Kummalliset unet
-
Kummalliset unet
Viesti Kirjoittaja SamuliS »
Viime yön saldo oli Kaarle Kustaan kanssa kävely Vanhassa kaupungissa keskustellen autoista ja ylinopeussakoista, matkalla törmättiin Kaarlen tyttäreeseen joka ei ollut sama tunnettu kaunotar, mutta kahville piti porukalla silti mennä. Otinkin kulman takana (luonnollisesti) olevan autoni vain huomatakseni että 2 tunnin saldo oli 6 parkkisakot.
Sakot aiheutti sen verran nikottelua että heräisin todellisuuteen kiroillen parkkipirkkoja syvään veteen.
-
Viesti Kirjoittaja bloof »
-
joo
Viesti Kirjoittaja sulo-wilen »
Tuossa vaiheessa pitää käydä juomassa lasi vettä ja katsella lasista nukkuvaa lähiötä.
Sakeita unia kertakaikkiaan!!
-
-
Viesti Kirjoittaja arcana »
Jeesus että repesinbloof kirjoitti:Näitä olis ehkä monia, mutta ainakin kerran näin unta jossa päädyin sänkypuuhiin nuoren naisen kanssa. Nainen alko siinä jo olla täysin alasti, ja kun katoin sen jalkoväliin siellä luki "Welcome to internet relay network, Vesinorsu!" - sama viesti mikä tulee aina kun avaa IRC:in. Vesinorsu oli siis mun irkkinikki ja aamulla oli hiukan nolife -olo.

-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
No se on se testosteroni.....Erño kirjoitti:Mitä sanotte tästä:
Hämyjä kuvia röllistä sytyttämässä keltaisella zipolla bensavanaa, joka johtaa suoraan jalkojesi väliin

Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
-
Uni
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja titityyana »
Ainut ikävä puoli tuossa uniin puuttumisessa on se, että silloin tuntuu olevan vaikeuksia herätä. Kerrankin kun taas olin aikani lennellyt, menin taloomme ja omaan makuuhuoneeseeni, jossa näin itseni nukkuvan ja näkevän kyseistä unta jossa siis seison vierelläni ja katselen itseäni. Unessani tökkäsin itseäni ja heräsin, nousin sängylle istumaan ja vieressäni seisonut minäni oli kadonnut, koska olin herännyt. Tiesin kuitenkin näkeväni vieläkin unta ja heräsin toistamiseen, tällä kertaa oikeasti. Oli aika hassu fiilis, mutta myös hiukan pelottava. Onneksi ei mitään "vakavempia" heräämisongelmia ole vielä ollut.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Itelle kävi tässä sillälailla kerran että otin iltapäivänokoset sohvallani, ja näin unta jossa menin sohvalleni ottamaan iltapäivänokosia. Sitten eräästä syystä unessa ajattelin nostaa käteni ja katsoa sitä. En nähnyt kättäni. Heiluttelin kättä suunnilleen kasvojeni edessä, mutta mitään kättä vaan ei näkynyt, vaikka tiesin heiluttavani kättä kasvojen edessä. Panikoin hiukan kun tuli sellainen avuttomuuuden tunne, ja aloin herätä. Näkökentässä tapahtui sellainen älyttömän jännä ja heikohko värähdys ja olin hereillä, mutta näkymä oli tasan sama kuin unessa. Heilutin taas kättäni ja nyt se näkyi...Hereillä...
Olin käsittääkseni nukkunut silmät auki. Oli ihan hämärä olo, kun tuli sellainen olo että silmät oli vain kaksi objektiivia mitkä loi tajuntaani kuvan vastapäisestä seinästä. Niin kuin joku hengetön kamera. Sitten heräämisen hetkellä se värähdys.. Niinkuin olisi katkaisijasta yhdistetty signaali unitietoisuudesta aivoille.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja JoJo »
Olin parturissa ison rakennuksen yläkerrassa. Lähdin sieltä sitten hissillä alaspäin ja hississä kuului iloinen naisääni joka sanoi: "Hissin jarrut ovat suorittaneet laittoman toiminnon ja ne lopetetaan". Hissi alkoi sitten syöksymään kovaa alaspäin ja syttyi lopulta tuleen. Keksin kuitenkin hypätä juuri ennen kuin hissi osui maahan parkkipaikalla, joten selvisin naarmuitta koko jutusta. Parkkipaikalta sitten löysin vanhan keltaisen farmariauton, jolla lähdin sitten ajamaan. Hetken ajettuani alkoi konepellin alta tulla vaaleansinistä vaahtoa ja auto suistui metsään, jossa muurahaiset lopulta söivät auton. Sitten heräsin.
Epäselvyyksiä unen ja todellisuuden välillä esiintyy myös joskus. Usein näen unta, jossa herään ja alan pesemään hampaita.
-
Viesti Kirjoittaja Tuurihaukka »
Oot nähny "Lucid unia".titityyana kirjoitti:Mä onneksi tiedän milloin näen unta. Siis kesken unien tiedostan näkeväni unta. Pystyn myös vaikuttamaan itse uneeni, tosin se ei aina onnistukaan, vaikka tiedostankin uneksivani. Mutta monet yöt on tullu lenneltyä ja hypittyä lentokoneesta ilman laskuvarjoa ja laskeuduttua vuoren huipulle. Se on ihan älyttömän siistiä ja ottaa ihan oikeasti mahan pohjasta!
Ainut ikävä puoli tuossa uniin puuttumisessa on se, että silloin tuntuu olevan vaikeuksia herätä. Kerrankin kun taas olin aikani lennellyt, menin taloomme ja omaan makuuhuoneeseeni, jossa näin itseni nukkuvan ja näkevän kyseistä unta jossa siis seison vierelläni ja katselen itseäni. Unessani tökkäsin itseäni ja heräsin, nousin sängylle istumaan ja vieressäni seisonut minäni oli kadonnut, koska olin herännyt. Tiesin kuitenkin näkeväni vieläkin unta ja heräsin toistamiseen, tällä kertaa oikeasti. Oli aika hassu fiilis, mutta myös hiukan pelottava. Onneksi ei mitään "vakavempia" heräämisongelmia ole vielä ollut.
Mulla on kanssa ollu useita kertoja tällasia Lucid unia. Esimerkiks yhessä unessa mä kävelin jäätyneellä Itämerellä. Sit mä aattelin, että "Vois lentää takas Suomeen" ja sit mä vaan heilutin käsiä ja nousin ilmaan. Sit päätin laskeutua maalle ja aattelin, että vois hakata pari suttaLucid dreaming is the conscious perception of one's state while dreaming, resulting in a much clearer ("lucid") experience and usually enabling direct control over the content of the dream. The complete experience from start to finish is called a lucid dream. Stephen LaBerge, a popular author and experimenter on the subject, has defined it as "dreaming while knowing that you are dreaming."

Lucid dreaming
-
Viesti Kirjoittaja titityyana »
Siitä lähtien olen tuota pystynyt harrastamaan. Suomeen tultuani aloin googlettamaan ja sieltähän löytyi tietoa lucid unista jne. Mukava taito

-
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja Erño »

En ala kuvailemaan, koska äidinkielen- ja filosofian taidot ovat vähän kehnot...
Kuvitelkaa jotain täysin kuvittelematonta...
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
-
Viesti Kirjoittaja Tuurihaukka »

Kaverit on kuitenki sanonu, että mun aivoilla ehkä menee nykyisyys ja menneisyys sekasin. Että mä näen muka uudestaan jotain, minkä oon aiemmin nähny. En oo nähny koskaan aiemmin ainakaan tota shakkipeliä.
-

Asia tuli sitten esille noin vuoden kuluttua, kun menin käymään uuden asiakkaani toimistolla (oikeassa elämässä).
Oli aika creepy olo. Sellainen ettei tiennyt naureskellako vai ollako kakat housuissa.
-
Samoin. Mulla on "paljon" tapahtumia mitkä olen nähnyt etukäteen. Tilanteita joissa vain yhtäkkiä, mitenhän sen kuvais, vähän kuin jossain TV sarjoissa kun tulee takautumia tai enteitä, tilanne missä etsivä pysähtyy jä näkee jotain. Se on jännä, pysäyttää tilanne ja kertoa koko tilanne jonka tietää entuudestaan. Joku sanoi että nää on vaan hetkiä milloin molemmat aivolohkot on yhteydessä toisiinsa. Mä en usko moista, koska tiedän ja muistan uneni tapahtuneen etukäteen.Tuurihaukka kirjoitti:Mua on vaivannu yks juttu. Se, että mä näen joitakin pieniä tapahtumia ennalta. Mä aina silloin tällöin näen jonkin unen, joka liittyy johonkin yksinkertaiseen asiaan, esimerkiks shakin pelaamiseen.
Mulla on jääny eka kerta vahvasti mieleen. Olin ylä-asteella työhärjoittelussa Keskolla ja kävellessäni halliin tiesin jo miltä paikka näyttää, missä on WC, missä mikäkin on jne. Sittemin olen nähnyt siskoni tulevan miehen, sisareni ei silloin ollut naimisissa ex-miehensä kanssa jne.
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Eikös tuota kutsuta ihan vaan Deja-vu -ilmiöksi, joka on muuten itse asiassa lievä mielenhäiriö. Onneksi ohimenevä ja melkoisen yleinen.SamuliS kirjoitti:Samoin. Mulla on "paljon" tapahtumia mitkä olen nähnyt etukäteen. Tilanteita joissa vain yhtäkkiä, mitenhän sen kuvais, vähän kuin jossain TV sarjoissa kun tulee takautumia tai enteitä, tilanne missä etsivä pysähtyy jä näkee jotain. Se on jännä, pysäyttää tilanne ja kertoa koko tilanne jonka tietää entuudestaan. Joku sanoi että nää on vaan hetkiä milloin molemmat aivolohkot on yhteydessä toisiinsa. Mä en usko moista, koska tiedän ja muistan uneni tapahtuneen etukäteen.Tuurihaukka kirjoitti:Mua on vaivannu yks juttu. Se, että mä näen joitakin pieniä tapahtumia ennalta. Mä aina silloin tällöin näen jonkin unen, joka liittyy johonkin yksinkertaiseen asiaan, esimerkiks shakin pelaamiseen.
-
Viesti Kirjoittaja bourbonstreet68 »
Viime kesänä, odottamattomien vastoinkäymisten tuloksena, vein tytärtä tarhaan pyörällä jossa ei ole lastenistuinta. Paasasin likalle että jalat pidetään sitte leveällä!!! Noin sadan metrin päästä iski ajatus että voi v... jalka on menossa pinnojen väliin. Samassa kuului huuto!
Viime perjantaina ajoin mutsin auton autopesuun, ettei sen tarvi valittaa että se on aina likanen ja tankki tyhjä kun se on ollu mulla lainassa. Kun se pesulaite pesi takaluukun ja lähti tulemaan takasin eteenpäin ajattelin että hitsi ku ikkuna menis nyt hajalle. Samassa rysähti ku se pesuvarsi tarttu spoileriin kiinni, ruttas kattoa ja vesi tuli takapenkille. Olipa hienoa, onneks k.o huoltamo maksaa korjauksen.
Arvostan suuresti tätä kyvyntynkää nähdä tulevaisuuteen mutta miten sitä saisi jalostettua niin että tietäisi hieman enemmän etukäteen ku 2 sekuntia. Vai onkohan tämäkin vain unta?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka