Kello
-
Kello
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
-
-
Viesti Kirjoittaja kuriton »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Töissä ollessa kello on välttämättömyys, mutta kesälomalla ei kelloon katella, jos ei ihan minutilleen tarvii jossain olla. Rannekelloa en osaa pitää milloinkaan.
Lomalla aurinko saa näyttää ajan, valosuuden mukaan eletään.
Kännykästä on tullut pahempi vitsaus, osaakos olla missään ilman sitä. Ei kyllä ennenkään kannettu puhelimia mukana, ja toimeen tultiin.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Edit: mua ei sitten ärsyttä mikkään muu, kuin myöhästelevät ihmiset. Joillakin se on ihan tapa

-
Re: Kello
Viesti Kirjoittaja remform »
No huhhuh. Ihan suosiolla herään aamulla seittemältä kouluun tai töihin, jos se myös tarkoittaa sitä että minulla on puhdasta vettä ja ruokaa riittävästi.Macpoika kirjoitti: Olen kateellinen afrikkalaisille. He elävät ilman kelloa. Heillä on aikaa.
En ymmärrä ihmisiä, joilla on ajasta pulaa (vaikka satunkin asumaan sellaisen kanssa). Se on ihan oma valinta ottaako liikaa tekemistä itselleen.
-
Totta. Ei tässä maailmassa. Joillakin on toivoa paremmasta paikasta, jossa ei tarvita kelloa. Mutta ei väittelyä siitä aiheesta, kiitos. Haluan pitää tämän ketjun pohdintaketjuna, jossa voi pohtia aikaa ja sen käsitettä.ompputetteri kirjoitti:ilman kelloa mistään ei tulisi mitään. ei sellainen peli vetelisi
Tähän aiheeseen liittyy kysymys: Miksi ihmiset haluavat lomille, vaikka pitävät työstään?
Minun vastaukseni: Lomalla ihminen pyrkii pääsemään eroon kellosta ja kiireestä. Lomilla kello ei hallitse elämää. Lomilla voi rentoutua. Valitettavasti monet ihmiset eivät ymmärrä loman perimmäistä tarkoitusta. He täyttävät loman retkillä, matkoilla ynnä muulla, jonka jälkeen he väsyneinä tulevat kotiinsa puolelta öin ja lähtevät seuraavana aamuna töihin.
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Aika sitäpaitsi on rahaa ja joidenkin aika on enemmän rahaa, joten heillä on hienompi kello.
-
Viimeinen lause veti kyllä hymyn huulille. Lainaan Summer Magic elokuvaa, jossa maalaispoika sanoi kaupunikäyntinsä jälkeen kaupunkilaisista: They were like ants. Ihmiset kiireisinä kulkivat vain ohitse eikä hän pystynyt puhumaan heille niinkuin hän ei pysty puhumaan muurahaisille. Hän oli oikeassa. Täällä ihmiset eivät pysähdy juttelemaan. Afrikassa ihmisillä on aikaa. He pysähtyvät juttelemaan.jonesb kirjoitti:Mun mielestä kello on hienointa mitä ihminen ikinä keksinyt. Se, että voidaan mitata aikaa, on ehdoton ehto sille että mitään kummempia keksintöjä kuin kirves tai munamankeli olisi olemassa.
Aika sitäpaitsi on rahaa ja joidenkin aika on enemmän rahaa, joten heillä on hienompi kello.
-
-
1. Nyt. Hänellä olisi sillä hetkellä aikaa.Aries kirjoitti:Jos kelloa tai aikaa ei olisi olemassa...
- miten sopisit tapaamisen kaverisi kanssa?
- miten tietäisit, milloin lentosi lähtee?
- miten koko länsimainen yhteiskunta pysyisi kasassa?
2. Ei väliä. Minne minulla on kiire?
3. Ei mitenkään, mutta mitä väliä sillä on? Ei se kovin loisteliaalta muutenkaan vaikuta.
-
Viesti Kirjoittaja jacce »
Niinpä niin. Väität siis, että maailma pysyisi hyvin raiteillaan ja elämä olisi helpompaa ilman kelloa/aikaa? 13 vai 14 vuotiaan syvällisiä ajatuksia, pistää hymyilyttämään...Macpoika kirjoitti:1. Nyt. Hänellä olisi sillä hetkellä aikaa.Aries kirjoitti:Jos kelloa tai aikaa ei olisi olemassa...
- miten sopisit tapaamisen kaverisi kanssa?
- miten koko länsimainen yhteiskunta pysyisi kasassa?
2. Ei väliä. Minne minulla on kiire?
3. Ei mitenkään, mutta mitä väliä sillä on? Ei se kovin loisteliaalta muutenkaan vaikuta.
-
Viesti Kirjoittaja tjm »
Lue Alan Lightmanin Einsteinin unelmat (Einstein's Dreams), löytynee kirjastosta(kin).Macpoika kirjoitti:Haluan pitää tämän ketjun pohdintaketjuna, jossa voi pohtia aikaa ja sen käsitettä.
Ensinnäkäkään kaikki eivät halua. Olen nähnyt tapauksen, jossa ihmiselle ilmoitettiin loman alkavan ensi viikolla, kun ei ymmärtänyt muuten lomalle lähteä. Ja kyse oli aivan normaalista kesälomasta.Macpoika kirjoitti:Tähän aiheeseen liittyy kysymys: Miksi ihmiset haluavat lomille, vaikka pitävät työstään?
Toisekseen "...vaikka pitäisi leivoksista, niin jos niitä syö jatkuvasti, alkaa ällöttää". Näin vapaasti lainaten filosofoitiin muistaakseni aikanaan Aku Ankassa.
Itse pidän tästä:
"Time.
Time is.
Time is meaningless,
and yet it is all that exists."
Mac mini 2.26GHz C2D 4GB + EyeTV 610
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Näin on näppylät ja nännin näreet.Jone-51K kirjoitti:No eihän se kello ole syypää mihinkään. Sehän vaan jakaa luomamme maailman menon pieniin viipaileisiin. Eihän se luo kiirettä itsessään. Ihminen se luo itselleen kiireen ja tyhmyyksissään tai ahneuksissaan jopa liian kiireen...

-
Ei, mutta suuri syy siihen kumminkin. Tämän päivän ihmiselle ei kelloa kuitenkaan kannata antaa kun se heti tulee onnettomaksi.Jone-51K kirjoitti:Eihän se luo kiirettä itsessään.
Esimerkki: Heräät aamulla myöhään ja menet syömään aamupalaa. Joku kertoo sinulle mitä kello on. tulet onnettomaksi kun tiedät, että myöhästyt töistä/koulusta. Työnantajasi/opettajasi tulee onnettomaksi kun myöhästyt. Jos olet koulussa, vanhempasi tulevat onnettomiksi kun jäät jälki-istuntoon. Ja blaa blaa blaa…
Noin paljon surua voi kello aiheuttaa ja enemmänkin.
-
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Ei., tuota surua ei saanut aikaan kello. Sen sait aikaan ihan itse..Macpoika kirjoitti: Esimerkki: Heräät aamulla myöhään ja menet syömään aamupalaa. Joku kertoo sinulle mitä kello on. tulet onnettomaksi kun tiedät, että myöhästyt töistä/koulusta. Työnantajasi/opettajasi tulee onnettomaksi kun myöhästyt. Jos olet koulussa, vanhempasi tulevat onnettomiksi kun jäät jälki-istuntoon. Ja blaa blaa blaa…
Noin paljon surua voi kello aiheuttaa ja enemmänkin.

-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Lopputulos olisi että jengin olisi kasaannuttava kentälle odottamaan seuraavaa lentoa. Kone tulee joskus ja siihen mennään kun päästään. Vaihto seuraavaan koneeseen olisi sitten samanlaista odotusta, jos jatkolentoa tarvitaan.Macpoika kirjoitti:2. Ei väliä. Minne minulla on kiire?Aries kirjoitti:Jos kelloa tai aikaa ei olisi olemassa...
Muistuttaa kuulemma Keski-Amerikan ja ehkäpä Afrikankin liikennesysteemiä. Sopii niille joilla on sitä aikaa ja lehmän hermot...
Lentoliikenteessä on vaan se ongelma, että laskeutuvilla koneilla voi olla kiire, jos ei kellolla koordinoida hommaa. Alas ne tulee aina, mutta ei ehkä hallitusti.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Niin, Haukiputaan vieressän on maailman suurin Kello
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja 15379093 »
Anteeksi ihan hirveästi!jonesb kirjoitti:Mun mielestä kello on hienointa mitä ihminen ikinä keksinyt. Se, että voidaan mitata aikaa, on ehdoton ehto sille että mitään kummempia keksintöjä kuin kirves tai munamankeli olisi olemassa.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Mutta oli pakko laittaa tää linkki http://www.apple.com/getamac/ads/ ja sieltä pätkä nimeltä Flashback!
-
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Ai eikö tää aihe kuljekaan otsikolla Kello?kuriton kirjoitti:Erño taitaa jo kohta mahallaan kellottaa, vai paikkakuntakos tää on?Erño kirjoitti:Kello on kyllä hyvä paikka. Kauniita tyttöjä ja asiansa osaavia partureita. Kissatki haettiin kellosta ja nekin on tietty kauniita.
Niin, Haukiputaan vieressän on maailman suurin Kello
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Minä kun en kelloa omista, mutta asun ihan vieressä.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja jacce »
Missä kohtaa olemme väittäneet, että yhdessäkään kylässä ei olisi puhdasta vettä? Otit itse esimerkiksi Afirkan. Sanoit olevasi kateellinen heille, koska heillä ei ole kelloa, mutta jos heillä ei ole kelloa, ei heillä varmasti ole paljoa muutakaan, joka taas tarkoittaa, että vesi ja ruoka on kortilla ja kovan työn takana, hygienia on alkaallista, kulkutaudit kiusaavat yms. "ihanaa." Tästäkö olet siis kateellinen?Macpoika kirjoitti:En kyllä ymmärrä miksi pitää tähän kokoajan sekoittaa puhdas vesi. Mistä keksitte, ettei yhdessäkään kylässä/kaupungissa ole puhdasta vettä Afrikassa? Voinhan puhua jossain paikassa (joka tulvii vettä) asustavista ihmisistä.
-
En. kuka väitti, että olisin kateellinen tuosta? Jos sanon, että olen kateellinen heille siitä, että heillä on aikaa, se tuskin tarkoittaa, että olen kateellinen heille siitä, ettei heillä ole vettä. Puhtaan veden määrää on turha sekoittaa aikakäsitykseen. Ja muuten, onko kello edellytys puhtaalle vedelle? Tarvitsenko kellon kaivaakseni kaivon? Tuskin.jacce kirjoitti:Missä kohtaa olemme väittäneet, että yhdessäkään kylässä ei olisi puhdasta vettä? Otit itse esimerkiksi Afirkan. Sanoit olevasi kateellinen heille, koska heillä ei ole kelloa, mutta jos heillä ei ole kelloa, ei heillä varmasti ole paljoa muutakaan, joka taas tarkoittaa, että vesi ja ruoka on kortilla ja kovan työn takana, hygienia on alkaallista, kulkutaudit kiusaavat yms. "ihanaa." Tästäkö olet siis kateellinen?Macpoika kirjoitti:En kyllä ymmärrä miksi pitää tähän kokoajan sekoittaa puhdas vesi. Mistä keksitte, ettei yhdessäkään kylässä/kaupungissa ole puhdasta vettä Afrikassa? Voinhan puhua jossain paikassa (joka tulvii vettä) asustavista ihmisistä.
-
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka