No niin ihmiset, onko teitä työttömiä täällä. Mietiskelin tässä (siis työttömän tylsinä hetkinä ) että mitäpä te teette päivät pitkät kun ei ole oikeata työtä. Olen tässä toista päivää vailla duunia ja tuntuu että hulluus iskee. Tämän päivän olen näpytellyt työhakemuksia ja soitellut paikkoihin. Tulos, 1 haastattelu huomenna. Olen myös tiskannut 2 kertaa ja harkinnut imurointia.
Onneksi on sentään mahdollisuus netissä roukkua ja duunailla kaikkea photoshopilla sun muilla vermeillä, mutta ei koko ajan jaksaisi istua koneella. Mielessä on myös käynyt kuntoilun aloittaminen. Ehkä huomenna, tai joskus.
Kertokaa, jos teitä täällä on.
Työttömän tylsä arki
Sana on (melkein) vapaa.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Työttömän tylsä arki
Viesti Kirjoittaja fghs5y65tsrgdg »
-
Re: Työttömän tylsä arki
Viesti Kirjoittaja heifetz »
En ole työtön mutta silloin kun olin (va vielä Mäkitön) niin ajan kuluksi pelasin ylettömiä määriä Counter-Strikea (fire in the hole!), kävin kirjastoissa ja ulkoilin. Illat kannattaa viettää kavereiden parissa niin ei täysin erakoidu. Ja aina pitää muistaa että jos nyt tällä hetkellä sitä työtä ei ole niin sulla on vielä montakymmentä (oletan että olet nuori) vuotta aikaa tehdä töitä. Joten ota ihan iisisti jos ei heti tärppää duunipaikka. Hiljaa hyvä tulee.
iPhone 11
Apple Watch 8 41mm
Apple Watch 8 41mm
-
Viesti Kirjoittaja Hammoreh »
Hei,
Kokemusta on paristakin jaksosta - ja nytkin olen työtön. Masennus iski rajusti viime keväänä, mutta yksi tuttu kaveri kertoi miten oman isän työttömyysjakso oli alussa rankka, mutta sitten kun sen isä hiffasi että nythän hänellä on aika olla muksujen kanssa, niin hiukan olo parani. Sama täällä: mahdollisuuksia on olla läheisten kanssa, helpata naapureita, kunhan pääsee ensin sinuiksi oman itsensä kanssa.
Ilmaispalveluja kannattaa käyttää: kirjasto, uimahallista saa alennuksen etc.
Macci -puolella on paljon ilmaista softaa - ja aina voi kehittää tietotaitojaan kotona.
Kannattaa olla aktiivinen työvoimatoimiston suuntaan ja kysellä ja etsiä infoa (kokemusta on siitä, miten EI pidä tehdä l. olla passiivinen...).
TV:n voi muuttaa sellaiseksi ettei tarvitse tv-lupaa - säästetyllä rahalla voi vuokrata hyviä leffoja, kirjastostakin saa lainata paljon leffoja. Verkkoyhteys sinulla on jo tai sitten kirjastossa on, joten sekin puoli järjestyy. Em. TV-hommalla välttyy sohvaperunailmiöltä.
Kehitä rutiineja: esim. ulos lenkille heti aamusta ettei jää neljän seinän sisään. Etsi kiva porukka missä harrastaa liikuntaa (lentopallo, sulkapallo, salibandy ovat halvimmasta päästä yleensä).
Ostosten suunnittelusta voi tehdä taiteen: alkoi kummasti hoksata miten hintoja on vedätetty euron myötä, mutta huomaa myöskin miten voi säästää isojakin summia kaupassa.
Vaatepuolella kannattaa ostaa harkiten: kestävä ja halpa eivät yleensä eivät ole synonyymejä.
Vinkkinä lopuksi yhden tutun pitkäaikaistyöttömän kommentti: olut ei lopu juomalla eikä se auta.
Ei ole helppoa olla työtön, mutta siinäkin olotilassa on omat mielekkäät mahdollisuutensa, kunhan osaa aukaista silmänsä niille.
Yst. terveisin
J.
Kokemusta on paristakin jaksosta - ja nytkin olen työtön. Masennus iski rajusti viime keväänä, mutta yksi tuttu kaveri kertoi miten oman isän työttömyysjakso oli alussa rankka, mutta sitten kun sen isä hiffasi että nythän hänellä on aika olla muksujen kanssa, niin hiukan olo parani. Sama täällä: mahdollisuuksia on olla läheisten kanssa, helpata naapureita, kunhan pääsee ensin sinuiksi oman itsensä kanssa.
Ilmaispalveluja kannattaa käyttää: kirjasto, uimahallista saa alennuksen etc.
Macci -puolella on paljon ilmaista softaa - ja aina voi kehittää tietotaitojaan kotona.
Kannattaa olla aktiivinen työvoimatoimiston suuntaan ja kysellä ja etsiä infoa (kokemusta on siitä, miten EI pidä tehdä l. olla passiivinen...).
TV:n voi muuttaa sellaiseksi ettei tarvitse tv-lupaa - säästetyllä rahalla voi vuokrata hyviä leffoja, kirjastostakin saa lainata paljon leffoja. Verkkoyhteys sinulla on jo tai sitten kirjastossa on, joten sekin puoli järjestyy. Em. TV-hommalla välttyy sohvaperunailmiöltä.
Kehitä rutiineja: esim. ulos lenkille heti aamusta ettei jää neljän seinän sisään. Etsi kiva porukka missä harrastaa liikuntaa (lentopallo, sulkapallo, salibandy ovat halvimmasta päästä yleensä).
Ostosten suunnittelusta voi tehdä taiteen: alkoi kummasti hoksata miten hintoja on vedätetty euron myötä, mutta huomaa myöskin miten voi säästää isojakin summia kaupassa.
Vaatepuolella kannattaa ostaa harkiten: kestävä ja halpa eivät yleensä eivät ole synonyymejä.
Vinkkinä lopuksi yhden tutun pitkäaikaistyöttömän kommentti: olut ei lopu juomalla eikä se auta.
Ei ole helppoa olla työtön, mutta siinäkin olotilassa on omat mielekkäät mahdollisuutensa, kunhan osaa aukaista silmänsä niille.
Yst. terveisin
J.
-
Viesti Kirjoittaja Mavah »
Suomi on täynnä kaikenlaisia lyhyitä ja pitkiä koulutuksia. Niitä järjestää ainakin aikuiskuolutuskeskukset. Sellasesta pääsin sitten hyvään korkeakouluun ja nyt tarjolla on jo vaikka minkälaista työtä. Tosin piti lähteä pikkukaupungista pois. Ei tuonut pelkkää harmia mukanaan sekään veto.
Jos haluaa jumuitua yhteen kaupunkiin, niin jostain on karsittava. Oma tyttöystävä asuu 150 km päässä eikä se helppoa aina ole, mutta kaikkeen tottuu ja siksi maanalainen paikka ei ole olemassa.
Yks vaihtoehto on aktiivisesti tarjota palveluksiaan (esim. nettisivujen tekoa) yrityksille joilla on rumat nettisivut. Valokuvia voit yrittää kaupata kuvapankkeihin ym.
Oma työttömyysjakso sekoitti pään aika tehokkaasti, mutta kun pääsi paskaduuniin, niin pääsi ulos kämpästäkin. Siitä on jo huomattavasti helpompi edetä.
Jos haluaa jumuitua yhteen kaupunkiin, niin jostain on karsittava. Oma tyttöystävä asuu 150 km päässä eikä se helppoa aina ole, mutta kaikkeen tottuu ja siksi maanalainen paikka ei ole olemassa.

Yks vaihtoehto on aktiivisesti tarjota palveluksiaan (esim. nettisivujen tekoa) yrityksille joilla on rumat nettisivut. Valokuvia voit yrittää kaupata kuvapankkeihin ym.
Oma työttömyysjakso sekoitti pään aika tehokkaasti, mutta kun pääsi paskaduuniin, niin pääsi ulos kämpästäkin. Siitä on jo huomattavasti helpompi edetä.
iMac G5 20" ja onnellinen käyttäjä. 

-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Eipä siinä muuta kuin tsemppiä. Itse olen käynyt, ja osin käyn vieläkin, sitä maanalainen paikka, eli olen aloittnut miltei nollista. Alkupääomana (euroissa) kolminumeroinen luku rahaa, joista eka numero oli ykkönen, + vaatteet kassissa. No, oli mulla 350 AMD ja vanha fillari, rahat sain kameran objektiivin myynnistä. Siitä lähdettiin. Muutama vuosi painettu ja takana muutama hetkellinen henkinen romahdus (n.5 min kontrolloimatonta itkua), sossut ja työkkärit kaikki käyty läpi yms. Suurin vaiva mulla on ollut työkkärin/ammattiliiton kanssa, mikä maanalaisen paikan tehokkaasti estää kaiken järkevän toiminnon, ja vie kohtuuttomasti energiaa siltä kuka tosissaan yrittää. Internet on ihan mieletön paikka, koska opittava ei koskaan lopu kesken. Hyviä istumalihaksia kaivataan vaan. OpenSource on kanssa loputon itsensäkehittämis- ja ajantapposysteemi. Lukeminen. Mietiskely. Keksiminen. Leipominen ja ruuanlaitto. Semmoisia.No niin ihmiset, onko teitä työttömiä täällä. Mietiskelin tässä (siis työttömän tylsinä hetkinä ) että mitäpä te teette päivät pitkät kun ei ole oikeata työtä. Olen tässä toista päivää vailla duunia ja tuntuu että hulluus iskee. Tämän päivän olen näpytellyt työhakemuksia ja soitellut paikkoihin. Tulos, 1 haastattelu huomenna. Olen myös tiskannut 2 kertaa ja harkinnut imurointia.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
jaa tuota mistäs aloittas...
No, 1992 mun työmaa meni konkkaan mun talviloman aikana. Ja sitten alkoi aika rassaava vaihe. Hain silloin myyntimiehen hommia ja kun 42 v tuli mittariin, missään paikassa minne hakemuksen lähetin ei kukaan ollut koskaan nähnytkään. Tuli tunne, että tässäkö nyt sitten tuo työelämä mun osalta oli. Oli kolme lasta, paljon velkaa eikä töitä näköpiirissä. Eikä uudelleenkoulutus toisella paikkakunnalla houkuttanut (eikä olis kannattanut, tuo oli sitä lama-aikaa vielä). Mutta voin sanoa, että henkisesti käytiin aika syvällä tuolloin. Onneksi oli vaimo ja lapset.
No, sitten pistettiin 13+13 lähes ventovieraan ihmisen kanssa pystyyn tämä meidän osuuskunta, jokainen sijoitti 500 mk. Kohta on siitäkin kymmenen vuotta. Uusi ammatti sitä tuli tuon firman kautta opeteltua. Nyt on liikevaihtoa sellaiset 400.000 €/v ja maksuvalmius hyvä. Mutta kovalla työllä ja uskolla itseen (ja toisiimme) tää on tehty.
On viimeisen kymmenen vuoden aikana ollut lyhyitä työttömyysjaksoja (tai osapäivähommia), mutta enää ne ei rassaa, on oppinut, että kyllä tämä tästä taas kun joku tarjous iskee kiinni.
Eli ei pidä antaa tylsälle arjelle periksi, aina sitä jotain tekemistä löytyy ja joistakin voikin tulla työ.
No, 1992 mun työmaa meni konkkaan mun talviloman aikana. Ja sitten alkoi aika rassaava vaihe. Hain silloin myyntimiehen hommia ja kun 42 v tuli mittariin, missään paikassa minne hakemuksen lähetin ei kukaan ollut koskaan nähnytkään. Tuli tunne, että tässäkö nyt sitten tuo työelämä mun osalta oli. Oli kolme lasta, paljon velkaa eikä töitä näköpiirissä. Eikä uudelleenkoulutus toisella paikkakunnalla houkuttanut (eikä olis kannattanut, tuo oli sitä lama-aikaa vielä). Mutta voin sanoa, että henkisesti käytiin aika syvällä tuolloin. Onneksi oli vaimo ja lapset.
No, sitten pistettiin 13+13 lähes ventovieraan ihmisen kanssa pystyyn tämä meidän osuuskunta, jokainen sijoitti 500 mk. Kohta on siitäkin kymmenen vuotta. Uusi ammatti sitä tuli tuon firman kautta opeteltua. Nyt on liikevaihtoa sellaiset 400.000 €/v ja maksuvalmius hyvä. Mutta kovalla työllä ja uskolla itseen (ja toisiimme) tää on tehty.
On viimeisen kymmenen vuoden aikana ollut lyhyitä työttömyysjaksoja (tai osapäivähommia), mutta enää ne ei rassaa, on oppinut, että kyllä tämä tästä taas kun joku tarjous iskee kiinni.
Eli ei pidä antaa tylsälle arjelle periksi, aina sitä jotain tekemistä löytyy ja joistakin voikin tulla työ.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Ja kannattanee antaa itsensä jopa nauttia siitä vapaa-ajasta mitä on. Kun sitten työssäoloelämä kyllä tuntuu välillä töihin-kotiin-syö-tv/surf-nuku-ja sama uudestaan-kierteeltä, jossa illalla ei erityisesti jaksa harrastaa mitään kiinnostavaa eikä tunnu olevan aikaa.
Switch-jahkailua jo vuodesta 2003
-
Viesti Kirjoittaja Kirjiz »
Ala irkkaamaan, niin menee päivät pitkät höpöttäessä, eikä edes huomaa ajan kulkua. Itse olen sairaslomapäivien hereilläoloajat tuhlannut tuolla tavalla (ja pelottavan usein myös ihan normaalit päivät).
8 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka