Tac-2
Sana on (melkein) vapaa.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Tac-2
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Onhan näitä "joystick to USB" adaptereita olemassa ja esimerkiksi tässä on yksi esimerkki Ebaysta, joka hyppäsi ensimmäisenä silmille.
http://www.ebay.co.uk/itm/USB-joystick- ... 27d4c30b46
http://www.ebay.co.uk/itm/USB-joystick- ... 27d4c30b46
-
-
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
applerules! kirjoitti:Kasettiasema on helppo korjata azimuth-kulman säätöohjelmalla. Jos haluat, voin muuntaa tämän ohjelman kasetille nauhoitettavaan muotoon.
En omistanut nuorena "komppua", joten olen joutunut opettelemaan laitteen käytön vasta näin vanhemmiten. Tuon ohjelman saaminen kassulle siis vaatii äänikortin, piuhan ja jonkun kassumankanko?
Onko muuten niin, että pelien toimimattomuus voi pääsääntöisesti johtua nimenomaan juuri azimuuttikulman väärästä asennosta? Minulla on aikamoinen läjä vanhoja pelejä, joista suurin osa ei tunnu toimivan, vaikka lähtevätkin lataamaan. Tulee jotain ihme söhröä ruutuun taikka asema vain pysähtyy eikä mitään tapahdu.
Mitenkäs tuon TAC-2 korjaus käy helpoiten? Puhdistin nuo kuparikiekot sisältä, olivat aikamoiset likaiset. Napit lähtivät toimimaan, mutta jostain syystä joystickin suuntaliittimet eivät toimi, vaikka puhdistinkin ne huolella. Testasin yleismittarillakin nuo liittimet, että toimivat, mutta siltikään ei kontakti mene ihan perille asti. Pitänee leikata tuosta muovista vähän paloja veke, jos ovat nuo metallijohtimet uponneet liian syvään...
Mobira Cityman
-
applerules! kirjoitti:Kasettiasema on helppo korjata azimuth-kulman säätöohjelmalla. Jos haluat, voin muuntaa tämän ohjelman kasetille nauhoitettavaan muotoon.
En omistanut nuorena "komppua", joten olen joutunut opettelemaan laitteen käytön vasta näin vanhemmiten. Tuon ohjelman saaminen kassulle siis vaatii äänikortin, piuhan ja jonkun kassumankanko?
Onko muuten niin, että pelien toimimattomuus voi pääsääntöisesti johtua nimenomaan juuri azimuuttikulman väärästä asennosta? Minulla on aikamoinen läjä vanhoja pelejä, joista suurin osa ei tunnu toimivan, vaikka lähtevätkin lataamaan. Tulee jotain ihme söhröä ruutuun taikka asema vain pysähtyy eikä mitään tapahdu.
Mitenkäs tuon TAC-2 korjaus käy helpoiten? Puhdistin nuo kuparikiekot sisältä, olivat aikamoiset likaiset. Napit lähtivät toimimaan, mutta jostain syystä joystickin suuntaliittimet eivät toimi, vaikka puhdistinkin ne huolella. Testasin yleismittarillakin nuo liittimet, että toimivat, mutta siltikään ei kontakti mene ihan perille asti. Pitänee leikata tuosta muovista vähän paloja veke, jos ovat nuo metallijohtimet uponneet liian syvään...
Mobira Cityman
-
Viesti Kirjoittaja applerules! »
Voihan se jo johtua kasettien iästäkin mutta itse en ole törmännyt koskaan kasettiin joka on mennyt iän takia huonoksi. Jo 80 ja 90-luvuilla tuota azimuth-kulmaa säädettiin joten sopii uskoa että siinä todennäköisin vika. Tuossa linkissä oleva ohjelma on diskettimuodossa mutta voin toivon mukaan muuntaa sen ns. tap-muotoon eli kuulokeportista lähtevään audioon jonka voi sitten mankalla nauhoittaa kasetille. Itse tosin käytän autostereoihin suunniteltua kasettiadapteria jolla voi suoraan ajaa tietokoneesta kasettiasemaan audiota.
Hackintosh | rMBP 13" '18 | iPhone 2G 8GB | Macintosh Plus&SE FDHD | PowerBook 150 & 100 | IBM 5150 & 5160
-
Viitsisitkö auttaa vielä miestä mäessä tämän kanssa?applerules! kirjoitti:Voihan se jo johtua kasettien iästäkin mutta itse en ole törmännyt koskaan kasettiin joka on mennyt iän takia huonoksi. Jo 80 ja 90-luvuilla tuota azimuth-kulmaa säädettiin joten sopii uskoa että siinä todennäköisin vika. Tuossa linkissä oleva ohjelma on diskettimuodossa mutta voin toivon mukaan muuntaa sen ns. tap-muotoon eli kuulokeportista lähtevään audioon jonka voi sitten mankalla nauhoittaa kasetille. Itse tosin käytän autostereoihin suunniteltua kasettiadapteria jolla voi suoraan ajaa tietokoneesta kasettiasemaan audiota.
Sain pari TAC-2:sta ostettua tuossa taannoin, jotka testauksessa toimivat moitteetta. Vielä pitäisi kassuasema saada toimintaan niin saataisiin pelitykset kehiin

Mobira Cityman
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Rupeat itse vääntämään vain jotain simppeleitä pelejä niin pääset heti pelittelemään. Kuusnepan BASIC oli muistaakseni kyllä ei niin loistava verratuna useimpiin kilpailijoihinsa.
Tuossa juuri hetki sitten kaivoin Venäläisen ZX Spectrumin kaapista kun oli tekemisen puutetta ja kun sattui kaapissa olemaan myös tuommoinen "Creating ARCADE GAMES on your ZX SPECTRUM" kirja.
Siitä sitten reilun tunnin tunnin naputtelun jälkeen pääsi kokeilemaan tuotosta.
On se muuten ankeaa kun digiboksi hajosi ja joutuu olemaan viikonlopun ilman televisiota, jolloin joutuu keksimään muuta ajanvietettä.
Tuossa juuri hetki sitten kaivoin Venäläisen ZX Spectrumin kaapista kun oli tekemisen puutetta ja kun sattui kaapissa olemaan myös tuommoinen "Creating ARCADE GAMES on your ZX SPECTRUM" kirja.
Siitä sitten reilun tunnin tunnin naputtelun jälkeen pääsi kokeilemaan tuotosta.
On se muuten ankeaa kun digiboksi hajosi ja joutuu olemaan viikonlopun ilman televisiota, jolloin joutuu keksimään muuta ajanvietettä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka