Bongasin erittäin kattavan artikkelin nuorten syrjäytymisestä. "Ihminen tuomitaan yhden virheen perusteella"
Miten yhteiskunnan pitäisi muuttaa toimintatapojaan, että mahdollisimman harva joutuisi tällaiseen tilanteeseen?
Yhteiskunnasta syrjäytyminen
Sana on (melkein) vapaa.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Yhteiskunnasta syrjäytyminen
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Se on jännää miten vähän saa aikaiseksi, kun vain lakkaa yrittämästä.
-
Re: Yhteiskunnasta syrjäytyminen
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Ehkä vikaa on jo lasten kasvatuksessa? Pitäisi oppia jo pienestä pitäen, että periksi antamalla ei pääse eteen päin. Minusta vika ei ole niinkään yhteiskunnan kuin yksilön itsensä.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Jutussa vielä tuo myöhäisteini kiukutteli ja heitti loppuun kysymyksen "Onko pakko jos ei halua?". Niinpä, ei varmaan ole pakko, mutta ei kannata olettaa olevansa oikeutettu kaikkeen tukeen, jollei halua tehdä mitään muuta, kuin harrastaa kaikkee siistii ja niinku sillee.
Paskaksi tämä maailma on menossa, kun joku edes kehtaa tuollaista parkua, saatikka tehdä dokumentin. Epäilen vahvasti, että dokumentin sävy ei ole ironinen.
Paskaksi tämä maailma on menossa, kun joku edes kehtaa tuollaista parkua, saatikka tehdä dokumentin. Epäilen vahvasti, että dokumentin sävy ei ole ironinen.
Se saattaa olla epämahdollista.
-
Viesti Kirjoittaja Vandahl »
Artikkeli jossa on yhden ihmisen empiirinen näkemys kuviosta ei kai ole kovin kattava?
Syrjäytymisen syitä on liki mahdoton selvittää, mutta Kunkkua kompaten kyllä homma lähtee ihan sieltä lapsuudesta, perheestä ja roolimalleista. Sitä tukemalla, sikäli kun tuen tarve nousee esiin, yhteiskunta voi auttaa.
Syrjäytymisen syitä on liki mahdoton selvittää, mutta Kunkkua kompaten kyllä homma lähtee ihan sieltä lapsuudesta, perheestä ja roolimalleista. Sitä tukemalla, sikäli kun tuen tarve nousee esiin, yhteiskunta voi auttaa.
-
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Jokainen on lopulta itse vastuussa itsestään.
Tietenkin yhteiskunnan tehtävä on tukea jäseniään, mutta ei sen kontolle voi kaikkea sysätä. Artikkelin Mira nyt ainakin on jutun perusteella tehnyt aika montakin virhettä ja vaikuttaa että nykyinen tilanne on enemmän päätös kuin kohtalo johon ei ole osaa eikä arpaa.
Nykynuorista* monella tuntuu olevan pää-asiana elämässä se että pääsee tekemään kaikkea kivaa, mutta sitä ei haluta itse maksaa. Tai joutua edes suunnittelemaan. Kivaahan elämän kuuluisi ollakin, mutta ilmaiseksi ei tässä maailmassa mitään saa ja se pitäisi oppia jo melko nuorena.
* Viittaan omaan näkemykseeni joka on kertynyt erilaisia työharjoitteiljoita, työssäoppimista suorittaneita, työkokeilussa olleita ja muuten vain pätkätöissä olleena kohtaamiani pääsääntöisesti 16-23 vuoden ikäisiä henkilöitä jututtamalla. Otanta toki on suppea enkä väitä sen kuvaavan asiantilaa kokonaisuutena.
Tietenkin yhteiskunnan tehtävä on tukea jäseniään, mutta ei sen kontolle voi kaikkea sysätä. Artikkelin Mira nyt ainakin on jutun perusteella tehnyt aika montakin virhettä ja vaikuttaa että nykyinen tilanne on enemmän päätös kuin kohtalo johon ei ole osaa eikä arpaa.
Nykynuorista* monella tuntuu olevan pää-asiana elämässä se että pääsee tekemään kaikkea kivaa, mutta sitä ei haluta itse maksaa. Tai joutua edes suunnittelemaan. Kivaahan elämän kuuluisi ollakin, mutta ilmaiseksi ei tässä maailmassa mitään saa ja se pitäisi oppia jo melko nuorena.
* Viittaan omaan näkemykseeni joka on kertynyt erilaisia työharjoitteiljoita, työssäoppimista suorittaneita, työkokeilussa olleita ja muuten vain pätkätöissä olleena kohtaamiani pääsääntöisesti 16-23 vuoden ikäisiä henkilöitä jututtamalla. Otanta toki on suppea enkä väitä sen kuvaavan asiantilaa kokonaisuutena.
Viimeksi muokannut mercury, 18.2.2014 klo 4.13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Perus hipsteri. pelle. -mindgame
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
^ Hienoa, että sanoit sen mitä en itse osannut sanoiksi pukea. Olen täysin samaa mieltä, vaikka tuollainen perus hipsteri olet kin. ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Se saattaa olla epämahdollista.
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Miran ongelma tai se "yksi virhe" on heikkolahjaisuus.
Heikkolahjaisuus periytyy. Kun lisäksi on mielenterveyden häiriötä, jotka mitä ilmeisimmin ovat heikkolahjaisten vanhempien aiheuttamien traumojen perua, niin soppa on melkein valmis.
Heikko geeniperimä tuo mukanaan kaikenlaista muutakin kuin älyn puutteen, kuten lyhytjänteisyyttä, taipumuksia mielensairauksiin, taipumuksen päihderiippuvuuteen ja suhteellisuudentajuttomuuden, joista kaikista Mira kärsii.
Siten Mira "Alkaa seurustella. Tulee raskaaksi." Sitten Mira "hakee Kelan tukemaa terapiaa, joka hänelle myönnetään. Poikaystävä painostaa häntä olemaan menemättä. Ei aloita terapiaa." Hienoa. Sitten "sosiaalityöntekijät selvittävät tulevan lapsen suojelutarpeen.". Siten "Luna-tytär syntyy. Mira ja lapsi muuttavat sosiaalitoimen tukemaan asuntoon.". Sitten Mira "pyytää lastensuojelun tarjoamaa lastenhoitoapua."
Sitten tuo sama ketju jossa roskaväki monistaa itsensä jatkuu... eikä mikään muutu.
Heikkolahjaisuus periytyy. Kun lisäksi on mielenterveyden häiriötä, jotka mitä ilmeisimmin ovat heikkolahjaisten vanhempien aiheuttamien traumojen perua, niin soppa on melkein valmis.
Heikko geeniperimä tuo mukanaan kaikenlaista muutakin kuin älyn puutteen, kuten lyhytjänteisyyttä, taipumuksia mielensairauksiin, taipumuksen päihderiippuvuuteen ja suhteellisuudentajuttomuuden, joista kaikista Mira kärsii.
Siten Mira "Alkaa seurustella. Tulee raskaaksi." Sitten Mira "hakee Kelan tukemaa terapiaa, joka hänelle myönnetään. Poikaystävä painostaa häntä olemaan menemättä. Ei aloita terapiaa." Hienoa. Sitten "sosiaalityöntekijät selvittävät tulevan lapsen suojelutarpeen.". Siten "Luna-tytär syntyy. Mira ja lapsi muuttavat sosiaalitoimen tukemaan asuntoon.". Sitten Mira "pyytää lastensuojelun tarjoamaa lastenhoitoapua."
Sitten tuo sama ketju jossa roskaväki monistaa itsensä jatkuu... eikä mikään muutu.
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Joo, on aivan turha itkeä jos ei ole itse valmis tekemään mitään oman elämänsä eteen.
Syrjäytyminen on itse asiassa harhaanjohtava sana, sillä todellisuudessa kyse on vain pelkästä laiskuudesta. Siinä kun jäädään kotiin nysväämään eikä tehdä muuta kuin nukutaan, katsotaan televisiota ja istutaan tietokoneen ääressä, niin ei ole ihme kun ei jaksa tehdä mitään tai mikään ei tunnu kiinnostavan. Itse aiheutettu olotila ei ole masennusta eikä ihminen ole silloin syrjäytynyt jos itse eristää itsensä ympäröivästä maailmasta.
Nuorilla on usein vääristynyt kuva työelämästä, sillä aina ei ole mahdollista tehdä sitä mitä haluaa vaan täytyy tehdä sitä työtä minkä saa. Ei sen työn tarvitse olla erityisen hauskaa kunhan sen avulla saa laskut maksettua ja ruokaa pöytään. Kaikki eivät voi olla pelkkiä toimitusjohtajia, vaan jonkun ne muutkin ei välttämättä niin miellyttävät työt täytyy tehdä.
Jos ei halua syrjäytyä sitä pitää vain itse olla aktiivinen ja lähteä ulos ihmisten joukkoon tekemään asioita, sekä keksiä itselleen jotain mielekästä tekemistä.
Syrjäytyminen on itse asiassa harhaanjohtava sana, sillä todellisuudessa kyse on vain pelkästä laiskuudesta. Siinä kun jäädään kotiin nysväämään eikä tehdä muuta kuin nukutaan, katsotaan televisiota ja istutaan tietokoneen ääressä, niin ei ole ihme kun ei jaksa tehdä mitään tai mikään ei tunnu kiinnostavan. Itse aiheutettu olotila ei ole masennusta eikä ihminen ole silloin syrjäytynyt jos itse eristää itsensä ympäröivästä maailmasta.
Nuorilla on usein vääristynyt kuva työelämästä, sillä aina ei ole mahdollista tehdä sitä mitä haluaa vaan täytyy tehdä sitä työtä minkä saa. Ei sen työn tarvitse olla erityisen hauskaa kunhan sen avulla saa laskut maksettua ja ruokaa pöytään. Kaikki eivät voi olla pelkkiä toimitusjohtajia, vaan jonkun ne muutkin ei välttämättä niin miellyttävät työt täytyy tehdä.
Jos ei halua syrjäytyä sitä pitää vain itse olla aktiivinen ja lähteä ulos ihmisten joukkoon tekemään asioita, sekä keksiä itselleen jotain mielekästä tekemistä.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Piti KVG tuo perhanan hipsteri, kun oikein ole tajunnut mistä siinä on kysymys - vaan tullut tuosta wiki-artikkelista juuri hullua hurskaammaksi...
Sopiiko, että vastedes ymmärrän sen vain haukkumasanana, kuten k*s'p¨¨?
Tuota Miran esittelyä kommentoinkin jo täällä.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Sopiiko, että vastedes ymmärrän sen vain haukkumasanana, kuten k*s'p¨¨?

Tuota Miran esittelyä kommentoinkin jo täällä.
En finnjävel
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Koska ketjun aloittaja eittämättä on halunnut paneuduttavan otsikon aiheeseen, olen siirtänyt hipsterikeskustelun tänne.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
10 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka