Ei ole päästy, oliko kolmasosa käytetyistä arvioltaan ruuvattuja?jani73 kirjoitti:Ja kilometrien ruuvaaminen ollut ihan normisettiä siellä. Tuskin siitä vieläkään olla täysin eroon päästy.
Millä autolla ajat?
Sana on (melkein) vapaa.
Re: Millä autolla ajat?
Re: Millä autolla ajat?
Juuri oli ylellä juttua. Linkki toiseen juttuun alareunassa, kannattaa lukea sekin.
https://yle.fi/uutiset/3-10025427
https://yle.fi/uutiset/3-10025427
Re: Millä autolla ajat?
Ei loppua näy saksalaisten idiotismille, onko maailman tyhmin ja epäeettisin kansa edelleen? viewtopic.php?p=1973912#p1973912
Viimeksi muokannut Sherukka, 29.1.2018 klo 16.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 19.11.2017 klo 10.53
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja Matryoshka »
Ite kuljen kesät vanhan kunnon neuvostoraudalla, eli Lada VAZ 21044.
Muut vuodenajat meen spåralla kun keskustassa asun.
Muut vuodenajat meen spåralla kun keskustassa asun.
Re: Millä autolla ajat?
"Varsinainen testaaja oli yhdysvaltalainen tutkimusyritys."Sherukka kirjoitti:Ei loppua näy saksalaisten idiotismille, onko maailman tyhmin ja epäeettisin kansa edelleen? viewtopic.php?p=1973912#p1973912
Mutta toki testit olivat saksalaisvalmistajien tilaamia.
iPhone 5 16gbiPhone SE 32gbiPhone 8+ 256gb15" rMBP late 2013TV 4. gen13” MBP mid 2012Cinema Display 24”AirPods Pro iPhone 13 Pro 256gb
Re: Millä autolla ajat?
Ja Volkkarin sähköposteja käsiinsä saaneet saksalaislehdet kertovat myös osan johtoportaasta olleen tietoinen touhusta.
MBP 14" | Studio 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
Re: Millä autolla ajat?
Parisentuhatta tullut mittariin nyt. Öljyäkään tuo volvo ei näytä juuri syövän, joten viimeisetkin huolenaiheet on nyt kuitattu
Hintalaatu tuntuu ainakin toistaiseksi varsin erinomaiselta tässä biilissä
Hintalaatu tuntuu ainakin toistaiseksi varsin erinomaiselta tässä biilissä
Re: Millä autolla ajat?
^ Mikäs Volvo ja millä koneella? Itse tuli ostettua tuossa 1,5kk sitten V70 D5, luonnollisesti ilman DPF:ää, niin on yksi murhe vähemmän. Kaikki mahdolliset varusteet melkeimpä ruksittuna, ostettu aikoinaan uutena Monacoon ja kulkeutunut Italian kautta Suomeen noin 100tkm ajettuna. Tää on mun unelmani, kuten jotkut saattavat täältä muistaa.
- Liitteet
-
- WhatsApp Image 2018-01-29 at 20.49.41.jpeg (309.55 KiB) Katsottu 2423 kertaa
-
- WhatsApp Image 2018-02-13 at 13.31.43.jpeg (311.72 KiB) Katsottu 2423 kertaa
MacBook Air M1
- maccivaari
- Viestit: 3100
- Liittynyt: 14.1.2012 klo 11.47
- Paikkakunta: ylivieska
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
V70 D5, luonnollisesti ilman DPF:ää
mikähän PDF?
mikähän PDF?
IMac 21,5 " Late 2017 OSX 10.14.3 4GT
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
Re: Millä autolla ajat?
Hiukkassuodatin, joka omasta mielestä on oltava jokaisessa autossa (bensa/diesel) että itse edes kehtaisin sellaisella ajaa. Iltalehdet pelottelevat kansaa aivan turhaa (tarkoituksella?) kustannuksilla jotka eivät todellisuudessa ole suuret. Omissa autoissa tuon voi pestä puhtaaksi , siten ettei sitä tarvitse irroittaa, jos ikinä saan niillä sen 300 tkm ajettua mittariin.
Volvo V70 on kyllä alustaltaan mukava poikkeus ja toimii Suomen "hienoilla" teillä hyvin. DRIVe versiot paljon huonommat mukavuuden kannalta.
Mukavuus on mielestäni nykyään se tärkein pointti ja niitä autoja mitä sellaista aitoa mukavuutta (alusta) tarjoavat ovat kyllä liian harvassa tässä autotoimittajien aivopesemän kansan takia. Sportti alusta on ok radalle mutta muuten se on ihan jokapäiväisessä ajoissa surkea! Parhaat alustat on testatusti edelleen tullut PSA konsernista, niillä on jotain mitä muut eivät osaa tehdä, eli riittävän pehmeä alusta mutta silti toimii ääritilanteissa luokkansa parhaimpina. Toivoisi että tämä osaaminen leviäisi muuallekin koska äärikäyttäytyminen on niin paljon huonompaa (testatusti moose test) muilla valmistajilla. Tämä olisi sitä todellista turvallisuutta.
Volvo V70 on kyllä alustaltaan mukava poikkeus ja toimii Suomen "hienoilla" teillä hyvin. DRIVe versiot paljon huonommat mukavuuden kannalta.
Mukavuus on mielestäni nykyään se tärkein pointti ja niitä autoja mitä sellaista aitoa mukavuutta (alusta) tarjoavat ovat kyllä liian harvassa tässä autotoimittajien aivopesemän kansan takia. Sportti alusta on ok radalle mutta muuten se on ihan jokapäiväisessä ajoissa surkea! Parhaat alustat on testatusti edelleen tullut PSA konsernista, niillä on jotain mitä muut eivät osaa tehdä, eli riittävän pehmeä alusta mutta silti toimii ääritilanteissa luokkansa parhaimpina. Toivoisi että tämä osaaminen leviäisi muuallekin koska äärikäyttäytyminen on niin paljon huonompaa (testatusti moose test) muilla valmistajilla. Tämä olisi sitä todellista turvallisuutta.
Viimeksi muokannut Sherukka, 14.2.2018 klo 5.20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Millä autolla ajat?
Kukin tavallaan, mutta itse pidättäydyn noista hiukkassuodattimista erossa niin kauan kuin suinkin mahdollista. Turhaa vain ahdistaa moottoria ja lisää kulutusta. EGR:kin aiheuttaa harmaita hiuksia henkisellä tasolla, mutta niin kauan kun se toimii, niin olkoon toiminnassa. Jos siitä aika joskus jättää, niin sitten tulppaan sen.
Onhan tuo V70 alustaltaan kyllä mukavan pehmeä, jopa tuo minun yksilö vaikka siinä on olevinaan tehtaan sporttialusta. Ikävästi vain noiden etuakselisto on naurettavan heppoista tekoa. Minulla uusittu nyt kuukauden sisään alatukivarret, koiranluut, iskarien yläpäät sekä molemmat eturenkaiden laakerit.
Onhan tuo V70 alustaltaan kyllä mukavan pehmeä, jopa tuo minun yksilö vaikka siinä on olevinaan tehtaan sporttialusta. Ikävästi vain noiden etuakselisto on naurettavan heppoista tekoa. Minulla uusittu nyt kuukauden sisään alatukivarret, koiranluut, iskarien yläpäät sekä molemmat eturenkaiden laakerit.
MacBook Air M1
Re: Millä autolla ajat?
Volvon murheet on juurikin tuo etupään ripustukset. Puslat, alatukivarret, koiranluut yms on kuluvaa tavaraa.
Itselläni meni myös kahteen kertaan hammastanko 2007 mallista. Tyyppivika mk2 Volvossa sekin.
Itselläni meni myös kahteen kertaan hammastanko 2007 mallista. Tyyppivika mk2 Volvossa sekin.
Viimeksi muokannut jakovski, 14.2.2018 klo 14.29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
Re: Millä autolla ajat?
Jep, näinhän se on. Pitää toivoa, että toi etupää kestää nyt kun laitettu aika reilulla kädellä uutta osaa sinne. Uudet vetoakselitkin on tulossa.jakovski kirjoitti:Volvon murheet on juurikin tuo etupään ripustukset. Puslat, alatukivarret, koiranluut yms on kuluvaa tavaraa.
Itselläni meni myös kahteen kertaan hammastanko 2007 mallista. Tyyppivika mk2 Volvossa sekin.
Mitä hammastankoon tulee, niin siinä on mullakin aavistuksen klappia. Miten toi hammastanko oireili sulla? Itselläni ei onneksi oireile ilmeisesti mitenkään ainakaan vielä. Ei vuoda nesteitä eikä ratissa ole "tyhjää". Muistatko paljonko uusi hammastanko kustansi?
Uudet vetoakselit laitoin tilaukseen, koska autoa on vaivannut mystinen tärinä ratissa motarinopeuksissa koko omistuskauden ajan. Pitää toivoa, että tuolla tulee kuntoon, kun lähes kaikki muut vikapaikat on jo käyty läpi.
Jep, ja suurinosa painosta on edessä, joten heikko etuakselisto + Suomen hieno tieverkosto = R.I.P. alustan osat.Sherukka kirjoitti:Taitaa autolla olla painoa, kuten Volvoilla on ollut tapana?
MacBook Air M1
Re: Millä autolla ajat?
Aluksi oli klappia, sitten alkoi tihkuttamaan, lopuksi se vuoti.
Joutui lisäämään tehostimen nestettä 1l kuukaudessa.
Tehostimen hinta on tonnin paikkeilla käyttöautolla. Vaihto sen 300-400 noin. Olikohan mulla 1500 paikkeilla koko lasku nps:n kanssa. Ja tuo kertaa kaks.
Onneksi 08 eteenpäin tuo hammastankovika on selätetty.
Joutui lisäämään tehostimen nestettä 1l kuukaudessa.
Tehostimen hinta on tonnin paikkeilla käyttöautolla. Vaihto sen 300-400 noin. Olikohan mulla 1500 paikkeilla koko lasku nps:n kanssa. Ja tuo kertaa kaks.
Onneksi 08 eteenpäin tuo hammastankovika on selätetty.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
Re: Millä autolla ajat?
Voi morjens. Miten se klappi tuntui? Tuntuiko se ratissa, vai pelkästään autoa ilmassa tutkimalla? Aika miehekäs toi hinta kyllä, tähän mun vehkeeseen on palanut rahaa 1,5 kuukaudessa nyt 4-5 tonnia renkaisiin ja huoltoihin sun muihin, niin toivotaan että toi hammastanko ei ihan heti porsi.
MacBook Air M1
Re: Millä autolla ajat?
Se tuntui ratissa, jos paikallaan hieman liikutti rattia. Toimi parhaiten piellä tai parkkihallissa, jossa ei ole hiekka/murske pehmentämässä liikettä.
Sieltä työntövarren puolelta vuoti sellainen parin euron stefa, jota ei saanut tarvikkeena. Piti vaihtaa koko tanko. Toisella kertaa sitten se vuoti sitten sieltä hammastangon ja rattiakselin yhdyskohdasta. Välissä oli 13kk ajoa, niin ei mennyt takuuseen..
Sieltä työntövarren puolelta vuoti sellainen parin euron stefa, jota ei saanut tarvikkeena. Piti vaihtaa koko tanko. Toisella kertaa sitten se vuoti sitten sieltä hammastangon ja rattiakselin yhdyskohdasta. Välissä oli 13kk ajoa, niin ei mennyt takuuseen..
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
Re: Millä autolla ajat?
Tilaatte saksasta tai virosta sen hammastangon niin saatte uuden/kunnostetun puoleen hintaan. Erityisesti kaikki hieman erikoisemmat osat ovat törkyhintaisia varsinkin jos marmorilta pitää ahakea
Re: Millä autolla ajat?
Mulla ei ainakaan vielä ole tuollaisia oireita, niin tuskin tuo tosta ihan heti laukeaa. Saas nähdä mitä katsastaja sanoo, kun aika koittaa. Leimaikkuna aukeaa viikon päästä. Pitäisi keksiä vaan paikka missä tuon päästömittauksen saisi teetettyä. En luota siihen touhuun, että hyvällä tuurilla katsastaja polkasee kylmästi kierrokset punarajalle välittämättä autosta sen enempää.jakovski kirjoitti:Se tuntui ratissa, jos paikallaan hieman liikutti rattia. Toimi parhaiten piellä tai parkkihallissa, jossa ei ole hiekka/murske pehmentämässä liikettä.
Sieltä työntövarren puolelta vuoti sellainen parin euron stefa, jota ei saanut tarvikkeena. Piti vaihtaa koko tanko. Toisella kertaa sitten se vuoti sitten sieltä hammastangon ja rattiakselin yhdyskohdasta. Välissä oli 13kk ajoa, niin ei mennyt takuuseen..
MacBook Air M1
Re: Millä autolla ajat?
Näinhän se on joo. Nytkin tosiaan ne alkuperäiset vetoakselit ovat tulossa Saksasta. Samoin lähes kaikki muutkin osat ovat tulleet sieltä suunnalta.Peitsamo kirjoitti:Tilaatte saksasta tai virosta sen hammastangon niin saatte uuden/kunnostetun puoleen hintaan. Erityisesti kaikki hieman erikoisemmat osat ovat törkyhintaisia varsinkin jos marmorilta pitää ahakea
MacBook Air M1
Re: Millä autolla ajat?
Jos ripulibaysta meinaa ostaa, niin kannattaa muistaa että paskaa saattaa tulla.
Eräskin tässä jokunen kuukausi sitten osti Audiin 6 kunnostettua suutinta. Vajaa 700€ oli hinta. Huoltoliike oli vaihtanut ja auto ei lähtenyt pelaamaan. Vei Kuopioon suutinhuoltoon ja siellä tuomiona tuli että paskaa myivät. Pari kunnostettua, vanhoilla sisuskaluilla, ja yhdessä oli Mersun kärki.
Kuopion mies sen korjasi ja tuli toimiva. Vagarenalta taitaa löytyä tämäkin tositarina.
Sokeasti EI kannata luottaa saksalaisiin kunnostajiin.
Kyllä se auto kestää hetken poljennan päästä mittauksessa. Häjyltä kuulostaa, mutta pakko se vain on kuunnella.
Oma rakkine ei anna nostaa yli 2600rpm tyhjäkäynnillä.
Eräskin tässä jokunen kuukausi sitten osti Audiin 6 kunnostettua suutinta. Vajaa 700€ oli hinta. Huoltoliike oli vaihtanut ja auto ei lähtenyt pelaamaan. Vei Kuopioon suutinhuoltoon ja siellä tuomiona tuli että paskaa myivät. Pari kunnostettua, vanhoilla sisuskaluilla, ja yhdessä oli Mersun kärki.
Kuopion mies sen korjasi ja tuli toimiva. Vagarenalta taitaa löytyä tämäkin tositarina.
Sokeasti EI kannata luottaa saksalaisiin kunnostajiin.
Kyllä se auto kestää hetken poljennan päästä mittauksessa. Häjyltä kuulostaa, mutta pakko se vain on kuunnella.
Oma rakkine ei anna nostaa yli 2600rpm tyhjäkäynnillä.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
Re: Millä autolla ajat?
En mä noita osia eBaysta tilaa, vaan AutoDocista, ainakin toistaiseksi olleet juuri sitä mitä pitääkin, ei valittamista siis. Ja toki se auto sen päästömittauksen kestää, mutta varmasti hyvää se toimenpide ei tee vaihteistolle. Aivan järjetön koko testi, menisi mielummin vaikka polkemaan sitä konetta kuorman alla, mutta tuota ilman kuormaa suoritettavaa ryntäytystä en sulata. Kyllä, olen erittäin tarkka autoni suhteen.
MacBook Air M1
-
- Viestit: 1347
- Liittynyt: 11.12.2009 klo 21.11
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Ebayn kiinanosat ovat myös ihan mitä sattuu. Välillä tulee täyttä timangia ja seuraavaksi taas puhdasta ribaletta. Kannattaa suosiolla vaan tilata se OEM-osa joltain luotettavalta verkkokauppiaalta.jakovski kirjoitti:Jos ripulibaysta meinaa ostaa, niin kannattaa muistaa että paskaa saattaa tulla.
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit