputulos. Ja kun lämmitetään, uuniin pitää saada mahtumaan puuta. Siinä suhteessa nuo antamasi vaihtoehdot eivät kuulosta kovin hyviltä. Ajattelehan tulipesän syvyyttä 36,5cm. Totuushan on, että tuskin pätkit polttopuita millitarkkuuteen, vai mitä? Käytännössä se tuollaiseen uuniin tarkoitettu polttopuu tulee pätkittyä lähemmäs 30cm pituuteen. Sanoisin, että melko pieniltä pätkiltä tuntuvat! Eli noista vaihtoehdoista jättäisin tuon Harmajan pois pienimpänä. Tulikiven mallit taas ovat niin erilaisia, että valinnassa täytyy antaa painoarvoa myös sille, miten nuo muodot istuisivat siihen suunnitellulle paikalle. Sinä kun olet tunnetusti kovapalkkainen mies, niin mitä jos harkitsisit vielä pykälää isompia malleja? Uskallan lyödä vetoa, että muutaman vuoden käytön jälkeen et katuisi...M.P.T kirjoitti:Mikä vaihtoehto olisi teidän mielestänne paras? Perusteluita olisi myös hyvä kuulla. Olen nyt ostamassa takkaa ja vaihtoehtona olisi nämä
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Polttopuut tulee vedettyä silmämääräisesti mittaan, että välillä joutuu laittamaan vain muutaman klapin kerrallaan. Tämä siis nykytilanne. Muurattu pönttöuuni on yksi ratkaisu ja veikkaan muutaman kaverin alkavan minulle irvailemaan, jos en ota heiltä sitä muurattua uunia. Toisaalta Itse tykkään vuolukivestä ominaisuuksien ja helppouden takia. Loppujen lopuksi isomman uunin laittaminen nostaa talon arvoa ja sillä säästää sähkölaskussa. Muutaman tuhannen euron satsaus haukkuu nopeasti hintansa. Sanoisinko muutamassa vuodessa nykyisella sähkösopparilla. Hinnat kun eivät tule alaspäin ja tähänkin on hyvä varautua. Uunien hinnat on kyllä nousseet mitä ne maksoi ennen. Tuntuu nousevan muutaman vuoden sykleissä.
Viimeksi muokannut M.P.T, 1.11.2012 klo 13.21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Harmaja.
Kirjoituspöydistä se ensimmäinen on24:n malli vaikuttaa kuvan perusteella kyllä varsin siistiltä ja siinä saa hyvän kirjoitusasennon. Laulumaan pöytä on sitten taatusti laadukasta tekoa ja erittäin siro.
Kirjoituspöydistä se ensimmäinen on24:n malli vaikuttaa kuvan perusteella kyllä varsin siistiltä ja siinä saa hyvän kirjoitusasennon. Laulumaan pöytä on sitten taatusti laadukasta tekoa ja erittäin siro.
Viimeksi muokannut paulaw, 1.11.2012 klo 19.36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Kerrankin tuon puu.. eikun luupään kanssa samaa mieltä, hanki se missä parhaiten lämmitystehoa & varauskykyä.KunkkuJ kirjoitti:mitä enemmän lämpenevää massaa, sitä parempi lopputulos.
Nuo työpöydät vaikuttaa siltä että mikään vaihtoehto ei sovi muuhun kuin sen takan ruokkimiseen, t: nimimerkki ergonomiaa joskus työkseen miettinyt.
-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
Minkä näistä kovoista ostaisitte?
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Riippuu tarpeesta.apple_fani kirjoitti:Minkä näistä kovoista ostaisitte?
Pegasus on neljän levyn takia varmasti nopein noista. Neljällä levyllä voi tehdä RAID 5:n. (kestää yhden levyrikon) joka auttavasti toimii ilman back-uppia ei niin tärkeän tiedon varastona (esim leffat, TV-ohjelmat). Periaatteessa tämänkaltainen neljän levyn DAS ei ole kertakäyttötuote, vaan levyt vaihtamalla on mahdollista nostaa kapasiteetti nykyiselläänkin jo 16Teraan.
Pegasus tukee myös RAID 10, joka on nopeampi versio RAID 1:stä, jossa yhdistetään RAID 0:an ja 1:n hyvä puolet, sekä RAID 6:sta joka kestää kaksi levyrikkoa.
Nuissa kahden levyn laitteissa tuskin on nopeuseroa, jolla olisi merkitystä reaalimaailmassa. Hihasta voi kuvitella että saat nopeutta vähintää 3x sen mitä FW800 tänään parhaimmillaan tarjoaa (n 90MB/sek). Kaikki nuo voi RAIData nollaksi tai ykköseksi. Lassien etuna on se että levyt ovat helposti vaihdettavissa.
En tiedä minkälaiseen käyttöön levy tulee, mutta käytännossä pidän originaalidatan varmuuskopiointia RAID 1:en, tai minkä tahansa muun virityksen avulla samaan koteloon, mutta toiselle levylle (levyille) hazardi-hommana, jota en voi suositella, eli jos on tärkeää tietoa varastoitavana, niin kaikkia näitä pitää ostaa kaksin kappalein.
Omassa käytössä on ollut ja on (Ei Thunderbolt) Lassieita, Pegasuksen kaltaisia DASseja (2 kpl 4 x 2T RAID 5) sekä WD 4:n Teran My Book (RAID 0) Lassiessa oli aiemmin virtalähdeongelmia, muut merkit ovat toimineet ongelmitta, samoin kaikki RAIDit.
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
^Kovolle tulisi varmuuskopiot ja joko Aperture/FCPX/iTunes-kirjasto ja sitten joitain sekalaisia vanhoja tiedostoja säilöön.
-
- Porttikiellossa
Tulin tänään juuri pähkäilleeksi miten ihmiset ratkaisevat nykyisen pullonkaula-tilanteen? Aiemmin dataa kertyi kohtuullisesti ja kovalevyjen kapasiteetin kasvu hoiti normikäyttäjän huolet. Uusi isompi levy sisälle tai uusi kone hankintaan. Ei toimi enää.
Nyt samalla kun datamäärät ovat räjähtäneet liikkuvan kuvan ja suuren resoluution ansiosta kinnaavat asiallisen hintaiset SSD:t 100-250Gt koossa, kun tilaa pitäisi kohta keskivertokäyttäjälläkin olla 10x enemmän.
Kävin männä viikolla ihmettelemässä Air-käyttäjän konetta, jonka 256Gt:n SSD oli täysi. Kuulema "juuri mitään uutta tavaraa ei ollut koneelle tuotu. Mitä nyt joitakin tunteja tai kymmeniä tunteja HD-videota".
Yritin selittää, että tuollainen normi HD-kamera ottaa 24, 25, 30 tai 60 kuvaa sekunnissa. Jos kuvia otetaan 30 sekunnissa, siitä tulee yli satatuhatta kuvaa tunnissa. Vaikka kaikkien kuvien kaikkea infoa ei tallenneta, vaan nojaudutaan avain freimeihin, niin dataa kertyy.
Ei niin kauan sitten Full-HD:n määrä pikseleitä oli märkä uni pokkareissa. Nyt niitä otetaan lähes millä tahansa videolla 100000-200000 kappaletta tunnissa! Ei ihme että kovalevyt ahtautuvat kuin roskaruokailijan verisuonet.
Tähän kaikkeen kun yhdistetään normikäyttäjän ymmärrys, niin sotku on varma. Kovalevyn ahtaminen lähes täydeksi on varmin keino hankkiutua suurin vaikeuksiin.
Nyt samalla kun datamäärät ovat räjähtäneet liikkuvan kuvan ja suuren resoluution ansiosta kinnaavat asiallisen hintaiset SSD:t 100-250Gt koossa, kun tilaa pitäisi kohta keskivertokäyttäjälläkin olla 10x enemmän.
Kävin männä viikolla ihmettelemässä Air-käyttäjän konetta, jonka 256Gt:n SSD oli täysi. Kuulema "juuri mitään uutta tavaraa ei ollut koneelle tuotu. Mitä nyt joitakin tunteja tai kymmeniä tunteja HD-videota".
Yritin selittää, että tuollainen normi HD-kamera ottaa 24, 25, 30 tai 60 kuvaa sekunnissa. Jos kuvia otetaan 30 sekunnissa, siitä tulee yli satatuhatta kuvaa tunnissa. Vaikka kaikkien kuvien kaikkea infoa ei tallenneta, vaan nojaudutaan avain freimeihin, niin dataa kertyy.
Ei niin kauan sitten Full-HD:n määrä pikseleitä oli märkä uni pokkareissa. Nyt niitä otetaan lähes millä tahansa videolla 100000-200000 kappaletta tunnissa! Ei ihme että kovalevyt ahtautuvat kuin roskaruokailijan verisuonet.
Tähän kaikkeen kun yhdistetään normikäyttäjän ymmärrys, niin sotku on varma. Kovalevyn ahtaminen lähes täydeksi on varmin keino hankkiutua suurin vaikeuksiin.
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
-
- Porttikiellossa
Ottaisin halvimman. WD:tä puoltaa myös hiljaisuus. Ainakin oma 4T WD on lähes äänetön (kaikissa on tuuletin), siinä on kyllä vittumainen liikkuva valo edessä jonka teippasin umpeen. (Tb-mallissa ovat onneksi korjanneet tuon virheen)apple_fani kirjoitti:^Kovolle tulisi varmuuskopiot ja joko Aperture/FCPX/iTunes-kirjasto ja sitten joitain sekalaisia vanhoja tiedostoja säilöön.
Viimeksi muokannut adele, 2.11.2012 klo 18.05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
Pitäisi vaihtaa nykyinen RX uudenpaan, joko RX tai GX mallisiin kulkineeseen , mutta pitää miettiä kumpaan.
MC-raato.
FC-pilviWeikot.
http://www.youtube.com/watch?v=D8Z1SYJ6Lbo
Malmin lentokentän puolesta; www.youtube.com/watch?v=ytaCH19R1cY
FC-pilviWeikot.
http://www.youtube.com/watch?v=D8Z1SYJ6Lbo
Malmin lentokentän puolesta; www.youtube.com/watch?v=ytaCH19R1cY
12 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka