Täällä ilmoittautuu uusi vasta pari viikkoa omenamehusta täysipäiväisesti nauttinut noviisi. En jaksanut selailla kovin pitkälle aihelistaa tarkastaakseni, että onko aiheeseeni liittyvää keskustelua käyty jo aiemmin. Linkittäkää minulle mahdollinen viestiketju/-ketjut mikäli sellaisia on. Pahoittelen, mikäli aiheesta on jo olemassa useita ketjuja eivätkä ne pikaisen tarkastelun jälkeen osuneet silmiini.
Tulin siis ostaneeksi Macbook:in. Laitteen oma ääniliitäntä on suhteessa parempi kuin entisen Acer -mallisen koneen rätinää ja rutinaa päästänyt liitäntä. Olen miettinyt kannattaisiko minun hankkia ulkoinen Audio interface, vai mahtaisiko tarpeeni täyttyä koneen omaa liitäntää käyttäen. Kertokaa mielipiteitänne...
Kuuntelen paljon musiikkia tietokoneelta. Spotifyä käytän päivittäin ja musiikkia kuuntelen pääasiassa 320 kbps mp3:sina ja flac-muotoisina tiedostoina. Henkilökohtaiseen kuunteluun käytän AKG K530 kuulokkeita ja muuten Genelec 6010 -aktiivikaiuttimia ja 5040 subwooferia. Tarvitsen siis yksinkertaisuudessaan sellaisen Audio interfacen, jossa on USB-liitäntä (en ole löytänyt Firewireä tästä Macbookista), tasonsäädöllä varustettu kuulokelähtö, ja linjatasoiset lähdöt esivahvistimelle (ja sieltä G:hin).
Laite tulisi yksinomaan kuuntelukäyttöön, sillä minun musiikaaliset lahjat rajoittuvat ainoastaan kuunteluosastolle

Kiitos jo etukäteen vaivannäöstänne ja hyvää Joulun aikaa!