Voi jeesus noita kukkahattutätejä
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)

AMA-EDIT: Opettaja ansaitsee ihan oman ketjun, viestit on erotettu uutisketjusta.
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Viesti Kirjoittaja arisel »
Keskustelua on alettu verrata 1960-lukuun, jolloin valtio vaati osavaltioita hyväksymään eri rotujen väliset avioliitot. Vastaan hangoitelleet olivat historian väärällä puolella.
Yhdysvaltojen mielipideilmasto on kääntynyt homojen avioliitto-oikeuden puolelle hämmästyttävää vauhtia.
Tuoreimmissa kyselyissä yli puolet amerikkalaisista kannattaa homoliittoja. Kannatusta on kasvattanut uusi sukupolvi, joka puoltaa sukupuolineutraalia avioliittoa lähes yksituumaisesti. Lisäksi kolmannes homoliittojen kannattajista sanoo vastustaneensa niitä aikaisemmin.
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Viesti Kirjoittaja nallemaija »
Mielestäni opettaja ei saisi provosoitua tuollaisesta tai minkäänlaisesta suunsoitosta niin että käy käsiksi. Se miten mediassa asiaa on kuvailtu, poikkeaa suuresti tuosta videosta.Anghorn kirjoitti:Tässä tuo Alppilan koulun tapauksen videomatsku. http://aijaa.com/YXcCFK
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Ei toimi ainakaan minulla, olen tosin kyllä nähnytkin jo tuon.Anghorn kirjoitti:Tässä tuo Alppilan koulun tapauksen videomatsku. http://aijaa.com/YXcCFK
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Eipä toimi enää mullakaan.amanita kirjoitti:Ei toimi ainakaan minulla, olen tosin kyllä nähnytkin jo tuon.Anghorn kirjoitti:Tässä tuo Alppilan koulun tapauksen videomatsku. http://aijaa.com/YXcCFK
Mulla toimii. iPad rules.Anghorn kirjoitti:Eipä toimi enää mullakaan.amanita kirjoitti:Ei toimi ainakaan minulla, olen tosin kyllä nähnytkin jo tuon.Anghorn kirjoitti:Tässä tuo Alppilan koulun tapauksen videomatsku. http://aijaa.com/YXcCFK
Kävin kuittaamassa. Lukema nyt 18 491.amanita kirjoitti:Adressi opettajan puolesta, olkaa hyvät. Tein jo osuuteni.
Pelastakaa opettaja Antti Korhonen
VAADIMME
että laaditaan yhteisesti sovitut pelisäännöt koulukurin palauttamiseksi. Kasvatusvastuuta pakoileva nykykulttuurimme on tehnyt opettajista hampaattomia ja kädettömiä auktoriteetteja. Nuorison keskuudessa lisääntyvä pahoinvointi on tehnyt oppilaitoksista levottomia ja kotioloista saatu olematon tuki ei edesauta oppimismiljöön pitämisenä edes jotakuinkin normaalina. Opetushallituksen on laadittava kaikille selvät säännöt sekä ohjeet tilanteisiin joissa ajaudutaan provosoivaan tai hyökkävään käytökseen. Niin opettajien kuin oppilaidenkin tulee olla tietoisia sallittujen ja turvallisten voimakeinojen käytöstä oppilaan rauhoittamiseen. Oikeudenmukainen kohtelu puolin ja toisin selkeyttäisi koulun ja kodin roolit. Toimintamallit voimakeinojen käyttöönottoon konfliktien sattuessa tulee prosessoida ja esimerkein havannoida oppilaiden ja opettajien tietoisuuteen.
Jep, kaveri puhuu jotain päälle käymisestä. Joka tapauksessa, onko suunsoitto syy käydä käsiksi? Se kai on se kysymys jota yritän esittää.amanita kirjoitti:Mulla on tuo koneelleni ladattuna, kai sen saa vaikka Dropboxiin laittetuna tännekin.
Nallemaijalle: Totta ihmeessä ennen tuota videota on jo tapahtunut jotain, jonka takia tuossa sitten "keskustellaan".
OK. No tuon käyn kyllä allekirjoittamassa. Täysin samaa mieltä. Enpä sitten käynyt edes katsomassa mistä adressissa oli kysearisel kirjoitti:Kävin kuittaamassa. Lukema nyt 18 491.amanita kirjoitti:Adressi opettajan puolesta, olkaa hyvät. Tein jo osuuteni.
Pelastakaa opettaja Antti Korhonen
Adressin teksti:VAADIMME
että laaditaan yhteisesti sovitut pelisäännöt koulukurin palauttamiseksi. Kasvatusvastuuta pakoileva nykykulttuurimme on tehnyt opettajista hampaattomia ja kädettömiä auktoriteetteja. Nuorison keskuudessa lisääntyvä pahoinvointi on tehnyt oppilaitoksista levottomia ja kotioloista saatu olematon tuki ei edesauta oppimismiljöön pitämisenä edes jotakuinkin normaalina. Opetushallituksen on laadittava kaikille selvät säännöt sekä ohjeet tilanteisiin joissa ajaudutaan provosoivaan tai hyökkävään käytökseen. Niin opettajien kuin oppilaidenkin tulee olla tietoisia sallittujen ja turvallisten voimakeinojen käytöstä oppilaan rauhoittamiseen. Oikeudenmukainen kohtelu puolin ja toisin selkeyttäisi koulun ja kodin roolit. Toimintamallit voimakeinojen käyttöönottoon konfliktien sattuessa tulee prosessoida ja esimerkein havannoida oppilaiden ja opettajien tietoisuuteen.
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Olisi myös hyvä muistaa, että kaikki teinit valehtevat aina. Todennäköisesti tuo ruokalasta poistettu häirikkö on terrorisoinut opettajan työrauhaa ja muiden koulunkäyntiä jo pidempään.nallemaija kirjoitti:En taida osallistua adressiin kun en tiedä mitä mieltä olen. Onhan tuo irtisanominen aika kova tuomio, mutta tuon videon perusteella opettaja käy käsiksi mitättömästä suunsoittamisesta. Toki, emme tiedä asiasta kaikkia faktoja.
Viesti Kirjoittaja JHA »
allekirjoitettu myös. Toki olet oikeassa siinä että käsiksi käyminen on hieman alkeellista toimintaa. Sitä voisi opettajille myöntää hankaliin tapauksiin luvat vaikka tälläiselle kapistukselle...nallemaija kirjoitti:Jep, kaveri puhuu jotain päälle käymisestä. Joka tapauksessa, onko suunsoitto syy käydä käsiksi? Se kai on se kysymys jota yritän esittää.amanita kirjoitti:Mulla on tuo koneelleni ladattuna, kai sen saa vaikka Dropboxiin laittetuna tännekin.
Nallemaijalle: Totta ihmeessä ennen tuota videota on jo tapahtunut jotain, jonka takia tuossa sitten "keskustellaan".
Viesti Kirjoittaja Don MC »
Emme me sitä tiedä onko terrorisoinut ja mitä on terrorisoinut ja valehteleeko vai ei.Tauvo kirjoitti:Olisi myös hyvä muistaa, että kaikki teinit teinit valehtevat aina. Todennäköisesti tuo ruokalasta poistettu häirikkö on terrorisoinut opettajan työrauhaa ja muiden koulunkäyntiä jo pidempään.nallemaija kirjoitti:En taida osallistua adressiin kun en tiedä mitä mieltä olen. Onhan tuo irtisanominen aika kova tuomio, mutta tuon videon perusteella opettaja käy käsiksi mitättömästä suunsoittamisesta. Toki, emme tiedä asiasta kaikkia faktoja.
Aikuinen, edes opettaja, ei ensimmäisenä reaktionaan nykyään edes uskalla poistaa räksyttää teiniä, vaan pitänee kotoa kysyä siihenkin lupa. Siksi uskallan väittää, että aikuinen oli tullut siihen tulokseen, että tämä on ainoa ratkaisu.
Toivottavasti rehtori ja opetustoimen ylemmät päätöksen takana olevat virkamiehet joutuvat edesvastuuseen ja korvauksiin irtisanomisesta sekä vastuuseen kaikesta mitä nuo häiriköt jatkossa tekevät.