Minusta tuo olisi komea tapa lähteä.amanita kirjoitti:Ilmavoimien 30-vuotias kapteeni, joka menehtyi tänään lentoharjoituksessa kahden Hawk-koneen yhteentörmäyksessä. Voimia lähiomaisille!

AMA:EDIT: Ketju muokattu omakseen "in memoriam" -ketjusta
Viesti Kirjoittaja arttula »
Minusta tuo olisi komea tapa lähteä.amanita kirjoitti:Ilmavoimien 30-vuotias kapteeni, joka menehtyi tänään lentoharjoituksessa kahden Hawk-koneen yhteentörmäyksessä. Voimia lähiomaisille!
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
--------------------amanita kirjoitti:...menehtyi tänään lentoharjoituksessa kahden Hawk-koneen yhteentörmäyksessä.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Kolmekymppisenä?arttula kirjoitti:Minusta tuo olisi komea tapa lähteä.amanita kirjoitti:Ilmavoimien 30-vuotias kapteeni, joka menehtyi tänään lentoharjoituksessa kahden Hawk-koneen yhteentörmäyksessä. Voimia lähiomaisille!
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
-----------------amanita kirjoitti:Hävittäjälentäjät ovat arvostuksessani ammattina kaikkein korkeimmalla...
Edelliselle kirjoittajalle: Tiedätkö sinä, miten hän kuoli?
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Mitä merkitystä sillä on kuolevalle, minkä ikäinen hän on? Onko kuolema jotenkin erilainen, jos on nuori?amanita kirjoitti:Kolmekymppisenä?![]()
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
------------------KunkkuJ kirjoitti:Onko kuolema jotenkin erilainen, jos on nuori?
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja js »
Toki, silloin se on erityisen kunniakas.KunkkuJ kirjoitti:Onko kuolema jotenkin erilainen, jos on nuori?
Kaunis on kuolla, kun joukkosi eessä urhona kaadut,
Taistellen puolesta maas, puolesta heimosikin.
Hehkuvin mielin puoltaan nouse syntymämaatas,
Riemuiten lastesi vuoks uhriksi henkesi suo!
Eespäin voittohon siis, te sankarit vahvat ja nuoret!
Väistymys mielestä pois! Pelvosta tunnetta ei.
Joukon maine mustuvi aina, kun vimmassa taiston
Nuorien eessä sä vaan vanhuksen kuolevan näät.
Nuorukaiselle kuolla kuuluu, kun hällä vielä
kutrissa tuoksuavat nuorteat kukkaset on.
Naisista kaunis, miehistä rohkea aina hän olkoon,
Taistossa kaatuen hän kaunis on kuolossa myös.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Entä jos saisit tietää sairastavasi syöpää, joka ei koskaan poistu kehostasi, kyse olisi vain sen kurissa pitämisestä? Pystyisitkö jatkamaan elämää ilman ajatuksia kuolemasta? Missä tilanteessa se eutanasia olisi perusteltu?amanita kirjoitti:Pitkä kuoleman odotus ei pitäisi kuulua "valikoimiin", eutanasia sen sijaan kuuluisi.
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja Don MC »
Äärirajoilla lennettäessä sattuu ja tapahtuu. Onnettomuuksien määrä on kuitenkin laskussa. Suomessa niitä tapahtuu loppujen lopuksi aika vähän. 70-luvulla niitä vasta tipahtelikin. Fougat, MiG:it ja Drakenit kyntivät peltoa tuon tuosta. F-18 -hävittäjien kyydissä ei ole Suomessa kuollut vielä kukaan (kop-kop), vaikka on niitäkin tonttiin tullut mutama. Yhteentörmäyksiäkin on F-18:lle sattunut ainakin kerran. Toinen lentäjistä pelastautui heittoistuimella ja toinen sai koneensa takaisin kentälle, vaikka toinen moottoreista oli rikkoutunut. Sillä kertaa koneen kaksimoottorisuus maksoi kerralla itsensä takaisin. Viimeksi kun F-18 tuli tonttiin (2010), teki se sen niin näyttävästi, ettei koneesta juuri kolikkoa isompaa osaa jäänyt jäljelle (1000 km/h kohtisuoraan kallioon). Tuolloinkin lentäjät pelastautuivat heittoistuimilla.khaosaming kirjoitti:Ihmetyttää kuinka hävittäjille (tässä tapauksessa kai harjoituskone) tapahtuu usein onnettomuuksia. Ehkä Suomessa harjoitusalueet ovat liian pieniä, lähellä siviiliasutusta tai näkyvyys huono. Meiltä puuttuvat Nevadan kaltaiset harjoitusmaastot.
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Perustuuko mielipiteesi olettamuksiin, vai onko joku tuon kokenut kertonut siitä sinulle?Erño kirjoitti: Ihmiskeho menee shokkiin kun lähtö tulee, eikä siinä tajua mitään. Ehkä ennen tuota tilannetta, kun paiskautuu maahan/puun oksiin tuntuu kipua, mutta siihen ei tietääkseni kuole.
Viesti Kirjoittaja juhhyto »
Viesti Kirjoittaja vemssi »
Euroopan mittakaavassa ilmavoimien lentoharjoitusalueet ovat valtavia ja onpa aina silloin tällöin viritelty keskustelua niiden hyödyntämisestä taloudellisestikin; mm. Saksa olisi kiinnostunut vuokraamaan harjoitusilmatilaa omille hävittäjilleen. Hawkit (joita tässä käytettiin) ovat erittäin ketteriä ja niille riittäisi paljon pienempikin tila eikä Horneteillakaan ole ongelmia mahtua nykyisten harjoitusalueiden sisälle. Drakeneilla ja MiGeillä olikin sitten vähän tiukempaa, koska esim. MiG:n täydellä vauhdilla koko Suomen ilmatila ei Rovaniemellä riittänyt käännökseen.khaosaming kirjoitti:Ihmetyttää kuinka hävittäjille (tässä tapauksessa kai harjoituskone) tapahtuu usein onnettomuuksia. Ehkä Suomessa harjoitusalueet ovat liian pieniä, lähellä siviiliasutusta tai näkyvyys huono. Meiltä puuttuvat Nevadan kaltaiset harjoitusmaastot.
Viesti Kirjoittaja hatey »
Autolla ajaminen tuolla liikenteessä on kyllä paljon vaarallisempaa kuin lentäminen.juhhyto kirjoitti:Riskitöntä lentämistä ei ole, riskejä ei vain mielletä/tunnisteta aina niin konkreettisesti......
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Puhumattakaan nykyisen teollisesti tuotetun moskan, jota kutsutaan ruuaksi, syömisestä.hatey kirjoitti:Kaikissa toiminassa on riskejä. Jopa tuolilla istumisessa.
Viesti Kirjoittaja arisel »