Lukekaa uutinen ja liittykää keskustelupalstalle.
http://www.helsinginsanomat.fi/uutiset/ ... 1981076953
Tekijänoikeuslaki uutinen HS:ssa
Sana on (melkein) vapaa.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tekijänoikeuslaki uutinen HS:ssa
Viesti Kirjoittaja haluug »
-
Re: Tekijänoikeuslaki uutinen HS:ssa
Viesti Kirjoittaja Mavah »
On keskusteltu ja osallistuttu.
Hyviä ja asiallisia kommetteja. Kukaan ei ole oikein uskaltanut lähteä puolustelemaan ÄKT:n jannuja. Kai sellaisiakin sinne pian ilmestyy, kun jonkun on tälläkin foorumilla aika välillä ilmaistava kuinka paljon parempi Windows on.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Onneks netistä saa jos ei kaupasta. Mieluummin silti kaupasta, mutta ei ne vissiin halua mun rahoja. "viallisia" levyjä en ala ostamaan.
Hyviä ja asiallisia kommetteja. Kukaan ei ole oikein uskaltanut lähteä puolustelemaan ÄKT:n jannuja. Kai sellaisiakin sinne pian ilmestyy, kun jonkun on tälläkin foorumilla aika välillä ilmaistava kuinka paljon parempi Windows on.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Onneks netistä saa jos ei kaupasta. Mieluummin silti kaupasta, mutta ei ne vissiin halua mun rahoja. "viallisia" levyjä en ala ostamaan.
iMac G5 20" ja onnellinen käyttäjä. 

-
Viesti Kirjoittaja imphasis »
Tämän jutun kohu alkaa nousemaan hyvin. Eiköhän se eduskuntakin havahdu mahdollisesti?
Itse en myöskään pidä uudesta tekijänoikeuslaista juurikaan. Se tosiaan voi rajoittaa musiikiinkuuntelua aikalailla.
Toisaalta, tähän asiaan ei ole moniakaan ratkaisuja tai ainakin hyvää ratkaisua on vaikea löytää. Piratismi ja tekijänoikeuksien rikkominen netistä ladattaessa on kasvava ongelma, jonka takia artistit ja levy-yhtiöt menettävät rahaa. Asialle on toki hyvä tehdä jotain, vaikkakin tämänlainen lähestymistapa on mielestäni kovin väärä. Ei pitäisi rajoittaa tavallisten kuluttajien käyttöä tuotteeseen ja näin mäkistinä tämä todellakin ärsyttää.
Edit: Tähän mennessä on muuten ainakin minulla toimineet kaikki suojatut levyt, joissa lukee, että ei toimi tietokoneella/mäkillä.
Itse en myöskään pidä uudesta tekijänoikeuslaista juurikaan. Se tosiaan voi rajoittaa musiikiinkuuntelua aikalailla.
Toisaalta, tähän asiaan ei ole moniakaan ratkaisuja tai ainakin hyvää ratkaisua on vaikea löytää. Piratismi ja tekijänoikeuksien rikkominen netistä ladattaessa on kasvava ongelma, jonka takia artistit ja levy-yhtiöt menettävät rahaa. Asialle on toki hyvä tehdä jotain, vaikkakin tämänlainen lähestymistapa on mielestäni kovin väärä. Ei pitäisi rajoittaa tavallisten kuluttajien käyttöä tuotteeseen ja näin mäkistinä tämä todellakin ärsyttää.
Edit: Tähän mennessä on muuten ainakin minulla toimineet kaikki suojatut levyt, joissa lukee, että ei toimi tietokoneella/mäkillä.
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Viesti Kirjoittaja Rantsu »
Mun vanhat vinyylilevyt ei soi mun Maceissa!!! Pitäisköhän selvittää, onko mun musiikinkuuntelijanoikeuksiani loukattu???!
-
Viesti Kirjoittaja Roadstar »
Mutta ne soivat takuuvarmasti vinyylisoittimissa. Kopiosuojatut levyt taas eivät soi monissa CD-logolla varustetuissa laitteissa, vaikka ne erehdyttävästi CD:itä muistuttavatkin.Rantsu kirjoitti:Mun vanhat vinyylilevyt ei soi mun Maceissa!!! Pitäisköhän selvittää, onko mun musiikinkuuntelijanoikeuksiani loukattu???!
Omena - mielenterveellisemmän tietojenkäsittelyn puolesta
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Soivat jos kiinnität niitä toistavan soittimen Maciin.Rantsu kirjoitti:Mun vanhat vinyylilevyt ei soi mun Maceissa!!! Pitäisköhän selvittää, onko mun musiikinkuuntelijanoikeuksiani loukattu???!
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka