appletuotteen ostaminen visalla
-
appletuotteen ostaminen visalla
Viesti Kirjoittaja Adam »
En ole ostanut visalla aikaisemmin netistä. Toimintaympäristö on siis outo.
Miten käytännössä toi visalla ostaminen hoituu.
Näpyttelen kortin numeron. - Saan applelta kirjeen jollakin salaisella koodinumerolla (tarvitaanko sitä johonkin?). Mitä sitten? Lähetetäänkö paketti ilman sen kummempaa sähläämistä kotiin/postiin vai odotetaanko minun vielä tekevän jotakin sen eteen?
-
Re: appletuotteen ostaminen visalla
Viesti Kirjoittaja since86 »
Mutta ota huomioon että sun täytyy siis olla ovella vastaanottamassa pakettia kun se saapuu. Useimmat on pakettien toimitusaikaan kuitenkin töissä, niin paketin kääntäminen työpaikalle onkin nykyään vaivalloisempaa. Enää ei voi sanoa lähetille, kun hän soittaa, että nyt ois pakettia tulossa, tuoppas se tänne työmalle kun nyt täällä olen. Ei onnistu, sun/tai jonku muun, on oltava tilausosoitteessa vastassa pakettia. Paketin osoitteen vaihto onnistuu kyllä Applelle soittamalla, mutta aikaa kuluu päivä/pari lisää[:(]
Kuulemma työmaan osoitteeseenkaan tilaaminen ei onnistu jos sun Visan osoite ei ole työpaikan osoite? Korjatkaa jos olen väärässä...
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Uskoisin siis että tilaus onnistuu työpaikalle,
Mika
-
Viesti Kirjoittaja jamo »
Toinen vaihtoehto, jota itsekin soveltanut, on seurata paketin kulkua ja sitten sännätä ilta-aikaan kuriirin terminaalille kuittaamaan paketti pois. Toki kannattaa sopia noudosta etukäteen kuriirin kanssa jotta paketti tietää olla odottamassa eikä missään iltajakelussa pakettiauton kyydissä.
Tai sitten voi vain soittaa kuriirille ja sopia uuden jakeluajan vaikka illalle tai seuraavalle päivälle.
-
Jep, billing address ja shipping address näemmä molemmat määrättävissä. Miten minulla oli kuva että tässä välissä oli mahdollista toimitus vain laskutusosoitteeseen. Siitä huudettiin täällä foorumillakin ihan vasta. Olemmekohan vain sählänneet itse ja kuvitelleet tuon.jamo kirjoitti:Toimitusosoitteen voi mainita eriksi jo tilausvaiheessa kuin oman kotiosoitteen.
Toinen vaihtoehto, jota itsekin soveltanut, on seurata paketin kulkua ja sitten sännätä ilta-aikaan kuriirin terminaalille kuittaamaan paketti pois. Toki kannattaa sopia noudosta etukäteen kuriirin kanssa jotta paketti tietää olla odottamassa eikä missään iltajakelussa pakettiauton kyydissä.
Tai sitten voi vain soittaa kuriirille ja sopia uuden jakeluajan vaikka illalle tai seuraavalle päivälle.
Mulla ei ole enää .mac sähköpostia, ja varmistukset tältä tililtä taitavat mennä - nyt olemattomaan - .mac.com osoitteeseeni.
Loin uuden tunnuksen oikealla e-mailillani varustettuna, mutta vanhaa ei uskaltane poistaa, koska se sisältää tietoja softa-ostoksistani. Olisi kiva jos olisi mahdollista siirtää nuo tiedot uudelle tililleni, mutta eipä taida onnistua..??
Mika
-
Viesti Kirjoittaja since86 »
Voi hyvin olla näinkin[;)]mikas kirjoitti:
Jep, billing address ja shipping address näemmä molemmat määrättävissä. Miten minulla oli kuva että tässä välissä oli mahdollista toimitus vain laskutusosoitteeseen. Siitä huudettiin täällä foorumillakin ihan vasta. Olemmekohan vain sählänneet itse ja kuvitelleet tuon.
Mika
Mulla se vaan tuli niin yllättäen, se muutos, ettei lähetille voinutkaan sanoa, et tuo tähän osotteeseen se paketti...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Eikun !
Kyllä varmaan palvelun ostava firma sanelee politiikan toimituksen suhteen. Voihan sitä lähetin taivuttaa eri toimitustapoihin, mutta joku hyvä (lue: väärinkäytös) syy näihin niuhoiluihin ehkä on. Lähetti on äkkiä entinen jos monta väärinkäytöstä sattuu saman lähetin toimittamien tilausten kontolle (väärennös - petos - maksamattajättäminen). Tai mitäs se mua kiinnostaa. Arvelinpahan vaan.
Näihin kaikkiin v-tuiluihin on varmaan syynä rahan menettäminen, mikäs muu.
offtopic ja provo:
Jos vertaa musiikkimaailman (levyteollisuus, ei artistit) rahanansaitsemisen menettämättäjättämiskeinoihin, niin noissa proseduureissa ollaan aika pienellä intensiteetillä vielä liikkeellä..
Mika
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ja billing address on oltava sama kuin Visan laskutusosoite. Shipping addressia voi vaihtaa. Tai sitten ei. Jossain välissä se lakkas toimimasta mulla mutta toiset väittää, että heillä toimii.
-
No ei voi kaikkea muistaa, mutta olin vaihtavinani vain e-osoitteen ensin. Tuli joku mutka matkaan, ja loin uuden tunnuksen. Näin taidettiin dummynä minua ohjatakkin saitilla. Ei ehkä ole suurempaa merkitystä nyt, kun säilytän sen vanhankin. Ja ainoa merkittävä menetettävä ei fyysinen tuote - QT 6-mpeg2 koodekki, on ladattu uudella tunnuksella. Jos hukkaan sen, saan uuden download-spotin uuden tunnukseni kautta. Enkä kyllä aio hukata, on back-uppia tuosta. QuicktimePro7 seriaalikoodi on toki tallella myös (muistaakseni:-)MacFinn kirjoitti:Ensinnäkin, käytitkö tuota .mac osoitetta Apple ID:nä. Jos käytit, uutta oli turha luoda. Olisit vain vaihtanut sen @mac.com osoitteen tilalle toimivan.
Ja billing address on oltava sama kuin Visan laskutusosoite. Shipping addressia voi vaihtaa. Tai sitten ei. Jossain välissä se lakkas toimimasta mulla mutta toiset väittää, että heillä toimii.
Ja se shipping address vs billing address taas näemmä toimii, katoin ite. Välillä ei tehnyt niin, voisin melkeinpä vannoa.
No mutta nyt lähden sitten kuitenkin baariin..soitettiin että tuu. Heikko mieli ihmisellä..
terve,
Mika
-
Missä muuten näistä toimintatavoista ilmoitetaan? Moni varmaan on tavallani ollut tietämätön tällaisesta menettelystä. Suomessa on kai totuttu postiennakkoon. Sinulle tulee viesti saapuneesta paketista ja haet sen postista silloin kun sinulle sopii. Se on mielestäni käyttäjäystävällisempää.
Nyt taisi jäädä QT7 pro omille teilleen.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kuriiri tuo paketin toimitusosoitteeseen. Ja jos ketään ei ole kotona, jättää lapun, jossa on kuskin puhelinnumero. Joten voit sopia uuden toimitusajan ja paikan.
Ja kun tavara lähtee, saat seurankoodin, jolla on helppo esim TNT:n nettiseurannasta tietää missä tavara liikkuu.
-
Viesti Kirjoittaja mikian »
No jaa, itse tilasin iPod minin heinäkuussa, toimitusosoitteeksi työpaikka, ja parin päivän päästä toi virastomesteri paketin työhuoneeseeni. Omasta mielestäni se on paljon käyttäjäyatävälliempää, kun käydä sitten postista hakemassa pakettia, etenkin kun nyt ei edes tarvinnut tuoliltaan nousta mini vuoksiAdam kirjoitti:Sinulle tulee viesti saapuneesta paketista ja haet sen postista silloin kun sinulle sopii. Se on mielestäni käyttäjäystävällisempää.

-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Niin paitsi jos asuu kerrostalossa ja ovikoodin takana. Mulla oli ainakin PM G5:n toimituksen aikana kuriiri käynyt pari kertaa oven takana ihmettelemässä ennen kuin uskalsi (numerotiedustelun kautta, Apple ei kuulemma välitä puhelinnumeroa) soittaa minulle ja sovittiin aika kun olen paikalla. Tämän tilauksen aikana ei yksityishenkilöt voineet antaa eri laskutus- ja toimitusosoitetta. Onneksi politiikka on muuttunut ja olen tämän jälkeen tilannut kaiken työpaikalle, jossa paketit jää respaan ja toimitetaan minulle huoneeseen. Eli ei haittaa vaikka en olisi itse toimistolla, liikkuvassa työssä itsekin kun olen.MacFinn kirjoitti:Kuriiri tuo paketin toimitusosoitteeseen. Ja jos ketään ei ole kotona, jättää lapun, jossa on kuskin puhelinnumero. Joten voit sopia uuden toimitusajan ja paikan.
-
Viesti Kirjoittaja jamo »
Kun seurntanumeron on saanut käteensä, käy paketin seuraaminen Applen sivua näppärämmin tuolla:
http://www.apecode.com/appletrack/
Tai TNT:n sivulla http://www.tnt.com.
-
QT7 Pro on nyt koneella. Sähläämiseni johtui siitä, että en osannut katsoa oikeaa tietoa oikeasta kohtaa. Vaikeaahan se joskun on, kun tuote-sivut on pullollaan sälää, vipellystä ja mainoksia.
Harmittaa vain se, että kun hiukset harvenee ihan itsekseen niin ei viitsisi tällaisten juttujen takia niitä repiä päästä. Mutta loppujen lopuksi ihan siististi tämä homma näytää toimivan, kun tietää mitä tekee.. Täytyy vain ottaa selkoa asioista ajoissa. Onneksi on tää foorumi. Kiitos kaikille.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka