Genet tulille - neuvoja?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
-
Re: Genet tulille - neuvoja?
Viesti Kirjoittaja iPSP »
MacBook Pro 15" • iPhone 6 Plus • PowerBook G4 12"
-
Viesti Kirjoittaja Esa66 »
nyt käytössäsi on 2.0 systeemi,jossa subi toistaa pääkanavien alimmat soundit jaon mukaan,ei lfe-kanavaa(0.1).Näin minä käsittäisin tuonSleepperi kirjoitti:Tämä tosiaan selvisi, ihan normaalia. LFE-kanavalle kuuluu mahtua enemmän hudaa kuin muille. Mutta onko mitään hyötyä plugata sitä kiinni 2.1 systeemissä, kun joka tapauksessa subi hoitaa etukanavien alakerran?Sleepperi kirjoitti:Jaa-a. Manuaali sanoo seuraavaa:Blank^ kirjoitti:Eikös nuo pre-out RCA:t ole vahvistamattomia eli linjatasoisia?Sleepperi kirjoitti: Lisäksi löysin halvalla (?) esivahvarin, Yamaha DSP-E800, kaupat on sovittu mutta vehje ei ole vielä plakkarissa. Mitä mieltä audiokansa, onko tuo järkevä pari Geneille?.
http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/av/ ... P-E800.pdf sivu E35
"Output level/impedance:
REC OUT 150mV/1.2k-ohms
PRE OUT 1.0V/1.2k-ohms
SUBWOOFER 4.0V/1.2k-ohms"
Eri luku subbarille kuulostaa kyllä vähän oudolta.
iPad Air13
iPhone 14+
iPhone 14+
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Niin, tilanne on tuo. Se mitä ajoin takaa kysymyksellä oli antaako dekooderi *kaiken* äänen 2.0 kytkennän kautta vai jättääkö se jotain LFE-kanavalla ollutta toistamatta jos LFE ei ole erikseen kytketty. (Jälkikäteen ajateltuna, kyllä se varmaan antaa. Ihan uutta juttua nämä.)Esa66 kirjoitti:nyt käytössäsi on 2.0 systeemi,jossa subi toistaa pääkanavien alimmat soundit jaon mukaan,ei lfe-kanavaa(0.1).Näin minä käsittäisin tuonSleepperi kirjoitti:Tämä tosiaan selvisi, ihan normaalia. LFE-kanavalle kuuluu mahtua enemmän hudaa kuin muille. Mutta onko mitään hyötyä plugata sitä kiinni 2.1 systeemissä, kun joka tapauksessa subi hoitaa etukanavien alakerran?
-
Viesti Kirjoittaja insight »
Tää on kyllä niin totta. Kannattaa ottaa joku tuttu CD vaikka mukaan. Mun mielestä mp3 soveltuu erinomaisesti kannettaviin soittimiin, muttei kotikuunteluun.Blank^ kirjoitti:Et kai kuunnellut mp3-pakattua musiikkia? Häviölliset pakkausmenetelmät (mm. mp3) hukkaavat osan kuultavasta materiaalista. Kun häviölliseen pakkaamiseen yhdistetään se, että Genelecin 80x0-sarja on identtinen taajuusvasteeltaan (ainoa mikä muuttuu on alapään toisto ja äänenpaine), niin en yhtään ihmettele, jos eroja on vaikea kuulla. Näinkin tarkoilla kaiuttimilla kannattaisi musiikit ehdottomasti soittaa häviöttöminä, jotta on "jotain, mitä kuulla".
Mä itse olen kytkenyt subin omaan lähtöönsä eli ohitan kajarit ja vahvari leikkaa 100Hz:stä. Alle 100 siis subille ja sen yli etukajareille.
Noin siis kotiteatterissani, joka on vasta 3.1. Takakajarikin löytyy, mutta sitä en ole kytkenyt, kun leffoissa on vähän nihkeesti muuta, kuin 5.1 raitoja. Mun vahvari siis 6.1. Mutta 3.1:llä pärjää leffakäytössä aika loistavasti jo.
Subbari on kyllä aika ehdoton, etenkin jalustakaiuttimia tukemaan.
Can you feel the atmosphere 99-01
-
Viesti Kirjoittaja Esa66 »
Pääsääntö lienee se, ettei LFE-kanavaa koskaan ohjata pääkanaviin(poikkeuksia on, tietenkin, esim DolbyHeadphone kuulokkeilla).Sleepperi kirjoitti:Niin, tilanne on tuo. Se mitä ajoin takaa kysymyksellä oli antaako dekooderi *kaiken* äänen 2.0 kytkennän kautta vai jättääkö se jotain LFE-kanavalla ollutta toistamatta jos LFE ei ole erikseen kytketty. (Jälkikäteen ajateltuna, kyllä se varmaan antaa. Ihan uutta juttua nämä.)Esa66 kirjoitti:nyt käytössäsi on 2.0 systeemi,jossa subi toistaa pääkanavien alimmat soundit jaon mukaan,ei lfe-kanavaa(0.1).Näin minä käsittäisin tuonSleepperi kirjoitti:Tämä tosiaan selvisi, ihan normaalia. LFE-kanavalle kuuluu mahtua enemmän hudaa kuin muille. Mutta onko mitään hyötyä plugata sitä kiinni 2.1 systeemissä, kun joka tapauksessa subi hoitaa etukanavien alakerran?
iPad Air13
iPhone 14+
iPhone 14+
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Pieni, 11 neliön työhuoneeni/kotistudioni sai vahvistuksen tällä viikolla tuosta 5040A-subbarista. Olin jo aiemmin ostanut Macbookin perään 6010A:t, jotka soivat todella upeasti. Subbari oli kuitenkin tarpeellinen lisäys systeemiin alarekisterin vahvistamiseksi...
Kytkin eilen systeemin toimintaa ja täytyy sanoa että on kyllä koko 700+ euron arvoinen! Todella erotteleva, rasittamaton ja nyt 5040A:n kanssa myös jyhkeä soundimaailma. Subbanen on hienostunut ja eleetön ja antaa loistavan pohjan musalle. Design-mielessä myös erittäin tyylikäs sarja, hauskana yksityiskohtana subbarin mukana tullut volyymikaukosäädin. Kaikki osaset ovat viimeisteltyä laatutyötä.
Vaikea on tämän parempaa tietokoneeseen kytkettävää kompaktia 2.1-järjestelmää kuvitella löytyvän...
Kytkin eilen systeemin toimintaa ja täytyy sanoa että on kyllä koko 700+ euron arvoinen! Todella erotteleva, rasittamaton ja nyt 5040A:n kanssa myös jyhkeä soundimaailma. Subbanen on hienostunut ja eleetön ja antaa loistavan pohjan musalle. Design-mielessä myös erittäin tyylikäs sarja, hauskana yksityiskohtana subbarin mukana tullut volyymikaukosäädin. Kaikki osaset ovat viimeisteltyä laatutyötä.
Vaikea on tämän parempaa tietokoneeseen kytkettävää kompaktia 2.1-järjestelmää kuvitella löytyvän...
- iPhone 6S Plus, 64gb, Rose gold
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Toimii muuten iluurinkin perässä todella hienosti, iso saundi.Psaikke kirjoitti:Pieni, 11 neliön työhuoneeni/kotistudioni sai vahvistuksen tällä viikolla tuosta 5040A-subbarista. Olin jo aiemmin ostanut Macbookin perään 6010A:t, jotka soivat todella upeasti. Subbari oli kuitenkin tarpeellinen lisäys systeemiin alarekisterin vahvistamiseksi...
- iPhone 6S Plus, 64gb, Rose gold
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka