Onko Korg nanoKEYstä jo kokemuksia?
-
Re: Onko Korg nanoKEYstä jo kokemuksia?
Viesti Kirjoittaja Fakap »
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
-
Viesti Kirjoittaja Yoze »
Onko thomanni edelleen edullisin vaihtoehto hankkia korgin nanoa?
-
Viesti Kirjoittaja ukki »
Toisaalta onhan se törkeää, että 50€ kovossa ei ole moottoroituja liukuja, mutta ehkä joltain valmistajalta löytyy niitä tuohon hintaluokkaan.
ukki
Cathi777 kirjoitti:Jatketaan tähän ketjuun. Onkos kellään vielä kokemuksia tuosta Nanokontrollista? Toimiiko tuo hyvin daw-ohjaimena, vaikka eihän tuossa toki mitään moottoroituja liukuja ole, mutta muuten onko mihinkään? Miten toimii näiden isoimpien sekvensserien kanssa ja varsinkin jos jollain on kokemusta Digital Performerin kanssa käytettäessä.
-
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Jos olet jotain muutakin Thomannilta tilaamassa, niin silloin saattaa olla.Yoze kirjoitti:Uppia.
Onko thomanni edelleen edullisin vaihtoehto hankkia korgin nanoa?
Helsingissä Lasipalatsin Tectorilla näkyi Korg Nanojen hinnat olevan seuraavat: Nanokey 49 euroa, Nanocontrol ja Nanopad 59 euroa
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
Viesti Kirjoittaja Jone »

-
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Ja näyttääpä noi täysimittaiset koskettimetkin paremmilta.

Hintaa niukasti enemmän kuin Nanokeyllä.
-
Viesti Kirjoittaja Timoz »
Koskettimet taitaa olla kuitenkin minit, ainakin tuon Akain tuotesivulla olevan videon perusteella. Minulla on myös laadukkaampi (ja kalliimpi) mielikuva Akaista valmistajana kuin Korgista, en ole tosin tuota Akain kiipparia kokeillut.Blank^ kirjoitti:Kannattaa tsekata myös uusi Akai LPK 25, jota väitetään Korgia laadukkaammaksi (Nanokeyissä ollut joitain laatuongelmia).
Ja näyttääpä noi täysimittaiset koskettimetkin paremmilta.
Hintaa niukasti enemmän kuin Nanokeyllä.
-
Viesti Kirjoittaja D »
-
http://www.dv247.fi/invt/66503/D kirjoitti:Onkohan noita Akain vastaavia missä myynnissä? Ei kiinnostaisi Thomannin 20e postikuluja välttämättä maksaa...
Postikuluja "vain" 18e
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mutta ei näytä olevan vielä varastossa.
-
Viesti Kirjoittaja Gaga »
iPhone 2G 8gb USA
iPod mini grey 4gt
-
Viesti Kirjoittaja jyrit »
ja neljä nappia (Korgin mielestä koskettimia) irtosi tuossa
"rytäkässä". ....:n myivät !
Tänään hain Akain Studiotecistä ja tuntuu siltä, että tällä
mininäppiksellä tekee jotain....(siis nuotinnosta yms.
ei niin soittosensitiivistä). Äkkipäittäin näyttää myös työn laadussa
olevan aika iso ero Akain eduksi, vaikka keisarikunnasta tulevat
molemmat.
-
Viesti Kirjoittaja ThaJain »
Itselläni on nanokeyn kanssa ollut ongelmia vain tuon usb-liitännän kanssa mikä jäi käteen heti parin ensimmäisen päivän jälkeen. Nyt kuitenkin siirtynyt macbookista iMacin käyttäjäksi eikä tuota kiipparia ole enää tarvinnut napsia irti ja on siis pysynyt liitäntä paikallaan.
Pitääpä kysästä paikalliselta diileriltä mikä olis Akain hinta niin voisin harkita ostamista ihan testailu mielessä koska ei nämä kuitenkaan mitään kalliita värkkejä ole. Thomannilla muuten nanokey vain 1euron halvempi.
MacBook Black 2.0GHz Intel CoreDuo | 2 x 1 GB 667MHz DDR2 | Samsung M5S 250 GB 2,5" SATA (5400rpm, 8mt)
iPod Video 30GB
-
Viesti Kirjoittaja Gaga »
iPhone 2G 8gb USA
iPod mini grey 4gt
-
Nanokey on kyllä Korgilta hienoinen alisuoriutuminen, joten merkkiuskollisuuden perusteella en Nanokeytä valitsisi.Gaga kirjoitti:Kumpi kannattaisi ostaa Nanokey vai tuo Akain versio? Itse olen ollut aika merkkiuskollinen Korgille. Onnistuuko Korgin NanoPAD:n ja Akai:n läppärikiipparin yhdistää samaan softaan ?
Johan noissa koskettimissakin on jo merkittävä ero:

-
Mun mielestä se että Akai tekee toisenlaisen tuotteen ei sinällään tee Korgin luomusta itsessään huonommaksi. Se on vaan ihan erillainen tuote. Ja todellakin koskettimissakin on merkittävä ero mutta ihan eri kokoluokassa mennään näiden välillä. Toinen on nano ja toinen enempi mini. On selvää että Akain mallilla key on parempi soittaa mutta pikkasen tuo jo pullottaa läppäricasen sivutaskussa mutta senkin kestänee jos soitto sujuu paremmin.Blank^ kirjoitti:Nanokey on kyllä Korgilta hienoinen alisuoriutuminen, joten merkkiuskollisuuden perusteella en Nanokeytä valitsisi.Gaga kirjoitti:Kumpi kannattaisi ostaa Nanokey vai tuo Akain versio? Itse olen ollut aika merkkiuskollinen Korgille. Onnistuuko Korgin NanoPAD:n ja Akai:n läppärikiipparin yhdistää samaan softaan ?

-
Viesti Kirjoittaja homeKorva »
Mutta kyllä se silti on aivan mainio minisävellyskaveri, kun menee siihen mb:n etureunana alle piiloon.
-
Tuo Korgin alisuoriutuminen viittaa huonoon tekniseen laatuun, josta useammalla tässä ryhmässä
näyttää olevan kokemuksia.
Jone kirjoitti:Mun mielestä se että Akai tekee toisenlaisen tuotteen ei sinällään tee Korgin luomusta itsessään huonommaksi. Se on vaan ihan erillainen tuote. Ja todellakin koskettimissakin on merkittävä ero mutta ihan eri kokoluokassa mennään näiden välillä. Toinen on nano ja toinen enempi mini. On selvää että Akain mallilla key on parempi soittaa mutta pikkasen tuo jo pullottaa läppäricasen sivutaskussa mutta senkin kestänee jos soitto sujuu paremmin.Blank^ kirjoitti:Nanokey on kyllä Korgilta hienoinen alisuoriutuminen, joten merkkiuskollisuuden perusteella en Nanokeytä valitsisi.Gaga kirjoitti:Kumpi kannattaisi ostaa Nanokey vai tuo Akain versio? Itse olen ollut aika merkkiuskollinen Korgille. Onnistuuko Korgin NanoPAD:n ja Akai:n läppärikiipparin yhdistää samaan softaan ?
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Paitsi jos kirjoittaa viestiin jotain joka ei liity ko. lainaukseen, niin sen voi sijoittaa tietenkin ennen lainausta.
-
No voi kai sitä verrata vaikka kuurakettia ja maksalaatikkoa jos niin tahtoo. Eikä pidä rikkoa niitä kamoja. Järkevämpää on pitää ne ehjänä niin niistä on enmpi iloa eikä tartte ostella toisia. Mulla tuo Korg on kestänyt tuhansia keikkabussin kilometrejä ja hotellisessioita eikä se ole miksikään siitä mennyt. Jos tuosta irtoaa jo koskettimet niin se jo lienee vika hieman käyttäjässäkin. Jos ei, niin takuu sen kattaa.jyrit kirjoitti:Kyllä kahta minikiipparia voi verrata toisiinsa. Samaan tarkoitukseen kummatkin on tehty.
Tuo Korgin alisuoriutuminen viittaa huonoon tekniseen laatuun, josta useammalla tässä ryhmässä
-
En ole vielä koittanut maksalaatikkoa kiipparina. Hienoa jos olet. Minulla tuo Nano siis hajosi oltuaan neljää kertaa MOTUBAGissä "normikuorman" kanssa. Hienoa, jos Nanosi on kestänyt. Minulla ei. Siitä mielipiteeni.Jone kirjoitti:No voi kai sitä verrata vaikka kuurakettia ja maksalaatikkoa jos niin tahtoo. Eikä pidä rikkoa niitä kamoja. Järkevämpää on pitää ne ehjänä niin niistä on enmpi iloa eikä tartte ostella toisia. Mulla tuo Korg on kestänyt tuhansia keikkabussin kilometrejä ja hotellisessioita eikä se ole miksikään siitä mennyt. Jos tuosta irtoaa jo koskettimet niin se jo lienee vika hieman käyttäjässäkin. Jos ei, niin takuu sen kattaa.jyrit kirjoitti:Kyllä kahta minikiipparia voi verrata toisiinsa. Samaan tarkoitukseen kummatkin on tehty.
-
Menikö se takuuseen?jyrit kirjoitti: Minulla tuo Nano siis hajosi oltuaan neljää kertaa MOTUBAGissä "normikuorman" kanssa.
-
En ole vienyt tuota myyjälle takaisin. Tuossa se on kirjahyllyssäni.Jone kirjoitti:Menikö se takuuseen?jyrit kirjoitti: Minulla tuo Nano siis hajosi oltuaan neljää kertaa MOTUBAGissä "normikuorman" kanssa.
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka