Varmasti systeemi on heikentynyt, koska asiaan on puututtu. Ja asiaan on puututtu, koska kustantava taho on huomannut että tässähän palveluiden tarjoaja tekee aika hyvää tuottoa tarjotessaan palvelua asiakkaille ja kaikki on kustantavan tahon pussista.daystar3 kirjoitti:Hommahan pohjasi ennen aikaan paljolti siihen, että työkseen matkustavat keräsivät pisteet omalle hlökohtaiselle tililleen. Ja siksi suosivat aina tiettyä yhtiötä, jotta pistekertymöä kumuloituisi. Näillä työnantajan maksamilla pisteillä sitten sujuivat hyvin omat lomamatkat. Aika muhkea määrä kertyi pojoja pitkiltä työmatkoilta.jeppe kirjoitti:Kannattaa tässäkin hommassa pitää mielessä, että ei ole ilmaisia lounaita. Pistejärjestelmällä sitoutetaan asiakas ihan niinkuin vaikka marketin vihreällä kortilla. Asiakas luulee voittavansa jotain vaikka tosiasiassa myyjä on voittaja. Vai keksittekö jonkun muum selityksen miksi he tarjoavat moista pistejärjestelmää asiakkailleen?
Hotelliketjuilla on maailmalla vastaava zydeemi. Jos pääsee hopeatasolle, hotelli päivittää ilmaiseksi parempaan huoneeseen jos saatavilla ja duunimatkapisteillä voipi sitten maksaa lomahotlia.
Nyttemmin asiaan on puututtu, lieneekö se syynä koko järjestelmän heikkenemiseen.
Hotellien "zydeemi" on tosiaan samalla ajatuksella, mutta hotelli ei siis päivitä "ilmaiseksi" mitään parempaan. Tässä kohtaa ihmisten ajatus usein harhautuu myyjätahon myyntipuheen seurauksena. Ennemminkin voisi sanoa että olet tehnyt prepaid-ostoksen ja etukäteen maksetun etuuden lunastat (jos lunastat).