Kuinka moni vetää aamukännejä?
-
Kuinka moni vetää aamukännejä?
Viesti Kirjoittaja holviala »
Bileissä esim. mennään nukkumaan neljältä-viideltä, herään puoli seiskalta ja etsin kaikki jämät mitä talosta löytyy. Siinä vaiheessa kun muut heräävät puoleltapäivin olen jo sammumiskunnossa.
Ja tämä päivä; olin eilen töissä 8:30 -> 16:00, pari tuntia kotona (nam, kylmäsavulohipastaa) ja taas töissä 19:30 -> 04:00. Sen jälkeen kotiin, "nukkumista" pari tuntia ja normaali aamukierros (eli viedään lapsi tarhaan ja vaimo junaan). Kierrokselta kotiin päästyäni en ole muuta tehnytkään kun juonut.....
Joo. Taidan tosiaan olla ainoa.
-
-
Re: Kuinka moni vetää aamukännejä?
Viesti Kirjoittaja Maza »
Lapsiparka.holviala kirjoitti:Sen jälkeen kotiin, "nukkumista" pari tuntia ja normaali aamukierros (eli viedään lapsi tarhaan ja vaimo junaan). Kierrokselta kotiin päästyäni en ole muuta tehnytkään kun juonut......
-
Mun "kännit" on kuitenkin hiukka eri asia kuin suurimman osan muista ihmisistä. Herään illan jälkeen puoli seiskalta täysin normaalissa kunnossa riippumatta siitä mitä olen juonut, tai kuinka paljon. Ei krapulaa, ei ongelmia.Maza kirjoitti:Lapsiparka.holviala kirjoitti:Sen jälkeen kotiin, "nukkumista" pari tuntia ja normaali aamukierros (eli viedään lapsi tarhaan ja vaimo junaan). Kierrokselta kotiin päästyäni en ole muuta tehnytkään kun juonut......
Mikä tarkoittanee sitä että kun kun lopetan juomisen kohta niin haen (kävellen) lapsen tarhasta täysin normaalikuntoisena.
Hmm. Ehkä tuosta johtuukin se että kukaan muu ei juo aamuisin.
Ja tiedän kyllä olevani alkoholisti. Ei haittaa menoa....
(tai oikeastaan muiden mielestä haittaa mutten jaksa murehtia ko. asioista)
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Ei. Siksipä se onkin OffTopicissa.Jamac kirjoitti:Onko tämä aihe nyt ihan relevantti..?
Eli OffTopic ei olekaan?Edes Offtopikissa?
Jos teinit tekisi niinkuin minä niin he olisivat kotona, söisivät juuri paistettuja sitruunaviinereitä ja joisivat jäävettä.Minusta alkoholinkäyttö on oma asia jos niin on, mutta en halua että HO:n perusteella yksikään teini alkaa testailemaan aamukännäämistä ATK-gurun esimerkkiin viitaten. Eräs erittäin mukava kaveri/tuttu kuoli alkoholiin.
Yksi OffTopicin suosituimmista ketjuista on "Kuinka moni on kännissä juuri nyt?". Eipä näy siellä Jamacia valittamssa siitä että juominen (tai oikeammin siitä puhuminen) ei ole sopivaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Niinpä..holviala kirjoitti:Yksi OffTopicin suosituimmista ketjuista on "Kuinka moni on kännissä juuri nyt?". Eipä näy siellä Jamacia valittamssa siitä että juominen (tai oikeammin siitä puhuminen) ei ole sopivaa.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ozone »
Voi muuttua melko kestämättömäksi tuo tilanteesi... pidä huolta siitä mitä sinulla on: vaimo, lapsi ja työ. Viina on vienyt monta hyvää tyyppiä.holviala kirjoitti:Kun tuntuu siltä että olen maailman ainoa ihminen joka herää kuudelta ja alkaa saman tien vetämään viinaksia.
Bileissä esim. mennään nukkumaan neljältä-viideltä, herään puoli seiskalta ja etsin kaikki jämät mitä talosta löytyy. Siinä vaiheessa kun muut heräävät puoleltapäivin olen jo sammumiskunnossa.
Ja tämä päivä; olin eilen töissä 8:30 -> 16:00, pari tuntia kotona (nam, kylmäsavulohipastaa) ja taas töissä 19:30 -> 04:00. Sen jälkeen kotiin, "nukkumista" pari tuntia ja normaali aamukierros (eli viedään lapsi tarhaan ja vaimo junaan). Kierrokselta kotiin päästyäni en ole muuta tehnytkään kun juonut.....
http://www.a-klinikka.fi/hoitopalvelut/mista_apua.html
http://www.apua.info/paihteet_ja_riippuvuudet.html
Tartuppa tilanteeseen ja pyydä apua.
-
Sitä on helppo uskotella olevansa selvillä vesillä ja varmalla pohjalla kun pysyy vielä jotenkin työelämässä kiinni ja on koti ja puoliso. Mutta jos ne häviää (häätä/ero), niin yleensä suomalaisesta miehestä tulee jonkinsortin deeku sen jälkeen.
-
Viesti Kirjoittaja jarski »
tämä nyt menee täysin AA-jorinaksi mutta oma (myös kohtainen) teoria kännäävien, vähän alle tai päälle 30v nörttien tilanteeseen on että koska parikymppisenä on tullut vietettyä liian monta kosteaa ja netin huuruista vuotta. jatko vaihtoehdot: absolutismi jota moni kavahtaa, tai jatkaa taiteilua veitsenterällä.ozone kirjoitti:Itseasiassa tuossa kuukausi sitten olin auttamassa linux-guru-kaveriani, joka oli repsahtanut. Siinä samalla kävi Ubuntua säätämässä kaverillaan ja veti viinaa... Töihin ei enää ilmaantunut sai häädöän kotoaan... sitten he siinä pakkasivat kamoja vaimonsa kanssa...
-
Viesti Kirjoittaja alspe »
Tää on kyllä niin pa**apuhetta ettei mitään rajaa. Tai jos sun juominen tarkoittaa kolmea kaljaa ja itse painat joku 300 kg, niin sitte voi selvitä noin nopeasti.holviala kirjoitti:
Mun "kännit" on kuitenkin hiukka eri asia kuin suurimman osan muista ihmisistä. Herään illan jälkeen puoli seiskalta täysin normaalissa kunnossa riippumatta siitä mitä olen juonut, tai kuinka paljon. Ei krapulaa, ei ongelmia.
Mikä tarkoittanee sitä että kun kun lopetan juomisen kohta niin haen (kävellen) lapsen tarhasta täysin normaalikuntoisena.
Jos vetää illalla kossun ja parit kaljat johonki 03:een mennessä, niin ei varpisti voi selvitä 6.30 mennessä.
Sun täysin normaalikuntoisuus tarkoittaa vaan, että oot liian paljon ollut kännisssä ja luulet , että se on normaalia.
Nim. Mateusta lipittelemässä iltaa varten 8)
Viesti Kirjoittaja keke68 »
Suosittelen lämpimästi nollatoleranssia. Ihan kokemuksesta.jarski kirjoitti:tämä nyt menee täysin AA-jorinaksi mutta oma (myös kohtainen) teoria kännäävien, vähän alle tai päälle 30v nörttien tilanteeseen on että koska parikymppisenä on tullut vietettyä liian monta kosteaa ja netin huuruista vuotta. jatko vaihtoehdot: absolutismi jota moni kavahtaa, tai jatkaa taiteilua veitsenterällä.ozone kirjoitti:Itseasiassa tuossa kuukausi sitten olin auttamassa linux-guru-kaveriani, joka oli repsahtanut. Siinä samalla kävi Ubuntua säätämässä kaverillaan ja veti viinaa... Töihin ei enää ilmaantunut sai häädöän kotoaan... sitten he siinä pakkasivat kamoja vaimonsa kanssa...
-
Voi olla kyllä pitkälti juuri näin. Tietokoneella vietetyt yöt heikentävät entisestään itsekuria ja asioihin tarttumista. Tällaisissa tilanteissa voisi auttaa, jos kaveri tulisi ja vetäisi piuhan pois seinästä ja veisi kaverin viikoksi mettään telttailemaan katkaisuhoitoon. Eihän tällaisessa taida puhuminen paljoa auttaa, kun "tilannehan on täysin hanskassa"jarski kirjoitti:tämä nyt menee täysin AA-jorinaksi mutta oma (myös kohtainen) teoria kännäävien, vähän alle tai päälle 30v nörttien tilanteeseen on että koska parikymppisenä on tullut vietettyä liian monta kosteaa ja netin huuruista vuotta. jatko vaihtoehdot: absolutismi jota moni kavahtaa, tai jatkaa taiteilua veitsenterällä.ozone kirjoitti:Itseasiassa tuossa kuukausi sitten olin auttamassa linux-guru-kaveriani, joka oli repsahtanut. Siinä samalla kävi Ubuntua säätämässä kaverillaan ja veti viinaa... Töihin ei enää ilmaantunut sai häädöän kotoaan... sitten he siinä pakkasivat kamoja vaimonsa kanssa...

-
Suomessa viinaksista erossa pysyminen on vain hankalaa koska humalajuominen on edelleen niin oleellinen osa mitä hyvänsä ajanviettoa, tyyliin ilo ilman viinaa on teeskentelyä.keke68 kirjoitti:Suosittelen lämpimästi nollatoleranssia. Ihan kokemuksesta.
meneppä sanomaan työpaikan saunaillassa tai pikkujouluissa että "minä en juo" niin saat melkein samanlaisen kummelin leiman kuin raivouskovaiset tai muut hihhulit. vähintään herätät spekulointia tyyliin "hmmm... onkohan sillä jotain ongelmia alkoholin kanssa, mitenhän kestää jos tulee tiukka paikka?".
no, nyt ulkomailla asuvana olisi kyllä tilaisuus ihan erilaiseen irtiottoon kuin Suomessa oli. pitääpä merkata kalenteriin
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja keke68 »
Tuo on tulut huomattua, aika monet tuon tasoiset kekkerit jää käymättä. Spekuloikoot keskenään jos ei muuta jutunjuurta ole. Olen oman osuuteni vaan kitannut ja erittäin tyytyväinen siitä, että osasin lopettaa. Mikään "1 saunakalja silloin tällöin" homma ei toiminut, niinpä parempi olla ilman.jarski kirjoitti:Suomessa viinaksista erossa pysyminen on vain hankalaa koska humalajuominen on edelleen niin oleellinen osa mitä hyvänsä ajanviettoa, tyyliin ilo ilman viinaa on teeskentelyä.keke68 kirjoitti:Suosittelen lämpimästi nollatoleranssia. Ihan kokemuksesta.
meneppä sanomaan työpaikan saunaillassa tai pikkujouluissa että "minä en juo" niin saat melkein samanlaisen kummelin leiman kuin raivouskovaiset tai muut hihhulit. vähintään herätät spekulointia tyyliin "hmmm... onkohan sillä jotain ongelmia alkoholin kanssa, mitenhän kestää jos tulee tiukka paikka?".
no, nyt ulkomailla asuvana olisi kyllä tilaisuus ihan erilaiseen irtiottoon kuin Suomessa oli. pitääpä merkata kalenteriin
-
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
Aamukänni on out, aamumaito ja mehu on in! Jes!holviala kirjoitti:Kun tuntuu siltä että olen maailman ainoa ihminen joka herää kuudelta ja alkaa saman tien vetämään viinaksia.
"Mac - Most Advanced Computer"
-
Mitäköhän kohtaa tuosta lainausmerkeissä olevasta sanasta "kännit" et ymmärtänyt? Kyllä, mun "kännit" nykyään on kolme keskikaljaa, siitä saa hyvän nousuhumalan pariksi tunniksi.alspe kirjoitti:Tää on kyllä niin pa**apuhetta ettei mitään rajaa. Tai jos sun juominen tarkoittaa kolmea kaljaa ja itse painat joku 300 kg, niin sitte voi selvitä noin nopeasti.holviala kirjoitti:Mun "kännit" on kuitenkin hiukka eri asia kuin suurimman osan muista ihmisistä. Herään illan jälkeen puoli seiskalta täysin normaalissa kunnossa riippumatta siitä mitä olen juonut, tai kuinka paljon. Ei krapulaa, ei ongelmia.
Ja tuo krapulan puuttuminen on kyllä ihan totta, tosin en ole tarkoittamaasi känniä tainut juoda pitkään aikaan. Sanotaan nyt vaikka että parinkymmenen ravintola-annoksen jälkeen ja viideltä kotiintulon jälkeen herään kahdeksalta, käyn suihkussa, juon lasin Light-kokista ja olen taas ihan normaali, ei krapulaa, ei pääkipua. Kokeiltu on kymmeniä kertoja, tosin enää en suostu moiseen ellei vaimo pakota...
Hyvin selviää. Tosin en juo vahvoja kun ne on yök pahoja. Ja juu, tiedän olevani aika ainutkertainen krapulani kanssa, tai siis sen puuttumisen kanssa. Muita tällaisia en ole vielä tavannut...Jos vetää illalla kossun ja parit kaljat johonki 03:een mennessä, niin ei varpisti voi selvitä 6.30 mennessä.
Paras aiheeseen liittyvä tarina on Kotkan Meripäivän 90-luvun alusta. Puolitoista koria keppanaa Chevyn lavakatteen alla kavereiden kanssa istuen (siis minä join tuon puolitoista koria). Lopetettiin luultavasti kolme-neljän maissa yöllä jonka jälkeen nukuttiin pari tuntia. Ongelma olikin se että Kotkasta piti päästä pois ja minä olin kuskina kun kukaan muu ei suostunut Chevyllä ajamaan... Eikun ennen kymmentä aamulla poliisiasemalle puhalluttamaan ja katsomaan että milloin ehkä voisi ajaa. "Nolla, viisari ei edes heilahda", sanoi poliisi. "Mittari on varmaan rikki", sanoin minä. "Ei ole, siitä vaan ajamaan", sanoi poliisi. Eikun nelistään Chevyn sohvalle ja menoksi.
-
ei ole ainutkertaista, todnäk olet vain huuhdellut päätäsi tarpeeksi kauan etanolilla, se on tottunut siihen eikä enää tappele vastaan.holviala kirjoitti:Ja juu, tiedän olevani aika ainutkertainen krapulani kanssa, tai siis sen puuttumisen kanssa. Muita tällaisia en ole vielä tavannut...
-
Viesti Kirjoittaja Riina »
Mä nään töissä niin paljon viinan aiheuttamaa tuskaa, murhetta, huolta, perheen hajoamisia, jossa valitettavasti lapset ovat sijaiskärsijöitä. Surullista kyllä monesti tälläisissa perhesissä lapset joutuvat liian varhain huolehtimaan itsestään, kun vanhemmat eivät välitä. Minusta viinan myynnin vois oikeastaan lopettaa kokonaan. Itse en ole absolutisti, mutta helposti siihen pystyisin. Viina pitää osata nauttia kohtuudella, jos ei osaa,ei siihen kannata koskea.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka