Tervehdys,
Tuossa syksyllä sattui olemaan rahaa, omppukuume ja opiskelija-alennukset samaan aikaan. Kävi lopulta niin, että heitin EeePC:llä vesilintua ja vaihdoin alumiiniin. Nyt kuherruskuukausi alkaa ilmeisesti hiipua ja seuraavaksi itse asiaan.
Omistan nokian bluetooth musakuulokkeet ja sain junassa värkättyä ne toimimaan MBP:ni kanssa, mutta kummastelin luurien äänenlaatua tämän koneen kanssa. Suurempi kummastus oli kun löin MBP:n kotona kotistereoihini. Olen käyttänyt alusta asti ihan 3,5mm stereojakkia kotiteatterissani ja ollut ihan tyytyväinen ääneen, mutta en enää. En saa enää mitään hyvää ääntä koneesta. Basso ei toistu enää, äänenlaatu on surkea ja kaikin tavoin kelvoton. Olen tutkinut macin ääni- ja midiasetuksetkin, mutta en ole löytänyt mitään millä saisin korjattua asetukset. Olen poistanut kaiken mitä tein BT-kuulokkeiden takia ja toivonut että se olisi auttanut äänen kanssa, mutta turhaa. Tarkoitus on siirtyä toslink kaapeliin, mutta vaikka se ratkaisisikin ongelman äänenlaadun kanssa se ei poistaisi ongelmaa.
Mitään ehdotuksia?
Nm. Joulun äänentoisto piloilla D:
BT-luurit sotkivat OS X:n äänentoiston?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
BT-luurit sotkivat OS X:n äänentoiston?
Viesti Kirjoittaja Tienkou »
Viimeksi muokannut TheKraken, 28.12.2009 klo 21.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikkoa kuvaavammaksi
Syy: Otsikkoa kuvaavammaksi
MBP 15"
iPhone X 256
iPad Pro
iPhone X 256
iPad Pro
-
Re: Äänen ulostulo
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Onko ero äänenlaadussa ihan oikesti jotenkin merkittävä? Siis meinaan nyt vain sitä, että kun tuosta ei oikein ota tolkkua, että toistuuko se basso esim. jotenkin vain mielestäsi huonosti vai oikeasti onko jotkut taajuudet kadonneet kokonaan? Eli onko nyt kyseessä siis tällainen ero jonka kuka tahansa siihen rööriin tökkelin työntävä osaisi erottaa?
Kuulostaa vain nimittäin niin oudolta, että ensimmäinen diagnoosi tämän perusteella olisi minun mielestäni ihan vain siellä käyttäjän korvavärkeissä oleva "vika"
Ja sitten tietty se peruskysymys, kun se ei Maccien kanssa aina itsestään selvää ole: Olet varmastikin myös buutannut koneen?
Mitäs Ääni- ja midiasetuksissa siellä sisäisen ulostulon välilehdellä sanotaan? Ota vaikka screenshot näytille, jos et ihan varma mitä sieltä tulisi kaivaa.
Kuulostaa vain nimittäin niin oudolta, että ensimmäinen diagnoosi tämän perusteella olisi minun mielestäni ihan vain siellä käyttäjän korvavärkeissä oleva "vika"

Ja sitten tietty se peruskysymys, kun se ei Maccien kanssa aina itsestään selvää ole: Olet varmastikin myös buutannut koneen?
Mitäs Ääni- ja midiasetuksissa siellä sisäisen ulostulon välilehdellä sanotaan? Ota vaikka screenshot näytille, jos et ihan varma mitä sieltä tulisi kaivaa.
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka