Minulla on macBook 13". Vastaanottaja Suomeen valittaa äänen huonoa kuuluvuutta, tänne lahden toiselle puolelle kuuluu vastaavasti hyvin.
Onko vika kuulokkeissa, 14 e luurit? Voiko hälyäänten poisto olla syynä tähän huonoon vastaanottajan kuulemiseen. Ehkä se kuuluu kuin tynnyrin pohjasta. Olen kytkenyt johdot punainen ja vihreä piuha ja voin kuulla luureista ja kun otan pois alkaa kuulua sisäisistä kaiuttimista. OLEN säätänyt äänen ulos sisäisiin kaiuttimiin ja äänen sisään sisäisen mikrofonin kautta. Kaubamajasta möivät iMicin mutta en tätä aparaattia käyttäessäni saa siitä minkäänlaista tukea äänen kuulumiseen tai lähtemiseen (se Skypen nauhoitustesti ei töötä!).
Sitten tänään en saanut aukeamaan Safarin sivuja eräälle sivulle. Imuroin Firefoxin, ja vot. Miksi!!
Macbookissa ei ole mikrofoniliitäntää, vaan äänen linja-sisääntulo. Eli siis ne 14 euron kuulokkeet jossa kaksi plugia eivät ole Macbookille sopivat. Sopivammat on jotkin usb-kuulokkeet. Tyttöystävä käyttää itse tommoisia Microsoftin usb-kuulokkeita. Maksoivat jotain 20 e verkkokauppa.comissa ja ovat toimineet erittäin hyvin.
TheKraken kirjoitti:Macbookissa ei ole mikrofoniliitäntää, vaan äänen linja-sisääntulo. Eli siis ne 14 euron kuulokkeet jossa kaksi plugia eivät ole Macbookille sopivat. Sopivammat on jotkin usb-kuulokkeet. Tyttöystävä käyttää itse tommoisia Microsoftin usb-kuulokkeita. Maksoivat jotain 20 e verkkokauppa.comissa ja ovat toimineet erittäin hyvin.
Tusentack. Kaubamajan mac-piste sanoi, että voi menna PC-puolelle ja ne kuulokkeet sopivat küll.
Muinoin iBookin aikoina pistin vain koneen pöydälle ja kävin höpöttelemään Skypen kautta eikä ääni edes kaikunut (oli se suodatus päällä) ja kuului erittäin selkeästi. Sitä kaikuahan ei tule jos kuuntelee luureilla.
TheKraken kirjoitti:Macbookissa ei ole mikrofoniliitäntää, vaan äänen linja-sisääntulo. Eli siis ne 14 euron kuulokkeet jossa kaksi plugia eivät ole Macbookille sopivat. Sopivammat on jotkin usb-kuulokkeet. Tyttöystävä käyttää itse tommoisia Microsoftin usb-kuulokkeita. Maksoivat jotain 20 e verkkokauppa.comissa ja ovat toimineet erittäin hyvin.
Tusentack. Kaubamajan mac-piste sanoi, että voi menna PC-puolelle ja ne kuulokkeet sopivat küll.
Juu se on ihan yleinen harhaluulo, kun pc-koneissa yleensä on mikkiliitäntä ja maccikoneissakin näyttäisi olevan mikkiliintäntä, mutta suurimmassa osassa se on linja. Syytä en kyllä oikein tiedä.
Juu se on ihan yleinen harhaluulo, kun pc-koneissa yleensä on mikkiliitäntä ja maccikoneissakin näyttäisi olevan mikkiliintäntä, mutta suurimmassa osassa se on linja. Syytä en kyllä oikein tiedä.
No on macilla tähän vastaus. Olin ostanut iMicin mutta kun neuvonta jäi puolitiehen, en saanut kuulumaan sen kautta ääntä. Kaikki kytkennät oli oikein. ---- !! lisäosa piuhoista on tarkoitettu toisenlaisille laitteille. Kun se otettiin pois alkoi kuulua. Kuuntelen USB:ttomilla kuulokkeilla edelleen. [/img]
Hannel kirjoitti:Kuuntelen USB:ttomilla kuulokkeilla edelleen. [/img]
Et oikeastaan...
Griffin iMichan on USB-liitäntäinen äänikortti, johon olet liittänyt kuulokemikrofonin. Ero USB-kuulokkeisiin on se, ettei nuo ole kaikki samassa paketissa ja iMicissa saattaa jopa olla hieman parempi ääni.
MacBook Pro 15.4" Glossy C2D 2.33GHz, 4GB, X1600 256MB, 10.7.4
No iMickään ei täysin poistanut puheluista hälyääniä. On uskottava, että minulla on loppupeleissä mikkipäässä vielä se suurin ongelma.
Puheeseen tulee katkoja vastapuolelle, kun liikautan päätäni. Minä kuulen aivan hyvin. Laajakaistalla on riittävästi nopeutta vaikka television katsomiseen. Mitäs gurut tuumaavat?
Taidan tehdä empiirisiä kokeita nettipuhelimilla. Ero Xlitellä ja Skypellä on valtava. Ensimmäinen herjasi saman kunnan alueella soitettavaan lankapuhelimeen, vaihdoin toiseen, alkoi kuulua. Sitten vaihdoin taas Xliteen. Viimeinen voitelu tapahtuu itse puhelimen kyljestä ääntä säätämällä. Kun näitä äänensäätöjä on kolmessa paikassa, niin mahdollisuuksia huonommille mikeille on missata ääntä.
Itse käytän aina ja jatkuvasti läppärin integroitua mikkiä ja perus "hifi"-kuulokkeita ilman mitään ongelmia skypellä puhuessani.
Valitettavasti en saa RME:n Firefacea toimimaan Skypen kera. Olisi niin kivaa käyttää laajakalvoista konkkaa + pop-filsua... 8)
iMac 21,5" (Late 2009) "Half of life is fucking up - the other half is dealing with it."
Olen nyt tullut lopputulokseen tänään soittamien puhelujen perusteella. Ensimmäiseen soitto xlitellä vast.ottaja ei kuullut mitään, soitin kohta perään skypellä kuului. Seuraavaan soitin xlitellä ja säädin puhelimesta ääntä. Vimeksimainittu on engl.kielisillä sivuilla löytämäni tiedon perusteella krantumpi softa. Vaatii parhaan mahdollisen mikin.
Vielä, kun suljen puheluohjelmat, tarkistin juuri äsken järjestelmäasetusten äänet, niissä sisääntulo äänenvoimakkuudessa pomppaa maksimiin. Onkohan kellään muulla tällaista omatoimista konetta?
Kuten keskusteluketjun alussa on käynyt ilmi, mikkini ei ole paras mahdollinen. Niinpä nappasin patjasta superlonpalan ja kiinnitin mikin ympärille. Haluan vähentää hälyäänet. Nimittäin eilen soitin puhelun ja kuulija kuuli sellaista taustaääntä, johon minä omilla korvilla en edes kiinnittänyt huomiota. Epäolennaisten äänten imurointia. Lisäksi tuntuu kuin epäolennaiset äänet menevät arpomalla tyyliin. Vai onko niin, että lankapuhelimilla on perinteisiä seinässä olevia, joille kuuluu hyvin ja huoneessa liikuteltavia aparaatteja, joille sitten lankeaa epämiellyttävä linja?
Hankin paremman mikin kun pääsen rahan makuun. Pitääkö sen taajuuden olla 50Hz-8kHz? Ja vielä Senheiser, kun vastaanottajissa on kuulemishajontaa.
Vihdoinkin saan laittaa pisteen tähän keskusteluun.
Sain tänään headsetin, jonka mikki ei päästä hälyääniä läpi.
Yllätyksekseni äänensyötönvoimakkuus tälle härvelille on alle 10%:ia.