Kummitusketju!
-
Kummitusketju!
Viesti Kirjoittaja maukku92 »
Oli synkkä ja myrskyinen yö, olimme serkkuni kanssa yöllä uistelemassa mökkijärvellämme. Oli aivan pimeää ja täysikuu paistoi. Olin soutamassa veneen (tavallinen oranssi lami) keskipenkillä ja serkkuni istui takatuhdolla. En sis nähnyt veneen keulaa. Yht´äkkiä kuulin outoa rapinaa.Katsoin taakseni ja näin oudon valkean hahmon. Mutta kun katsoin uudestaan hahmo oli poissa. Kyllä sinä yönä pelotti...
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Olin jotain 13-14 vuotias ja olimme mökkeilemässä tutulla kesämökillämme, jossa siis olin koko lapsuuteni kesät piehtaroinut, joten itse paikka ei siis ollut pelottava. Meillä taisi olla jotain vieraita tai vastaavaa, kun minut laitettiin nukkumaan "olohuoneen" puolelle. Huoneesta on ulos kolme ovea, joista yksi vie köökin puolelle, yksi pesuhuoneeseen ja toinen terassille. Nukuin laverilla, joka oli keittiön puoleista seinää vasten.
Heräsin joskus epämääräiseen aikaan yöllä siihen että joku on kävelemässä eteisestä kohti keittiötä. Oli sen verran aamu, että oli jo hieman aurinko nousemassa ja olin aika pirteänä, joten varma olen etten omiani kuullut tai pimeää pelännyt. Askeleet pysähtyivät siihen keittiön ovelle, mutta kuitenkin sen verran kauas, etten makuupaikaltani ketään ovensuussa nähnyt. Siinä huhuilin ja kyselin että kuka siinä on, ilman vastausta. Epäilin että joku käveli unissaan, koska siinä ovella ei oikeasti ollut mitään nähtävää tai tehtävää joka olisi ihmisen siihen aikaan yöstä saanut pysähtymään. Kerran tai kaksi tänäaikana (ainakin luulin) kuulleeni jonkinlaisia ääniä siitä että asentoa olisi hieman vaihdettu.
Tässä vaiheessa alkoi jo suoraan sanottuna hieman pelottaa, mutta kuten kaikissa kauhuelokuvissakin tapahtuu, uteliaisuus vei voiton ja nousin jalkeille. Samalla hetkellä kuulin kun askeleet lähtivät loittonemaan. Katsoin keittiöön ja ketään ei näkynyt missään. Tässä vaiheessa oikeasti pelästyin, koska oikeasti oletin jonkun näkeväni. Korvat kertoi eri tarinaa kuin silmät. Jäin paikalleni.
Askeleet kuuluivat nyt jo keittiön nurkan takaa eteisestä, joka siis on sellainen n. 4 m pitkä 1,5 miehen levyinen käytävä, josta on kolme ovea: yksi ulos ja kaksi makuuhuoneisiin. Askeleet pysähtyivät taas. "Pysähtyä" on ehkä silti väärä sana. Enemmänkin ne loppuivat. Aiemmin ne olivat pysähtyneet, mutta nyt ne vain loppuivat. Siinä hetken aikaa keräilin rohkeutta ja päätin mennä keittiön puolelle ja käydä tarkistamassa ettei siellä tosiaan joku unissaan hortoile.
Hetken taas odottelin, mutta uskaltauduin kurkistamaan eteiseen. Käytävä oli tyhjä. Ketään ei missään. Suoraan sanottuna juoksin takaisin nukkumaan ja painuin syvälle peiton alle. Syynä ei niinkään se, etten mitään nähnyt, vaan se, että kaikki ovet olivat suljettuina ja niin vanhassa talossa oven ääni olisi kyllä kuulunut, jos joku olisi makuuhuoneeseen kömpinyt.
Aamulla kerroin tarinan vanhemmilleni. He kuittasivat sen "varmaan joku lintu käveli katolla". Tuota aloin miettimään ja siitä olen varma, että lintu ei olisi sellaista ääntä saanut aikaan, mutta joku muu eläin katolla olisi kyllä voinut sen ehkä aiheuttaa. Itse en silti ole vieläkään itselleni tuota eläin-teoriaa pystynyt uskottelemaan. Minun korviin kun se ääni tuli lattialta, eikä katolta.
-
-
Viesti Kirjoittaja AkuMies »
Partioleireillä on usein nähty ja kuultu monenmoista. Noin kaksi vuotta sitten, pimeässä tammikuisessa yössä tapahtui tällaista.
Olin mukana noin viiden muun pojan kanssa viikonloppureissulla Tornion takana, kaukana kaikesta. Olimme eksyneet perin pohjin. Hortoilimme upottavassa hangessa, yrittäen löytää kämpälle. Eräs vetäjämme oli noin puolen kilometrin päässä kämpällä, meidän olinpaikastamme tietämättömänä. Muiden eksyneenä hortoillessa pimeässä kuulimme aivan selvästi kuin hän olisi huutanut meille. Yritimme huutaa takaisin, ei vastausta. Sama toistui jonkin ajan kuluttua. Vetäjä sanoi myöhemmin kämpälle päästyämme, ettei ollut huutanut meille mitään. Ja miten se tiheässä, lumisessa metsässä olisi kuulunutkaan niin kauas. Siinä vaiheessa alkoi pelottamaan. Kortin pelaamisesta ei oikein tahtonut tulla mitään, säpsähteli vähän väliä. Aamuyöllä ensimmäisen avantouinnin jälkeen nukahtaminen oli suhteellisen vaikeaa. Pimeässä mökissä, keskellä ei-mitään.
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Valveunet ovat juuri sellaisia. Itse olen kerran kokenut valveunen ja se oli kyllä todella pelottavaa kun koki vahvasti että unessa tapahtuneet asiat olisivatkin tapahtuneet oikeasti.Jamac kirjoitti:Hmm, olen itse nukkunut silmät auki ja nähnyt unta siitä mitä silmät auki nukkuessani näin. Ehkä hereillä ollessaan voi kuulla vielä omia uniaan mitkä generoituu valvatilanteen mukaan?
-
Viesti Kirjoittaja To_Ok »
Oltiin siinä illalla sitten kuultu kaverin mummolta tarina kuinka hän oli nähnyt monta kertaa kuolleen äitinsä haahuilevan pellon laidalla ja kerran jopa lähempänä siinä mökin pihassa. Juttua sitten naureskeltiin illan mittaa kaverin kanssa semmoisessa vajarakennuksen päässä sijaitsevassa vierashuoneessa.
Kello oli jotain siinä 3-5 aamuyöstä kun iski yllättävän nopeasti aika sankka sumu siihen pihapiiriin ja kuikuiltiin sitten ikkunasta että mistäs moinen. Yhtäkkiä nähtiin pellon laidassa ihan siinä pihan lähettyvillä joku nais hahmo. Aluksi ajateltiin että mummohan se siinä, mutta ihmeteltiin että mitä se siellä pellolla tekee ja miksi se tuijottaa suoraan meidän ikkunaan.
Nainen alkoi liikkumaan meitä kohti, mutta se näytti siltä kuin se olisi enemmänkin liukunut meitä kohti kuin kävellyt. Se alkoi kiihdyttämään vauhtia suoraan meitä kohti. Tässä vaiheessa sydän hyppäsi kurkkuun ja rynnättiin kaverin kanssa lähimmän sängyn peiton alle.
Myöhemmin kun uskaltauduttiin taas esille, pihassa ei näkynyt sumua eikä ketään ihmistä. Siltä mummolta kyseltiin sitten aamusella, että onko se käynyt ulkona vessassa tai jotain, mutta ei se ollut kuulemma herännyt ennen aamua.
En sitten tiedä tekikö väsymys, pienoinen jännitys ja sumu meille tepposet, mutta pelotti kyllä aivan tajuttomasti

Muutama samanlainen tapaus on koettu samalla mökillä.. askelia jne, mutta sitä hahmoa ei olla nähty.
Ja nyt kun pääsi vauhtiin niin vielä yksi lyhyt. Olin kotona ja nukuin. Näin jotain painajaista jossa joku epämääräinen pelon ruumiillistuma seuraili mua jne. Heräsin sitten tavanomaiseen tapaan siinä kohtaa kun se mömmiäinen sai mut kiinni... Noh, makasin selälläni hiestä märkänä ja kiljuen (takuulla hereillä) kun tuo samainen hahmo laskeutui katosta huutaen ja lensi musta läpi. En nukkunutkaan sitten muutamaan viikkoon kovin letkeästi

EDIT: nyt kun luin tuon valveuni jutun, niin voin nukkua taas yöni rauhassa

-
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Macchiavelle »
http://media.spikedhumor.com/8944/Jingl ... versed.swf
-
Viesti Kirjoittaja iCook »
Prkl! Luulin jo tottuneeni näihin juttuihin. Säikytit!Macchiavelle kirjoitti:Ei uskoisi että niinkin viattomiin juttuihin kuin joululauluihin pääsisi jotain pahaa kun toisin päin kuunnellaan..
-
-
Viesti Kirjoittaja ompputetteri »
Ei helevetti että säikähiniCook kirjoitti:Prkl! Luulin jo tottuneeni näihin juttuihin. Säikytit!Macchiavelle kirjoitti:Ei uskoisi että niinkin viattomiin juttuihin kuin joululauluihin pääsisi jotain pahaa kun toisin päin kuunnellaan..
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Riina »
EDITOIJA SANOO. ÄÄNET PÄÄLLE !
Kyseessä on automainos Ranskasta.
Kun mainos oli kuvattu, editoija huomasi, että auton
vierellä liikkui jotain, kuin aavemaista
valkoista usvaa.
Mainosta ei ole koskaan näytetty TV:ssä,
johtuen selittämättömästä
valkoisesta usvasta.
Katso auton keulaa kun se kulkee puidenvälissä ja
valkoinen usva kulkee tien yli
ja jää seuraamaan autoa.....
Aavemaista!
Mutta haamu vai pelkkää usvaa? Päätä itse.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
http://media.putfile.com/car211
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ompputetteri »
Ou nice! Pitänee vaihtaa housutRiina kirjoitti:LUE ENSIN TARINA JA KATSO VIDEO VASTA SITTEN, KUUNTELE MITÄ
valkoista usvaa.
valkoisesta usvasta.
Aavemaista!
http://media.putfile.com/car211
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Menin kerran hakemaan jotain postipakettia. Vuoronumerolapussa komeili numero 666 ja alla luki Tervetuloa!Macco kirjoitti:... kiintolevyn nimi "Macintosh HD" muuttunut "666":ksi.
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja sulo-wilen »
Tuossa useampi kesä sitten asustaessani kotosalla nukuin yöt vanhassa noin 1800 ja jotain rakennetussa hirsitalossa. Talo sinänsä oli ja on varsin siistissä kunnossa, tapetit maalatut lattiat, huonekaluja... ihan jees, yleensä.
Ensinnäkin, huoneeni kello, jossa nukuin, se kävi vain kun olin paikalla( ei mikään heilurimalli) huoneesta poistuessani kello pysähtyi, huoneeseen tullessani siitä saatoi aina tarkistaa lähtöajan, koetin vaihtaa paristoa, viedä kellon "uudelle puolelle" yms. mutta tuolloin kello kyllä toimi., kunnes sen vai sinne takaisin.
No tokihan vanha talo aina natisee ja elää, mutta siitä selvisi jättämällä stereot hiljaselle jauhamaan. tokikaan eihän melussa nuku niin hyvin kuin hiljaisuudessa.
Eräänä iltana se ylitti kärsivällisyyteni, otin nimittäin tehtäväksi tuumata, Vi**u, minen kummituksiin usko!.
Oli vissiin virhe.
Pääsin sänkyyn, silmät kiinni, (oleskelin talossa useita tunteja ennen nukkumisen yrittämistä) ja savupiipusta uskomaton ähellys, laastia tippuu takkaan ja "pellin" päälle. Katselin rapisevaa takkaa epäuskoisena.. , no, lepakoita vaan, onhan pelti kiinni (en ole vieläkään ikinä nähnyt lepakoita tuollapäin) silmät kiinni, bah, minä nukun nyt.
Sitten alkoi vintiltä kuulumaan askeleita, ympäri vinttiä, mutta varsinkin yläpuolisessa huoneessa kuumosti olevan paljon katseltavaa. Vedin peittoa korville, mutta jympse alkoi olla jo niin kovaa, että se häiritsi ihan oikeasti, vaikka olisikin tiennyt kuka/ mikä siellä on. Huusinkin jo " Kuka siellä on ", askelet vaimeni n: 10 sekunniksi.
Nousin sängystä ja kävelin hiljaa ympäri alakertaa, sitten vetäisin oven lujaa kiinni, askeleet loppuivat mutta kohta jatkuivat, ne suuntasivat yläkessassa minua kohti.
Tuumasin, että josko antaisin periksi, vain peiton ja tyynyn marssin ovelle, ovi auki. ja uudesta lukkoon. Olin siis pitänyt talon ovea lukossa koko päivän, avain itselläni. kun menin sinne avasin oven, ja lukitsin sen takanani, näin varmistuen juuri siitä, ettei meteliä voi laittaa jonkun yläkertaan piiloutuneen syyksi.
Vanhempani tietenkin "hieman" ihmettelivät, miksi marssin omaan huoneeseeni noin kello 11, ja kerroin mitä tapahtui.
Äijähän ei minua uskonut, meni itse sinne katsomaan, mutta tietenkään sieltä ei mitään kuulunut/ löytynyt.
Aika oli jotain heinäkuun puoliväliä/ loppupuolta, koska oli todella valoisaa.
En sittemmin ole nukkunut tuossa talossa, nyt, noin 8 vuotta myöhemmin on ihokarvat pystyssä, kun tätä kirjoitan.
-
Viesti Kirjoittaja Macchiavelle »
Olisko ollut mahdollista että jompikumpi vanhemmistasi olisi vähän ollut asialla siellä ullakossa..sulo-wilen kirjoitti:Niin, no outoja juttuja:
Tuossa useampi kesä sitten asustaessani kotosalla nukuin yöt vanhassa noin 1800 ja jotain rakennetussa hirsitalossa. Talo sinänsä oli ja on varsin siistissä kunnossa, tapetit maalatut lattiat, huonekaluja... ihan jees, yleensä.
Ensinnäkin, huoneeni kello, jossa nukuin, se kävi vain kun olin paikalla( ei mikään heilurimalli) huoneesta poistuessani kello pysähtyi, huoneeseen tullessani siitä saatoi aina tarkistaa lähtöajan, koetin vaihtaa paristoa, viedä kellon "uudelle puolelle" yms. mutta tuolloin kello kyllä toimi., kunnes sen vai sinne takaisin.
No tokihan vanha talo aina natisee ja elää, mutta siitä selvisi jättämällä stereot hiljaselle jauhamaan. tokikaan eihän melussa nuku niin hyvin kuin hiljaisuudessa.
Eräänä iltana se ylitti kärsivällisyyteni, otin nimittäin tehtäväksi tuumata, Vi**u, minen kummituksiin usko!.
Oli vissiin virhe.
Pääsin sänkyyn, silmät kiinni, (oleskelin talossa useita tunteja ennen nukkumisen yrittämistä) ja savupiipusta uskomaton ähellys, laastia tippuu takkaan ja "pellin" päälle. Katselin rapisevaa takkaa epäuskoisena.. , no, lepakoita vaan, onhan pelti kiinni (en ole vieläkään ikinä nähnyt lepakoita tuollapäin) silmät kiinni, bah, minä nukun nyt.
Sitten alkoi vintiltä kuulumaan askeleita, ympäri vinttiä, mutta varsinkin yläpuolisessa huoneessa kuumosti olevan paljon katseltavaa. Vedin peittoa korville, mutta jympse alkoi olla jo niin kovaa, että se häiritsi ihan oikeasti, vaikka olisikin tiennyt kuka/ mikä siellä on. Huusinkin jo " Kuka siellä on ", askelet vaimeni n: 10 sekunniksi.
Nousin sängystä ja kävelin hiljaa ympäri alakertaa, sitten vetäisin oven lujaa kiinni, askeleet loppuivat mutta kohta jatkuivat, ne suuntasivat yläkessassa minua kohti.
Tuumasin, että josko antaisin periksi, vain peiton ja tyynyn marssin ovelle, ovi auki. ja uudesta lukkoon. Olin siis pitänyt talon ovea lukossa koko päivän, avain itselläni. kun menin sinne avasin oven, ja lukitsin sen takanani, näin varmistuen juuri siitä, ettei meteliä voi laittaa jonkun yläkertaan piiloutuneen syyksi.
Vanhempani tietenkin "hieman" ihmettelivät, miksi marssin omaan huoneeseeni noin kello 11, ja kerroin mitä tapahtui.
Äijähän ei minua uskonut, meni itse sinne katsomaan, mutta tietenkään sieltä ei mitään kuulunut/ löytynyt.
Aika oli jotain heinäkuun puoliväliä/ loppupuolta, koska oli todella valoisaa.
En sittemmin ole nukkunut tuossa talossa, nyt, noin 8 vuotta myöhemmin on ihokarvat pystyssä, kun tätä kirjoitan.
-
Viesti Kirjoittaja sulo-wilen »
Välimatkaa taloilla on noin 100M, ja , sitäpaitsi lukitsin oven poistuessani, ja jos joku olisi käyttänyt rappuja, se olisin kuullut, paloportaiden alla oli koskematon kukkapenkki eikä minkäänlaisia kulkujälkiä ( heinä oli aika pitkää)
Koetin rajata kaikki kusetuksen mahdollisuudet pois tuolloin.
Kiersin koko talon, halutessani varmistua siitä, ettei joku vain naura partoihinsa tälle jutulle.
Päässäko vikaa, voi ollakkin, tuossa töminän jatkuessa arvelin sitäkin, mutta hirsiseinä värähteli askelten tahdissa, joten ei se ääni pelkästään päästäni lähtenyt.
Olisikohan tuohon saatavissa mitään varmuutta, ESP- mittarilla, tms?
-
ompputetteri kirjoitti:Ou nice! Pitänee vaihtaa housutRiina kirjoitti:LUE ENSIN TARINA JA KATSO VIDEO VASTA SITTEN, KUUNTELE MITÄ
valkoista usvaa.
valkoisesta usvasta.
Aavemaista!
http://media.putfile.com/car211![]()
äähh, kyllä säikähdin...
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka