iTunes ja Nokia
-
Re: iTunes ja Nokia
Viesti Kirjoittaja Kahvikatti »
Tuossapa olisi kai tuon mahdollistava ohjelma!
http://dougscripts.com/itunes/itinfo/it ... anager.php
Latasin ja asensin tämän iTunes Library Managerin ja näyttäisi toimivan mainiosti. Tämä on sitten ostettava kuin myös Salling Media Sync -ohjelma, toivottavasti sillä onnistuu biisien+kuvien siirto puhelimeeni. Suuri kiitos kaikista vihjeistä, tuskin olisin noita löytänyt itse, en ainakaan tähän hätään.
T. Kahvikatti
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Salling Media Sync:tä on kyllä ihan ilmainen versio, ja ostamalla maksullisen version, saat vain nopeamman synkronoinnin.Kahvikatti kirjoitti:Tämä on sitten ostettava kuin myös Salling Media Sync -ohjelma,
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Joo, huomasin, mutta kun ei maksa paljoa niin miksi ei ostaisi nopeampaa versiota? Jos hyvän ohjelman saa halvalla niin kannattaa maksaa, ihan periaatteestakin.pnp kirjoitti:Salling Media Sync:tä on kyllä ihan ilmainen versio, ja ostamalla maksullisen version, saat vain nopeamman synkronoinnin.Kahvikatti kirjoitti:Tämä on sitten ostettava kuin myös Salling Media Sync -ohjelma,
T. Kahvikatti
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Niin, tarkoitinkin että pystyy kyllä ensin testailemaan, ja sitten päättämään onko itselle tarpeellinen ja toimiiko kuten ajatteli. Minulla on niin vähän käyttöä tuolle, että päätin jäädä ilmais versioon.Kahvikatti kirjoitti:Joo, huomasin, mutta kun ei maksa paljoa niin miksi ei ostaisi nopeampaa versiota? Jos hyvän ohjelman saa halvalla niin kannattaa maksaa, ihan periaatteestakin.pnp kirjoitti:Salling Media Sync:tä on kyllä ihan ilmainen versio, ja ostamalla maksullisen version, saat vain nopeamman synkronoinnin.Kahvikatti kirjoitti:Tämä on sitten ostettava kuin myös Salling Media Sync -ohjelma,
T. Kahvikatti
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja juishi »
-
Edit. Ehkä iTunesin musat meni sekaisin kun iTunes Library Manager ei ollut kokeillessa vielä rekisteröity, nyt on kuin myös Salling Media Sync. Musat joutuu nyt siirtämään uudestaan iTunesiin, mutta ei tuo oikeastaan haittaakaan kun on ollut mielessä muutenkin siirtää useimmin kuunnellut levyt apple losslessinä, nyt ne on olleet AAC:nä. Ostin myös uuden 16Gt muistikortin puhelimeen niin on varalla vanha kortti MP3:neen, niin voi vaihtaa jos homma ei heti pelitää ja haluaa musaa kuunnella puhelimella. Nyt vaan kokeilemaan miten systeemit toimivat, ainakin eilen iTunes Library Manager tuntui toimivan lupaavasti, tällainen toiminto pitäisi olla vakiona iTunesissa!
T. Kahvikatti
-
Edit. Keksinkin jo miten tuo toimii, aivan tosi siisti ohjelma! Löysin puuttuvat kuvat levyihin. Pitää kiittää tästäkin vihjeestä :-) En kai ala kuulostamaan liikaa SDP:n puheenjohtajalta...
T. Kahvikatti
-
Muuten, mikä on iTunesissa High Efficiency -koodaus? On siellä Tuontiasetukset kohdassa.
T. Kahvikatti
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
.m4aKahvikatti kirjoitti:Hiukan olen ihmetellyt, kun ripannut biisejä AAC:llä niin tiedosto pääte on .m4a ja kun olen siirtänyt biisejä koneeseen apple lossless formaatissa, niin taas on pääte .m4a! Maalaisjärjellä ajatellen olisi fiksua jos noissa olisi erilainen pääte, ainakin mun mielestä.
-
Ei paljon auta tuollainen Lontoonkielinen juttu, kiitos vaan.kallekilponen kirjoitti:.m4aKahvikatti kirjoitti:Hiukan olen ihmetellyt, kun ripannut biisejä AAC:llä niin tiedosto pääte on .m4a ja kun olen siirtänyt biisejä koneeseen apple lossless formaatissa, niin taas on pääte .m4a! Maalaisjärjellä ajatellen olisi fiksua jos noissa olisi erilainen pääte, ainakin mun mielestä.
-
-
Kiitos vaan, tämä oli sentään Suomenkielistä. Mutta aika sekavaa, eikä oikeastaan vastannut miksi tilanne on tällainen (sekava). Aivan yhtä tyhmää olisi jos esim. gif pääteinen tiedosto olisikin vaikka tif tms.Esa66 kirjoitti:http://fin.afterdawn.com/sanasto/tiedostopaate.cfm/m4a
-
T. Kahvikatti
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Tervetuloa tähän maailmaan!Kahvikatti kirjoitti:Kiitos vaan, tämä oli sentään Suomenkielistä. Mutta aika sekavaa, eikä oikeastaan vastannut miksi tilanne on tällainen (sekava). Aivan yhtä tyhmää olisi jos esim. gif pääteinen tiedosto olisikin vaikka tif tms.Esa66 kirjoitti:http://fin.afterdawn.com/sanasto/tiedostopaate.cfm/m4a

Myös videoformaateissa on sama juttu eli päätteestä et voi mitään päätellä. Se voi olla esimerkiksi .AVI ja sisältää minkä videocodec:in tahansa, tai .MKV jne. Yleensä päätteet kertovat mikä on 'container:in' muoto ja sen sisällä voi sitten olla mitä codec:eja tuo container:i suo. Sori jos en paremmin osaa selittää mutta tavallaan olet oikeassa että hieman sekavaahan tuo on.
-
Viesti Kirjoittaja project »
-
Minä olen käyttänyt Salling Media Sync -ohjelmaa (http://www.salling.com/MediaSync/Mac/) en tiedä välittääkö se nuo tiedot, minulle nuo soittotiedot eivät ole tarpeellisia. Tämä ohjelma on halpa ja mielestäni varsin hyvä, joten tsekkaa se. Sivuilla on myös Windows-versio.project kirjoitti:Onko mahdollista synkata Nokian musiikkipuhelin (itselläni 5800 Xpressmusic) siten että myös soittokerrat päivittyy Nokiasta iTunesiin? Nokian Multimediatransfer ei tietoa ainakaan osaa välittää takaisin iTunesiin.
T. Kahvikatti
-
Viesti Kirjoittaja Sannuli »
En ole erityisemmin paneutunut asiaan, mutta käytännön kokemus on osoittanut, että minun noksuni (E55) EI soita iTunesista ostettua musiikkia. Kyllä ne biisit toki siirtyy kännylle ja näkyy siellä, mutta toistettaessa ne soi korkeintaan muutaman sekunnin, tai jopa vain sekunnin murto-osan. Muualta hankittu aac/m4a -musiikki soi ihan ok. Tämä vika ei toki ole ainoa mikä kyseisestä luurista löytyy..pnp kirjoitti:Mikähän tässä nyt oikein mättää, taitaa syynä olla se, että välttämättä haluat tallentaa ne musiikit mp3 muotoon, tähän nyt ei ole mitään syytä, se nokialainen kyllä soittaa ne AAC:t aivan hienosti.
Juuri kun testasin vielä varmistukseksi, raahasin suoraan levyltä, iTunesista ostetun kappaleen, siis suoraan bluetooth jaolla, N900:aan. Ja kyllä siellä aivan hienosti sitten levyn kannetkin näkyi, ja soi aivan normaalisti.
Eli jos tuo nokialainen on ainoa syy muuttaa mp3:si, niin unohda se. Ja tämä sama toimi aiemmin myös 5800:lla ihan hienosti.
En osaa edes arvata syytä tuohon, eikä sillä oikeastaan ole niin suurta merkitystäkään.. Toteanpahan vaan, että näin 4 kuukauden kokemuksella melkein aloin tykätä Nokian kännykästä, mutta en sitten alkanutkaan..

Edit. Albumien kuvat kyllä siirtyvät ihan asianmukaisesti myös iTunes-hankinnoista, mutta se ei tässä tapauksessa ihan hirveästi lämmitä mieltä.
-
Viesti Kirjoittaja project »
Kävipä ilmi ettei tuo ohjelma ilmeisesti toimi kun puhelin on Macissa kiinni bluetoothilla (tai näin ainakin ymmärsin sivuston foorumilta selatessani jotain muutospyyntöjä, itse ohjelma ei puhelinta havaitse vaikka bt-yhteydellä sisällön selaus onnistuukin). Onhan se vähän hidas mutta minkäs teet kun puhelimen usb-kaapelia ei mistään löytynyt. Täytyy palata asiaan myöhemmin.Kahvikatti kirjoitti:Minä olen käyttänyt Salling Media Sync -ohjelmaa (http://www.salling.com/MediaSync/Mac/) en tiedä välittääkö se nuo tiedot, minulle nuo soittotiedot eivät ole tarpeellisia. Tämä ohjelma on halpa ja mielestäni varsin hyvä, joten tsekkaa se. Sivuilla on myös Windows-versio.
-
Jos synkronointi onnistuu vain usb-kaapelilla, ei se mielestäni ole kovin iso puute ja voihan se korjaantua tulevien päivitysten myötä. Ja rekisteröity versio on nopeampi ja ei paljoa maksa rekisteröidä. Minä olen ihan tyytyväinen SMS-ohjelmaan.project kirjoitti:Kävipä ilmi ettei tuo ohjelma ilmeisesti toimi kun puhelin on Macissa kiinni bluetoothilla (tai näin ainakin ymmärsin sivuston foorumilta selatessani jotain muutospyyntöjä, itse ohjelma ei puhelinta havaitse vaikka bt-yhteydellä sisällön selaus onnistuukin). Onhan se vähän hidas mutta minkäs teet kun puhelimen usb-kaapelia ei mistään löytynyt. Täytyy palata asiaan myöhemmin.Kahvikatti kirjoitti:Minä olen käyttänyt Salling Media Sync -ohjelmaa (http://www.salling.com/MediaSync/Mac/) en tiedä välittääkö se nuo tiedot, minulle nuo soittotiedot eivät ole tarpeellisia. Tämä ohjelma on halpa ja mielestäni varsin hyvä, joten tsekkaa se. Sivuilla on myös Windows-versio.
T. Kahvikatti
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka