Millä autolla ajat?
Sana on (melkein) vapaa.
- Kaupunki apina
- Viestit: 732
- Liittynyt: 26.12.2010 klo 16.27
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja Kaupunki apina »
Sähköauto on aika vaivaton, suosittelen. Mukava ajella, suht’ huoltovapaa ja edullinen. Viimekuussa yli 2000km, kotona sähkökulut n. 35€, lisäksi pidemmillä matkoilla pikalatausten hinta. Toki latausten aikana meni jokunen euro ruokiin, kahvi ja tee taukoihin...
Edit. Hämeenlinnassa sai lidlillä ilmaiseksi pikaladata, samalla kun kävin kaupassa.
Edit. Hämeenlinnassa sai lidlillä ilmaiseksi pikaladata, samalla kun kävin kaupassa.
Viimeksi muokannut Kaupunki apina, 9.11.2018 klo 5.19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MacBook Pro 13’ M1 iPad Pro 12,9 tv 4K tv 4K uusi iPhone 12 Pro watch 6 cellural
Re: Millä autolla ajat?
Polttomoottoriautoilija vetää Helsingistä Lappiin pysähtymättä edes kuselle – termarikahvia toisella ja kolmioleipää kolmannella kädellä nauttien.
MBP 14" | Studio 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
Re: Millä autolla ajat?
Minulla ei ole mitään sähköautoja vastaan, päinvastoin. Haluaisin joku päivä itsekin sellaisen.
Joku 580 km matka esimerkiksi menee paitsi dieselillä, niin nykyautoilla ihan bensallakin ihan putkeen ilman turhia pysähdyksiä. Polttoneste ei ole rajoittava tekijä tässä. Matkaanhan kuluu noin 6,5-7 tuntia, toki riippuen siitä onko kesä vai talvi, ja myös reittivalinta ratkaisee paljon, sekä matkanteon ajankohdan valinta, onko ruuhka vai ei. Olen testannut vaihtoehtoja.
Vaikka se ei edellisessä esimerkissä olekaan merkityksellisintä, niin sama 580 km matka menisi todennäköisesti takaisinpäinkin sillä lopputankillisella ainakin omalla nykyisellä autolla. En kuitenkaan viimeksi uskaltanut kokeilla. Lopetin mittauksen siinä vähän vajaa 1000km ajamalla tankille. Tässä matkassa mukana oli myös hieman kaupunkiajoa.
Yksi asia tuli myös mieleen; Jos ei matkustajia kuseta, niin miksi pilata hyvä matkanteko pysähtymällä hommaamaan se kusihätä? Ja miksi samalla päästää ne samat rekat tai jonot taas uudelleen eteen jotka juuri sai kuitattua edellisellä ohituskaistalla tai ohituksella. Voi nesteyttää maltillisesti, ja syödä pientä evästä. On täysin turhaa ensin ohitella ajoneuvoja, sitten pysähtyä hetkeksi, ja taas ohitella ne samat ajoneuvot. Kun tekee pitkää matkaa, niin tällaiset asiat huomaa havainnollisemmin kuin mitä vilkkailla susirajan motareilla.
Viimeksi tässä kuussa ajoin yhdellä tankilla noin tuhat km ranskalaisella 1.6 litran bensalla ennen pakollista ensimmäistä tankkausta. Toki pidin tauon/taukoja, jopa nukuinkin välillä, mutta toimintasädettä kuvainnollistaakseni 1000 kilometriä on ihan arkipäivää nykyisillä polttomoottoriautoilla.
Täytyy silti myöntää, että edellämainittu matkanteko maksoi ajon osalta huomattavasti enemmän kuin mitä sähkö olisi maksanut, eli 113 € teki summa tankilla. Sähköstä kuitenkaan ei kai ainakaan toistaiseksi veroteta autoilijoilta samassa suhteessa kuin mitä bensiiniä verotetaan, tai dieseliä. Ero ei liene ihan niin suuri, jos bensiiniä ja sähköä verotettaisiin samalla kädellä. Uskon että näin tulee käymään. Käyttöenergiasta riippumatta valtio haluaa lopulta aina pitää tasaiset tulonsa kansalaisten ajamisen osalta. Jos joskus siirrytään täyssähköön ajamisessa, niin ajamisen tai liikkumisen kokonaiskustannus ei silti tule muuttumaan. Nyt se tuntuu olevan merkittävä osaperuste sähköauton käytölle, koska sähkö on niin halpaa verrattuna rankemmin verotettuihin polttonesteisiin.
Ymmärrän kyllä että sähkön ajoneuvokäytössä tähdätään myös ekoloogisuuteen, ilmastonmuutoksen ehkäisyyn tai jopa sen pysäyttämiseen, sekä pienhiukkasten vähentämiseen kulkuteiden läheisyydessä. Hyvä vaan niin, koska mitään näistä en myöskään vastusta, vaan enemmänkin kannatan. Olen tyytyväinen että euroopassa vaaditaan vähäpäästöisyyttä polttomoottoreilta, ja tutkitaan sähkön käyttöä kaikkeen liikennöintiin.
Asioiden pitäisi tietenkin olla oikeassa suhteessa, ei kaikkea voi pakottaa mutu-menetelmillä tai tasapäistämällä - kun ja koska mulla toimii, niin on toimittava muillakin. On melko kyllästyttävää kuulla kaupunkipärräilijöiden kommentteja siitä, että miten ihan kaikkien muidenkin tulisi ajaa, olosuhteista tai ajoneuvon käyttötarkoituksesta huolimatta. Sähkö, sähkö ja sähkö. Aika huikentelevaista syyllistämistä toisinaan meitä periferian asujia kohtaan. Ja myös niitä kohtaan joille liikkuminen on elämisen ehto.
Aina on syytä muistaa että sähkökin tuotetaan jossain, ja jollakin tapaa. Ydinvoima, hiilivoima, sähkövoima, tuulivoima, aurinkovoima - en tiedä oliko oikeassa järjestyksessä, mutta voisin arvioida että ne turvallisimmat ja ekologisimmat sähkön tuottamistavat ovat yhäkin siellä häntäpäässä. Toki nimenomaan ydinvoimaa monet pitävät ekologisena SEKÄ turvallisena sähkön tuottamistapana. Miten lienee, kannattaako vihreä sähköautoilija ydinvoimaa, koska se on vähäpäästöisin tapa saada omaan autoonsa lisää kulkuja?
Joku 580 km matka esimerkiksi menee paitsi dieselillä, niin nykyautoilla ihan bensallakin ihan putkeen ilman turhia pysähdyksiä. Polttoneste ei ole rajoittava tekijä tässä. Matkaanhan kuluu noin 6,5-7 tuntia, toki riippuen siitä onko kesä vai talvi, ja myös reittivalinta ratkaisee paljon, sekä matkanteon ajankohdan valinta, onko ruuhka vai ei. Olen testannut vaihtoehtoja.
Vaikka se ei edellisessä esimerkissä olekaan merkityksellisintä, niin sama 580 km matka menisi todennäköisesti takaisinpäinkin sillä lopputankillisella ainakin omalla nykyisellä autolla. En kuitenkaan viimeksi uskaltanut kokeilla. Lopetin mittauksen siinä vähän vajaa 1000km ajamalla tankille. Tässä matkassa mukana oli myös hieman kaupunkiajoa.
Yksi asia tuli myös mieleen; Jos ei matkustajia kuseta, niin miksi pilata hyvä matkanteko pysähtymällä hommaamaan se kusihätä? Ja miksi samalla päästää ne samat rekat tai jonot taas uudelleen eteen jotka juuri sai kuitattua edellisellä ohituskaistalla tai ohituksella. Voi nesteyttää maltillisesti, ja syödä pientä evästä. On täysin turhaa ensin ohitella ajoneuvoja, sitten pysähtyä hetkeksi, ja taas ohitella ne samat ajoneuvot. Kun tekee pitkää matkaa, niin tällaiset asiat huomaa havainnollisemmin kuin mitä vilkkailla susirajan motareilla.
Viimeksi tässä kuussa ajoin yhdellä tankilla noin tuhat km ranskalaisella 1.6 litran bensalla ennen pakollista ensimmäistä tankkausta. Toki pidin tauon/taukoja, jopa nukuinkin välillä, mutta toimintasädettä kuvainnollistaakseni 1000 kilometriä on ihan arkipäivää nykyisillä polttomoottoriautoilla.
Täytyy silti myöntää, että edellämainittu matkanteko maksoi ajon osalta huomattavasti enemmän kuin mitä sähkö olisi maksanut, eli 113 € teki summa tankilla. Sähköstä kuitenkaan ei kai ainakaan toistaiseksi veroteta autoilijoilta samassa suhteessa kuin mitä bensiiniä verotetaan, tai dieseliä. Ero ei liene ihan niin suuri, jos bensiiniä ja sähköä verotettaisiin samalla kädellä. Uskon että näin tulee käymään. Käyttöenergiasta riippumatta valtio haluaa lopulta aina pitää tasaiset tulonsa kansalaisten ajamisen osalta. Jos joskus siirrytään täyssähköön ajamisessa, niin ajamisen tai liikkumisen kokonaiskustannus ei silti tule muuttumaan. Nyt se tuntuu olevan merkittävä osaperuste sähköauton käytölle, koska sähkö on niin halpaa verrattuna rankemmin verotettuihin polttonesteisiin.
Ymmärrän kyllä että sähkön ajoneuvokäytössä tähdätään myös ekoloogisuuteen, ilmastonmuutoksen ehkäisyyn tai jopa sen pysäyttämiseen, sekä pienhiukkasten vähentämiseen kulkuteiden läheisyydessä. Hyvä vaan niin, koska mitään näistä en myöskään vastusta, vaan enemmänkin kannatan. Olen tyytyväinen että euroopassa vaaditaan vähäpäästöisyyttä polttomoottoreilta, ja tutkitaan sähkön käyttöä kaikkeen liikennöintiin.
Asioiden pitäisi tietenkin olla oikeassa suhteessa, ei kaikkea voi pakottaa mutu-menetelmillä tai tasapäistämällä - kun ja koska mulla toimii, niin on toimittava muillakin. On melko kyllästyttävää kuulla kaupunkipärräilijöiden kommentteja siitä, että miten ihan kaikkien muidenkin tulisi ajaa, olosuhteista tai ajoneuvon käyttötarkoituksesta huolimatta. Sähkö, sähkö ja sähkö. Aika huikentelevaista syyllistämistä toisinaan meitä periferian asujia kohtaan. Ja myös niitä kohtaan joille liikkuminen on elämisen ehto.
Aina on syytä muistaa että sähkökin tuotetaan jossain, ja jollakin tapaa. Ydinvoima, hiilivoima, sähkövoima, tuulivoima, aurinkovoima - en tiedä oliko oikeassa järjestyksessä, mutta voisin arvioida että ne turvallisimmat ja ekologisimmat sähkön tuottamistavat ovat yhäkin siellä häntäpäässä. Toki nimenomaan ydinvoimaa monet pitävät ekologisena SEKÄ turvallisena sähkön tuottamistapana. Miten lienee, kannattaako vihreä sähköautoilija ydinvoimaa, koska se on vähäpäästöisin tapa saada omaan autoonsa lisää kulkuja?
Re: Millä autolla ajat?
Jos siirrytään sähköautoihin niin sitten ne päästöt tulee sähkön tuottamisesta.
Sähkön kulutus lisääntyy ja tuskin sitä saadaan katettua tuulivoimalla yms..
Entä sitten se akkuteollisuus? mitä päästöjä siitä tulee kun akkujen kysyntä räjähtää?
Mitenhän se sähköauto täällä metsän keskellä toimii kun on -35 pakkasta?
Kaupungissa ei varmasti ongelma ole, mutta entä kun elämää on myös muualla.
Hybridi kuulemma imasee bensaa aiktavalla, kun painona on akut yms kampetta.
ei hyvältä kuulosta sekään..
Sähkön kulutus lisääntyy ja tuskin sitä saadaan katettua tuulivoimalla yms..
Entä sitten se akkuteollisuus? mitä päästöjä siitä tulee kun akkujen kysyntä räjähtää?
Mitenhän se sähköauto täällä metsän keskellä toimii kun on -35 pakkasta?
Kaupungissa ei varmasti ongelma ole, mutta entä kun elämää on myös muualla.
Hybridi kuulemma imasee bensaa aiktavalla, kun painona on akut yms kampetta.
ei hyvältä kuulosta sekään..
-
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 8.7.2015 klo 19.16
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja LapsSyksyn »
MInä ajan Volvo XC60:lla. En ole ollut merkkiuskollinen, mutta nyt on toinen menossa, mallia 2018.
iAutokauppias, ammattimies alallaan, sanoi kun kauppaa teimme (muistutti turkkilaista mattokauppaa): "En suosittele kenellekään hybridiä, toki sen mielelläni myyn jos asiakas haluaa. Olin viime viikolla Torslandassa tehtaan koulutuksessa, ja kritisoin siellä bensahybridiä. Minulle sanottiin, että olen vanhanaikainen. Niin olen, mutta perustelen. Suomen oloissa XC60:n uutena ostava ajaa kesäkelin ja kaupunkiajon lisäksi yleensä 100 - 200 km reissuillaan, ja silloin hybridi toimii bensakoneella. Se kuluttaa, pakkasella enemmän. Dieselhybridi olisi viisaampi ratkaisu. Siksi Sinulle suosittelen perinteistä ja hyvin taloudellista ynnä ekologista nelivetodieseliä, on paljon halvempikin."
IAutokauppias osaa hommansa. Kaupat tuli, enkä ole katunut.
iAutokauppias, ammattimies alallaan, sanoi kun kauppaa teimme (muistutti turkkilaista mattokauppaa): "En suosittele kenellekään hybridiä, toki sen mielelläni myyn jos asiakas haluaa. Olin viime viikolla Torslandassa tehtaan koulutuksessa, ja kritisoin siellä bensahybridiä. Minulle sanottiin, että olen vanhanaikainen. Niin olen, mutta perustelen. Suomen oloissa XC60:n uutena ostava ajaa kesäkelin ja kaupunkiajon lisäksi yleensä 100 - 200 km reissuillaan, ja silloin hybridi toimii bensakoneella. Se kuluttaa, pakkasella enemmän. Dieselhybridi olisi viisaampi ratkaisu. Siksi Sinulle suosittelen perinteistä ja hyvin taloudellista ynnä ekologista nelivetodieseliä, on paljon halvempikin."
IAutokauppias osaa hommansa. Kaupat tuli, enkä ole katunut.
Re: Millä autolla ajat?
Se sähkö tuotetaan hiilellä. Niin sen punavirheä Helsinki tulee touteuttamaan!
Pitää jossain vaiheessa harkita talouden kakkosautoa sähköautoksi. Suhaus tapahtuisi pääkaupunkialueella ja lataus sujuisi kohtuullisella vaivalla. Ongelmaksi kuitenkin muodostuisi taloyhtiö ja tämän takia puutteellinen latausmahdollisuus. Ei kiinnostaisi lähteä muutaman päivän välein lähteä shoppailemaan Jumboon lataamaan autoa...
Latauspisteet eivät tule muutenkaan riittämään mikäli sähköautot yleistyvät. Hommaa toimii vielä, mutta mikäli muutamalla latausasemalla tankataan autoa puolisen tuntia+ niin eihän siitä tule yhtään mitään
Pitää jossain vaiheessa harkita talouden kakkosautoa sähköautoksi. Suhaus tapahtuisi pääkaupunkialueella ja lataus sujuisi kohtuullisella vaivalla. Ongelmaksi kuitenkin muodostuisi taloyhtiö ja tämän takia puutteellinen latausmahdollisuus. Ei kiinnostaisi lähteä muutaman päivän välein lähteä shoppailemaan Jumboon lataamaan autoa...
Latauspisteet eivät tule muutenkaan riittämään mikäli sähköautot yleistyvät. Hommaa toimii vielä, mutta mikäli muutamalla latausasemalla tankataan autoa puolisen tuntia+ niin eihän siitä tule yhtään mitään
-
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 8.7.2015 klo 19.16
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja LapsSyksyn »
Hyvin todettu. Sähköauto olisi kaikin puolin hieno juttu, jo moottorin ominaisuuksien vuoksi. Mutta entä jos sähköä ei enää tule? Taitaa olla jo kestoaiheeni tällä foorumilla.Peitsamo kirjoitti:Se sähkö tuotetaan hiilellä. Niin sen punavirheä Helsinki tulee touteuttamaan!
Pitää jossain vaiheessa harkita talouden kakkosautoa sähköautoksi. Suhaus tapahtuisi pääkaupunkialueella ja lataus sujuisi kohtuullisella vaivalla. Ongelmaksi kuitenkin muodostuisi taloyhtiö ja tämän takia puutteellinen latausmahdollisuus. Ei kiinnostaisi lähteä muutaman päivän välein lähteä shoppailemaan Jumboon lataamaan autoa...
Latauspisteet eivät tule muutenkaan riittämään mikäli sähköautot yleistyvät. Hommaa toimii vielä, mutta mikäli muutamalla latausasemalla tankataan autoa puolisen tuntia+ niin eihän siitä tule yhtään mitään
Re: Millä autolla ajat?
Kyllä hybrid kaiken bensan kuluttaa mitä tankissa on.Machist kirjoitti:
Hybridi kuulemma imasee bensaa aiktavalla, kun painona on akut yms kampetta.
ei hyvältä kuulosta sekään..
Itse itsensä lataava Prius kesällä 3.5-3.8l/100km talvella 4.0-4.5l/100km.
- Kaupunki apina
- Viestit: 732
- Liittynyt: 26.12.2010 klo 16.27
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja Kaupunki apina »
Joo, joo.... sähköautoilu on toki yhä lasten kengissä, mitä sitten. Jos sun pitää ajaa pitkiä matkoja, niin osta tesla tai sit ajatte bensalla... ei kannata valita sellaista ajoneuvoa, millä ei pärjää. (On meilläkin kaksi autoa, toisen bensalla pääsee pidemmälle, kuin toisen sähköllä)
Sähköautot Toimii hyvin kaupungissa ja ainakin itsellä tarpeeksi hyvin sellaisissa väliaikaisissa apaut 250km / suunta matkoissa..
Mulle on ihan sama tuottaako autoni tuotanto päästöjä, mitä väliä, ajaminen on huomattavasti mukavampaa ja halvempaa kuin polttomoottorilla.
Itse laitan mukavuuden ja helppouden vrähän etusijalle.
Mikastus on jo ihan periaatteestakin EV:tä vastaan, varmaan sen tietokonekkin toimii hiilellä ja noin pitkässä avautumisessa meni varmaan moooonta kuormaa hiiltä hukkaan!...
Sähköautot Toimii hyvin kaupungissa ja ainakin itsellä tarpeeksi hyvin sellaisissa väliaikaisissa apaut 250km / suunta matkoissa..
Mulle on ihan sama tuottaako autoni tuotanto päästöjä, mitä väliä, ajaminen on huomattavasti mukavampaa ja halvempaa kuin polttomoottorilla.
Itse laitan mukavuuden ja helppouden vrähän etusijalle.
Mikastus on jo ihan periaatteestakin EV:tä vastaan, varmaan sen tietokonekkin toimii hiilellä ja noin pitkässä avautumisessa meni varmaan moooonta kuormaa hiiltä hukkaan!...
MacBook Pro 13’ M1 iPad Pro 12,9 tv 4K tv 4K uusi iPhone 12 Pro watch 6 cellural
Re: Millä autolla ajat?
Last edited by KB7s on 27 Mar 2014, 8:65, edited 1 time in total.
Re: Millä autolla ajat?
On ne sähköautot ainakin paljon mukavampia kuin perinteiset. Väittäisin että lopputuote on siinä mielessä parempi kuin aiemmat. Ekologisuuteen kantaa ottamatta.
Mac Pro x 2, Mac Mini, Macbook Air M1, Macbook Pro, LED Cinema Display x 2
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)
-
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 8.7.2015 klo 19.16
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja LapsSyksyn »
Range Rover SVR, nam.hatey kirjoitti:Minä vastusta sähköautoja periaatteesta, ne on ituhumpuukia.
Re: Millä autolla ajat?
Ford Focus valittiin juuri vuoden autoksi. Itse oletin Volvon jatkavan voittokulkuaan tässäkin kisassa, mutta toisin kävi. A-Mersu kakkonen, Kia Ceed kolmonen.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/voi ... us/7157820
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/voi ... us/7157820
MBP 14" | Studio 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
Re: Millä autolla ajat?
En ole mitään kauheaa kuullut sanottavan ecoboosteista tai uudemmista fordeista yleensäkään. Kait ne toimivia peliä ovat. Sitten on näitä autoja, joista on vaihdettu jakopää takuuseen useampaan kertaan jo sadan tonnin jälkeen
Tuo XC40 oli ihan ok mitä olen ajellut sillä. Kovin meluisa ja hintaakin tulee varusteilla hyvin nopeasti lähes isoveljensä hinnan verran. Taisi autosalpan koeauton hintalappu olla karkeasti 70 kiloa. Ihanan halpaa
Tuo XC40 oli ihan ok mitä olen ajellut sillä. Kovin meluisa ja hintaakin tulee varusteilla hyvin nopeasti lähes isoveljensä hinnan verran. Taisi autosalpan koeauton hintalappu olla karkeasti 70 kiloa. Ihanan halpaa
Re: Millä autolla ajat?
Et ole kuullut pahaa Ecoboosteista!? Kannattaa nyt hieman niihin perehtyä paremmin. Pahimma laatuongelmat tietty Euroopassa edelleen VW Groupilla mutta siihen on jo tottunut kun sitä on kestänytkään kohta 15 vuotta.
Viimeksi muokannut Sherukka, 10.11.2018 klo 6.41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Millä autolla ajat?
1.5ssa saattaa kansi mennä tietyissä tapauksissa. En ole kyllä muuten kuullut vastaavanlaisista ongelmista mitä noissa vagineissa on ollut
No mutta kunhan on brändi ja mainosbudjetti kunnossa niin kyllähän ihmiset näköjään ostavat
No mutta kunhan on brändi ja mainosbudjetti kunnossa niin kyllähän ihmiset näköjään ostavat
Re: Millä autolla ajat?
Eipä paljoa ole hyvännäköisiä sähköautoja. Tesla ainoana, mutta muut juuri tällaisia Priuksen ja Leafin kaltaisia avaruussukkuloita.
Ensimmäistäkään en aio hankkia, jos autot ovat tuon näköisiä.
Ensimmäistäkään en aio hankkia, jos autot ovat tuon näköisiä.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
Re: Millä autolla ajat?
Tänään oli juttu Focuksesta hesarissaAnghorn kirjoitti:Ford Focus valittiin juuri vuoden autoksi. Itse oletin Volvon jatkavan voittokulkuaan tässäkin kisassa, mutta toisin kävi. A-Mersu kakkonen, Kia Ceed kolmonen.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/voi ... us/7157820
”Kaksi korimallia
Uusi Focus tulee saataville viisiovisena hatchbackina sekä Wagon-farmarimallina. Korotettu tai laskettu maavara sekä useat eri voimalinjaratkaisut mahdollistavat auton muokkaamisen pitkälle oman maun mukaiseksi, mutta mikä huomattavaa, hybridi- ja sähköversiot puuttuvat edelleen valikoimasta.
Tässä saattaakin olla Focuksen pahin Akilleen kantapää, sillä 48 voltin järjestelmää hyödyntävää kevythybridiä pitää odottaa pitkälle, aina vuoteen 2020 saakka. Onko se liian vähän ja liian myöhään? Monilla Focuksen tärkeimmillä kilpailijoilla on jo mallistossaan niin vastaavat lataushybridi- kuin täyssähköversiotkin.
Vaarana on, että Fordin ajoitus uuden tekniikan sisäänajossa valuu liian pitkäksi. Se voisi nakertaa myös suositun Focuksen houkuttavuutta.”
https://www.hs.fi/autot/art-2000005893965.html
Re: Millä autolla ajat?
^Fokkerit on aina olleet loistavia ajettavia hintaansa nähden, seuraa Escortin jalanjäkiä, vai pitäisikö sanoa, renkaanjälkiä? Parempi ohjaustuntuma, kuin saman hintaluokan sorolloissa. Ja parempi kuin samaa kokoa, mutta kalliimmassa A3:ssa. Olen joskus ajanut työkseni tämän kokoluokan ja seuraavan segmentin autoilla. Toki suuremmat on mukavampia, mutta tämän alemman keskiluokan kenkälaatikoista Focus on mielestäni ollut paras ajettavuudeltaan. Tämä nyt on vain minun mielipide, mutta minun mielipide on se ainoa ja oikea.
Focushan on Escort, en vaan tajua, miksi piti nimi vaihtaa vuosituhannen vaihteessa Escortista Focukseksi.
Focushan on Escort, en vaan tajua, miksi piti nimi vaihtaa vuosituhannen vaihteessa Escortista Focukseksi.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 8.7.2015 klo 19.16
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja LapsSyksyn »
Tuo pitää ehdottomasti paikkansa, ja siihen lisättynä täsmällisesti toimiva manuaalilaatikko. Upea ajaa mutkatiellä syysaamussa!hatey kirjoitti:^Fokkerit on aina olleet loistavia ajettavia hintaansa nähden, seuraa Escortin jalanjäkiä, vai pitäisikö sanoa, renkaanjälkiä? Parempi ohjaustuntuma, kuin saman hintaluokan sorolloissa. Ja parempi kuin samaa kokoa, mutta kalliimmassa A3:ssa. Olen joskus ajanut työkseni tämän kokoluokan ja seuraavan segmentin autoilla. Toki suuremmat on mukavampia, mutta tämän alemman keskiluokan kenkälaatikoista Focus on mielestäni ollut paras ajettavuudeltaan. Tämä nyt on vain minun mielipide, mutta minun mielipide on se ainoa ja oikea.
Focushan on Escort, en vaan tajua, miksi piti nimi vaihtaa vuosituhannen vaihteessa Escortista Focukseksi.
No, haikailen koska ajan nykyisin käytännöllisellä käyttöautolla. Ai niin, miten ne hateyn valkokylkirenkaat, vieläkö "myrkky" toimii?
-
- Viestit: 1956
- Liittynyt: 30.8.2014 klo 20.45
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja oppenheimer »
Sähköautot varmaan toimii hyvin kaupungissa. Lataappa sitä sitten vaikka Töölössä, Munkassa tai missä tahansa tienlaitaparkkien luvatussa betonikaupunginosassa. Tai sähkötolppaparkkipaikalla, jonka letkut on jo tehty.
It's easy to die up here. Everything else is just work.
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit