OT: Ei lity Top Gear topickiin mutta oli pakko laittaa.Jaroneko kirjoitti:Kurtistaa kulmiaan mokoma.
Ettei olis vaan ollut Dwayne Johnsson auton pääsuunnittelija.
Jussi
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Minäkin toivon tosiaan että Jagge palaa rinkiin. Mutta, kyllä se on käsittämätöntä. Auto ei ole kuitenkaan mikään vaate jota voi myydä kalliimmalla vain siksi että siinä on eri merkit ja kuorrutteet.Maza kirjoitti:Se, että Jaguareissa on samaa tekniikkaa Fordin kanssa, ei ole mitenkään käsittämtöntä. Omistaahan Ford Jaguarin, vielä toistaiseksi. Niin kuin se omistaa Volvon ja Land Roverinkin. Moottorin kehitys on kallista puuhaa, ei pieni eurooppalainen automerkki voi kehittää omaa moottoria, kun rahat sille antaa iso amerikkalainen yritys. Vaikkakin konkurssikypsä. Onhan se toki hieman arveluttavaa, että Range Roverin diesel-moottori on omaa sukuaan Citroën. Tätä se on, globalisaatio. Suomessa tehdään Porcheja ja Ruotsissa Cadillaceja. Ei olis Kekkonen arvannut.jonesb kirjoitti:Ikävä kyllä sama linja jatkuu tekniikan puolella. On ihan käsittämätöntä että jaggeihin on otettu samoja koneita mitä käytetään fordeissa. Vaikka sitten rahalla saa sitä oikeaa jaggea pellin alle, niin ei se ole enää sama, varsinkaan kun ulkonäkö on mitä on. Silloin kun Jagge liittyi F1-sarjaan, oli hetken aisittavissa, että ehkä tämä tästä, Jagge palaa paikkalleen. Mutta se siitä sitten.
Minullakin oli suuret odotukset Jaguarin F1-tallista. Toivottavasti Ford saa merkin myytyä ja British Racing Green palaa F1-radoille.
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Siis tuotahan tehdään koko ajan ja kaikkien merkkien kohdalla (VW-SEAT) (Renault-Citroen) (Ford.Volvo) (Toyota - Lexus), eikä se rajoitu pelkästään autoihin sama koskee mm. tietokoneita, eikä pienimpänä merkkinä tämä meidän apple, joka tekee koneet samoista osista samoilla tuotantolinjoilla Kiinassa kuin muutkin ja myy tuotteensa paljon kalliimmalla kuin kilpailijat.jonesb kirjoitti: ...
Auto ei ole kuitenkaan mikään vaate jota voi myydä kalliimmalla vain siksi että siinä on eri merkit ja kuorrutteet.
...
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Erehdyt, listaa pitää jatkaa: Audi-VW-Skoda-Seat, Renault-Sitikka-Peugeot, About kaikki jenkit, Volvo-Jagge-Ford-jne, Cadillac-Saab. Listoja voi väsillä kukin mieleisekseen. Pointtini oli, että näin ei suinkaan pitäisi olla. Mutta hei, ainahan voi tosiaan ostaa Sen BMW:n tai Mersun.iPratt kirjoitti:Siis tuotahan tehdään koko ajan ja kaikkien merkkien kohdalla (VW-SEAT) (Renault-Citroen) (Ford.Volvo) (Toyota - Lexus), eikä se rajoitu pelkästään autoihin sama koskee mm. tietokoneita, eikä pienimpänä merkkinä tämä meidän apple, joka tekee koneet samoista osista samoilla tuotantolinjoilla Kiinassa kuin muutkin ja myy tuotteensa paljon kalliimmalla kuin kilpailijat.jonesb kirjoitti: ...
Auto ei ole kuitenkaan mikään vaate jota voi myydä kalliimmalla vain siksi että siinä on eri merkit ja kuorrutteet.
...
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Ei pitäisi niin mutta tehdään koko ajan. Kirjoitit tuolla kyllä "voi" joka ei ollut mitenkään konditionaalinen.jonesb kirjoitti:Erehdyt, listaa pitää jatkaa: Audi-VW-Skoda-Seat, Renault-Sitikka-Peugeot, About kaikki jenkit, Volvo-Jagge-Ford-jne, Cadillac-Saab. Listoja voi väsillä kukin mieleisekseen. Pointtini oli, että näin ei suinkaan pitäisi olla. Mutta hei, ainahan voi tosiaan ostaa Sen BMW:n tai Mersun.iPratt kirjoitti:Siis tuotahan tehdään koko ajan ja kaikkien merkkien kohdalla (VW-SEAT) (Renault-Citroen) (Ford.Volvo) (Toyota - Lexus), eikä se rajoitu pelkästään autoihin sama koskee mm. tietokoneita, eikä pienimpänä merkkinä tämä meidän apple, joka tekee koneet samoista osista samoilla tuotantolinjoilla Kiinassa kuin muutkin ja myy tuotteensa paljon kalliimmalla kuin kilpailijat.jonesb kirjoitti: ...
Auto ei ole kuitenkaan mikään vaate jota voi myydä kalliimmalla vain siksi että siinä on eri merkit ja kuorrutteet.
...
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
Ei pitäisi lähteä taas tähän mutta ei kyllä ainakaan julkaisuhetkellä tapaa olla kalliimpia kuin vastaava kilpaileva tuote, usein ovat edullisempia vielä jonkun aikaa sen jälkeen. Tietysti kun hinta on vakio seuraavaan revisioon asti, on se hinta kaaren loppupäässä helposti hieman korkeampi. Se on yksi hinnoittelupolitiikka ja on tuntunut hyvin toimivan.iPratt kirjoitti:eikä pienimpänä merkkinä tämä meidän apple, joka tekee koneet samoista osista samoilla tuotantolinjoilla Kiinassa kuin muutkin ja myy tuotteensa paljon kalliimmalla kuin kilpailijat.
Viesti Kirjoittaja tahkis »
Viesti Kirjoittaja JuzziK »
'Jaroneko kirjoitti:Eihä ollu!tahkis kirjoitti:vieras oli vielä normaaliakin tylsempi.
Kisa oli kyllä mainio.
Uutisia kaipaa aina kun ne puuttuu, on ne niin mainioita lähes aina.
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
Kirjastosta tietenkin, niinkuin jo viimeiset... enmuistakuinkamonta vuotta.JuzziK kirjoitti:'Jaroneko kirjoitti:Eihä ollu!tahkis kirjoitti:vieras oli vielä normaaliakin tylsempi.
Kisa oli kyllä mainio.
Uutisia kaipaa aina kun ne puuttuu, on ne niin mainioita lähes aina.
Mistäs te tämän olette katsonut -->siis uusimman jakson. Satelliitti kanavalta? Joltain kanavapaketilta?
Jussi
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
Oli kyl joo. Huolella valittu kohde.kallekilponen kirjoitti:Aika uskomattoman hyvin pojat pärjäsivät Bemarillaan, vailkka oli aika komea kolari.
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Renault ei kylläkään kuulu samaan läjään Sitikan ja Peugeotin kanssa, vaan: Renault-Nissan. Tietty on näillä ryhtimillä toisienkin ryhmittymien kanssa yhteistyötä. Peugeotin 207 ja 308ien bensamoottorit on yhteystyössä BMW:n kanssa tehtyjä.jonesb kirjoitti: Erehdyt, listaa pitää jatkaa: Audi-VW-Skoda-Seat, Renault-Sitikka-Peugeot, About kaikki jenkit, Volvo-Jagge-Ford-jne, Cadillac-Saab. Listoja voi väsillä kukin mieleisekseen. Pointtini oli, että näin ei suinkaan pitäisi olla. Mutta hei, ainahan voi tosiaan ostaa Sen BMW:n tai Mersun.
Viesti Kirjoittaja Maza »
Mersulla on enää alle 20 % Chryslerin osakkeista, varsinaisia rinnakkaisautomalleja ei enää ole. Vähän vastaava tilanne on Porschen ja Volkswagenin välillä, Possu omistaa kolmanneksen Volkkarista, mutta yhteistyötä ei juuri ole.Hiljaisuus kirjoitti:Ja Mersukaan ei ole nyt vielä yksin, vaan: Mersu-Chrysler. Chrysler tosin on myynnissä.
Viesti Kirjoittaja Maza »
Jos ollaan ihan tarkkoja, on moottori Peugeotin ja Fordin yhteistyössä tekemä. Citroënissa ja Jaguarissa sekä Range Roverissa moottori on erilaisten omistussuhteiden kautta.Ippeli kirjoitti:En tiedä kuinka paljon oli sarkasmia mukana, mutta avatarissakin mainostamasi "Jaguarin" diesel liikuttaa Citroën C6:stavalvoja kirjoitti:On aika törkeää luulla että rellu olisi jotenki citikan romujen kanssa yhteistyössä.
Viesti Kirjoittaja Ippeli »
JepJep, mutta nyt vain esimerkkinä Jaguaari ja SitikkaMaza kirjoitti:Jos ollaan ihan tarkkoja, on moottori Peugeotin ja Fordin yhteistyössä tekemä. Citroënissa ja Jaguarissa sekä Range Roverissa moottori on erilaisten omistussuhteiden kautta.Ippeli kirjoitti:En tiedä kuinka paljon oli sarkasmia mukana, mutta avatarissakin mainostamasi "Jaguarin" diesel liikuttaa Citroën C6:stavalvoja kirjoitti:On aika törkeää luulla että rellu olisi jotenki citikan romujen kanssa yhteistyössä.
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Joo, sekoilin ton rellu-nissanin kanssa. Nehän onkin paljon huonompia kuin sitikka-pökötit.Hiljaisuus kirjoitti:Renault ei kylläkään kuulu samaan läjään Sitikan ja Peugeotin kanssa, vaan: Renault-Nissan. Tietty on näillä ryhtimillä toisienkin ryhmittymien kanssa yhteistyötä. Peugeotin 207 ja 308ien bensamoottorit on yhteystyössä BMW:n kanssa tehtyjä.jonesb kirjoitti: Erehdyt, listaa pitää jatkaa: Audi-VW-Skoda-Seat, Renault-Sitikka-Peugeot, About kaikki jenkit, Volvo-Jagge-Ford-jne, Cadillac-Saab. Listoja voi väsillä kukin mieleisekseen. Pointtini oli, että näin ei suinkaan pitäisi olla. Mutta hei, ainahan voi tosiaan ostaa Sen BMW:n tai Mersun.
Ja Mersukaan ei ole nyt vielä yksin, vaan: Mersu-Chrysler. Chrysler tosin on myynnissä.
Viesti Kirjoittaja carnice »