Luin, että sinun tapauksessa (uusi iMac ja valmiiksi asennettu 10.4.9 /10, niin 10.4.11 asentaminen saattaa ratkaista ongelman!!
Linkki OIKEAN INTEL-combo päivityksen sivuille!
Lataa ja asenna!
http://www.apple.com/support/downloads/ ... intel.html
LAINATTUA DIGIDESIGNIN SUPPORTISTA:
o In some late 2007 Macs, such as iMac, MacBook, and MacBook Pro with the new Intel "Santa Rosa" chipset, you may not be able to apply the 10.4.9 Combo update to the existing 10.4.9 preinstallation.
o If you are not able to run the Combo Update, please try the Mac OS X Prebinding Script below.
-or-
o Download and install the Mac OS X 10.4.11 Combo Update (Intel)
o Preliminary reports suggest that Mac OS X 10.4.11 may contain fixes for some of the Mbox 2 USB interface problems such as kernel panics on newer Intel-based Macs.
Please Note: As detailed on the Digidesign website, Software Update should not be used to update your Mac OS, always use the Combo Update:
- SsoundD
Pro Tools ongelma
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
-
cs päivitykset
Viesti Kirjoittaja ziltoid1 »
Täällä on kans ongelmia protarin kanssa ja aloittelija olen mäkkien käytössä eli:
Koneena loppukesästä uutena hankittu macbook 2ghz, 1gt muistilla ja sen kaverina mbox 2 pro.
Juuri päivitin 7.1 ->7.3 ja nyt kaatuilee aika usein sekä herjaa jatkuvasti "cpu overload...." vaikkei mittari mene millään bufferilla yli puolenvälin. lisäksi jättää jotain error sessiofilejä kansioon. Sitten joitain midi-nuotteja ei suostu deletoimaan?(!)
Pitääkö kaikki cs päivitykset asentaa järjestyksessä vai riittääkö kun ajaa uusimman. Viimeisimmän olen asentanut. Ja kun asentaa uuden version, voiko vanhan poistaa vai asenntaaks mac sen vanhan "päälle"?
Koneena loppukesästä uutena hankittu macbook 2ghz, 1gt muistilla ja sen kaverina mbox 2 pro.
Juuri päivitin 7.1 ->7.3 ja nyt kaatuilee aika usein sekä herjaa jatkuvasti "cpu overload...." vaikkei mittari mene millään bufferilla yli puolenvälin. lisäksi jättää jotain error sessiofilejä kansioon. Sitten joitain midi-nuotteja ei suostu deletoimaan?(!)
Pitääkö kaikki cs päivitykset asentaa järjestyksessä vai riittääkö kun ajaa uusimman. Viimeisimmän olen asentanut. Ja kun asentaa uuden version, voiko vanhan poistaa vai asenntaaks mac sen vanhan "päälle"?
-
Protools ongelma
Viesti Kirjoittaja jykä »
Kiitos kaikista avustavista kirjoituksista
No niin asensin uuden päivityksen koneelle (imac). Versio on 10.4.11. Asentaessani protoolsia kaikki meni hyvin, ohjelma asentui. Kun sitten asennuksen lopuksi kytkin mboxin usb väylään valoja oli vähän laisesti, joten ajattelin pieleen meni taas. Ohjelma pyörähti tiettyyn pisteeseen asti ja ilmoitti notta hardwarea ei ole. Hoksasin siinä, että otanpa tuon lisenssi donglen pois ja kokeilen uudestaan. Tämä auttoi, valoja alkoi palaa mboxissa, niin että oikein häikäisi ja authorisointi laatikko tuli myös esille, johon naputtelin tarvittavat koodit. Nyt näyttisi siis alustavasti siltä, että vehje toimii. Eli prootoolsia asentaessa ei kestä olla mitään ylimääräisiä dongleja kiinni.
Seuraava kysymys, kun macci sammutetaan pitäisikö myös mboxista valot sammua?
No niin asensin uuden päivityksen koneelle (imac). Versio on 10.4.11. Asentaessani protoolsia kaikki meni hyvin, ohjelma asentui. Kun sitten asennuksen lopuksi kytkin mboxin usb väylään valoja oli vähän laisesti, joten ajattelin pieleen meni taas. Ohjelma pyörähti tiettyyn pisteeseen asti ja ilmoitti notta hardwarea ei ole. Hoksasin siinä, että otanpa tuon lisenssi donglen pois ja kokeilen uudestaan. Tämä auttoi, valoja alkoi palaa mboxissa, niin että oikein häikäisi ja authorisointi laatikko tuli myös esille, johon naputtelin tarvittavat koodit. Nyt näyttisi siis alustavasti siltä, että vehje toimii. Eli prootoolsia asentaessa ei kestä olla mitään ylimääräisiä dongleja kiinni.
Seuraava kysymys, kun macci sammutetaan pitäisikö myös mboxista valot sammua?
-
jeps
Viesti Kirjoittaja Ssound »
Eli
Jos sinulla on tällä hetkellä 7.3-versio, voit asentaa suoraan 7.3.1 cs5 päivityksen sen päälle. Eli sinun ei tarvitse asentaa ensin 7.3.1-versiota.
Mboxin kanssa suositellaan käytettäväksi "oikeaa" usb-porttia macbookissa .. mielestäni se "oikea" on heti ensimmäinen portti itsestä katsottuna .. mini-plugin viereinen.
lainattu:
Due to internal USB architecture issues on the MacBook, use of Digidesign, M-Audio, or third-party USB audio devices is supported on the front USB port only
midi-nuotin deletointi-ongelma kuullostaa: "ID100tt1" ongelmalta (vitsi) .. eli kyllä pitäisi jokaisen midi:n saada dellattua.
Kun saat ProTools:n toimimaan normaalilla tavalla..eiköhän midi-nuotitkin lähde vaihtoon.
- SsoundD
Jos sinulla on tällä hetkellä 7.3-versio, voit asentaa suoraan 7.3.1 cs5 päivityksen sen päälle. Eli sinun ei tarvitse asentaa ensin 7.3.1-versiota.
Mboxin kanssa suositellaan käytettäväksi "oikeaa" usb-porttia macbookissa .. mielestäni se "oikea" on heti ensimmäinen portti itsestä katsottuna .. mini-plugin viereinen.
lainattu:
Due to internal USB architecture issues on the MacBook, use of Digidesign, M-Audio, or third-party USB audio devices is supported on the front USB port only
midi-nuotin deletointi-ongelma kuullostaa: "ID100tt1" ongelmalta (vitsi) .. eli kyllä pitäisi jokaisen midi:n saada dellattua.
Kun saat ProTools:n toimimaan normaalilla tavalla..eiköhän midi-nuotitkin lähde vaihtoon.
- SsoundD
MacBook 2.0 - 2G-ram, Logic Studio 9, RME Babyface, Genelec 8030, Yamaha NS-10M, iPhone 3G, iPod 20G
-
Ihan pohdintaa..
Viesti Kirjoittaja Ssound »
Tuntuu olevan ihmisillä kummallisia ongelmia Mboxien kanssa.
Itse en ole ikinä luottanut USB-väyläisiin äänikortteihin niiden huonojen ajurien takia.
Olen käyttänyt ProToolsia jo v.2000 alkaen ja olen ollut hyvin tyytyväinen.. (mac-pohjalla) .. sen toimivuuteen ja käyttöliittymään .. ohella olen pyöritellyt mm. Ableton liveä, Reasonia yms. ja kaikki on pelittänyt tarvittavalla tavalla.. joitain asioita olen työstänyt Logicilla .. erittäin hyvä ohjelma sekin.
Tälläkin hetkellä pyörittelen Digi 002-rack:n kanssa täysiä raitoja, min. 2 plugaria/track + tilat + mahdollisesti reason ja Macbook (2GHz 2G-ramm) nauraa "tehon puuttumiselle".
Eli hyvin jaksaa vääntää isoja määriä kamaa!!
Olen myös äänittänyt Toolsiin 8-raitaa kerralla, 1h 15 min. ilman mitään yskäsyjä.
Todella luotettavat kaverit!!
Jos joku epäilee ettei macbookissa riitä tehot audion työstämiseen on hakuteillä!
Ainoa "iso" miinus ProToolsissa on reaaliaikainen Bouncetus! Ehkä tulevaisuudessa nautimme Logicin tyyppisestä "laskentamallista".
- SsoundD
Itse en ole ikinä luottanut USB-väyläisiin äänikortteihin niiden huonojen ajurien takia.
Olen käyttänyt ProToolsia jo v.2000 alkaen ja olen ollut hyvin tyytyväinen.. (mac-pohjalla) .. sen toimivuuteen ja käyttöliittymään .. ohella olen pyöritellyt mm. Ableton liveä, Reasonia yms. ja kaikki on pelittänyt tarvittavalla tavalla.. joitain asioita olen työstänyt Logicilla .. erittäin hyvä ohjelma sekin.
Tälläkin hetkellä pyörittelen Digi 002-rack:n kanssa täysiä raitoja, min. 2 plugaria/track + tilat + mahdollisesti reason ja Macbook (2GHz 2G-ramm) nauraa "tehon puuttumiselle".
Eli hyvin jaksaa vääntää isoja määriä kamaa!!
Olen myös äänittänyt Toolsiin 8-raitaa kerralla, 1h 15 min. ilman mitään yskäsyjä.
Todella luotettavat kaverit!!
Jos joku epäilee ettei macbookissa riitä tehot audion työstämiseen on hakuteillä!
Ainoa "iso" miinus ProToolsissa on reaaliaikainen Bouncetus! Ehkä tulevaisuudessa nautimme Logicin tyyppisestä "laskentamallista".
- SsoundD
MacBook 2.0 - 2G-ram, Logic Studio 9, RME Babyface, Genelec 8030, Yamaha NS-10M, iPhone 3G, iPod 20G
-
Bouncetus
Viesti Kirjoittaja El Viajero Fantomo »
En pitäisi reaaliaikaisen bouncetuksen puuttumista vikana tai varsinkaan puutteena. Ulkopuolisia efektejä käyttäessä se aivan ehdoton ominaisuus ja mahdollistaa hienoja itse keksittyjä signaaliteitä. Samaa 002 räkkiä käyttelen itsekin.
-
Re: Bouncetus
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Onhan tuo nyt selvä puute. Jos ei käytä outboard-laitteita ja pitää tehdä jostain pitkästä proggiksesta vaikkapa viisi eri versiota joissa on vain hyvin pieniä eroja, niin kyllä se offline-bouncen mahdollisuus olisi melko kätevä.El Viajero Fantomo kirjoitti:En pitäisi reaaliaikaisen bouncetuksen puuttumista vikana tai varsinkaan puutteena. Ulkopuolisia efektejä käyttäessä se aivan ehdoton ominaisuus ja mahdollistaa hienoja itse keksittyjä signaaliteitä. Samaa 002 räkkiä käyttelen itsekin.
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Siinä on viitteet siihen ettei koodissa riitä "soundi" kun tullaan laskennaliseen summaamisen. Joidenkin softien laskennallinen file export/bounce ei juurikaan säväytä. Vaiheet karkailee ja tulee ihmeellistä "sumua" siihen äänikuvaan. Hitaasti hyvä tulee 
Mutta kätevä se on kun se pelaa. Säästä huomasta aikaa.

-
mbox 2 pro
Viesti Kirjoittaja jykä »
Firewireväyläinen laatikko
Mistä johtuu kun macin sammuttaa niin firewire mbox pro ei sammu koneen matkassa. Jos firewire johdon irrottaa vaikka macista valot häipyy, mutta seuraavana päivänä prootolsia käynistettäessä hardwarea ei löydy, tietenkin ennen sitä firewire johto on kytketty paikoilleen. Onko kellään kokemusta tästä asiasta? Jos on niin........
Toinen asia joka tulee mieleen niin voisiko asennusjärjestystä joku hieman valottaa, matkassa tuli myös plugeja, jossa tarvitaan ilokia. Olisiko tässä kluu sada homma toimimaan niinkuin pitäisi...
Mistä johtuu kun macin sammuttaa niin firewire mbox pro ei sammu koneen matkassa. Jos firewire johdon irrottaa vaikka macista valot häipyy, mutta seuraavana päivänä prootolsia käynistettäessä hardwarea ei löydy, tietenkin ennen sitä firewire johto on kytketty paikoilleen. Onko kellään kokemusta tästä asiasta? Jos on niin........
Toinen asia joka tulee mieleen niin voisiko asennusjärjestystä joku hieman valottaa, matkassa tuli myös plugeja, jossa tarvitaan ilokia. Olisiko tässä kluu sada homma toimimaan niinkuin pitäisi...
-
Viesti Kirjoittaja spindle »
niin noh, tuohan on se klassinen steinbergin "ominaisuus"Jone-51K kirjoitti:Siinä on viitteet siihen ettei koodissa riitä "soundi" kun tullaan laskennaliseen summaamisen. Joidenkin softien laskennallinen file export/bounce ei juurikaan säväytä. Vaiheet karkailee ja tulee ihmeellistä "sumua" siihen äänikuvaan. Hitaasti hyvä tulee
blop!
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Tämä on Cubasessa ja Nuendossa plussaa mutta todettakoon ettei asia ole ollut näin ihan aina. Aikaisempien VST-sarjan versioiden soundi oli kaikkea mutta kuin mitä se on nyt. Saadakseen summasoundin kuntoon oli kanavat ripoteltava ensin fyysiseen mikseriin ja sieltä vasta tiskin summasta teos stereoksi. Ja tuo laskennallisen exportin hyöty katoaa C4/N4-softissa jos ko. projektissa on käytetty efektilenkissä yhtään ulkoista rautaa. Tällöin softa tekee exportin siinä ajassa minkä klipin kesto on. Luulen että tämä tulee muuttumaan niin asia koskisi vain sitä raitaa jossa ext.fx on käytössä eikä koko projektia niin kuin nyt.spindle kirjoitti:niin noh, tuohan on se klassinen steinbergin "ominaisuus"Jone-51K kirjoitti:Siinä on viitteet siihen ettei koodissa riitä "soundi" kun tullaan laskennaliseen summaamisen. Joidenkin softien laskennallinen file export/bounce ei juurikaan säväytä. Vaiheet karkailee ja tulee ihmeellistä "sumua" siihen äänikuvaan. Hitaasti hyvä tulee
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka