SPAM: Kuinka mainostoimistomaailma määrittää luovuuden?
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17.3.2006 klo 17.05
- Paikkakunta: Helsinki
SPAM: Kuinka mainostoimistomaailma määrittää luovuuden?
Viesti Kirjoittaja Hammarbergh »
Luovuutta eivät ole yksittäiset ideat, vaan mielentila joka ohjaa ideoiden syntymistä. Mielentilan saavuttaminen on monimuotoinen prosessi, jota vastaan taistelevat lukuisat ulkoiset voimat.
Onko luovuus mainonnan suunnittelussa ulkoisten tekijöiden vuoksi paradoksaalista? Rajoittavatko ulkoiset tekijät luovuuden ja luovien prosessien harjoittamista?
Perinteinen mainonta ei enää puhuttele. Taistelu kohderyhmistä kiristyy. Suorituspaineet kasvavat. Asiakkaiden vaatimukset kasvavat. Lyhyemmässä ajassa on tuotettava enemmän puhuttelevaa markkinointiviestintää, jonka tulos tulee olla täsmällisesti mitattavissa.
Luovuuden määritelmä elää kriisiä. Mitä on luovuus, kuinka ylläpidät sitä ja kuinka sitä ylläpidetään sinun työpaikallasi?
Haastan kaikki tämän palstan lukijat keskusteluun luovuudesta ja luovuuden tilasta.
Martin Hammarbergh
luovuustutkija
http://www.hammarbergh.com
-
- Viestit: 1801
- Liittynyt: 4.2.2005 klo 22.30
-
- Viestit: 333
- Liittynyt: 11.9.2005 klo 16.08
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti Kirjoittaja Tuurihaukka »
Esimerkiksi Saunalahden mainokset. Niissä toistetaan koko ajan samaa kaavaa. Esim. se mainos, missä on simpanssi (kilpailija) ja ihminen (Saunalahti). Saisivat käyttää luovuuttaan enemmän, kun nykyiset mainokset kyllästyttää. Ja DNAn "Elämä on" on rasittava.
Se on.ERA kirjoitti:Luovuus on mielestäni leikkiä.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Viestit: 19516
- Liittynyt: 21.3.2005 klo 9.33
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
-
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 13.8.2005 klo 2.11
Viesti Kirjoittaja Macchiavelle »
Huumoriakin saa käyttää kunhan se vain on ängetty söpöön pikku-porvarilliseen miljööseen niinkuin Petelius perheineen Sonera mainoksissa.
Ja sitten on näitä "luovia" mainostoimistoja joiden mainonta kertoo enemmän mainostoimistosta kuin myytävästä palvelusta tai tuotteesta..[/img]
-
- Viestit: 6455
- Liittynyt: 4.3.2005 klo 22.38
-
- Viestit: 854
- Liittynyt: 10.2.2004 klo 22.39
- Paikkakunta: Turku
Re: Kuinka mainostoimistomaailma määrittää luovuuden?
Viesti Kirjoittaja G5Zen »
Tää haisee Bob Helsingille tms...Hammarbergh kirjoitti:Kuinka mainostoimistomaailma määrittää luovuuden ?
Luovuutta eivät ole yksittäiset ideat, vaan mielentila joka ohjaa ideoiden syntymistä. Mielentilan saavuttaminen on monimuotoinen prosessi, jota vastaan taistelevat lukuisat ulkoiset voimat.
Onko luovuus mainonnan suunnittelussa ulkoisten tekijöiden vuoksi paradoksaalista? Rajoittavatko ulkoiset tekijät luovuuden ja luovien prosessien harjoittamista?
Perinteinen mainonta ei enää puhuttele. Taistelu kohderyhmistä kiristyy. Suorituspaineet kasvavat. Asiakkaiden vaatimukset kasvavat. Lyhyemmässä ajassa on tuotettava enemmän puhuttelevaa markkinointiviestintää, jonka tulos tulee olla täsmällisesti mitattavissa.
Luovuuden määritelmä elää kriisiä. Mitä on luovuus, kuinka ylläpidät sitä ja kuinka sitä ylläpidetään sinun työpaikallasi?
Haastan kaikki tämän palstan lukijat keskusteluun luovuudesta ja luovuuden tilasta.
Martin Hammarbergh
luovuustutkija
http://www.hammarbergh.com
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 22.5.2005 klo 21.34
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kuinka mainostoimistomaailma määrittää luovuuden?
Viesti Kirjoittaja Jakke »
Hehh.. aika lähelle meni, mainostoimistohan siellä ja paperifirma kanssa, luovaa mainontaa. Oli yhdelle toisellekkin foorumille pistänyt saman viestin näköjään.G5Zen kirjoitti:Tää haisee Bob Helsingille tms...Hammarbergh kirjoitti:Kuinka mainostoimistomaailma määrittää luovuuden ?
Luovuutta eivät ole yksittäiset ideat, vaan mielentila joka ohjaa ideoiden syntymistä. Mielentilan saavuttaminen on monimuotoinen prosessi, jota vastaan taistelevat lukuisat ulkoiset voimat.
Onko luovuus mainonnan suunnittelussa ulkoisten tekijöiden vuoksi paradoksaalista? Rajoittavatko ulkoiset tekijät luovuuden ja luovien prosessien harjoittamista?
Perinteinen mainonta ei enää puhuttele. Taistelu kohderyhmistä kiristyy. Suorituspaineet kasvavat. Asiakkaiden vaatimukset kasvavat. Lyhyemmässä ajassa on tuotettava enemmän puhuttelevaa markkinointiviestintää, jonka tulos tulee olla täsmällisesti mitattavissa.
Luovuuden määritelmä elää kriisiä. Mitä on luovuus, kuinka ylläpidät sitä ja kuinka sitä ylläpidetään sinun työpaikallasi?
Haastan kaikki tämän palstan lukijat keskusteluun luovuudesta ja luovuuden tilasta.
Martin Hammarbergh
luovuustutkija
http://www.hammarbergh.com
-
- Viestit: 6455
- Liittynyt: 4.3.2005 klo 22.38
Re: Kuinka mainostoimistomaailma määrittää luovuuden?
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Nää mainostoimiston työntekijät tuntuu olevan hukassa tietääkseen mikä on globaalin asiakkaan prioriteetti, kun se ei enään ole "kohderyhmälle kulutustavara".Jakke kirjoitti:Hehh.. aika lähelle meni, mainostoimistohan siellä ja paperifirma kanssa, luovaa mainontaa. Oli yhdelle toisellekkin foorumille pistänyt saman viestin näköjään.G5Zen kirjoitti:Tää haisee Bob Helsingille tms...Hammarbergh kirjoitti:Kuinka mainostoimistomaailma määrittää luovuuden ?
Luovuutta eivät ole yksittäiset ideat, vaan mielentila joka ohjaa ideoiden syntymistä. Mielentilan saavuttaminen on monimuotoinen prosessi, jota vastaan taistelevat lukuisat ulkoiset voimat.
Onko luovuus mainonnan suunnittelussa ulkoisten tekijöiden vuoksi paradoksaalista? Rajoittavatko ulkoiset tekijät luovuuden ja luovien prosessien harjoittamista?
Perinteinen mainonta ei enää puhuttele. Taistelu kohderyhmistä kiristyy. Suorituspaineet kasvavat. Asiakkaiden vaatimukset kasvavat. Lyhyemmässä ajassa on tuotettava enemmän puhuttelevaa markkinointiviestintää, jonka tulos tulee olla täsmällisesti mitattavissa.
Luovuuden määritelmä elää kriisiä. Mitä on luovuus, kuinka ylläpidät sitä ja kuinka sitä ylläpidetään sinun työpaikallasi?
Haastan kaikki tämän palstan lukijat keskusteluun luovuudesta ja luovuuden tilasta.
Martin Hammarbergh
luovuustutkija
http://www.hammarbergh.com
-
- Viestit: 1453
- Liittynyt: 31.1.2005 klo 0.20
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
-
- Viestit: 6455
- Liittynyt: 4.3.2005 klo 22.38
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
just näin. Mainostoimistojen hemmot luulee loistavan asiakkaan yläpuolella. Nykyajan asiakas on monesti maanalaisen paikan paljon tietoisempi tuotteesta jota mainostetaan!Saltikov kirjoitti:Luovuus on mainostoimistohomissa yliarvostettua kamaa. Jos "luovan mainoksen" näkee kerta toisensa jälkeen ja aina miettii mitä tuotetta tässä mainostetaankin, niin jokin on pielessä. Mielikuvia täytyy toki luoda, mutta itse tuote ei saa jäädä unholaan. Itseäni vituuttaa kun lukee teknisiä mainoksia ja kaikki tiedot on päin P.tä tai niintä ei ole ollenkaan. Eiks mainosten tekijän pitäis ymmärtää asiakasta? Miten voi ymmärtää asiakasta, jos ei ymmärrä tuotteesta v****akaan!
Lisäys: siis tietoverkot käytössä, mitä soperran. Internetistä kaikki katsoo vertaishintaa ja laadukkuutta testeistä jne...
-
- Viestit: 1151
- Liittynyt: 13.10.2004 klo 9.57
Viesti Kirjoittaja tBa »
Martin Hammarbergh on ilmeisen fiktiivinen henkilö. Helsingin yliopiston Linnea ei tunne kyseiseltä kaverilta yhtään nidettä, mitkään kaverin biossa mainituista yliopistoista ei mainitse yhtään edes etäisesti kaverin nimeä muistuttavaa tyyppiä matrikkeleissaan ja alumneissaan- kaiken lisäksi Google ei tuota yhtään osumaa kaverin nimellä. Lisäksi kaverin bio on niin paksua tuubaa että kukaan itseään kunnioittava (vakavasti otettava) tutkija ei tuollaista paskaa kehtaisi nettiin laittaa.
Haastan Martin Hammarberghin kertomaan jotain identifioitavaa faktaa itsestään, vaikkapa väitöskirjansa nimen ja ISBN- numeron- tai edes sen instituution nimen jossa hän on väitellyt- Massachusetts Institute of Advertisingia kun ei valitettavasti ole olemassa. Tai aivan sama; tämä on niin tuhtia paskaa että roskikseen vaan.
iPod Touch 16GB
-
- Viestit: 18040
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.12
- Paikkakunta: Tampere
Viesti Kirjoittaja Jamac »
No, jokatapauksessa. Luovuus on (minusta) ennen kaikkea ongelmanratkaisukykyä. Kyky löytää uusia ratkaisuja ongelmiin ja löytää ongelmia joita muut ei vielä näe. Sitten kanavointi on toinen juttu.
Ultimaalista luovuutta musta oli kesällä pyörinyt Soneran mainos. Siinä oli viety kevyt kameraryhmä mökille, valaistu ja kuvattu mökin ulkohuussia jalustalla muutama minuutti, hankittu Petelius äänistudioon. ja äänitetty mainos. Olettaen että ko. pätkä on myyty Sonkalle hyvään hintaa niin Mainostoimisto sai kyllä hyvän katteen. Mainos vielä varmaankin puhutteli kansan syviä rievejä juuri korniolla junttihuumorilla. Ja sama mainos on siirrettävissä radioon.
Voiko halvemmalla enää tehdä noin hyvää mainosta.
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 25.1.2006 klo 8.24
Hienoa!
Viesti Kirjoittaja helenahoo »
Luovuus sinänsä on voimavara meille elämästä humaltuneille. 8)
Vai pitäisiköhän minun "kehittää itseäni" ?????
EDIT: Turunen: ISBN 951-0-29100-5
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Viestit: 1801
- Liittynyt: 4.2.2005 klo 22.30
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17.3.2006 klo 17.05
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 1151
- Liittynyt: 13.10.2004 klo 9.57
Viesti Kirjoittaja tBa »
Ole hyvä vaan. Kerro nyt kuitenkin mikä on se Massachusetts Institute of Marketing, jota ei ole olemassa mutta mistä olet väitellyt.Hammarbergh kirjoitti:Kiitos rakentavasta keskustelusta.
Aivan varmasti. Luento lienee järjestetty yhteistyössä Jari Sarasvuon kanssa (=toinen samanlainen sienestäjä), ja se lienee sen verran suljettu että siitä ei kerrota kenellekään? Jos vain olen Helsingissä huhtikuun alusta niin ihan mielenkiinnosta tulen katsomaan että minkälainen mies on Martin Hammarbergh. Pistä sitten tietoa tänne palstalle missä ja koska.Hammarbergh kirjoitti: Näistä kommenteista saan paljon aineksia tulevaan luentooni Helsingissä huhtikuun lopulla.
Toivoisin vähemmän ääliöitä ja onnenonkijoita tälle palstalle. Toivoisin moderaattoreiden poistavan koko ketjun.Hammarbergh kirjoitti: Toivoisin lisää keskustelua itse aiheesta ja vähemmän spekulaatiota identiteetistä. Kiitos kaikille!
-Martin
iPod Touch 16GB
-
- Viestit: 1801
- Liittynyt: 4.2.2005 klo 22.30
-
- Viestit: 4384
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 10.52
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Onpas pokkaa. Käytät keskustelufoorumia johonkin paperifirman markkinointikampanjaan. Mikäs on tän postaajan IP? Hammerbergh-sivustot toimivat Academican palvelimella näköjään.Hammarbergh kirjoitti:Kiitos rakentavasta keskustelusta. Näistä kommenteista saan paljon aineksia tulevaan luentooni Helsingissä huhtikuun lopulla. Toivoisin lisää keskustelua itse aiheesta ja vähemmän spekulaatiota identiteetistä. Kiitos kaikille!
-Martin
Ehkä minulla on vain vanhakantainen käsitys luovuudesta mutta ihmetyttää onko tämä troialais-Hammemberg nyt ihan varma että Pyrollpap hyväksyy tällaisen "luovuuden" markkinoinnissa? Vai kuuluuko guerilla-markkinointiin olennaisena asiana että asiakkaalta ei kysytä?
Need-to-know -basis only. Se tais Niinistönkin strategia olla.
-
- Viestit: 1531
- Liittynyt: 28.2.2005 klo 12.16
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 18040
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.12
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 1050
- Liittynyt: 7.4.2005 klo 23.21
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Harmi, et noi storen tuotteet on kaikki jotenkin päässeet loppumaan. Mahtaakohan luennollekaan enää mahtua.
-
- Viestit: 2631
- Liittynyt: 12.4.2004 klo 3.34
Re: SPAM: Kuinka mainostoimistomaailma määrittää luovuuden?
Viesti Kirjoittaja NOx »
"Hintaan sisältyy frame of mind- säädin, virikesyöttölaite ja ajantajudisassosiaa-
tiokontrolleri."
Hetken jo elättelin toiveita että Macini on muuttunut Linnunradan käsikirjaksi ja kohta nurkan takaa ryntää Marvin planeetan kokoisine aivoineen. Mutta ei, ei se ollutkaan näin.
http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/chakra.html
-
- Viestit: 1164
- Liittynyt: 17.11.2004 klo 12.14
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
Ainoa tuote mitä Hammarberghin sivuilta pystyy tilaamaan, on Pyrollpapin paperinäytteet. Onko tämä joku "Paperia luovaan tarpeeseen. Pyrollpap" -kampanja?
Vähän jää huono maku suuhun jos tietoisesti johdetaan harhaan. Vaikea ponnistaa positiivista mielikuvaa, jos ensi töiksi kustaan linssiin.
-
- Viestit: 2093
- Liittynyt: 14.1.2005 klo 15.16
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja iCook »
Mikäli tuossa lukisi Hammarberghin tilalla Uuno Turhapuro, James Bond tai joku muu luovuudella synnytetty hahmo, menisi homma minulle täydestä.
Ok... Kateellisten panettelua.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit