Ongelma on nyt se, etten vaan keksi mihin minä ne raidat ylipäätään laitan
Sä voit laittaa ne joko session viewhin jota itse käytän tai arrange viewiin. Molemmissa homma toimii erotuksena se, että sä joudut tekemään markkereita arrange-puolessa ja triggaamaan ne käyntiin sen sijaan, että painaisit session viewin loogista play-nappia.
mistä ihmeestä saan kaivettua sen klikin
Sä teet sen. Tee normaali klikkiraita, joka on audiona. Voit käyttää siihen lempisampleasi tai nauhoittaa abletonin oman klikin resample toiminnolla.
miten saan samaan projektiin ujutettua useamman biisin peräkkäin/allekkain/
Kai tää on sit varmasti kaikille tosi epäselvää.
Tässä sulle Session View:
Raita 1 | klikki 1 |||||||||Play (soittaa molemmat: raita 1:sen sekä klikki 1:sen) Ohjaa midillä. [ Omppu+m]
Raita 2 | Klikki 2 |||||||||Play (soittaa molemmat: raita 2:sen sekä klikki 2:sen) Ohjaa midillä. [ Omppu+m]
Raita 3 | Klikki 3 |||||||||Play (soittaa molemmat: raita 3:sen sekä klikki 3:sen) Ohjaa midillä. [ Omppu+m]
Tämän lisäksi sä voit [ Omppu+m] toiminnolla asettaa "stop all clips" [se neliö] johonkin potikkaan, koskettimeen tai minne vaan, että kun painat sitä niin sun kaikki clipit pysähtyy ja näin ollen oot valmis laukasemaan uudet klipit kun tarviit.
Ja sitten: Raita 1 menee AUX (return) 1:seen, klikki (raita 2) menee aux 2:seen. Aux ykkösen lähtö on 1-2 äänikortin ulostulosta ja Aux 2:sen lähtö 3:teen äänikortin ulostulosta. Näin ollen 1-2 OutPutit lähtee päätiskille DI-boxien kautta ja äänikortista lähtee kuulokeliitäntä johon on reititetty kyseessä oleva klikkiraita. Eli nyt voit kompuroida, EQ:ttaa tai tehdä mitä vain erikseen taustanauhoille sekä klikeille. Sä voit myös Aux1:sen sendillä b määrätä paljon AUx 2:seen (eli sinne mihin klikki lähtee) tulee taustanauhaa.
RAita 1||||||||RAita 2|||||AUX 1||||AUX 2
Send AUX 1|||||Send AUX 1|Out 1-2|||Out 3 tai 3-4
Send AUX 2|||||Send AUX 2
Ohjelma kun on näemmä tehty pääosin liveinstrumentiksi ja semmoista en todellakaan hae.
Toi on p*skaa.
Ylipäätään olen sitä ihmisryhmää joka opettelee mieluummin kokeilemalla ja kantapään kautta hommat.
Tähän ei varmaan tarvii sanoa enää mitään...
En ole edes varma onko tuo paras ja ainut ohjelma pelkkään taustanauhakäyttöön,
Kyse on siitä, mitä kaikkea haluaa tehdä. Sä voit millä tahansa sekkarilla laittaa sun taustanauhat sekä klikin pyörimään. Jos hommaa haluaa viedä eteenpäin niin live on ainut vaihtoehto mun nähdäkseni. Tai mä en ainakaan vois triggailla millään muulla softalla mun bandin kappaleiden väliosia ja muita sampleja taimissa juuri niille tarkoitettuihin kohtiin.