Sivu 23/45

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 29.9.2018 klo 21.47
Kirjoittaja jomppeli
Osat meni takuuseen mutta ei suoriltaan vaan oli pieni prosessi joka meinasi mennä oikeuteen saakka ennenkun tuli käsky isommalta herralta Volvolla. Takavyöt rispaantuivat kun oli tehtaalla jäänyt ”ohjurit” ns. teräväksi. Uskoo ken tahtoo. Ja vyöt meni 6kk ajokieltoon asettamisen jälkeen ei samaan aikaan mutta kylläkin vähillä kilometreillä silloinkin.


Katsoi se isäukko vuosi sitte. S90istä ja kävi koeajamassa, huikkas myyntimiehelle että jos se oikeasti olisi rahansa väärti laitos niin voisi harkita ja kävi samalla tilaamassa uuden E mersun kaikilla herkuilla. Neljäs mersu porukoilla ja siellä huolto/takuu asiat toiminut. Vikoja ollut mutta ei ole tarvinnut taistella asian kanssa vaan siellä asiat korjattu takuun piiriin kuten kuuluu. Itse en pidä mersua ihmeellisenä laitoksena paitsi että hintaa on. Ajan vanhalla golfilla jossa kohta 160tkm mittarissa ja ainoat viat ollut että pitää laittaa bensaa tankkiin ja öljyjä ynm. Suodattimia vaihtaa. Kaikissa on niitä maanantai kappaleita kyllä mutta se että auto menee ajokieltoon eka katsastuksessa on mielestäni asia joka painaa hemmetin paljon ja en luota että laatu olisi parantunut tähän päivään. Kuten tuossa muita kirjoittanut keula on ongelma.


Sähköauto on varmasti hyvä laitos niille joille se sopii ja on mahdollisuudet ladata sitä kotona/matkan varrella. Kaikille se ei sovi joten asian tinkaaminen on aika turhaa. Itselleni olisi hyvä laitos jos saisi ”tankin” täyteen yhtä nopeaa kuin bensan/dieselin tankkaus kestää.

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 29.9.2018 klo 23.49
Kirjoittaja jakovski
Mersu ja Golffi. Siinä on automaailman luotettavimmat pelit :D

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 30.9.2018 klo 1.04
Kirjoittaja jomppeli
Perhetilanne syistä pakko olla farkku muuten olisi 2 ovinen Honda. Accordi ei syistä sytyttänyt lainkaan joten menin vwllä ja eipä tässä 95tkm aikana ole jättänyt välille tai vikaa ollut :) Seuraavaa en tiedä mikä on vielä muutakuin että Ruotsista sen uitan tänne kuten kaikki aiemmatkin autoni. Pöljä saa olla mutta ei tyhmä että maksaisin Suomi ylihintaa autosta jossa huonompi varustelu kuin muualla, suuremmat kilometrit ja kalliimpi. Uutta myöskin turha ostaa kun saa ”uuden” pienillä kilometreillä Ruotsista edullisesti kun vaihtavat autoja siellä hieman tiuhempaan kuin täällä. Subaru aina hieman houkuttanut outback malli varsinkin, alkeellinen sisusta toki mut fiiniä turha haaveilla kun lapset vielä pieniä ja kuraa kulkeutuu autoon joka oven aukaisulla melkeen.

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 30.9.2018 klo 5.52
Kirjoittaja Sherukka
jakovski kirjoitti:Mersu ja Golffi. Siinä on automaailman luotettavimmat pelit :D
Oletan, että oli sarkasmia? Golffin laatuongelmat löytyy vagareenalta helposti, kehno auto.

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 30.9.2018 klo 8.17
Kirjoittaja jakovski
Sarkasmia todellakin. Vaggilaiset romukasat ja voin sanoa, koska minulla on välikopan Skoda superb pihassa, johon tehtiin 120tkm kohdalla 1500€ EGR remontti. Kyllä autot on nykyään takapuoli ja kulkeekin vielä kusella. Mitä seuraavaksi, paskapolttosammio ja back to square one - höyrymoottori.

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 30.9.2018 klo 10.24
Kirjoittaja jeppe
mikastus kirjoitti:Ei ole paha todellakaan.
Miksi akusto ei kulu samalla tavalla kuin mobiilivehkeissä. Miksi tätä ominaisuutta ei käytetä myös mobiilivehkeissä?

Niin, päivänkakkara en jaksaisi olla vastaan, mutta numeroillahan tässäkin asiassa pelataan. Kuka hyötyy, missä ja milloin. Ympäristö, yhteiskunta, autokauppiaat ja tehtaat. Vai sinä ja minä?
Suurin osa sähköautoista kai käyttää akustoa niin, että että akustosta ei koskaan kuluteta kuin 70%. Tämä tekee akuista lähes ikuisia. Ainakin niin pitkäikäisiä että auto lahoaa alta ennenkuin akusto. Puhelimista en tiedä miksi samaa käytäntöä ei käytetä, mutta planned obsolescence tulisi mieleen...

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 30.9.2018 klo 10.32
Kirjoittaja jeppe
mikastus kirjoitti:En myöskään olisi niin varma, että vakuutukset, liikumiskustannukset ja huollot tulevat jatkossa olemaan niin halpoja. Asioilla on näiden suhteen aina tapana oieta, kun hoksataan mistä voidaan rahastaa, ja keneltä.

Itse haluaisin kyllä sähköpirssin ostaa jossakin vaiheessa. Vielä se ei ole läheskään mahdollista.
Vakuutukset ja lataus huoltoasemilla tulevat varmasti kallistumaan jatkossa. Huollot vähenevät sähkömoottoreilla väistämättä ja toivon mukaan kilpailu pitää vähäisetkin huollot edullisina jos pakotetuista merkkihuolloista päästäisiin eroon. Kuluttajalle sähköautoilu todennäköisesti tuo siis kuluissa säästöä.

Mersuhan esimerkiksi varoitteli hiljattain, että työpaikkoja lähtee alta paljon, kun siirrytään sähköön. Eiköhän tämä ole se pääsyy miksi hommassa on hidasteltu tähän asti isojen valmistajien taholta. Ei olla löydetty korvaavaa ansaintamallia sähkömoottoreilla. Volvot ja muut yrittävät sompailla välimaastossa, tehdään toinen akseli sähkömoottoreilla ja toinen akseli perinteisellä voimansiirrolla, jotta huoltoprosessi saadaan pyörimään kuten ennenkin. Itse luokittelen sähköautoksi ne, joissa ei perinteistä voimansiirtoa enää löydy.
https://tekniikanmaailma.fi/euroopan-au ... opaikkoja/

Jos ja kun sähköautot tuhoavat valtavasti työpaikkoja, niin todennäköisesti siinä samalla luonnonvarojen käyttö varaosiin myös vähenee aikalailla. Ehkä se akkukennoston haitallisuus ei ole kokonaisuudessaan niin synkkä asia kuin sähköilyn vastustajat haluavat sen olevan.

Ps. Aika paljon näyttää multakin mielipiteitä löytyvän asiaan, vaikka autot ei sinällään voisi vähempää kiinnostaa :)

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 30.9.2018 klo 10.43
Kirjoittaja jeppe
hatey kirjoitti:^se viides ydinvoimala.
Viherpiiperöille ainoastaan sähkö tulee pistokkeesta, muille ihmisille sähkö tehdään jollain.
Ja sähköauto ei ole mikään vaihtoehto taajaman ulkopuolella elävälle, ennenkuin ongelmajäteakkuteknologialle keksitään jokin toimiva vaihtoehto.
Tällä argumentilla perinteisesti yritetään lytätä uusien innovaatioiden tulo markkinoille. Unohdetaan semmoiset pikkuseikat, että perinteinen bensa-auto se vasta kuluvia osia kuluttaakin ja ympäristön tuhoamista niidenkin valmistaminen on(https://tekniikanmaailma.fi/euroopan-au ... opaikkoja/). Lisäksi, voisi tietysti pohtia, miten polttomoottorissa nykyään käytettävä fossiilinen energia uusiutuu? Onko sille olemassa jokin toimiva vaihtoehto, jolla saadaan peruuttamattomasti käytetty öljy takaisin luonnon kiertokulkuun? Voidaanko sanoa että bensa-autoilu ei ole mikään vaihtoehto, ennenkuin keksitään miten käytetty öljy saadaan takaisin?

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 30.9.2018 klo 12.08
Kirjoittaja jomppeli
jakovski kirjoitti:Sarkasmia todellakin. Vaggilaiset romukasat ja voin sanoa, koska minulla on välikopan Skoda superb pihassa, johon tehtiin 120tkm kohdalla 1500€ EGR remontti. Kyllä autot on nykyään takapuoli ja kulkeekin vielä kusella. Mitä seuraavaksi, paskapolttosammio ja back to square one - höyrymoottori.

Tuossapa ongelmasi, kusimoottoreita kannattee välttää. Täällä lapissa ongelmana että ovat totaalijäätyneet kun menty sinne -30/-40 rajoille kun vieressä oleva ei kusimoottori taas lähtenyt kun palmun alta. Molemmat roikassa olleet. Tosin uutta jos hamuaa nii ei muuta taida saada kuin kusikiisselin.

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 30.9.2018 klo 12.30
Kirjoittaja Sherukka
...ja "modernit" bensakoneet ovat miltei kaikki ihan paskoja, pitäisi jonkun vahtia noita autonvalmistajia koska tällä tavalla ei saada kun liian aikaisia romukasoja aikaiseksi.

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 30.9.2018 klo 14.15
Kirjoittaja jakovski
jomppeli kirjoitti:
jakovski kirjoitti:Sarkasmia todellakin. Vaggilaiset romukasat ja voin sanoa, koska minulla on välikopan Skoda superb pihassa, johon tehtiin 120tkm kohdalla 1500€ EGR remontti. Kyllä autot on nykyään takapuoli ja kulkeekin vielä kusella. Mitä seuraavaksi, paskapolttosammio ja back to square one - höyrymoottori.

Tuossapa ongelmasi, kusimoottoreita kannattee välttää. Täällä lapissa ongelmana että ovat totaalijäätyneet kun menty sinne -30/-40 rajoille kun vieressä oleva ei kusimoottori taas lähtenyt kun palmun alta. Molemmat roikassa olleet. Tosin uutta jos hamuaa nii ei muuta taida saada kuin kusikiisselin.

Ei ole kusiautoa täällä. Perusdiesel mutta silti ne on paskoja. :)

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 30.9.2018 klo 19.19
Kirjoittaja Peitsamo
Eipä noita ureajärjestelmiä kaikilla valmistajilla ole. Esimerkiksi Hondan dieselit täyttävät päästövaatimukset ilmankin, mutta siellä osataankin tehdä polttomoottoreita vähän paremmin

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 30.9.2018 klo 19.30
Kirjoittaja jakovski
Siinä paukahti DPF 180tkm kohdalla. Uusi olisi maksanut nelisen tonnia. Muuten kyllä tykkäsin. Kunnes alkoi kytkin luistamaan. Ja eikun auto kiertoon. Honda tekee hyviä ellei parhaita ruohonleikkureita ja perämoottoreita. Sitten tuli Skoda ja EGR vaihtui. Olisi pitänyt pysyä Volvossa. Siinä vaihdettiin vain hammastanko. 1500€ paloi siinäkin, mutta kyyti ja nahkajakkarat on olleet parasta, mitä olen saanut kokea.

Uusi V90 kun hieman halpenee, niin ehkä sellainen sitten. [a]

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 30.9.2018 klo 20.30
Kirjoittaja Anghorn
V60 ennemmin! Ainakin mun silmään paljon paremman näköinen kuin isoveljensä eikä takakonttikaan juuri häviä litroissa.

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 30.9.2018 klo 20.53
Kirjoittaja dlspade
V60 on toivottoman pieni, vaikeuksia tulee jos takapenkillä kuskin takana pitää matkustaa muun kuin pikkulapsen. V90 on selkeesti enemmän tilaa takapenkkiläisille.
Tietysti lyhyillä kuskeilla tai naama kiinni tuulilasissa ajaville tämä ei ole ongelma.

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 30.9.2018 klo 21.51
Kirjoittaja Anghorn
Puhutko nyt siitä vanhasta V60-mallista vai uudesta? Uusi on 13 senttiä edeltäjäänsä pidempi (akseliväli + 10 cm) ja tavaratila kasvanut sadalla litralla. Ilta-Sanomat kirjoitti näin:
Uuden V60:n sisätilat ovat kokoluokkansa suurimmat ja käytännöllisimmät.

Isompaan V90-malliin verrattuna V60 tuntuu kaikin puolin juuri oikean kokoiselta. V60 on tilava ja melko ketterä, kun V90 on vain hiukan tilavampi ja pienessä pyörittelyssä kulmikkaampi.

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 30.9.2018 klo 22.30
Kirjoittaja dlspade
Siitä vanhemmasta, en ollut huomannut että on juuri tullut uusi malli.
Tätyy käydä tuo kokeilemassa niin näkee onko muutosta tullut edeltäjäänsä.

Aiempaa V60 ja XC60 mallia välillä joutunut ajamaan porukkaa kyydissä niin
kyllä on mahdotonta mahduttaa aikuista takapenkille niin että ei tarvitse tinkiä omasta
ajoasennosta.

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 30.9.2018 klo 22.38
Kirjoittaja Anghorn
Vanha V60 oli tosiaan enempi hatchback kuin farmari.

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 30.9.2018 klo 23.20
Kirjoittaja jomppeli
En nyt lähtis keulimaan silti uuden v60 tavaratilasta. 529 litraa näyttää olevan. Mulla vanha Viitos kopan farmari golf jossa 505 litraa. 7 kopan golfissa 605 litraa. Eli golfin farmari segmentin auto paitsi hintaa reippaasti enemmän.

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 1.10.2018 klo 0.50
Kirjoittaja Erño
1.6 bensa-Golffi mallia 05. Ainoa vika on ovien määrä. Neliovisena paljon mukavampi ja käytännöllisempi auto. Mutta kun sain ihan törkeän halvalla suhteiden kautta, niin ei ollut valinnan varaa. Ostettaeissa siihen oli vasta laitettu originaali alustasarja ja vaihdettu jakopää, kuten huoltokirja suositteli. Itse olen ostanut siihen öljynsuodattimen, öljyä ja jarrupalat/-levyt eteen ja taakse, sekä polttimon palaneen tilalle. Peilit tippuivat pois liimojen rapistuttua, mutta nekään ei hirveästi maksaneet. Uudet kesäkumet maksoivat alle 330€ alle laitettuna. Yhteensä auton huoltoon mennyt rahaa ehkä 700€.

Edellinen oli GTI ja sekin aivan mainio peli, toki kalliimpi pitää. Seuraava on todennäköisesti sitten hybridi Golf, ellei kokonaan sähköllä kulkeva. Pirun hyviä autoja, toisin kuin ranskalaiset tai mersut. Toyota olisi tietty myös luotettava, tai on joskus ollut.

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 1.10.2018 klo 1.12
Kirjoittaja jomppeli
Moni ei ota huomioon sitä pienen pientä seikkaa kun haukkuvat vag konsernin laitteita. Niitä myydään pikkasen enemmän kuin jotain volvoa esim. Täten vikoja on luonnollisesti enemmän ns. kun liikenteessä on enemmän kampetta.


Volvo myi vuonna 2017 melkeen 600,000 autoa.

https://www.media.volvocars.com/global/ ... es-in-2017

VW group myi samana vuonna 10,7 miljoonaa autoa.

https://www.google.fi/amp/s/amp.dw.com/ ... a-42177892

Ja pelkkä vw myynti 6,23 miljoonaa autoa

https://m.dw.com/en/vw-reports-record-s ... a-42145603

Jos se Ruotsin/Kiinan traktori olisi nii hemmetin hyvä kun annetaan ymmärtää niin miksi myyntitilastot näyttää tältä.?

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 1.10.2018 klo 4.30
Kirjoittaja jakovski
Moni ei ota huomioon sellaista pientä seikkaa kuin hinta. Se tekee autosta kalliimman ja niin kutsutun premiumluokan auton.

Vertaa Tiguan vs XC60 hinnastoa, niin huomaat eron.

Voin laittaa pienet tyylinäytteet tästä:

Tiguan:
Comfortline 2,0 TDI SCR 110 kW (150 hv) DSG-automaatti 37 364,21
Trendline 2,0 TDI SCR 110 kW (150 hv) 4MOTION 41 457,55
Comfortline 2,0 TDI SCR 110 kW (150 hv) 4MOTION 44 336,95
Trendline 2,0 TDI SCR 110 kW (150 hv) 4MOTION DSG- automaatti 45 142,86
Comfortline 2,0 TDI SCR 110 kW (150 hv) 4MOTION DSG- automaatti 42 006,17
Highline 2,0 TDI SCR 110 kW (150 hv) 4MOTION DSG- automaatti 45 959,26
Volvo XC60:
Bensiini
XC60 T5 AWD Momentum aut 67 825,85
XC60 T6 AWD Momentum aut 78 558,34
Diesel
XC60 D4 Momentum 52 857,25
XC60 D4 Momentum aut 55 226,01
XC60 D4 AWD Momentum 56 605,64
XC60 D4 AWD Momentum aut 61 273,85
XC60 D5 AWD Momentum aut 67 197,56

Ja sama trendi kautta linjan. Että mikäköhän on, kun kansanautoa myydään enemmän. Olisko se hinta siinä se merkittävin.

V90:
V90 D3 Momentum aut 50 284,39
V90 D3 AWD Momentum aut 56 535,92
V90 D4 Momentum aut 54 060,85
V90 D4 AWD Momentum aut 59 340,27
V90 D5 AWD Momentum aut 64 075,14
Passat
Comfortline 2,0 TDI SCR 110 kW (150 hv) 38 715,33
5 Comfortline 2,0 TDI SCR 140 kW (190 hv) 4MOTION DSG-automaatti 50 789,25
Highline 2,0 TDI SCR 140 kW (190 hv) 4MOTION DSG- automaatti 54 434,62
Alltrack 2,0 TDI SCR 140 kW (190 hv) 4MOTION DSG- automaatti 54 827,34
Niin.. Jos halvimman saa volkkarilta melkein 12 000 halvemmalla, niin ehkä sitä tavan kansa miettii, että kumpikos laitetaan... Riskeistä huolimatta.

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 1.10.2018 klo 7.00
Kirjoittaja s1970
Ei ole muuttunut autokannan merkki, eli kahdella Volvolla mennään, mutta pienempi vaihtui, eli V 60 CC D4 polestar vm. 2016 ja V40 T2 vm 2018 (aika mopo, kun tuo tuli C30 T5:n tilalle)

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 1.10.2018 klo 9.59
Kirjoittaja Sherukka
Ei myyntiluvuilla ole mitään tekemistä todellisen laadun kanssa, ei nyt, eikä tulevaisuudessa. Mielikuvat tuotteesta on ratkaisevaa.

Re: Millä autolla ajat?

Lähetetty: 1.10.2018 klo 10.35
Kirjoittaja dlspade
Mielikuvat ja kaverien jutut vaikuttaa eniten ostopäätökseen, omat kokemukset tulee vasta sen jälkeen.
Itsellä omat vanhat kokemukset painaa niin paljon etten missään tilanteessa voisi kuvitella ostavani
ranskalaista autoa, senverran vikaisia ne oli 90 luvulla.
Vaikka laatu olisi parantunut merkittävästi niin pääkoppa vaan sanoo että älä osta.
Toyotalla ja Volvolla menty siitä lähtien ja Toyota on ollut ainoa jota ei ole tarvinnut korjailla.