Kaipailisin vinkkejä hinta/laatu-suhteeltaan käyttökelpoisista vahvistimista Mac Minin jatkeeksi. Nykyinen JVC:n vahvari ei kykene ottamaan digitaalista ääntä, vaan toimii käytännössä "kuulokkeina". Musiikkia kuunnellessa vielä menettelee, mutta elokuvia katsellessa se ei osaa jakaa ääntä 5.1 kajareihin. Keskiäänet ja taka-äänet eivät käytännössä toimi.
Uusi vahvari siis pitäisi ostaa, jotta saa kotiteatterikajarit toimimaan. Vai onko jotain, millä saisi digitaalisen ulostulon muutettua ennen vahvistin analogiseksi siten, että vahvari ymmärtää jakaa äänet oikein?
Jos ja kun vaihtoehtona on uusi vahvistin, niin millaista suosittelette. Koska en ole mikään hevihifisti, niin budjettiksi olen ajatellut alle 300 euroa.
e: kajareina minulla on Infinityn TSS 800-kaiutinsarja.
Vahvistin Mac Minin jatkeeksi
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Vahvistin Mac Minin jatkeeksi
Viesti Kirjoittaja olliville »
-
-
Re: Vahvistin Mac Minin jatkeeksi
Jos nyt oikein muista, niin se oli malliltaan JVC RX-774R ja reilun 10 vuotta vanha. Hyvät liitokset löytyy ja Pro Logic, mutta ei optista sisäänvientiä.
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Eikö siinä pitäisi olla Dolby Digital, jos haluat aidosti monikanavaista ääntä kuunnella, vai? En siis ihan varma ole, kun elän itse vielä mono- ja stereoaikaa.olliville kirjoitti:Jos nyt oikein muista, niin se oli malliltaan JVC RX-774R ja reilun 10 vuotta vanha. Hyvät liitokset löytyy ja Pro Logic, mutta ei optista sisäänvientiä.
iBook 14", iPod 20 Gt
-
Siinä on vain Dolbyn Pro Logic. Dolby Digitalia ei löydy ja jos olen ymmärtänyt, niin Mac Mini antaa analogiliittimellä vain ja ainoastaan kahta kanavaa. Pitäisi siis löytää vahvari, joka ottaa digitaalisen signaalin sisäänsä ja jakaa kajareille.p-veli kirjoitti:Eikö siinä pitäisi olla Dolby Digital, jos haluat aidosti monikanavaista ääntä kuunnella, vai? En siis ihan varma ole, kun elän itse vielä mono- ja stereoaikaa.olliville kirjoitti:Jos nyt oikein muista, niin se oli malliltaan JVC RX-774R ja reilun 10 vuotta vanha. Hyvät liitokset löytyy ja Pro Logic, mutta ei optista sisäänvientiä.
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Turha mitään erityisiä malleja tarvii kenenkään luetella, kun aika sama mitä tuossa hintaluokassa ostaa.
Tärkeimmät mitä tulee kuitenkin huomata:
- HD-äänituki on ihan jeppis, ja rupeaa olemaan jo kaikissa uusissa malleissa, tuossakin hinnassa. Eli Dolby TrueHD sekä DTS-Master Audio ovat kyseiset systeemit. Normaali Dolby Digital sekä DTS löytyy jo aivan kaikista 6-kanavaisista AV-vahvistimista.
- Liitännät, liitännät, liitännät. Niistähän noissa yleensä maksetaan. Sanotaan että sellainen 2 on aivan minimi HDMI IN + telkkarille OUT, mielellään neljä. Ja versiota 1.3a jotta osaa napata äänet siitä samasta kaapelista. Ei auta mäkkien kanssa, mutta konsolit, erilliset BD-soittimet ja digiboxit. Optisia toslinkkejä kannattaa olla vähintään kaksi, yksi juurikin mäkille.
- Wateilla ei ole mitään merkitystä. Jos kotioloissa soitatat, et tule täysiä tehoja ikuna käyttämään hepposemmastakaan vahvistimesta.
- Hyviä merkkejä on mm. Yamaha, Onkyo ja Denon. Itse jättäisin suosiolla JVC:t yms markettikoneet väliin.
Itse valitsin Onkyo TX-SR607:n, joka kyllä alle 500 euron hintalapullaan tarjoaa ihan kaiken mitä sopii toivoa. 7.2 (eli 2 subilähtöä), 5 hdmi:tä takana, etupaneelissa 1, telkalle HDMI-lähtö, tietty, 2 optista, 2 coaxiaalia, ja kaikki kellot ja viheltimet. Mmmm. Vahvistinyksikötkin ovat kaiketi paljon laadukkaammat kuin 507:ssa (jota voisin suositella 607:n kokemusteni perusteella tuohon hintaluokkaan).
Tärkeimmät mitä tulee kuitenkin huomata:
- HD-äänituki on ihan jeppis, ja rupeaa olemaan jo kaikissa uusissa malleissa, tuossakin hinnassa. Eli Dolby TrueHD sekä DTS-Master Audio ovat kyseiset systeemit. Normaali Dolby Digital sekä DTS löytyy jo aivan kaikista 6-kanavaisista AV-vahvistimista.
- Liitännät, liitännät, liitännät. Niistähän noissa yleensä maksetaan. Sanotaan että sellainen 2 on aivan minimi HDMI IN + telkkarille OUT, mielellään neljä. Ja versiota 1.3a jotta osaa napata äänet siitä samasta kaapelista. Ei auta mäkkien kanssa, mutta konsolit, erilliset BD-soittimet ja digiboxit. Optisia toslinkkejä kannattaa olla vähintään kaksi, yksi juurikin mäkille.
- Wateilla ei ole mitään merkitystä. Jos kotioloissa soitatat, et tule täysiä tehoja ikuna käyttämään hepposemmastakaan vahvistimesta.
- Hyviä merkkejä on mm. Yamaha, Onkyo ja Denon. Itse jättäisin suosiolla JVC:t yms markettikoneet väliin.
Itse valitsin Onkyo TX-SR607:n, joka kyllä alle 500 euron hintalapullaan tarjoaa ihan kaiken mitä sopii toivoa. 7.2 (eli 2 subilähtöä), 5 hdmi:tä takana, etupaneelissa 1, telkalle HDMI-lähtö, tietty, 2 optista, 2 coaxiaalia, ja kaikki kellot ja viheltimet. Mmmm. Vahvistinyksikötkin ovat kaiketi paljon laadukkaammat kuin 507:ssa (jota voisin suositella 607:n kokemusteni perusteella tuohon hintaluokkaan).
Karsee läjä kaikkee roinaa.
-
Tänks, juuri tuon kaltaista infoa kaipaisin. Kun ei ole tullut vahvistinkaupassa käytyä, niin juuri nuo speksit perusvahvariin kiinnostivat.
Watti-kilpailu ei kiinnosta, mutta nuo liitännät ovat ja liitettävyys ovat olennaisimmat. Olohuoneeseen tuskin tulen 7 kaiutinta laittamaan eli mennään 5+subbarilla eteenpäin.
Verkkokaupassa näyttää olevan kohtuu hintaisia Onkyoita tarjolla eli täytyy zoomata, josko 607 riisutummassa mallissa on olennaisimmat
Watti-kilpailu ei kiinnosta, mutta nuo liitännät ovat ja liitettävyys ovat olennaisimmat. Olohuoneeseen tuskin tulen 7 kaiutinta laittamaan eli mennään 5+subbarilla eteenpäin.
Verkkokaupassa näyttää olevan kohtuu hintaisia Onkyoita tarjolla eli täytyy zoomata, josko 607 riisutummassa mallissa on olennaisimmat

-
Tämän hinta näyttänee pudonneen aika paljon: http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=20519
Mielestäni varsin varteenotettava kandidaatti.
Mielestäni varsin varteenotettava kandidaatti.
-
Viesti Kirjoittaja Sabbath »
Hmm eikös tuo Pro Logic ole juuri tuohon tarkoitukseen, eli tehdään stereoäänestä monikanavaista. Ei missään nimessä esim Digitalin tasoista, mutta vähännniinkuin sinnepäin ainakin yritetään. Eli jos vahvistimesta tuo löytyy niin pitäisi se myös kaikkiin kaiuttimiinkin se ääni saada, olen itsekin mäkistä äänet vetänyt vahvistimeen 3.5mm plugin kautta, ja kuunnellut 5:stä kanavasta..
Mutta joo, jos nyt uutta vahvistinta hankit niin tuo ehdotettu Onkyo pitäisi ainakin olla ihan hyvä vaihtoehto.
Mutta joo, jos nyt uutta vahvistinta hankit niin tuo ehdotettu Onkyo pitäisi ainakin olla ihan hyvä vaihtoehto.
-
No siis, puhutaanko nyt Pro Logicista vai Pro Logic II:sta? Tuo ensimmäinenhän on tunnetusti aivan susi ja sen sopii unohtaa. PL2 toimii jo paljon paremmin, vaikkakin itse suosin (jos nyt jotain on pakko käyttää) DTS Neo:6:sta joka tekee saman asian kun edelliset, mutta mielestäni paremmin / omalle musalle paremmin sopivasti.Sabbath kirjoitti:Hmm eikös tuo Pro Logic ole juuri tuohon tarkoitukseen, eli tehdään stereoäänestä monikanavaista. Ei missään nimessä esim Digitalin tasoista, mutta vähännniinkuin sinnepäin ainakin yritetään. Eli jos vahvistimesta tuo löytyy niin pitäisi se myös kaikkiin kaiuttimiinkin se ääni saada, olen itsekin mäkistä äänet vetänyt vahvistimeen 3.5mm plugin kautta, ja kuunnellut 5:stä kanavasta..
Mutta joo, samaa asiaahan nuo kaikki tekevät, eli 2ch audio -> hokkuspokkusalgoritmit -> 6ch audio.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka