On se nyt s**tana, ettei tuo iTunes osaa tuoda biisejä ilman vähintään kolmea duplikaattia! Olen PC:n kanssa käyttänyt iTunesia ja nyt iMaciin siirtyneenä toin biisit Maciin ja prkl tulee vähintään 3 kertaa joka biisi. Ei oo mukavaa, kun on n. 2000 biisiä ja jokaisesta myös duplikaatit iTunesissa.. (Ja ei, tuo "Sisältö ja Näytä Kaksoiskappaleet" ei auta; poistamisen jälkeen jää n. 400 biisiä 2000 sijaan voi prkl!
Netistä olen tsekannut, mutta ei ole helpottanut... apuja? Voi PRKL!!! että menee hermot!
Kannattaa nyt kuitenkin kaiken raivon vallassakin muistaa, että yleensä vika löytyy sieltä näytön etupuolelta. En ole omakohtaisesti koskaan moiseen ongelmaan törmännyt, vaikka olen tuollaista toistasataa gigaista iTunesin kirjastoa seikkailuttanut ulkoisilla kovalevyillä ja koneelta toiselle.
Tarkoitukseni ei ole vääntää veistä haavassa. Kyllä tuohon joku ratkaisu löytyy.
Ai niin. Onko sinulla .m3u- päätteisiä tiedostoja niissä kansioissa, joista musan olet iTunesiin siirrellyt?
iCook kirjoitti:
Ai niin. Onko sinulla .m3u- päätteisiä tiedostoja niissä kansioissa, joista musan olet iTunesiin siirrellyt?
Tämähän se perinteinen syy on ollut noihin duplikaatteihin, kun iTunes tuodessaan käy myös soittolistan läpi ja tuo siinä olevat kappaleet.
PC->Mac-siirtymä käy muuten kätevimmin siirtämällä/kopioimalla koko musiikkikirjasto musiikkeineen uuteen koneeseen ja käynnistämällä iTunes. Kirjastoformaatti on yhteensopiva molemmissa versioissa.
Minullakin usein tulee kahteen kertaan kappaleet, kun kopioin ne iTunesin kirjastoon. Eikä tämä minulla kyllä johdu mistään soittolistasta, joka tulisi levyn mukana. Kieltämättä hyvin rasittava bugi.
moonshade kirjoitti:Minullakin usein tulee kahteen kertaan kappaleet, kun kopioin ne iTunesin kirjastoon. Eikä tämä minulla kyllä johdu mistään soittolistasta, joka tulisi levyn mukana. Kieltämättä hyvin rasittava bugi.
Onko nyt oikeasti kyse bugista, vai jostakin mitä käyttäjä ei vain hoksaa huomioida. Itse en ole koskaan tosiaan törmännyt kaksoiskappaleiden syntymiseen ja iTunes on ollut aktiivisessa käytössä aika monta vuotta.
Mulla oli sama vika siirtyessä pc:stä macciin. Mulla se ainakin johtu siitä, että tässä kyseisessä musiikkikansiossa oli joka albumin mukana semmoinen m3u-tiedosto (muistaakseni m3u). Sen poistamalla kansioista homma toimi. Työlästähän se oli, mutta enpä siihen hätään muuta keksinyt. Kirjoitat finderiin m3u ja poistat ronskisti niitä.
janneh kirjoitti:On se nyt s**tana, ettei tuo iTunes osaa tuoda biisejä ilman vähintään kolmea duplikaattia!
moonshade kirjoitti:Minullakin usein tulee kahteen kertaan kappaleet, kun kopioin ne iTunesin kirjastoon. Eikä tämä minulla kyllä johdu mistään soittolistasta, joka tulisi levyn mukana. Kieltämättä hyvin rasittava bugi.
Mistä kopioitte kappaleet iTunesin kirjastoon? Ettette vain olisi ensin kopioinut niitä itse sinne musakansioon ja sen jälkeen siirtäneet iTunesiin siten, että iTunesin asetuksissa on "Kopioi tiedostot musiikkikansioon, kun ne lisätään kirjastoon" -ruksattuna?
Taas näyttää vähän siltä, että windowsista siirryttäessä macin pariin tuottaa ongelmia luottaa ohjelmiin. iTunes osaa hoitaa hyvin musiikin järjestelyn. Käyttäjän ei tarvitse siitä huolehtia.
Mistä kopioitte kappaleet iTunesin kirjastoon? Ettette vain olisi ensin kopioinut niitä itse sinne musakansioon ja sen jälkeen siirtäneet iTunesiin siten, että iTunesin asetuksissa on "Kopioi tiedostot musiikkikansioon, kun ne lisätään kirjastoon" -ruksattuna?
Kopion usein toisen koneen Music-kansioista iTunesin Add to Libary-käskyllä. Täytyypä kiinnittää ensi kerralla tarkemmin huomiota asiaan kun tuon uusia levyjä kirjastooni. Hyvällä tuurilla vika tosiaan on käyttäjässä.
Minäkään en ole koskaan onnistunut tekemään duplikaatteja iTunesiin, enkä ole moiseen "bugiin" koskaan törmännyt. Kannattaa tosiaan ennen tuontia poistaa ne Winampin tekemät "soittolistat" ja antaa iTunesin hoitaa kaikki hommat.
Nyt kun suurin osa alkoholista on palanut niin tuo m3u-teoria kuulostaisi syyltä duplikaatteihin. Olen ottanut ruksin pois "kopioi tiedostot..." kohdasta, mutta silti pukkaa duplikaatteja.
Olen vain kopioinut pc:n mp3-kansiot (ml. iTunes /music tjms) ja ilmeisesti niiden mukana on tulltu myös m3u:t. Pitääpä tsekata.
janneh kirjoitti:Nyt kun suurin osa alkoholista on palanut niin tuo m3u-teoria kuulostaisi syyltä duplikaatteihin. Olen ottanut ruksin pois "kopioi tiedostot..." kohdasta, mutta silti pukkaa duplikaatteja.
Olen vain kopioinut pc:n mp3-kansiot (ml. iTunes /music tjms) ja ilmeisesti niiden mukana on tulltu myös m3u:t. Pitääpä tsekata.
Tänks
Nakkele vaan ne soittolistat mäkeen. Kannattaa myös hoitaa musiikin siirtely iTunesiin suoraan ohjelman kautta, eikä itse raahailemalla iTunesin kansioon. Kuten sanottu, iT osaa hoitaa sen kansion järjestelyn itse.