Moi
elikkä ostin tuossa kesällä Alesis IO26 firewire audio interfacen, sen mukana tuli Cubase LE, vaikka mitä yritin niin Cubase ei suostunut alkamaan toimimaan (ei kuulu ääntä ulos eikä volume-levelssit pompi edes...)
no nyt sitten jostain syystä vasta tajusin että onhan mulla toi Garage Band nauhoitus softa millä oon aiemminkin nauhoitellu musaa, mun kysymys on siis että kun nauhoitan ulkoselta laitteelta (rumpukone / sampleri) jossa on midi outteja 2 ja midi innejä 2, ja tossa Alesiksen interfacessa on kans midi innit ja outit niin miten mä saan sen midi aikakoodin laitettua sillätavalla ett saisin kaikki kanavat nauhoitettua varmasti samaan synkkaan ?! muuten toi softa kelpaa tällä hetkellä nauhoittamiseen ihan hyvin mutta siinä ei ilmeisesti sa nauhoitettua kun vaan yhden kanavan kerrallaan ?
eli siis kysymykseni helpommin:
-miten saan midi aikakoodin laitettua Garage Bandissa niin että kaikki mun samplerista tuleva ääni pysyy synkassa ?
oon väsänny musaa tosi monta vuotta mutta tää interface ja monikanava-nauhoittaminen on mulle ihan uutta juttua enkä taida nyt oikeen tajuta tätä setuppien laittamista ...
jotain neuvoo kun sais olisin hyvin kiitollinen !
tarvis apua Garage Bandin kanssa...
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
tarvis apua Garage Bandin kanssa...
Viesti Kirjoittaja Dee »
-MacBook 1.83, 2Gt...
-Mac Mini 2.53, 4 Gt...
-iPod Touch 8 Gt (1st gen)
-Mac Mini 2.53, 4 Gt...
-
Re: tarvis apua Garage Bandin kanssa...
Viesti Kirjoittaja MVi »
Näyttää siltä että joko peruskäyttö ei ole hallinnassa tai kytkennät on väärin. Tietysti joku laitekin voi olla rikki.Dee kirjoitti:Moi
elikkä ostin tuossa kesällä Alesis IO26 firewire audio interfacen, sen mukana tuli Cubase LE, vaikka mitä yritin niin Cubase ei suostunut alkamaan toimimaan (ei kuulu ääntä ulos eikä volume-levelssit pompi edes...)
Mikä Macci, mikä käyttis, mikä Cubasen versio?
Ulkoisesta laitteesta midi outista interfacen midi in -liitäntään. Ulkoisen midi innistä interfacen midi out -liitäntään. Jos noista kahdesta softasta valitaan niin onhan Cubase LE:ssä sentään tuki aikakoodille (Transport->Sync Setup). En tosin usko, että synkan kanssa kävisi mitään mitä ei saisi kvantisointityökaluilla korjattua jos kaluja nyt tarvitaankaan. Cubasen midiominaisuuksissa on aika paljon enemmän pelivaraa ja mahdollisuuksia kuin GB:ssä. Paitsi niitä softainstrumentteja.no nyt sitten jostain syystä vasta tajusin että onhan mulla toi Garage Band nauhoitus softa millä oon aiemminkin nauhoitellu musaa, mun kysymys on siis että kun nauhoitan ulkoselta laitteelta (rumpukone / sampleri) jossa on midi outteja 2 ja midi innejä 2, ja tossa Alesiksen interfacessa on kans midi innit ja outit niin miten mä saan sen midi aikakoodin laitettua sillätavalla ett saisin kaikki kanavat nauhoitettua varmasti samaan synkkaan ?! muuten toi softa kelpaa tällä hetkellä nauhoittamiseen ihan hyvin mutta siinä ei ilmeisesti sa nauhoitettua kun vaan yhden kanavan kerrallaan ?
GB:ssä ei taida onnistua. Opettele käyttämään Cubasea.eli siis kysymykseni helpommin:
-miten saan midi aikakoodin laitettua Garage Bandissa niin että kaikki mun samplerista tuleva ääni pysyy synkassa ?
Cubasessa voi tallentaa joka midikanavan erikseen omille raidoilleen jos haluaa, vaikka kahdeksan kanavaa samaan aikaan. Aika monimutkaista huttua saa tosin rumpukoneesta tulla jos yksi raita ei piisaa. Minkälaista projektia teet, mitä pitäisi saada aikaan, et viittisi kertoa hieman lisää?oon väsänny musaa tosi monta vuotta mutta tää interface ja monikanava-nauhoittaminen on mulle ihan uutta juttua enkä taida nyt oikeen tajuta tätä setuppien laittamista ...
jotain neuvoo kun sais olisin hyvin kiitollinen !
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Ihan alkuun Cubasessa tulee valita käytettävä äänikortti kohdassa Device setup. Perustilassa se käyttää macin omaa eikä tietysti midit ja audiot vipata jos kytkennät on ulkoisessa audio interfacessa. Jos sitten tahtoo useamman audioraidan eri raidoille niin VST Connection kohdasta pitää input valikossa aktivoida/valita haluamansa määrä äänikortin sisääntuloja ja sitten ne vasta putkahtaa esille valittavaksi äänitettävän raidan sisääntuloksi. Ilman tätä taitaa olla vain kaikkien raitojen sisääntulo ensimmäinen joka äänikortissa on.
-
Viesti Kirjoittaja Dee »
hmm okei, sain nyt kuuluu kaikki 8 Akai MPC 2000XL-sampleristani ulos ! kiitos neuvoista
mut sit viel vika kysymys enne kun pääsen kunnolla vauhtiin ton nauhottamisen kanssa:
mietin sitä vaan et mitenköhän saan ton MIDI-aikakoodin toimii ? kummasta laitteesta laitan piuhan tulee outista ulos ja kummasta innistä ?
mun sampleri siis on toi Akai MPC 2000XL ja siin on Outteja: A ja B ja sit innejä 1 ja 2, tossa mun firewire interfacessa on midi innejä 1 ja outteja kans 1...
EDIT: just kokeilin nauhottaa tosta mun samplerista Cubaseen yhen taustan melodia raitaa, aaltomuotoo näkyy Cubasessa kanavalla 1 mutta sitten kun lopetin nauhotuksen, painon playtä niin ei kuulunu mitään monitoreista eikä myöskän Alesiksen eikä Cubasen vola-mittarit pomppinu ?!
vastaus Mvi:lle :
mulla on projektina nauhottaa kaikki viime ja tänä vuoden tehdyt taustat pois mun zip-disketeiltä kun pitää nauhottaa yhdelle Belgialaiselle nettiradiolle muutamat biisit ja sit toinen versio kaikista biiseistä miksattuna "biitti-tape" muotoon, joka vissiin hyvällä tsägällä menee sinne netti radioon ja levitykseen podcasteina (koputetaan puuta), sellasta proggista alla just tällä hetkellä
mut sit viel vika kysymys enne kun pääsen kunnolla vauhtiin ton nauhottamisen kanssa:
mietin sitä vaan et mitenköhän saan ton MIDI-aikakoodin toimii ? kummasta laitteesta laitan piuhan tulee outista ulos ja kummasta innistä ?
mun sampleri siis on toi Akai MPC 2000XL ja siin on Outteja: A ja B ja sit innejä 1 ja 2, tossa mun firewire interfacessa on midi innejä 1 ja outteja kans 1...
EDIT: just kokeilin nauhottaa tosta mun samplerista Cubaseen yhen taustan melodia raitaa, aaltomuotoo näkyy Cubasessa kanavalla 1 mutta sitten kun lopetin nauhotuksen, painon playtä niin ei kuulunu mitään monitoreista eikä myöskän Alesiksen eikä Cubasen vola-mittarit pomppinu ?!
vastaus Mvi:lle :
mulla on projektina nauhottaa kaikki viime ja tänä vuoden tehdyt taustat pois mun zip-disketeiltä kun pitää nauhottaa yhdelle Belgialaiselle nettiradiolle muutamat biisit ja sit toinen versio kaikista biiseistä miksattuna "biitti-tape" muotoon, joka vissiin hyvällä tsägällä menee sinne netti radioon ja levitykseen podcasteina (koputetaan puuta), sellasta proggista alla just tällä hetkellä
-MacBook 1.83, 2Gt...
-Mac Mini 2.53, 4 Gt...
-Mac Mini 2.53, 4 Gt...
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka