Onko kukaan täällä harrastava tai muutenvaan osaava VDR-rakentelija?
Eräs tuttavani täräyttää minulle kasaan VDR-boxia. Tarkoituksena olisi laittaa 160 G kovalevy, muutama viritin, dvd-r asema ja teetättää upea kotelo sille. Nämähän toimivat ilmeisesti linuxin pohjalta. Upea paketti siis tulossa.
Onko mitään kokemusta käyttää vanhaa Maccia hyväkseen tällaisessa projektissa? Voiko prosessoria tai kovalevyjä hyödyntää mitenkään? Unelmana olisi saada paketti puristettua vanhan Cuben kuorien sisään...
vdr-tallennin
Sana on (melkein) vapaa.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
vdr-tallennin
Viesti Kirjoittaja dommiq »
-
Re: vdr-tallennin
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
Mitäs kaikkea tuolla olisi tarkoitus tehdä??
Linuxillahan asian voi tehdä ja koteloida HTPC:nsä kauniisti, mutta paljon on säätämistä tiedossa. Ainakin sellainen kuva mulle on jäänyt tuolta DVDPlazan HTPC-foorumilta...
Meillä toimittaa kakkostelkkarin ja videoiden virkaa 17" G4 iMac höystettynä Elgaton EyeTV 400:lla. Levytilaa tarvitaan reilusti ja Superdrive on tietysti plussaa jos haluaa varastoida tallennuksia DVD:lle. Erona tuohon Linux-ratkaisuun on säätämisen täydellinen poissaolo!
Aikaa EyeTV:n pakkauksen avaamisesta TV-kuvan katseluun ja tallennukseen meni pari minuuttia...
=)juha
Linuxillahan asian voi tehdä ja koteloida HTPC:nsä kauniisti, mutta paljon on säätämistä tiedossa. Ainakin sellainen kuva mulle on jäänyt tuolta DVDPlazan HTPC-foorumilta...
Meillä toimittaa kakkostelkkarin ja videoiden virkaa 17" G4 iMac höystettynä Elgaton EyeTV 400:lla. Levytilaa tarvitaan reilusti ja Superdrive on tietysti plussaa jos haluaa varastoida tallennuksia DVD:lle. Erona tuohon Linux-ratkaisuun on säätämisen täydellinen poissaolo!
Aikaa EyeTV:n pakkauksen avaamisesta TV-kuvan katseluun ja tallennukseen meni pari minuuttia...
=)juha
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
-
Viesti Kirjoittaja dommiq »
Noh, asiaa tunteva lankomies on pistetty hommiin 
Tarkoitus on siis saada kovalevylle tallentava digiboksi usealla virittimellä, jotta voipi nauhoitella (tai tallentaa) suosikkiohjelmia yms.. Itse en tuosta tekniikasta niin tiedä, mutta onneksi asentaja löytyy suvusta...
Mietin tuossa päivänä eräänä, että miten toimisi, jos hommaisikin kodin ykköstelkuksi Applen 30" näytön. Käyttäisi telkkuna kun sille tuntuu ja bt:llä voisi surffailla netissäkin olkkarin pöydältä. Pystyykö tuota EyeTv:tä käyttämään kaukosäätimellä? (pitää vielä katsahtaa jos täällä on käyty tarkempaa keskustelua tuosta...)

Tarkoitus on siis saada kovalevylle tallentava digiboksi usealla virittimellä, jotta voipi nauhoitella (tai tallentaa) suosikkiohjelmia yms.. Itse en tuosta tekniikasta niin tiedä, mutta onneksi asentaja löytyy suvusta...
Mietin tuossa päivänä eräänä, että miten toimisi, jos hommaisikin kodin ykköstelkuksi Applen 30" näytön. Käyttäisi telkkuna kun sille tuntuu ja bt:llä voisi surffailla netissäkin olkkarin pöydältä. Pystyykö tuota EyeTv:tä käyttämään kaukosäätimellä? (pitää vielä katsahtaa jos täällä on käyty tarkempaa keskustelua tuosta...)
-
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
Tuolta Laitteisto-puolelta löytyy useampikin EyeTV:tä käsittelevä ketju... Lisätietoja myös http://www.elgato.com .
Tuo Linux-boxi on varmasti hyvä ratkaisu, jos et itse joudu rakentamaan/päivittämään sitä. Meillä kotosalla toimin itse "supporttina" enkä edes harkinnut muita vaihtoehtoja tämän EyeTV:n rinnalla...
=)juha
Tuo Linux-boxi on varmasti hyvä ratkaisu, jos et itse joudu rakentamaan/päivittämään sitä. Meillä kotosalla toimin itse "supporttina" enkä edes harkinnut muita vaihtoehtoja tämän EyeTV:n rinnalla...
=)juha
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka