Jos (digitaalisia) äänilähteitä on luokkaa kolme tai neljä, niin kyllä se AV-vahvari on silloin helpoin, pienin ja vaivattomin vaihtoehto.Sleepperi kirjoitti: Mulla on sama ongelma - kohta pitäisi olla uudet hyvät kajarit hollilla, mutta kaikki kolme-neljä äänilähdettä ovat tasaisen huonolaatuisia. Tätä ollaan puitu jo monessa ketjussa.
Olen itse katsellut tuollaista vehjettä kuin Teufel Decoderstation 5. Sinne siis äänet kaikkialta digitaalisena. Toinen vaihtoehto olisi löytää käytettynä pre-outeilla varustettu AV-vahvari, josta jättäisi vahvariosion käyttämättä. Rahaa palaa varmasti saman verran jos riittääkään, ja sellainen on sitten iso möhkö.
Sitten on tietysti esim. nuo M-Audion DACit mutta inputteja ei ole useaa, ja useimmat noista ovat sidottuja tietokoneeseen. Itse ainakin haluaisin nimenomaan erillisvehkeen mikä toimisi missä vaan yhteydessä.
Kaiuttimet alle 200e hakusessa.
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
-
Re: Kaiuttimet alle 200e hakusessa.
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
"Ei käkikään kiekumatta kuki."
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Tuo Teufelin boksi on ainakin 5x pienempi kuin AV-vahvarin koska ei sisällä niin paljon "hifi" -säätöä eikä mitään vahvistinkomponenttia. Sen ainoa kysymysmerkki on äänenlaatu - ettei vaan kohisisi tms. herkillä kajareilla.Hiljaisuus kirjoitti:Jos (digitaalisia) äänilähteitä on luokkaa kolme tai neljä, niin kyllä se AV-vahvari on silloin helpoin, pienin ja vaivattomin vaihtoehto.Sleepperi kirjoitti: Mulla on sama ongelma - kohta pitäisi olla uudet hyvät kajarit hollilla, mutta kaikki kolme-neljä äänilähdettä ovat tasaisen huonolaatuisia. Tätä ollaan puitu jo monessa ketjussa.
Olen itse katsellut tuollaista vehjettä kuin Teufel Decoderstation 5. Sinne siis äänet kaikkialta digitaalisena. Toinen vaihtoehto olisi löytää käytettynä pre-outeilla varustettu AV-vahvari, josta jättäisi vahvariosion käyttämättä. Rahaa palaa varmasti saman verran jos riittääkään, ja sellainen on sitten iso möhkö.
Sitten on tietysti esim. nuo M-Audion DACit mutta inputteja ei ole useaa, ja useimmat noista ovat sidottuja tietokoneeseen. Itse ainakin haluaisin nimenomaan erillisvehkeen mikä toimisi missä vaan yhteydessä.
Siihenhän menee tosiaan pari lähdettä optisella ja PC koaksilla, mikä riittäisi minulle. (Jossain vaiheessahan toinen optinen voi sitten tulla TV:stä, ja TV:llä switchata HDMI-tuloja. Marginaaliset lähteet voi laittaa analogisena.) Halvoissa/käytetyissä AV-vahvareissa ei merkittävästi enempää digiliitäntöjä ole.
-
Viesti Kirjoittaja Gesse »
LRM kirjoitti: Miten jos tahdot että saan samoista kaiuttimista monen laitteen äänet ulos? - Kaiuttimista pitäisi saada seuraavien laitteiden ääni ulos:
-Tietokone (Macbook)
-TV
-PS3
-Digoboksi
--
PS3:mesta menee ääni HDMI:n kautta ja digiboksista menee ääni TV:seen Scartilla, eli periaatteessa TV:een RCA outputista kaiuttimiin? mutta jos tahdon äänen myös koneesta, niin tarvitsen jonkun mikserin tai äänikortin/tms laitteen. johon saan kytkettyä useammat laitteet kiinni? - Tälläistäkin saa ehdottaa ja mielellään mahd halpa. Riittääkö 100 euroa tälläiseen?
Tässä tällainen.. Kokemusta ei ole tästä laitteesta.
http://www.thomann.de/fi/edirol_m10mx.htm
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Hox: nuo sun RP5 G2:t näyttäisi irtoavan nyt T-liikkeestä b-stockina (asiakaspalautus/täysi takuu) 122e/kpl, väri musta.LRM kirjoitti:KRK RP5 G2 maksaa myös sen 300e musiikkiliikkeessä ja thomannilla.
Mitä olen seurannut niin KRK/Gene/Behru jne b-stock monitorit ei siellä pitkään vanhene, joten kannattaa pitää kiirettä jos aikoo saada tuohon hintaan.
-
Viesti Kirjoittaja LRM »
Kiitoksia vinkistä, mutta valitettavasti olen lähdössä huomenna lomalle thaimaaseen ja budjetti on aika tiukilla. Noh, täytyy katsoa jos saisi jonkun frendin tilamaan nuo kun itse en ole paikalla. Totta on että nuo hyvin todennäköisesti menevät nopeasti kaupaksi..Sleepperi kirjoitti:Hox: nuo sun RP5 G2:t näyttäisi irtoavan nyt T-liikkeestä b-stockina (asiakaspalautus/täysi takuu) 122e/kpl, väri musta.LRM kirjoitti:KRK RP5 G2 maksaa myös sen 300e musiikkiliikkeessä ja thomannilla.
Mitä olen seurannut niin KRK/Gene/Behru jne b-stock monitorit ei siellä pitkään vanhene, joten kannattaa pitää kiirettä jos aikoo saada tuohon hintaan.
-
Viesti Kirjoittaja LRM »
Tälläiset sitten tuli hommattua. Itse olen ollut myös erittäin tyytyväinen ja hyvältä kuullostaa, mutta tosin subi tekisi hyvää. Ehkä tuollainen hs10w tulee myös ostettua kun on hieman sitä "ylimääräistä". (Olen "Puurokorva", mutta hyvältä kuullostaa vanhoihin verrattuna). Enään vain on se yksi ongelma: Minkä laitteen ostan että saan uusiin monitoireihin monta äänilähdettä kiinni? Johtojen vaihtelu ei kiinnosta. Johan tästä tässäkin ketjussa hieman on keskusteltu, mutta aivan sopivaa en ole vielä itselleni löytänyt.juu-zo kirjoitti:Itse ostin tuohon hintaan f-musiikista yamahan hs50m kajarit. Olen ollut tyytyväinen ja hyvältä kuulostaa. Vaativat kyllä pidemmän päälle subin rinnalleen ja itse hommasinkin samaan pakettiin hs10w subin kun sain hyvän pakettitarjouksen. Elektronista musiikkia väännän itse ja kuuntelen myös paljon. Jos mahdollista käy itse kuuntelemassa vaihtoehtoja.LRM kirjoitti:Myös muita 150e/kpl tai 300e pari hintaluokassa olevia aktiivi pönttöjä saa ehdotella.
Mielellään laite saisi pitää sisällään kaiken tämän:
-Ainakin 2-3 RCA liitintä sisään. (Ääni Macbookista ja TV:stä)
-Optinen. (Ääni PS3:mesta)
-"Pieni" koko.
-Hinnaltaan 100e-200e
Tuo Teufelin boksi ainakin tällä hetkellä vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta. Muitakin saa ehdotella. Tuo Teufelin boksi alkaa olemaan jo hinnaltaan sillä kipu rajalla, mutta kyllä tuon vielä maksaa. - Lue rivien välistä: Halvempi olisi mieluisampi.
-
Viesti Kirjoittaja PasiT »
Moi.
http://www.mavaudio.com/
Tämä taitaa mennä juuri siihen kipurajalle eli parisataa taalaa postikuluineen ja siihen tulli + alvit niin ollaan parissa sadassa eurossa. Hififoorumeilla (www.head-fi.org, www.hifiharrastajat.org, jne. jne.) laitetta suitsutettiin siihen malliin, että uskalsin itse tehdä ostopäätöksen, kun vielä lisäksi yksi asiaan syvällisesti perehtynyt hifiharrastaja (kiitokset vaan Lasse S:lle), sitä suositteli. Ensin ajattelin laitetta lähes pelkästään kuulokevahvistimeksi ja DAC:ksi eli optisella/usb:lla äänet macista Maverickiin, josta sitten kuulokkeille. Kokeilinpa sitten eilen illalla laittaa Genelecit (8020) suoraan tämä perään ja täytyy todeta, että Yamahan törkykallis AV-kaikki sisään-kaikki ulos-kaikki herkut -viritinvahvistin jäi kanveesiin makaamaan vertailun jälkeen - ainakin näillä kaiuttimilla. Jos ei tarvitsisi noita kaikkia HDMI jne. yms. tms. härpäkkeitä, vaan pelkät audiot macista, niin Yamaha lähtisi hyllystä per heti ja tämä tilalle.
Itsellä oli vaihtoehtona mm. Zero DAC ja vastaavia eli samoissa 200 euron limiiteissä pyörittiin. Itse tilasin laitteen vielä pykälää paremmalla putkella (GE5760), joten pari kymppiä tuli lisähintaa. Maveric Audiossa oli aivan ensiluokkainen asiakaspalvelu sekä nopeat toimitukset, joten kun kuitenkin aina pitää jostain saada valittaa niin ainoa miinus laitteesta löytyy siitä, että laitteen etulevyssä oleva sininen ledi saisi olla hieman himmeämpi
No, äänen laatuun ei sillä ole mitään vaikutusta ja noin minuutin eristysnauha-askartelulla se olikin sitten jo saatu himmenemään. Tämä Maveric olisi tarkoitus nyt sitten kokeilun jälkeen siirtää iMacin kaveriksi työhuoneeseen, johon on tulossa sen kaveriksi Thomannilta KRK:n RP5/G2 setti. Valkoisena ihan tyylikkään näköinenkin.
Ihan jees soivat Behringerin MS40-kymppiset aktiivihalpiskajaritkin Mavericin perässä ja olisivat minulle tähän satunnaiseen käyttöön toistaiseksi riittäneet, mutta kun poika on sosialisoimassa ne omaan käyttöönsä niin samaan konkurssiin pitää hankkia sitten nämäkin. Puhumattakaan siitä, että tyttö vonkuu omaan korsuunsa valkoisia 6010-Geneleceja, mutta vielä en ole periksi antanut... Ottakoon sitten joskus nuo KRK:t, valkoiset kun ovat. Ärsyttäviä pikkuhifistejä, mistä lie tartunnan saaneet
http://www.mavaudio.com/
Tämä taitaa mennä juuri siihen kipurajalle eli parisataa taalaa postikuluineen ja siihen tulli + alvit niin ollaan parissa sadassa eurossa. Hififoorumeilla (www.head-fi.org, www.hifiharrastajat.org, jne. jne.) laitetta suitsutettiin siihen malliin, että uskalsin itse tehdä ostopäätöksen, kun vielä lisäksi yksi asiaan syvällisesti perehtynyt hifiharrastaja (kiitokset vaan Lasse S:lle), sitä suositteli. Ensin ajattelin laitetta lähes pelkästään kuulokevahvistimeksi ja DAC:ksi eli optisella/usb:lla äänet macista Maverickiin, josta sitten kuulokkeille. Kokeilinpa sitten eilen illalla laittaa Genelecit (8020) suoraan tämä perään ja täytyy todeta, että Yamahan törkykallis AV-kaikki sisään-kaikki ulos-kaikki herkut -viritinvahvistin jäi kanveesiin makaamaan vertailun jälkeen - ainakin näillä kaiuttimilla. Jos ei tarvitsisi noita kaikkia HDMI jne. yms. tms. härpäkkeitä, vaan pelkät audiot macista, niin Yamaha lähtisi hyllystä per heti ja tämä tilalle.
Itsellä oli vaihtoehtona mm. Zero DAC ja vastaavia eli samoissa 200 euron limiiteissä pyörittiin. Itse tilasin laitteen vielä pykälää paremmalla putkella (GE5760), joten pari kymppiä tuli lisähintaa. Maveric Audiossa oli aivan ensiluokkainen asiakaspalvelu sekä nopeat toimitukset, joten kun kuitenkin aina pitää jostain saada valittaa niin ainoa miinus laitteesta löytyy siitä, että laitteen etulevyssä oleva sininen ledi saisi olla hieman himmeämpi

Ihan jees soivat Behringerin MS40-kymppiset aktiivihalpiskajaritkin Mavericin perässä ja olisivat minulle tähän satunnaiseen käyttöön toistaiseksi riittäneet, mutta kun poika on sosialisoimassa ne omaan käyttöönsä niin samaan konkurssiin pitää hankkia sitten nämäkin. Puhumattakaan siitä, että tyttö vonkuu omaan korsuunsa valkoisia 6010-Geneleceja, mutta vielä en ole periksi antanut... Ottakoon sitten joskus nuo KRK:t, valkoiset kun ovat. Ärsyttäviä pikkuhifistejä, mistä lie tartunnan saaneet

-
Viesti Kirjoittaja steelduck »
Toimiiko tuo suomalaisella verkkovirralla ilman muuntimia?
-
Jep. Tuossa kuvassa näkyy laitteen takaosa. Sieltä vaan kytkimestä valitaan sitten käytettävä jännite.steelduck kirjoitti:Toimiiko tuo suomalaisella verkkovirralla ilman muuntimia?
http://www.mavaudio.com/base/product/tu ... /hardware/
-
Viesti Kirjoittaja steelduck »
Onpas mielenkiintoinen laite. Mikäs tuli loppuhinnaksi tulleineen yms yms?PasiT kirjoitti:Jep. Tuossa kuvassa näkyy laitteen takaosa. Sieltä vaan kytkimestä valitaan sitten käytettävä jännite.steelduck kirjoitti:Toimiiko tuo suomalaisella verkkovirralla ilman muuntimia?
http://www.mavaudio.com/base/product/tu ... /hardware/
EDIT: Äh, tuossahan se jo olikin. Kiitos tuosta verkkokytkinvastauksesta. Pitääpä tilata moinen värkki.
-
Viesti Kirjoittaja Esa66 »
Itse näen tuossa vain yhden, ehdottoman, edun ja se on kuulokeliitäntä. Muuten tuo on yhtä rajoitteinen, kuten kaikki tahtoo olla nykyään ![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
iPad Air13
iPhone 14+
iPhone 14+
-
Olipas melkoinen "hauki on kala" toteamus.Esa66 kirjoitti:Itse näen tuossa vain yhden, ehdottoman, edun ja se on kuulokeliitäntä. Muuten tuo on yhtä rajoitteinen, kuten kaikki tahtoo olla nykyään
Kahvinkeitin, ilmalämpöpumppu ja intiimishaver siitä tosiaan puuttuvat eli rajoitteinen on, mutta DAC:n ja kuulokevahvistimen/etuasteen hommat (mihin se on siis tarkoitettu) Maveric hoitaa hinta-laatusuhteella erinomainen. Jos raha ei puolestaan ole rajoite, niin voihan sitä rakentaa audioelämyksiä kuten Venäjän oligarkit. Halutessaan esimerkiksi kuulla autenttista Rolling Stonesia, niin ei muuta kuin miljoonat tiskiin ja Rollarit takapihalle soittamaan. Sitten ei tartte enää pohtia, millaisia komponentteja käytetään.

Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka