Terve
Olisiko täällä sellaista gurua joka osaisi arvioida mainonnan tehoa, eli miten paljon mainos A mediassa B tuo vierailijoita nettisivulle C.
That's the big question.
Tuote on marginaalituote, jota mainostettaisiin (1/8 s. 4v ilmoitus) aikakausilehdessä minkä levikki on noin 60 000, lukijamäärä noin 500 000. Tuotteella on pitkä historia, ja suunnilleen kaikki luulevat tuotteen hävinneen markkinoilta aikoja sitten. Vanhempi väki muistaa tuotteen. Uudempi väki ei ole kuullutkaan (noin 30v. joka lienee kohderyhmää).
Voiko arvioida minkäänlaista promilleosuutta lukijoista, jotka tulevat mainoksen perusteella nettisivuille. Näistä on vielä karsittava arvio niistä, jotka mahdollisesti tilaavat tuotteen.
Mainoksen teho? Kyssäri mainonnan ammattilaisille!
Sana on (melkein) vapaa.
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 18040
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.12
- Paikkakunta: Tampere
Mainoksen teho? Kyssäri mainonnan ammattilaisille!
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
- Viestit: 1164
- Liittynyt: 17.11.2004 klo 12.14
Re: Mainoksen teho? Kyssäri mainonnan ammattilaisille!
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
Kerropa minullekin minkä lehden levikki on 60 000 ja lukijamäärä 500 000. Kuulostaa epämatemaattiselta yhtälöltä. Laita vaikka sähköpostina, jos tänne et viitsi kirjoittaa. Asia kiinnostaa oikeasti.
-
- Viestit: 18040
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.12
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mainoksen teho? Kyssäri mainonnan ammattilaisille!
Viesti Kirjoittaja Jamac »
No ei se mikään salaisuus ole, ihan A-lehtien mediatiedoista, se "hyvinvointiin" liittyvä lehti. http://www.a-lehdet.fi 522 000 "täsmälleen.." Tietenkin tuo on jonkin sortin arvio mikä toivottavasti perustuu johonkin relevanttiin tutkimukseen. Ilmoitushinnat taitaa mennä tuon mukaan, kun eräs"apu"a tarjoava lehden mainostila nopeasti vilkaistuina oli noin kaksinkertainen ja lukijämäärä jotain miljoonan paikkeilla.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
- Viestit: 343
- Liittynyt: 11.8.2004 klo 19.28
- Paikkakunta: Turku
Re: Mainoksen teho? Kyssäri mainonnan ammattilaisille!
Viesti Kirjoittaja Mavah »
Ei kai tohon ole mitään universaalia vastusta.
Paitsi tietty 80-20 tilasto joka pitää melkein joka paikassa paikkansa. 20% moottoripåyöräilijöistä aiheuttaa 80% moottoripyöräkolareista, 80% windows-järjestelmistä toimii vain 20% prosenttia ajasta, jne. Soveltaa voi lähes rajattomasti.
Eli voisin sanoa, että 80% mainoksen nähneistä käy 20% mahdollisuudella katsomassa sivuja. Tosin riippuu mainoksesta ja kaikesta. Fakta kyllä on, että jos kukaan ei kerro, että sellaset sivut on olemassa, niin ei sinne kukaan koskaan menekään.
Jos joku oikeasti osaa vastata tohon jotenkin asiallisesti, niin olen jo valmiina huokaisemaan syvään.
Paitsi tietty 80-20 tilasto joka pitää melkein joka paikassa paikkansa. 20% moottoripåyöräilijöistä aiheuttaa 80% moottoripyöräkolareista, 80% windows-järjestelmistä toimii vain 20% prosenttia ajasta, jne. Soveltaa voi lähes rajattomasti.
Eli voisin sanoa, että 80% mainoksen nähneistä käy 20% mahdollisuudella katsomassa sivuja. Tosin riippuu mainoksesta ja kaikesta. Fakta kyllä on, että jos kukaan ei kerro, että sellaset sivut on olemassa, niin ei sinne kukaan koskaan menekään.
Jos joku oikeasti osaa vastata tohon jotenkin asiallisesti, niin olen jo valmiina huokaisemaan syvään.
iMac G5 20" ja onnellinen käyttäjä.
-
- Viestit: 18040
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.12
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mainoksen teho? Kyssäri mainonnan ammattilaisille!
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Niinpä, jos nyt uskotaan tuohon 500 000 lukijamäärään, niin tärppäisköhän edes yksi tuhannesta. Jos vaan kokeilis Sinne vaan ja silmät kiinni... Kyllähän harrastukset maksaa...Mavah kirjoitti:Jos joku oikeasti osaa vastata tohon jotenkin asiallisesti, niin olen jo valmiina huokaisemaan syvään.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 30.6.2004 klo 10.37
- Paikkakunta: helsinki
Re: Mainoksen teho? Kyssäri mainonnan ammattilaisille!
Viesti Kirjoittaja dommiq »
Sanoisin, että rippuu täysin tuotteesta. Onko siinä mitään niin kiinnostavaa, että lukija kokee saavansa jotain lisäarvoa sillä, että menee nettiin katsomaan.
Vanha kunnon hyvä tapa on "lyödä lekalla päähän"! Eli ei ota mitään pikkuripellyksiä vaan panostaa kerralla kokosivuun.
Miettisin kyllä noita kanavia vielä uudelleen, jollei markkinointiin ole mitään megabudjettia. Jos kyse on marginaalituotteesta, eikös sen pitäisi näkyä sellaisessa viestimessä mikä tavoittaa sen marginaaliryhmän. Ei kannata ampua haulikolla metsän reunalta, jos meinaa saada pupun pataan.
...mutta edelleen korostan, että ei se mainos aina ihmeitä tee. Ydin on tuote. Sen pitää olla kiinnostava.
...että näin.
Vanha kunnon hyvä tapa on "lyödä lekalla päähän"! Eli ei ota mitään pikkuripellyksiä vaan panostaa kerralla kokosivuun.
Miettisin kyllä noita kanavia vielä uudelleen, jollei markkinointiin ole mitään megabudjettia. Jos kyse on marginaalituotteesta, eikös sen pitäisi näkyä sellaisessa viestimessä mikä tavoittaa sen marginaaliryhmän. Ei kannata ampua haulikolla metsän reunalta, jos meinaa saada pupun pataan.
...mutta edelleen korostan, että ei se mainos aina ihmeitä tee. Ydin on tuote. Sen pitää olla kiinnostava.
...että näin.
-
- Viestit: 343
- Liittynyt: 11.8.2004 klo 19.28
- Paikkakunta: Turku
Re: Mainoksen teho? Kyssäri mainonnan ammattilaisille!
Viesti Kirjoittaja Mavah »
Oon kyllä samaa mieltä, mutta kuinka kiinnostavaa on pullo ruskeaa litkua jonka kaikki tietävät aiheuttavan vakavaa vahinkoa hampaille?
Kyllä sen tuotteen imago silti mainonnalla rakennetaan. Näin omaa työpanostani todistellen...
"Miettisin kyllä noita kanavia vielä uudelleen, jollei markkinointiin ole mitään megabudjettia. Jos kyse on marginaalituotteesta, eikös sen pitäisi näkyä sellaisessa viestimessä mikä tavoittaa sen marginaaliryhmän. Ei kannata ampua haulikolla metsän reunalta, jos meinaa saada pupun pataan. "
Aika hyvin sanottu. Tosin kaikkia marginaaliryhmiä on melko vaikea tavoittaa yhtään mitenkään ilman valtakunnallisia välineitä. Tai ainakin se ovelta ovelle tulisi hemmetin kalliiksi. Suoramainontakaan ei ole vastaus kaikkeen. Kuinka moni oikeasti tilaa seiskan sen markkinointikirjeen perusteella? Tosin taas: "Ydin on tuote. Sen pitää olla kiinnostava."
Kyllä sen tuotteen imago silti mainonnalla rakennetaan. Näin omaa työpanostani todistellen...
"Miettisin kyllä noita kanavia vielä uudelleen, jollei markkinointiin ole mitään megabudjettia. Jos kyse on marginaalituotteesta, eikös sen pitäisi näkyä sellaisessa viestimessä mikä tavoittaa sen marginaaliryhmän. Ei kannata ampua haulikolla metsän reunalta, jos meinaa saada pupun pataan. "
Aika hyvin sanottu. Tosin kaikkia marginaaliryhmiä on melko vaikea tavoittaa yhtään mitenkään ilman valtakunnallisia välineitä. Tai ainakin se ovelta ovelle tulisi hemmetin kalliiksi. Suoramainontakaan ei ole vastaus kaikkeen. Kuinka moni oikeasti tilaa seiskan sen markkinointikirjeen perusteella? Tosin taas: "Ydin on tuote. Sen pitää olla kiinnostava."
iMac G5 20" ja onnellinen käyttäjä.
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 30.6.2004 klo 10.37
- Paikkakunta: helsinki
Re: Mainoksen teho? Kyssäri mainonnan ammattilaisille!
Viesti Kirjoittaja dommiq »
--"Kyllä sen tuotteen imago silti mainonnalla rakennetaan. Näin omaa työpanostani todistellen... "---
Jepulis. Sama täällä. Imago rakennetaan kyllä mainonnalla, mutta jos tuote ei ole kunnossa, niin sama on lappaa rahaa wc-pönttöön kuin mainontaan. Esim. Koiran jätös. Sitä voi mainostaa tuotteena kaikissa medioissa, tehdä nettisaitit, jossa sen väriä, tuoksua, kauneudenhoidollisia ominaisuuksia kehutaan, mutta tuskin sitä silti kukaan ostaisi ...höh...no tää on nyt tätä...
--"Tosin kaikkia marginaaliryhmiä on melko vaikea tavoittaa yhtään mitenkään ilman valtakunnallisia välineitä."--
Totta tämäkin. Mutta tuotetta tietämättä - monille marginaaliryhmille löytyy omat lehtensä, tai muut viestintäkanavat (netti, torinkulmalla laulaminen, markkinat, messut, suustasuuhun yms...) kun niitä vain jaksaa etsiä.
Onnea ja menestystä tuotteelle. Oli se sitten mikä tahansa. Uusia mainostajia aina tarvitaan
Jepulis. Sama täällä. Imago rakennetaan kyllä mainonnalla, mutta jos tuote ei ole kunnossa, niin sama on lappaa rahaa wc-pönttöön kuin mainontaan. Esim. Koiran jätös. Sitä voi mainostaa tuotteena kaikissa medioissa, tehdä nettisaitit, jossa sen väriä, tuoksua, kauneudenhoidollisia ominaisuuksia kehutaan, mutta tuskin sitä silti kukaan ostaisi ...höh...no tää on nyt tätä...
--"Tosin kaikkia marginaaliryhmiä on melko vaikea tavoittaa yhtään mitenkään ilman valtakunnallisia välineitä."--
Totta tämäkin. Mutta tuotetta tietämättä - monille marginaaliryhmille löytyy omat lehtensä, tai muut viestintäkanavat (netti, torinkulmalla laulaminen, markkinat, messut, suustasuuhun yms...) kun niitä vain jaksaa etsiä.
Onnea ja menestystä tuotteelle. Oli se sitten mikä tahansa. Uusia mainostajia aina tarvitaan
-
- Viestit: 18040
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.12
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mainoksen teho? Kyssäri mainonnan ammattilaisille!
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Joo, nythän, oikeasti, puhutaan ihan naurettavista asioista siinä mielessä että tuollaiset 70-100 kipalettta tuotetta tarvitsisi saada kaupaksi jotta oltaisiin plusmiinusnollassa. 500 000 lukijamäärästä. Think about it! Ongelma on vaan "peban savisuus", eli jos homma kuitenkin floppaa (...), niin mainoksen alvillinen hinta noin 1650 lähtee tililtä, ja se pitäisi jotenkin paikata. Siis.. Kyllähän nyt luulisi että se sen verran tavoittaisi... mainos on tietty visuaalisesti huippulaatua kun mä sen teen , mutta mutta mutta... Kun ei ole kokemusta vastaavasta arvioinnista.dommiq kirjoitti:Sanoisin, että rippuu täysin tuotteesta. Onko siinä mitään niin kiinnostavaa, että lukija kokee saavansa jotain lisäarvoa sillä, että menee nettiin katsomaan.
Vanha kunnon hyvä tapa on "lyödä lekalla päähän"! Eli ei ota mitään pikkuripellyksiä vaan panostaa kerralla kokosivuun.
Miettisin kyllä noita kanavia vielä uudelleen, jollei markkinointiin ole mitään megabudjettia. Jos kyse on marginaalituotteesta, eikös sen pitäisi näkyä sellaisessa viestimessä mikä tavoittaa sen marginaaliryhmän. Ei kannata ampua haulikolla metsän reunalta, jos meinaa saada pupun pataan.
...mutta edelleen korostan, että ei se mainos aina ihmeitä tee. Ydin on tuote. Sen pitää olla kiinnostava.
...että näin.
Marginaalilehdissä mainostaminen ei ole tuottanut juurikaan tulosta. Luulen että koska marginaalilehden lukijat on peba-aukisia ja niiden lehtien levikki on pieni. ja muutenkin niiden lukijat on kummallsta porukkaa... Noita lehtiähän on tukku esim. http://www.kultti.net
Lähinnä tosiaan tässä 1/8 osasivun ilmolla ajattelisin juuri tuota leka-efektiä eli tavoittaa iiniviini pikkuosa isosta lukijakunnasta. Tosin tuotteesta on tullut kommentteja, että se on kiinnostava, mutta saatavuus huono, olemassaolon tietoisuus olematon.
En tiä, se ei pelaa joka pelkää, kaikki tai ei mitään... ... ... (...käy wessassa...)
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 7.10.2004 klo 15.03
Re: Mainoksen teho? Kyssäri mainonnan ammattilaisille!
Viesti Kirjoittaja kuukkeli »
"Joo, nythän, oikeasti, puhutaan ihan naurettavista asioista siinä mielessä että tuollaiset 70-100 kipalettta tuotetta tarvitsisi saada kaupaksi jotta oltaisiin plusmiinusnollassa..."
Tulee mieleen entisen työkaverin muistelus rautakaupan sisäänostaja ajaltaan. Hän oli epäillyt pohjalaisen metalliverstaan myyntimiehen tuotteen menekkiä. Myyjällä oli ollut pätevä vastaväite.
- Kuulepa poika, teet sinä mitä tahansa, niin Suomesta löytyy vähintään sata hullua, joka sen ostaa.
Tämän tuotteen kohdalla väite oli pitänyt aika hyvin paikkansa. Markkinointipanostuksesta ei kyllä ollut puhetta. Onnea kuitenkin yritykselle.
Tulee mieleen entisen työkaverin muistelus rautakaupan sisäänostaja ajaltaan. Hän oli epäillyt pohjalaisen metalliverstaan myyntimiehen tuotteen menekkiä. Myyjällä oli ollut pätevä vastaväite.
- Kuulepa poika, teet sinä mitä tahansa, niin Suomesta löytyy vähintään sata hullua, joka sen ostaa.
Tämän tuotteen kohdalla väite oli pitänyt aika hyvin paikkansa. Markkinointipanostuksesta ei kyllä ollut puhetta. Onnea kuitenkin yritykselle.
-
- Viestit: 18040
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.12
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mainoksen teho? Kyssäri mainonnan ammattilaisille!
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Niinpä, niinpä
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
- Viestit: 211
- Liittynyt: 1.1.2005 klo 11.34
Re: Mainoksen teho? Kyssäri mainonnan ammattilaisille!
Viesti Kirjoittaja kjk »
Mainoksen tulee olla sellainen, että on "pakko" mennä katsomaan mitä sieltä sivuilta löytyy. Pettymystä ei saa kuitenkaan tuottaa niille jotka sitten uteliaisuuttaan menevät sivuille, kukaan ei halua tulla huijatuksi. Huumoria vois tietenkin harkita jos se sopii tuotteen mielikuvaan.
Hieman arvoituksellinen viesti sellaiselle kohderyhmälle, jolla on pääsy nettiin, jokin palkintokin voisi olla houkuttimena. Siis sellainen palkinto, joka ei maksa paljoa antajalle, mutta jolla on arvoa saajalle.
Yleisesti markkinoinnissa (esim. suoramarkkinoinnissa -> osoitelähteellä tehtävässä) tuollainen 2-3% responssi on jo tosi kova. Siis jos ostat vaikkapa Seura-lehden lukijarekisteriä vaikkapa pääkaupunkiseudulta ja kohdistat näille suorapostituksen, niin voit olla todella tyytyväinen jos 100.000 kirjeen saajasta 2500 vastaa. Pääkaupunkiseudun ulkopuolella responssiprosentti voi olla korkeampi, koska aluetta "pommitetaan" ehkä vähemmän. Kaikki riippuu kuitenkin tuotteesta ja siitä miten viesti rakennetaan sekä tietenkin kohderyhmästä. Esim. nettipalveluita ei ehkä kannata kauheasti eläkeläisille markkinoida (tilanne lienee kuitenkin jo muuttumassa, joten tämä voi olla jo väärä arvio).
Mieti siis:
* mikä on viesti
* ketkä kuuluvat kohderyhmään
* mitä viestisssä luvataan
* miksi kukaan kyseisestä kohderyhmästä aktivoituisi, mikä olisi se ratkaiseva tekijä joka saisi henkilön toimimaan haluamallanne tavalla
Kilpailut ja niihin liittyvät palkinnot ovat tavallisin tapa saada asiakkaita reagoimaan.
Jos kyseessä on vanha "tuttu" tuote, niin nostalginen lähestymistapa jossa muistellaan kuinka hyvin ennen asiat olivat, voisi olla hyvä. Tämmöisessä lähestymistavassa voisi tuoda esiin, että vaikka maailma muuttuu, niin on olemassa kuitenkin jotain mikä pysyy ja on edelleenkin tuttu ja turvallinen. Esim. taisi olla mäntysuopa, joka mainosti että vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia -> lyhyt ja iskevä ja kovin nostalgishenkinen.
Hieman arvoituksellinen viesti sellaiselle kohderyhmälle, jolla on pääsy nettiin, jokin palkintokin voisi olla houkuttimena. Siis sellainen palkinto, joka ei maksa paljoa antajalle, mutta jolla on arvoa saajalle.
Yleisesti markkinoinnissa (esim. suoramarkkinoinnissa -> osoitelähteellä tehtävässä) tuollainen 2-3% responssi on jo tosi kova. Siis jos ostat vaikkapa Seura-lehden lukijarekisteriä vaikkapa pääkaupunkiseudulta ja kohdistat näille suorapostituksen, niin voit olla todella tyytyväinen jos 100.000 kirjeen saajasta 2500 vastaa. Pääkaupunkiseudun ulkopuolella responssiprosentti voi olla korkeampi, koska aluetta "pommitetaan" ehkä vähemmän. Kaikki riippuu kuitenkin tuotteesta ja siitä miten viesti rakennetaan sekä tietenkin kohderyhmästä. Esim. nettipalveluita ei ehkä kannata kauheasti eläkeläisille markkinoida (tilanne lienee kuitenkin jo muuttumassa, joten tämä voi olla jo väärä arvio).
Mieti siis:
* mikä on viesti
* ketkä kuuluvat kohderyhmään
* mitä viestisssä luvataan
* miksi kukaan kyseisestä kohderyhmästä aktivoituisi, mikä olisi se ratkaiseva tekijä joka saisi henkilön toimimaan haluamallanne tavalla
Kilpailut ja niihin liittyvät palkinnot ovat tavallisin tapa saada asiakkaita reagoimaan.
Jos kyseessä on vanha "tuttu" tuote, niin nostalginen lähestymistapa jossa muistellaan kuinka hyvin ennen asiat olivat, voisi olla hyvä. Tämmöisessä lähestymistavassa voisi tuoda esiin, että vaikka maailma muuttuu, niin on olemassa kuitenkin jotain mikä pysyy ja on edelleenkin tuttu ja turvallinen. Esim. taisi olla mäntysuopa, joka mainosti että vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia -> lyhyt ja iskevä ja kovin nostalgishenkinen.
iBook 1,33 GHz, iPod Mini, iPod Shuffle
-
- Viestit: 2631
- Liittynyt: 12.4.2004 klo 3.34
Re: Mainoksen teho? Kyssäri mainonnan ammattilaisille!
Viesti Kirjoittaja NOx »
Onhan noita, Tekniikan Maailma esimerkiksi yltää suurinpiirtein viisinkertaiseen lukijamäärään tilaajiin nähden. Aku Ankka vain kolminkertaiseen eli noin miljoonaan lukijaan...Forsteiner kirjoitti:Kerropa minullekin minkä lehden levikki on 60 000 ja lukijamäärä 500 000. Kuulostaa epämatemaattiselta yhtälöltä. Laita vaikka sähköpostina, jos tänne et viitsi kirjoittaa. Asia kiinnostaa oikeasti.
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
- Viestit: 1327
- Liittynyt: 22.4.2004 klo 9.59
Re: Mainoksen teho? Kyssäri mainonnan ammattilaisille!
Viesti Kirjoittaja Boogieman »
Oli muuten Fazer asialla Eucalyptus-pastilleineen.kjk kirjoitti:Esim. taisi olla mäntysuopa, joka mainosti että vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia -> lyhyt ja iskevä ja kovin nostalgishenkinen.
Talvella flunssa-aikaan TV:ssä pyöri joskus mainos, jossa mainostettiin vanhaa konstia, eli nyrkillinen Eucalyptuksia lasilliseen vettä. Siitä vaan nuuhkimaan ja lopuksi liemi naamaan.
Uskoisin, että useimmilla mainoksen nähneillä alkoi tehdä mieli noita pastillilegendoja. Mummollakin niitä oli aina lasikupposessa sohvapöydällä...
Ovat sitäpaitsi hyviäkin.
14 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit