Thinksecret.comissa on ihan mielenkiintoista tietoa Applen jälleenmyyjien meiningistä:
Inside Apple Retail: Pixel policy, price matching, employee restrictions
August 5, 2005 - With more than 125 stores slated to be open by the end of October, Apple's retail stores are enjoying more success than ever with each passing quarter.
Recently, interesting notes have been passed on to Think Secret regarding some of Apple's retail store policies.
Of much debate in recent years, for example, has been Apple's policy regarding dead pixels on displays in its products. Reports have varied as to what Apple considers normal and abnormal in this regard, from specific numbers of dead pixels required in order to receive a free replacement to the location of such pixels. Unknown to many Apple retail store customers, especially those dialing AppleCare for help with the matter, at the manager's discretion any retail store is able to replace displays, laptops, or iMacs with even a single dead pixel, regardless of location. Even displays that exhibit dead pixels within the "normal" range can be replaced free of charge if the customer deems the so-called "pixel anomaly" unacceptable.
Customers who purchase any Apple-branded product up to 14 days previous to a downward price adjustment can also receive the balance of the two prices by visiting the store within two weeks of the new price going into effect and bringing their receipt with them.
Apple's reselling contract with Bose also mandates that Apple accept returns of Bose products within 30-days of purchase with no questions asked and no restocking fee. This policy applies to all Bose resellers as well as Bose stores, however.
Should an Apple retail employee come across any "illegal images" on a Mac dropped off by a customer to a store, they are obligated to report the violation to Store Operations, which takes matters from there.
Not surprisingly, Apple retail employees are ordered not to comment on rumors to customers under any circumstances. Furthermore, while Apple employees are granted permission by Apple to create their own personal Web pages and blogs, they are not allowed to comment on anything related to Apple on such pages. Furthermore, they are prohibited from posting in any capacity on any Mac-related Websites or forums, whether they identify themselves as working for Apple or not.
Vähän inside-tietoa Applen jälleenmyyjist
Sana on (melkein) vapaa.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 22.2.2004 klo 17.16
Vähän inside-tietoa Applen jälleenmyyjist
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
'Pessimisti saattaa loppujen lopuksi olla oikeassa mutta optimistilla on ollut sillä välin pirun hauskaa'
-
- Viestit: 1186
- Liittynyt: 22.2.2004 klo 19.50
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Vähän inside-tietoa Applen jälleenmyyjist
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Eli pääpointit oli että Apple Storen liikkeiden myyntitulos on parantunut jokaisella vuosineljänneksellä.
1) Apple vaihtaa vastaisuudessa laitteet/näytöt jos niissä on yksikin kuollut pikseli. Sitä ei kuitenkaan automaattisesti tehdä tai mainosteta vaan asiakkaan sitä vaatiessa. Pahimpien pilkunviilaajien kohdalla Apple vaihtaa laitteen vaikka se kuollut pikseli olisi tullut vasta myöhemmin esille.
2) Apple tarjoaa 14 päivän hintatakuun. Jos laitteen hinta tippuu 14 päivän kuluessa tuotteen ostohetkestä niin asiakas saa hinnanhyvityksen jos hänellä on kuitti tallessa.
3) Apple sopi Bose:n kanssa että jatkossa Bose:n tuotteilla on täysi 30 päivän palautusoikeus.
4) [o]Apple Storen työntekijöiden tulee ilmoittaa välittömästi myymäläpäällikölle jos joku asiakas tekee ilkivaltaa tai tiputtaa Macin.[/o] EDIT Mun oli vaikee tajuta koko lausetta joten mä vähän keksin ja päättelin sun toista.......noloo......Kuten MVi sanoi niin tällä tarkoitetaan tarkoittanee työntekijän ilmoitusvelvollisuutta, jos sattuu löytämään asiakkaan (huoltoon) tuomasta koneesta laitonta materiaalia.
5) Apple Storen myyjät eivät saa kommentoida mitään huhuja missään tilanteessa tai tulee kenkää ;-)
6) Siitä huolimatta että työntekijöiden pitää kysyä lupa omiin henkilökohtaisiin websivuihin ja blogeihin, he eivät saa kommentoida mitään Appleen liittyvää. tämän lisäksi he eivät saa kommentoida Appleen liittyviä tuotteita edes muiden tekemillä Mac sivuilla ja foorumeilla, sanoivat sitten olevansa Applella töissä tai ei.
Ensiksi on pakko kommentoida sen verran tuosta ThinkSecret.com että taitaa tuo jannu kyllä kerjätä huolia. Nämäkin on osin salaisia mutta siitä huolimatta julkaisee noita tietoja. Melko turhaa taas tuollaisia tietoja julkaista kun ei niistä ole kenellekään mitään hyötyä. Turhaan riskeeraa moisen uutisen takia.
No ensimmäiset tiedot ovat todella positiivisia. En tiedä mikä on tarkalleen Applen politiikka suomessa mutta kyllä minusta ne on vaihtaneet takuun piikkiin aika helposti jos asiakas on tuollaista vaatinut. Ja kyllähän se nyt on niin että kun suomesta tilaa postimyynnillä niin tuotteessa on 7-14 päivä palautusoikeus. Joten asiakas voi palauttaa sen tuotteen mukisematta takaisin liikkeeseen josta tilasi tuotteen postimyynnin. Eiköhän ne sitten opi että mieluiten vaihdetaan tuote ennen kuin palautetaan rahat ja ollaan myymättä tuote. Saa tosin nähdä kuinka moni sitten innostuu vaihtelemaan noita koneita kuolleen pikselin takia. Itse tunnen kolme PC kannettavan omistajaa ja kahdella heistä on kuollut pikseli näytössään. Samoin omassa PowerBookissani on kuollut pikseli eikä se ole paljoa haitannut. Tai ainakaan siinä määrin että olisin jaksanut siitä valittaa (tosin asiaan saattoi vaikuttaa se että itselläni oli jo yksi näytönvaihto takana "White Spot" ongelman takia). Ainakin PC kaverini ovat olleet samoilla kannoilla että se kuuluu TFT tekniikkaan eikä yksi kuollut pikseli haittaa.
Tuo hinnanhyvitys kuulostaa aika ennennäkemättömältä? Onko tuollaisia hintatakuita olemassa jenkeissä niinkin yleisesti että Applenkin piti sellainen ottaa? Tosin voi olla tämäkin aika lailla silmänlumetta koska eipä noiden Applen tuotteiden hinnat paljoa muutu. Ne hinnat tuppaa muuttumaan kun markkinoille tulee uusi laite. Onhan noiden tuotteiden esim. näyttöjen osalta ollut matkan varrella hinnantiputuksia mutta aika harvinaisia ne ovat kyllä olleet.
Ja noihin viimeisiin juttuihin voisin sanoa että ei paljoa hetkauta. On noita kieltoja muillakin jenkkifirmoilla. Apple ei suinkaan ole ainoa firma joka noin menettelee.
1) Apple vaihtaa vastaisuudessa laitteet/näytöt jos niissä on yksikin kuollut pikseli. Sitä ei kuitenkaan automaattisesti tehdä tai mainosteta vaan asiakkaan sitä vaatiessa. Pahimpien pilkunviilaajien kohdalla Apple vaihtaa laitteen vaikka se kuollut pikseli olisi tullut vasta myöhemmin esille.
2) Apple tarjoaa 14 päivän hintatakuun. Jos laitteen hinta tippuu 14 päivän kuluessa tuotteen ostohetkestä niin asiakas saa hinnanhyvityksen jos hänellä on kuitti tallessa.
3) Apple sopi Bose:n kanssa että jatkossa Bose:n tuotteilla on täysi 30 päivän palautusoikeus.
4) [o]Apple Storen työntekijöiden tulee ilmoittaa välittömästi myymäläpäällikölle jos joku asiakas tekee ilkivaltaa tai tiputtaa Macin.[/o] EDIT Mun oli vaikee tajuta koko lausetta joten mä vähän keksin ja päättelin sun toista.......noloo......Kuten MVi sanoi niin tällä tarkoitetaan tarkoittanee työntekijän ilmoitusvelvollisuutta, jos sattuu löytämään asiakkaan (huoltoon) tuomasta koneesta laitonta materiaalia.
5) Apple Storen myyjät eivät saa kommentoida mitään huhuja missään tilanteessa tai tulee kenkää ;-)
6) Siitä huolimatta että työntekijöiden pitää kysyä lupa omiin henkilökohtaisiin websivuihin ja blogeihin, he eivät saa kommentoida mitään Appleen liittyvää. tämän lisäksi he eivät saa kommentoida Appleen liittyviä tuotteita edes muiden tekemillä Mac sivuilla ja foorumeilla, sanoivat sitten olevansa Applella töissä tai ei.
Ensiksi on pakko kommentoida sen verran tuosta ThinkSecret.com että taitaa tuo jannu kyllä kerjätä huolia. Nämäkin on osin salaisia mutta siitä huolimatta julkaisee noita tietoja. Melko turhaa taas tuollaisia tietoja julkaista kun ei niistä ole kenellekään mitään hyötyä. Turhaan riskeeraa moisen uutisen takia.
No ensimmäiset tiedot ovat todella positiivisia. En tiedä mikä on tarkalleen Applen politiikka suomessa mutta kyllä minusta ne on vaihtaneet takuun piikkiin aika helposti jos asiakas on tuollaista vaatinut. Ja kyllähän se nyt on niin että kun suomesta tilaa postimyynnillä niin tuotteessa on 7-14 päivä palautusoikeus. Joten asiakas voi palauttaa sen tuotteen mukisematta takaisin liikkeeseen josta tilasi tuotteen postimyynnin. Eiköhän ne sitten opi että mieluiten vaihdetaan tuote ennen kuin palautetaan rahat ja ollaan myymättä tuote. Saa tosin nähdä kuinka moni sitten innostuu vaihtelemaan noita koneita kuolleen pikselin takia. Itse tunnen kolme PC kannettavan omistajaa ja kahdella heistä on kuollut pikseli näytössään. Samoin omassa PowerBookissani on kuollut pikseli eikä se ole paljoa haitannut. Tai ainakaan siinä määrin että olisin jaksanut siitä valittaa (tosin asiaan saattoi vaikuttaa se että itselläni oli jo yksi näytönvaihto takana "White Spot" ongelman takia). Ainakin PC kaverini ovat olleet samoilla kannoilla että se kuuluu TFT tekniikkaan eikä yksi kuollut pikseli haittaa.
Tuo hinnanhyvitys kuulostaa aika ennennäkemättömältä? Onko tuollaisia hintatakuita olemassa jenkeissä niinkin yleisesti että Applenkin piti sellainen ottaa? Tosin voi olla tämäkin aika lailla silmänlumetta koska eipä noiden Applen tuotteiden hinnat paljoa muutu. Ne hinnat tuppaa muuttumaan kun markkinoille tulee uusi laite. Onhan noiden tuotteiden esim. näyttöjen osalta ollut matkan varrella hinnantiputuksia mutta aika harvinaisia ne ovat kyllä olleet.
Ja noihin viimeisiin juttuihin voisin sanoa että ei paljoa hetkauta. On noita kieltoja muillakin jenkkifirmoilla. Apple ei suinkaan ole ainoa firma joka noin menettelee.
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
- Viestit: 4994
- Liittynyt: 24.2.2004 klo 23.16
Re: Vähän inside-tietoa Applen jälleenmyyjist
Viesti Kirjoittaja MVi »
Alkuperäinen täällä: thinksecret.com/news/0508retail.html
Neljäs kohta tarkoittanee työntekijän ilmoitusvelvollisuutta, jos sattuu löytämään asiakkaan (huoltoon) tuomasta koneesta laitonta materiaalia.
Salassapitovelvollisuus ei ole mikään ihmeellinen asia mielestäni.
Monilla aloilla on itsestään selvää, että työpaikan asioista ei puhuta muualla.
Pikselipolitiikka on ihan hyvä, joskin ihan selkeitä ohjeita kuluttaja tarvisi, eikä palvelua vasta tiukasti sitä vaadittaessa.
Neljäs kohta tarkoittanee työntekijän ilmoitusvelvollisuutta, jos sattuu löytämään asiakkaan (huoltoon) tuomasta koneesta laitonta materiaalia.
Salassapitovelvollisuus ei ole mikään ihmeellinen asia mielestäni.
Monilla aloilla on itsestään selvää, että työpaikan asioista ei puhuta muualla.
Pikselipolitiikka on ihan hyvä, joskin ihan selkeitä ohjeita kuluttaja tarvisi, eikä palvelua vasta tiukasti sitä vaadittaessa.
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 26.1.2005 klo 17.47
- Paikkakunta: Turku - Åbo
Re: Vähän inside-tietoa Applen jälleenmyyjist
Viesti Kirjoittaja since86 »
Ei muuten Apple vaihda tuotetta jos asiakas sitä haluaa/vaatii. Mun iBook, josta on täällä foorumilla useita kirjoituksia, joka ei siis toimi ellei virtapiuha ole seinässä, ei IKINÄ ole "läpäissyt" Applen vikatestiä, siis niin, että siinä olisi joku vika. Heidän mukaan laite on kunnossa. iBook on ollut USEITA kertoja Applen huollossa OfficeLinen toimesta.
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 26.1.2005 klo 17.47
- Paikkakunta: Turku - Åbo
Re: Vähän inside-tietoa Applen jälleenmyyjist
Viesti Kirjoittaja since86 »
Muuten tarkoittaako tuo " Illegal images" siis kuvia oletetuista Applen tuotteista vai disk imageja piraatti softasta? ![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: 9.3.2004 klo 1.42
Re: Vähän inside-tietoa Applen jälleenmyyjist
Viesti Kirjoittaja ASOT »
Hehsince86 kirjoitti:Muuten tarkoittaako tuo " Illegal images" siis kuvia oletetuista Applen tuotteista vai disk imageja piraatti softasta?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Olikohan se muuten Gary Glitter tms joka jäi em. tavalla kiinni lapsipornon hallussapidosta tässä taannoin? Toivottavasti se iljetys ei käyttänyt mäkkiä sentään [:^)]
-
- Viestit: 547
- Liittynyt: 13.12.2004 klo 20.49
- Paikkakunta: Oulu
Re: Vähän inside-tietoa Applen jälleenmyyjist
Viesti Kirjoittaja MoonMac »
Onneksi itse apple on keksinyt ratkaisun tähän: FileVaultsince86 kirjoitti:Muuten tarkoittaako tuo " Illegal images" siis kuvia oletetuista Applen tuotteista vai disk imageja piraatti softasta?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Viestit: 1305
- Liittynyt: 29.4.2004 klo 17.39
Re: Vähän inside-tietoa Applen jälleenmyyjist
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Ei kai siitä ole apua jos osxään pitää huollon pystyä boottaamaan tunnareilla ja usein huollossa vedetään levy tyhjäksi, tai clean install.MoonMac kirjoitti:Onneksi itse apple on keksinyt ratkaisun tähän: FileVaultsince86 kirjoitti:Muuten tarkoittaako tuo " Illegal images" siis kuvia oletetuista Applen tuotteista vai disk imageja piraatti softasta?
8 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit