Huonoimmat palvelukokemukset?
-
- Viestit: 6634
- Liittynyt: 24.12.2004 klo 14.18
- Paikkakunta: Turku
Huonoimmat palvelukokemukset?
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Omalla kohdalla kävi köpelösti, kun nettiliittymästä (Saunalahti, verkkoyhteiönä Auria) ei ADSL lähtenyt toimimaan ja sitä kävi huoltomies katsomassa. Syy oli hajalla oleva ethernet-kaapeli. Laskun piti mennä Auriaan, mutta tuliki kotiin minulle. Kävin Auriassa selvittämässä asiaa ja he lopasivat hoitaa sen. Lähetin sinne vielä sähköpostin, johon ei ikinä auomaattivastausta enempää tullut. Helmikuussa tuli kuitenkin karhulasku ja silloin jo alkoi olla pinna kireällä. Ensin soitto karhulasku firmaan. Siellä ei voitu kuulemma tehdä mitään. Sitten soitto Saunalahteen 30min. jonotusaika ja sieltä luvattiin hoitaa asiaa. Tollona en osannut kirjoittaa kaverin nimeä muistiin. Soitin vielä varmuuden vuoksi Auriaan (45min. jonotus) ja kävin viemässä laskusta kopion Aurian toimistoon.
Kesäkuussa tuli taas uusi karhulasku. Saman tien soitto Auriaan, josta luvattiin hoitaa asia ja seuraavana päivänä ottaa yhetyttä. Viisastuneena soitin vielä Saunalahteen, josta asiakaspalvelusta vastattiin "Ei me voida tehdä asialle mitään.". Voi saakutti, että paloi ihan saman tien kiinni. Auriasta ei otettu mitään yhteyttä ikinä minuun päin. Soitto Auriaan uudelleen, josta sama vastaus. Sitten soitto seuraavana päivänä kuluttaja-asiamiehelle, joka lupati ottaa asian hoitoon ja pyysi soittaa seuraavana päivänä. Soitin samalla perintätoimistoon, jossa nyt jopa lupauduttiin pistämään perintä jäihin. Seuraavan päivänä kulutaja-asiamies sanoi hoitaneensa asian ja Auriasta pitäisi soittaa viimeistään seuraavana päivänä ja jos ei kuulu niin palataan asiaan uudelleen. Lopulta Auriasta täti soitti sitten ja sanoi että asia on hoidettu. "Tässä nyt on tapahtunut joku kauhea erehdys. Voivoi." eikä muuta.
Tunsin taas itseni hieman pieneksi ja ei hirveesti löydy sympatiaa Saunalahden asiakaspalveluun ja tai Auriaan. Onneksi on kuluttaja-asiamies.
-
- Viestit: 2725
- Liittynyt: 14.3.2006 klo 9.23
- Paikkakunta: Espoo
Viesti Kirjoittaja Aries »
Itseä surettaa eniten se, kun (varsinkin julkisissa) virastoissa päivänselvästä asiasta pitää vääntää useampaan kertaan vaikka molemmat osapuolet tietävät tasan kuinka siinä tulee käymään...
-
- Viestit: 149
- Liittynyt: 29.6.2006 klo 16.21
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti Kirjoittaja tempe »
-
- Viestit: 149
- Liittynyt: 10.5.2006 klo 11.56
- Paikkakunta: Espoo
Viesti Kirjoittaja prokaryon »
(Seuraa avautuminen) Hyvä esimerkki valituksistani on Espoon kaupunki. Olen tehnyt tuntisijaisuuksia yläasteilla ja lukioissa. Parina ensimmäisenä vuonna palkka tuli n. 2 viikon kuluttua keikasta. Nyt yhtäkkiä palkka on alkanut viivästyä joskus jopa 6-8 viikkoon hommien loppumisesta!?
Soitin palkanlaskentaan ja ihmettelin ääneen, että kuinkas näin? He sanoivat vaan, että ei asialle mitään voi tehdä. Kysyin, että mitenkäs, kun työsuhdelaki sanoo, että määräaikaisen työsuhteen päätyttyä tulee palkka maksaa kahden viikon kuluessa työsuhteen päättymisestä? Palkanlaskijahan vastasi, että "nooh... se laki on vähän mitä on." Tästähän se ilo sitten repesi, pyysin ko. henkilöä toistamaan lausahduksensa ja nimensä sekä asemansa, että voisin nauhoittaa puhelun (ah, kännykät ovat ihania), vastauksena sain luurin korvaan.
Soitettuani takaisin ja ilmoitettuani, että olen oikeutettu odotusajan palkkaan, sain hänen esimiehensä numeron. Pitkän (n 2kk) ajan kuluttua, lukuisten sähköpostien, kirjeitten, sekä puheluitten jälkeen, kaupunki ilmoittaa, että tuntisijaisilla on voimassa ainoastaan opettajien virkaehtosopimus, eikä siellä mainita milloin määräaikaisten työntekijöitten palkka tulisi maksaa... voivettelivat vain kauhesti siis.
Jälkikäteen olen saanut kuulla, että Espoo siirtyi tuntien ilmoittamisessa sähköiseen muotoon. Ennen opettajat kirjoittivat paperin, että "se ja se oli silloin ja silloin sijaisena" ja lähettivät sen palkanlaskentaan... palkka kilahti tilille parissa viikossa. Nykyään opettaja klikkailee muutaman ruudun ja naputtelee vähän koneella ja painaa "submit" nappia. Onhan se siis selkeäsi vaikemapaa maksaa palkkaa ajoissa, kun opettajan kirjoitamat tunnit menee suoraan palkanlaskijoitten palkka-ajoihin...
No.. en jaksa valittaa enempää.. Vihaan myös huonoa palvelua pankkeissa, kännykkäoperaattoreilla, netti palveluntarjoajillaa ja kaikkissa muuissa "asiakaspalvelu" -yrityksissä.
Mac Mini core duo 1,5 GHz 2Gb RAM
PowerBook G4 15" 1,67GHz
PowerBook G4 12" 1,5GHz
8Gb iPhone 2G
-
- Viestit: 7416
- Liittynyt: 20.5.2005 klo 10.41
- Paikkakunta: Turku I
Viesti Kirjoittaja Maza »
Tilasin liittymän vuosi sitten toukokuun lopulla, mutta peruin sen parin päivän kuluttua. Eräästä toisesta liikkeestä sai langattoman modeemin kaupan päälle, tein sopimuksen uudelleen siellä. Sopimusvahvistus saapui ajallaan, kuvittelin asian olevan kunnossa. Kuukauden kuluttua kävin kysymässä kys. liikkeessä Soneran toimitusajoista, kertoivat olevan parista päivästä kuuteenkiin viikkoon. Viikko tästä soitin Soneralle, yhdistivät Aurian asiakaspalutteeseen (sen turkulainen tytäyhtiö). Selvisi, että tilaukseni on peruutettu, peruutinhan sen ensimmäisen. Uudesta liittymästä ei ollut jälkeäkään. Asiakaspalveluhenkilö ihmetteli asiaa ja kehotti minua menemään itse selvittämään asiaa liikeeseen, josta liittymän tilasin. Kuka tässä olikaan se asiakas ja kuka sen palvelija?
Liikkeestä soittivat Soneralle ja he lupasivat selvittää asiaa ja soittaa minulle seuraavana päivänä. Aikaa kului reilu viikko. Soitin asiakaspalveluun, josta selvisi että tilaukseni yhä samassa jamassa. Eli asiaa ei ollut selvitetty, eikä minuun otettu yhteyttä. Nyt asiakaspalveluhenkilö uudisti tilaukseni, pyysin pikaista toimitusta hieman suivaantuneena. Ei kuulemma onnistu, kun menee "Soneran kautta". Jotain Posti- ja telelaitoksen aikaista byrokratiaa ilmeisesti.
Asennusmies saapui elokuun kolmannella viikolla, ennalta ilmoittamatta, kuinkas muuten, ja lähes kolmen kuukauden odottelu oli ohi. Soneran ADSL-asennuslevyjä kertyi lopulta kolme kappaletta, mihin niitä ylipäätään tarvitaan?
Lähetin asiasta seikkaperäisen palautteen Soneralle ja sain pariksi kuukaudeksi netin ilmaiseksi, edes kohtuullista. Nyt voi vaan kysyä, kannattiko säästää jokunen kymppi siinä ilmaisessa langattomassa modeemissa. Vaan eipä se muuta sitä tosiseikkaa, että Soneran asiakaspalvelu on luokatonta.
Laitanpa vielä tapauksen julkiselta sektorilta. Armeijan ja opiskelujeni välissä nostin työttömyyskorvausta. Kun opiskelupaikka varmistui ja aloin nostaa opintotukea, lakkautin tietysti työttömyyskorvaukseni. Asiakaspalveluhenkilö ystävällisesti sanoi, että nyt on työttömyystuki loppu, tervetuoa takaisin, kun olet valmistunut.
-
- Viestit: 1338
- Liittynyt: 3.3.2005 klo 19.08
Viesti Kirjoittaja power »
Eräänä päivänä kännykkäni mykistyi. Verkkoa ei löytynyt millään, ja kokeilin SIM-korttiani toisella puhelimellakin - sama juttu. Mykkä mikä mykkä. Soittelin sitten Soneran asiakaspalveluun, josta ystävällisesti ilmoitettiin että "liittymänne on suljettu". Ja mistähän syystä, kysyin. "Maksamattomien laskujen takia", vastasi asiakaspalvelu. Laskut ovat kuulemma palautuneet heille Postin toimesta. Itse en ollut kiinnittänyt asiaan huomiota, kun puhelinedun vuoksi laskut muutenkin maksaa firma.
Pienen keskustelun jälkeen selvisi, että laskut olivat menneet jonnekin minulle täysin tuntemattomaan osoitteeseen. Sama kaupunki kyllä kuin nykyinenkin asuinpaikka, mutta osoite oli jotain missä en koskaan ole asunut. Soneralla ei osattu sanoa syytä miksi näin oli heillä käynyt. Osoitteeni oli vaan tuntemattomasta syystä vaihtunut kesken vuotta toiseksi.
Mitään hyvitystä en tästä episodista saanut. Soneran asiakaspalvelu kai katsoi olevansa erityisen reilu kun lupasi että "poistetaan tästä sun laskusta nyt kuitenkin nämä suljetun liittymän avausmaksut ja nuo viivästyskorot"
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Osoitteen muuttumista luvattiin kyllä Soneralla selvitellä, mutta eipä ole puoleen vuoteen kuulunut mitään…
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
-
- Viestit: 149
- Liittynyt: 10.5.2006 klo 11.56
- Paikkakunta: Espoo
Viesti Kirjoittaja prokaryon »
Oma soittimeni oli metallia ja toimi akuilla, kun tämä uusi soitin oli muovinen ja toimi kahdella patterilla. Sanoin, että minulle soittimen toimintaperiaatetta tärkeämpää on, että soittimeni on metallia, jotta se kestää vauhdikkaan elämäntapani (heh..). Reklamaatio-mies siihen totesi, että muita minidisc malleja ei ole, mutta jos vain kävisi esim joku mp3-soitin? Ilmoitin, että omistan vain applen koneen, joten kyllä käy, kunhan se toimii varmasti koneessani. Lupasivat miettiä ja hoitaa asian.
Jo tunnin päästä sain puhelun, että täällä olisi nyt tämmöinen iPod, että kelpaako? Tottahan toki se kelpaa... olisin kelpuuttanut shufflenkin, koska 1Gb shuffleen mahtuu enemmän musaa kuin yhdelle minidiscille... Mutta ei. Gigantti päätti hyvittää rikkoontuneen minidisc soittimen upouudella 30Gb iPod!! Kyllä nyt elämä hymyilee!
Tämän hienon asiakaspalvelutapahtuman takia, vietän nyt "kilttiä kesää." Lupasin itselleni, etten valita koko kesä- enkä heinäkuunaikana mistään asiakaspalveluun liittivistä asioista. Tuntuu ihan kivalle.
Mac Mini core duo 1,5 GHz 2Gb RAM
PowerBook G4 15" 1,67GHz
PowerBook G4 12" 1,5GHz
8Gb iPhone 2G
-
- Viestit: 6634
- Liittynyt: 24.12.2004 klo 14.18
- Paikkakunta: Turku
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
prokaryon kirjoitti:Tuntuu ihan kivalle.
Se kellä onni on sen kätketköön. Et haist home.
On näitä itsellä muitakin, kun olen sitten ottanut asiakseni hoitaa muiden perheenjäsenien vastaavia tilaisuuksia. Tapa laittaa maksut heti perintäfirmaan, vaikeuttaaa tällaisten juttujen hoitamista aina rasittavasti. Toisaalta, se että perintätoimistot laskevat pelkän perintämaksun hakemisen kannattamattomaksi, säästää yleensä sen perintämaksun.
-
- Viestit: 157
- Liittynyt: 10.3.2004 klo 17.47
- Paikkakunta: Espoo
Viesti Kirjoittaja jme »

Kai sen takia, että olin avannut laukun ja sit samalla pitänyt kiinni verkkojohtopaketista. Luuli kai, että olin laittamassa sitä sinne laukkuun.
Väitti siinä sit, että alueella muka liikkui joku samannäköinen tyyppi joka oli vissiin jotain pöllinyt.
Lähetin valituskirjeen myymälän johdolle, jotka sitten pyysivät mua ystävällisesti asioimaan jatkossa muualla...
-
- Viestit: 532
- Liittynyt: 25.9.2005 klo 16.16
Viesti Kirjoittaja titityyana »
"No titityyana täällä hyvää päivää, tiedustelisin huonehintoja tälle ja tälle aikavälille"
"yksi yö 159€"
"aha, no eikö oo mitään halvempaa vaihtoehtoa?"
"me olemme hotelli emmekä mikään retkeilymaja [erittäin ärsyttävällä äänellä]"
"no olkaa nyt vaikka ilotalo, emmä sitä kysyny, vaan halvempaa hintaa. Mutta kiitos hei"
-
- Viestit: 927
- Liittynyt: 27.4.2004 klo 20.52
Viesti Kirjoittaja tgynther »
Vein 2kk sitten pari filmiä kehitykseen paikalliseen kivijalkaliikkeeseen. Täällä niitä firmoja on muutama. Yleisesti käyttämäni oli valitettavasti kiinni ja kuvat piti saada kohtuu nopsaan. Noo rullat tiskille ja myyjä kyseli koska pitäs olla valmista. Iltapäiväks pyytelin niin katto mua suu pyöreänä että mitä sä jätkä horiset. Kaksi päivää ois ihan minimi ja sekin lisämaksusta. Ihmettelin toimitusaikaa kun se toinen liike toimittaa kuvat aina samaksi päiväksi ja nettipuljutkin nopeammin. Myyjä siinä nyreänä mutisi jotain ja annoin asian olla.
Mikähän siinä on että kivijalkaliikkeitä ei kiinnosta palvella? Miksi enää menisin tähän paikalliseen valokuvausliikkeeseen kun hinnat ovat pilvissä ja palvelu takkuaa. Netistä saan halvemmalla ja nopeammin.
Huom. Olen kyllä valmis maksamaan hyvästä palvelusta vähän extraa mutta kun ei sitä palvelua tunnu saavan.
-
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 13.8.2005 klo 2.11
Viesti Kirjoittaja Macchiavelle »
"Olen vain täällä töissä"
Kysymys oli "Mihin tehtäviin tässä koulutuksessa erikoistuu?"
Ei muuten valehdellut..
-
- Viestit: 18040
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.12
- Paikkakunta: Tampere
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 3.6.2006 klo 16.53
Viesti Kirjoittaja Ilpo22 »
Muutimme vaimon kanssa uuteen osoitteeseen ja tein jo 2 kuukautta aikaisemmin muuttoilmoituksen Elisalle jotta sitten saavat rauhassa suunnitella aikataulunsa. Muutto oli ja meni mutta laajakaista ei vain alkanut toimimaan. Siispä soitto asiakaspalveluun ja lyhyen (15 min) odotusajan jälkeen pääsin hoitamaan asiaa palveluhenkilön kanssa. Elisa ilmoitti että heidän puolesta liittymä on kunnossa mutta Aurian verkossa saattaa olla vikaa. Elisa lupaa hoitaa asian kuntoon. Tämän jälkeen alkaa pallottelu numerosta toiseen joka kesti 21 vuorokautta. Onneksi tämän prosessin aikana sain haalittua Aurian asentajan puhelin numeron ja soitto hänelle pelasti koko homman koska linjaa ei oltu koskaan edes kytketty....
Tietoasema
Oli aika vaihtaa PC joten astelin Tietoaseman liikkeeseen ja päästiinhän myyjän kanssa kauppoihin 12" Windows läppäristä (D-Code). Kotona ohjelmat koneeseen ja testaamaan. Jostain syystä kone alkaa piiputtamaan rasituksen alla ja hyytyy kesken menon. Kone huoltoon ja vikaa löytyy koneen muisteista. Muistit vaihdetaan takuuna ja homma jatkuu. Vika uusiutuu hetken kuluttua. Kone huoltoon ja muistit vaihtoon taas. Tämän jälkeen hajoaa muistikortinlukija. Todetaan että Tietoasema haluaa vaihtaa koko koneen. Uusi kone saapuu ja taas aloitetaan alusta, ohjelmat sisään ja testaamaan. Kone hyytyy samaan vikaan kuin edellinen joten yritän palauttaa konetta heti. Tietoasema vastaa pyyntööni viikon kuluttua: ei onnistu, kone pitää korjata. No minä ottamaan yhteyttä huoltoon jossa sanotaan että he eivät osaa korjata konetta vaan se pitää lähettää Tanskaan korjattavaksi. Tässä vaiheessa on asiaa pyöritelty liikkeessä ja sähköpostissa jne noin vuoden verran ja hermo meni liikkeen myyjien ammattitaidottomuuteen. Läppäri vaimon kouraan ja keula kohti Apple liikettä. Kotiin MacBook Pron kanssa.
-
- Viestit: 1338
- Liittynyt: 3.3.2005 klo 19.08
Viesti Kirjoittaja power »
…no tässä tarinassa oli sentään onnellinen loppu!Ilpo22 kirjoitti:Kotiin MacBook Pron kanssa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 24.2.2006 klo 21.45
- Paikkakunta: vanda
Palvelumaksua 85 000€
Viesti Kirjoittaja dobermann »

-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 30.7.2005 klo 15.27
- Paikkakunta: Espoo
Viesti Kirjoittaja Riina »
Mutta ystäväni osti tässä noin reilu kuukaisi sitten Nokian puhelimen. Meni kotiin ja puhelin toimi puolivrk:tta Seuraavana päivänä puhelimen kanssa takaisin. Huollossa noin viikon, ystävä saa puhelimen ja menee kotiin ja toteaa että puhelin ei toimi. Samana päivänä takaisin kyseiseen liikkeeseen. Puhelin huoltoon, jossa noin viikon, Ja toimii huollosta saatua, yllätys, yllätys jopa vrk:n. Tässä vaiheessa ystäväni olisi halunnut perua kaupan, ei kuulemma enää onnistunut eivätkä voi vaihtaa uuteenkaan. Nyt puhelin on ollut huollossa noin kolmisen viikkoa. Ystäväni on ajanut puhelinmen takia yli 240km. Otti yhteyttä kuluttaja-asiamieheen joka on lomalla. Sähköposti viesteihn eivät ehdi vastata. Joten ystäväni teki päätöksen että ei hae puhelinta pois ennenkuin saa kuluttaja-asiameiheltä mielipiteen.
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
- Viestit: 17181
- Liittynyt: 15.11.2004 klo 11.07
-
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 13.8.2005 klo 2.11
Viesti Kirjoittaja Macchiavelle »
Vihaan yleistämistä, mutta järkeään jokainen 40-50 ja risat oleva naispuolinen asiakaspalvelija on järkeään aina (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta) miellettömän ynseitä kun maksan tai kysyn neuvoa.. Kerran eräässä ravintolassa (lounasravintola) erehdyin antamaan peräti tippiä 2 egeä, kiitokseksi sain tuhahduksen.. Sen jälkeen en kotimaassa ole tippiä antanut enkä anna..
-
- Viestit: 333
- Liittynyt: 11.9.2005 klo 16.08
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 3.6.2006 klo 16.53
Viesti Kirjoittaja Ilpo22 »
Kestää kyllä surffailua mutta kuvankäsittely aiheuttaa D-Codelle liikaa tuskaa ja aina välillä buuttaa itsensä. No Windowsin ja D-Coden puolustukseksi pitää sanoa että kyllä OS X:kin on antanut "mustan verhon" jo kaksi kertaa...mercury kirjoitti:Mitä se vaimo risalla pc-läppärillä?Ilpo22 kirjoitti:Läppäri vaimon kouraan ja keula kohti Apple liikettä.

-
- Viestit: 333
- Liittynyt: 11.9.2005 klo 16.08
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 3.6.2006 klo 16.53
Viesti Kirjoittaja Ilpo22 »
Edellistä kertaa en muista mistä syystä OS X heitti voltin.
Mutta kaksi kertaa näin lyhyen macci ajan sisällä hieman ihmetyttää koska sain sen käsityksen että OS X on vakaa. Ei tarvita buuttauksia jne... Toivotaan nyt parempaa tulevaisuutta.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
- Viestit: 4384
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 10.52
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Niissä vielä jotenkin pelaa, joissa on yritystuki. Mutta jos joutuu soittamaan normaaliin vikailmoituslinjaan, niin helvata... kyseessä saattaa olla jopa tunnin jonotus. Jos menee yli tunnin, niin linja katkaistaan automaattisesti. Yksi puhelu harvoin riittää. Ja kyse on yleensä vain siitä että yrittää klertoa heille, hettä heidän systeemissään on jokin kämähtänyt.
Samaan aikaan on kiva sitten vastaanottaa samasta konsernista naamioituja myyntisoittoja, jossa joku ylen ystävällinen haluaa muka tarkistaa puhelinluettessa olevat yrityksen tiedot, "ettei vain ole virheiltä". Todellisuudessa yrittävät tietty saada aina ostamaan maksullisia listauspalveluja. Näille ei riitä jos sanoo, että tiedot eivät ole muuttuneet ja että kiitos ei, en en osta mitään. Taidan vetää koko puljun pois kaikista puhelinluetteloista. Kuka niitä käyttää enää?
-
- Viestit: 1338
- Liittynyt: 3.3.2005 klo 19.08
Viesti Kirjoittaja power »
Ei kukaan? Olen kolmen vuoden ajan säännönmukaisesti vastannut näille luettelotilan myyjille, että yrityksellemme ei ole mitään etua olla missään luetteloissa. Silti jaksavat soitella, pariinkin kertaan vuodessa samasta paikasta. Ja aina yhtä aurinkoisina (aluksi), ja muka äärettömän kiinnostuneina juuri sinun alastasi ja tekemisistäsi.eskofot kirjoitti:Taidan vetää koko puljun pois kaikista puhelinluetteloista. Kuka niitä käyttää enää?
Ehkä olen liian joustava-ääninen tai jotain, kun nuo luettelomyyjät eivät yleensä usko kolmannestakaan ei-sanasta. Jostain luin, että noissa puhelinmyyntifirmoissa on käytössä jos jonkinlaista softaa asiakkaan äänenpainojen analysoinnista alkaen. Eli myyjä saa reaaliaikaista analyysiä ruudulle liikennevaloperiaatteella: vihreä "tämä ostaa varmasti" keltainen "vähän kun pehmität niin tilaus tipahtaa" ja punainen "aika vastahankainen, mutta muutama minuutti kannattaa uhrata", ja sitten ruudulle lävähtää aina sopivaa myyntipuhetta analyysin pohjalta. Tiedä sitten totuudesta, se lienee ainakin varmaa että kaikki (myynti)puhelut nauhoitetaan. On sitten koulutusmateriaalia uusille puhelinmyyjille
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit