Tarkastelin omaa energian käyttöäni ja löysin muutamia kohteita, mitkä kuluttavat energiaa aivan turhaan. Nyt otan asian vakavasti.
Kiitos
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Viesti Kirjoittaja lemantra »
Ei tarvi, Jeesus ristiinnaulittiin sinunkin puolestasi.lemantra kirjoitti:Joopajoo, Live Earth. Karmahuo.rausta sanon minä, ja vielä kaiken lisäksi tuommosta joka aiheuttaa päästöjä mm. energiankulutusta. Hyvällä asialla, jolla saadaan huonoa aikaiseksi.
Ristiinnaulitkaa jos siltä tuntuu.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Sä oot niin jalo. Mutta mieti silti, onko tuosta mitään hyötyä, älytön rasite ekosysteemille. Pyh pah sanon minä, bakkanaalit loppukoon ja jotain pitäs alkaa asialle tekemään. Suuntakaa ensiksi katse itään.Salamijakk kirjoitti:Ei tarvi, Jeesus ristiinnaulittiin sinunkin puolestasi.lemantra kirjoitti:Joopajoo, Live Earth. Karmahuo.rausta sanon minä, ja vielä kaiken lisäksi tuommosta joka aiheuttaa päästöjä mm. energiankulutusta. Hyvällä asialla, jolla saadaan huonoa aikaiseksi.
Kyllä tämä kelpaa, näyttävät jutut muutenkin kääntyvän offtopic aiheisiksi.amanita kirjoitti:Sorry Salamijakki, siirsin kuitenkin ketjun offtopiciin. Säästetään nyt sitten täältä käsin maapalloamme.
Viesti Kirjoittaja makkone- »
täsmälleen samaa mieltä. ovatkohan ihan loppuun asti miettineet tuota juttua?lemantra kirjoitti:Joopajoo, Live Earth. Karmahuo.rausta sanon minä, ja vielä kaiken lisäksi tuommosta joka aiheuttaa päästöjä mm. energiankulutusta. Hyvällä asialla, jolla saadaan huonoa aikaiseksi.
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Nuohan on toteutettu "mahdollisimman" vähän energiaa kuluttavaksi. Yhtyeet ja artistit soittaa pimeässä _ehkä_ parin spottivalon kanssa ja nuo taustavalohässäkätkin ovat melko pieniä verrattuna kunnon valoshowhun. Ehkä nuo big screenit sitten vievät sähköä ja musalaitteet samalla, mutta kuitenkin valoissa säästelty. Eipähän kuitenkaan näy täyttä kasaa vahvistimia lavalla.lemantra kirjoitti:Joopajoo, Live Earth. Karmahuo.rausta sanon minä, ja vielä kaiken lisäksi tuommosta joka aiheuttaa päästöjä mm. energiankulutusta. Hyvällä asialla, jolla saadaan huonoa aikaiseksi.
Viesti Kirjoittaja Macchiavelle »
Naulitaan Al GoreSalamijakk kirjoitti:Ei tarvi, Jeesus ristiinnaulittiin sinunkin puolestasi.lemantra kirjoitti:Joopajoo, Live Earth. Karmahuo.rausta sanon minä, ja vielä kaiken lisäksi tuommosta joka aiheuttaa päästöjä mm. energiankulutusta. Hyvällä asialla, jolla saadaan huonoa aikaiseksi.
No mä pysyn edelleen mun steitmentissa, nimittäin mikään konsertti ei ikinä ole mitenkään niin vihree ku se, että ollaan ilman jonninjoutavia konsertteja. Tällä hetkellä on muutenkin menossa jo Roskilde, Ruisrock, Simerock yms. yms. eli joopajoo. Kuljetaan pyörällä ja jaloilla, aloitetaan siitä.Jouna- kirjoitti:Nuohan on toteutettu "mahdollisimman" vähän energiaa kuluttavaksi. Yhtyeet ja artistit soittaa pimeässä _ehkä_ parin spottivalon kanssa ja nuo taustavalohässäkätkin ovat melko pieniä verrattuna kunnon valoshowhun. Ehkä nuo big screenit sitten vievät sähköä ja musalaitteet samalla, mutta kuitenkin valoissa säästelty. Eipähän kuitenkaan näy täyttä kasaa vahvistimia lavalla.lemantra kirjoitti:Joopajoo, Live Earth. Karmahuo.rausta sanon minä, ja vielä kaiken lisäksi tuommosta joka aiheuttaa päästöjä mm. energiankulutusta. Hyvällä asialla, jolla saadaan huonoa aikaiseksi.
Viesti Kirjoittaja w4cc0 »
Viesti Kirjoittaja Jonkkis »
No huoh, kannattaa lopettaa piereskely, se vahingoittaa otsonikerrosta.Salamijakk kirjoitti:Täällä on hyviä vinkkejä esitetty aiheeseen liittyen. Joku sattaa ajatella, että mitäs tämä minun pieni energian kulutus vaikuttaa tähän ilmastonmuutokseen. Mutta jos meistä moni tekee näitä energiaa säästäviä toimia omassa kotonaan se vaikuttaa suuresti, ei se ainakaan huononna tilannetta. Täytyy vain hieman viitsiä.
Yksi konkreettinen asia jonka luin tältä foorumilta ja tein sen oli iMacin imuroiminen sisältä.
Kone auki ja imuriin karvasuulake. Imuroit koneen keränneen pölyn (varo suulakkeen koskettamista rautaan) siis muutaman sentin päästä imuroit.
Koneen käyttölämpötila laski 4 astetta ja tästä ilmasto tykkää
niinJonkkis kirjoitti:No huoh, kannattaa lopettaa piereskely, se vahingoittaa otsonikerrosta.Salamijakk kirjoitti:Täällä on hyviä vinkkejä esitetty aiheeseen liittyen. Joku sattaa ajatella, että mitäs tämä minun pieni energian kulutus vaikuttaa tähän ilmastonmuutokseen. Mutta jos meistä moni tekee näitä energiaa säästäviä toimia omassa kotonaan se vaikuttaa suuresti, ei se ainakaan huononna tilannetta. Täytyy vain hieman viitsiä.
Yksi konkreettinen asia jonka luin tältä foorumilta ja tein sen oli iMacin imuroiminen sisältä.
Kone auki ja imuriin karvasuulake. Imuroit koneen keränneen pölyn (varo suulakkeen koskettamista rautaan) siis muutaman sentin päästä imuroit.
Koneen käyttölämpötila laski 4 astetta ja tästä ilmasto tykkää
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Jos noilla perusteilla lähtee arvostelemaan sitä että meidän tulevat sukupolvet joutuvat rakentaamaan tosi suureen arkin (jopa Nooan arkkiakin suurmman). Niin tartut lillukanvarsiin.mikastus kirjoitti:Hemmetin pöljiä inserttejä tässä "elävä maailma"-lähetyksessä. Idiooteillekko näitä tehhään? Ärsyttää myös nuo julkkikset spoteissa. Alias-Sidney, Naomi Campbell, sun muut starat. Eivät varmaankaan tuhlaa luonnonvaroja henkilökohtaisessa elämässään, sehän on selvä. Mutta kansalta vaaditaan säästeliäisyyttä. Ottavatko samalla bändit ja artistit osaa mainoksiin, jotka kehottavat kuluttamaan? En tiedä. Joku mättää tässä taas. Varmaankin hyvä konsertti silti.
Kumpi on oikeassa, Al Gore vaiko "Great global warming spindle"-uskojat?
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Niin asia on nyt vain hieman toista luokkaa, mutta onneksi yhteinen meille kaikille ja siksi toivo lähtee kaljalleJamac kirjoitti:No, kun yhdeksänkymmentäluvun jääkaudesta ja seitsemänkymmentäluvun vasemmistoliikkeestä selvittiin niin eiköhän me tästä lämpenemisestäkin selvitä.
Mutta ostakaa kerpele niitä hybridiautoja, mun ikkunantiivisteistä tulee sellaista mustaa pölyä kun pörräätte niillä autoillanne!
Mun takapuoli kyllä kestää myös teot ilmastonmuutosta vastaan.mikastus kirjoitti:Meidät taidetaan olla luodut kuluttamaan ja tuhoamaan. En tiedä onko se joku testi, että pystytäänkö olemaan niin tekemättä? Ja kuka testin määräsi? Voidaan kai näin tehdä - siis olla tuhoamatta - joskus edes. Tosin aina löytyy naapuri, joka ei näin tee, ja hyötyy siitä. Tai nauttii. Tai tienaa.
Met ollaan pahoja. Tosi pahoja. Tai sitten sillä ei ole väliä. Yhtään.
Voidaanko elää kapitalistisessa yhteiskunnassa tai maailmassa, ja samalla kunnioittaa ja säästää luontoa? Voidaanko epäitsekkäästi olla tulevien sukupolvien asialla? Kun oma peppu on kuitenkin ensinnä. Kenelläpä ei olisi?