iTunes ja Nokia
-
iTunes ja Nokia
Viesti Kirjoittaja Kahvikatti »
Tietysti voisin ostaa iPhonen tai ostaa PC:n, mutta ei olisi oikein rahaa laittaa niihin. Ja vielä, onko Macciin mitään ilmaista tai halpaa musiikinrippausohjelmaa, iTunes on siinä aika kömpelö...
T. Kahvikatti
-
Re: iTunes ja Nokia
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No, tietysti et ole luonut itsellesi tiliä iTunes Storeen ja siksi et saa albumikansia.
Mitä kömpelöä on siinä, että tyrkkäät CD:n asemaan, iTunes hakee CD:n nimen ym tiedot, kannen iTunes Storesta ja rippaa levyn, sylkien lopuksi CD:n ulos?
-
T. Kahvikatti
-
T. Kahvikatti
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Miksi et ripannut levyä alun perin suoraan MP3-muotoon? Kierrätys toisen hävikillisesti pakkaavan formaatin kautta heikentää äänenlaatua.Kahvikatti kirjoitti:Noh, onnistuin muuntamaan iTunesissa olevan levyn (m4a) biisit MP3:siksi, eli iTunesissa ei enää olekaan biisejä m4a-muodossa
Vaikuttaa siltä, että pulma on Nokialaisessa.Kahvikatti kirjoitti:Muunnetuissa MP3-biiseissä näkyi ikonissa kuva, mutta kun pistin puhelimen usb:llä iMacciini kiinni ja kopioin biisit puhelimen muistiin, niin jo siinä Macissäni kuvaa ei enää näkynyt - ei myöskään Nokian näytöllä, soivat kyllä ihan OK.
iTunes on Applen valmistama ohjelma, eikä sinänsä ole lainkaan outoa että se haluaa hakea kansikuvat nimenomaan iTunes Storesta eikä kilpailevan firman katalogista, lakijuttuhan siitä tulisi. OS X:lle on toki saatavana myös ns. kolmannen osapuolen ohjelmia jotka hakevat kuvia useammasta lähteestä. Minulla on kotikoneella käytössä Dashboardilla pyörivä widgetti joka hakee kuvat automaattisesti ja osaa hakea eri vaihtoehtoja mikäli ensimmäinen ehdotus ei kelpaa. Kuvat siirtyvät iTunesiin yhdellä klikkauksella.Kahvikatti kirjoitti:Lisäksi iTunesissa kun se hakee kuvan, niin esim. Pink Floydin Wish You Were Here'en tulee väärä kuva, ei levyn kansikuva, vaan LP-version mukana tulleen (postikortti)kokoisen kuvan kuva. Easy-CDDA-Extractor haki kuvat Amazon.comista ja siinä saattoi valita eri maiden sivuista ja kuvan pystyi esikatsemaan ja valitsemaan sivulta sopivan/oikean vaihtoehdon.
Windows-maailmasta OS X:ään siirtyneillä on usein alkuun tottumisvaikeuksia. En usko että haluat palata erillisen CD-rippaajan käyttöön kunhan tulet iTunesin kanssa tutuksi.Kahvikatti kirjoitti:Että kyllä Easy-CDDA-Extractor hakkaa selvästi iTunesin biisien rippaamisessa - ikävä vain kun siitä ei ole macciversiota
-
Viesti Kirjoittaja s1970 »
-
Koska tuo oli m4a oli oletuksena iTunesissa ja tuossa muodossa voivat olla tietokoneella, kun Airport Expressillä kuunelen musaa stereoiden kautta.matteus/2 kirjoitti:Miksi et ripannut levyä alun perin suoraan MP3-muotoon? Kierrätys toisen hävikillisesti pakkaavan formaatin kautta heikentää äänenlaatua.
En tiedä, kummalliselta se tuntuu, luulisi että näkyisi kuva molemmissa! MP3:ssahan on kai joku tagisysteemi jossa se kuva on, voisiko olla että joku versio e toimi maccissä?...matteus/2 kirjoitti:Vaikuttaa siltä, että pulma on Nokialaisessa.
Ymmärrän että iTunes hakee kuvat omasta paikastaan, mainitsin vain että Extractorissa tuo haku on toteutettu paremmin.matteus/2 kirjoitti:iTunes on Applen valmistama ohjelma, eikä sinänsä ole lainkaan outoa että se haluaa hakea kansikuvat nimenomaan iTunes Storesta eikä kilpailevan firman katalogista, lakijuttuhan siitä tulisi.
Minkä niminen widgetti ja mistä löytyy?matteus/2 kirjoitti:OS X:lle on toki saatavana myös ns. kolmannen osapuolen ohjelmia jotka hakevat kuvia useammasta lähteestä. Minulla on kotikoneella käytössä Dashboardilla pyörivä widgetti joka hakee kuvat automaattisesti ja osaa hakea eri vaihtoehtoja mikäli ensimmäinen ehdotus ei kelpaa. Kuvat siirtyvät iTunesiin yhdellä klikkauksella.
Onhan noita tottumisvaikeuksia ollut ja on, mutta silti olen sitä mieltä että tuo Extractor on paljon monipuolisempi kuin iTunesin vastaavat toiminnot. Itse voi myös määrätä mihin kansioon ripatut biisit menevät ym. iTunes tekee miten itse haluaa ja siihen on tyytyminen. Ostaisin kyllä lisenssin Extractorin macciversioon jos sellainen vain olisi olemassa. No, ehkä sopiva erillinen rippausohjelma löytyy vielä macciin, en ole nyt ehtinyt vielä etsiä.matteus/2 kirjoitti:Windows-maailmasta OS X:ään siirtyneillä on usein alkuun tottumisvaikeuksia. En usko että haluat palata erillisen CD-rippaajan käyttöön kunhan tulet iTunesin kanssa tutuksi.
T. Kahvikatti
Syy: Lainaukset kuntoon
-
Vähän kummallista ja hankalaakin, jos sinihampaalla pitää nuo siirtää! Helpompi on tökätä usb-piuha kiinni ja kai se siirtokin on sen kautta nopeampaa?...s1970 kirjoitti:Ainakin mulla toimii ihan vetämällä levy kokonaisuutena nokialaisien musiikki kansioon, kun on sinihammas käytössä ja kaikki kuvatkin näkyvät hyvin.(siis iTunesista suoraan ja käyttiksenä 10.6.2) En muuta musiikkitiedosta millään lailla.
T. Kahvikatti
-
Viesti Kirjoittaja juishi »
No niin ku sit tapahtuu niin, että iTunes pistää sen levynkansikuvan erilliseen Album Artwork -kansioon, eikä liitä sitä itse audiotiedostoon. Ootko viittinyt kokeilla mitä tapahtuu kun kopioit piisit, joihin iTunes 7 on hakenut kansikuvituksen, johonkin muualle iTunesista? Onko kannet mukana kun avaat biisit jollain muulla kuin iTunesilla joka hakee kannet automaattisesti? Onko? Mitähän tässä sit pitäis niinku tehä? Pitäsköhän ehkä hakea ne kannet jostain?MacFinn kirjoitti:Joku muu on kömpelö. Oletko viitsinyt katsoa iTunesin valikoita? Kohdasta Lisäasetukset? Niinkuin Hae Albumikuvitus, mitähän mahtais tehdä?
päivänkakkara ku mä oon kömpelö.
muoks. Tällä scriptillä saa jotain aikaiseksi: http://dougscripts.com/itunes/scripts/s ... p=embedart
-
Oletusasetusta voi toki muuttaa. Vaikuttaa siltä, että asia ei ollut aivan loppuun asti harkittu jos kuitenkin päädyit muuntamaan AAC:t MP3-muotoon ja sitten poistamaan ne. Asiallehan ei enää mitään voi, mutta sinun kannattaa ehkä jatkossa ripata suoraan MP3-muotoon, hieman AAC:tä korkeammalla bitratella.Kahvikatti kirjoitti:Koska tuo oli m4a oli oletuksena iTunesissa ja tuossa muodossa voivat olla tietokoneella, kun Airport Expressillä kuunelen musaa stereoiden kautta.matteus/2 kirjoitti:Miksi et ripannut levyä alun perin suoraan MP3-muotoon? Kierrätys toisen hävikillisesti pakkaavan formaatin kautta heikentää äänenlaatua.
Jos tiedostot ovat peräisin Macista jossa ne toimivat (kuvat näkyvät) mutta eivät toimi Nokialaisessa (kuvat eivät näy), on mielestäni melko selvää että pulma on Nokialaisessa.Kahvikatti kirjoitti:En tiedä, kummalliselta se tuntuu, luulisi että näkyisi kuva molemmissa! MP3:ssahan on kai joku tagisysteemi jossa se kuva on, voisiko olla että joku versio e toimi maccissä?...
En osaa tarkemmin kommentoida, sillä en omaa kokemusta Nokialaisten ja Macin yhteispelistä. Nokian Comes with Music ei toimi Macissa, joten en ihmettelisi jos toisinkin päin on yhteensopimattomuutta. Hanki iPhone. (Tähän sellainen silmäniskuhymiö.)
Album Art Widget.Kahvikatti kirjoitti:Minkä niminen widgetti ja mistä löytyy?matteus/2 kirjoitti:OS X:lle on toki saatavana myös ns. kolmannen osapuolen ohjelmia jotka hakevat kuvia useammasta lähteestä. Minulla on kotikoneella käytössä Dashboardilla pyörivä widgetti joka hakee kuvat automaattisesti ja osaa hakea eri vaihtoehtoja mikäli ensimmäinen ehdotus ei kelpaa. Kuvat siirtyvät iTunesiin yhdellä klikkauksella.
iTunes sijoittaa musiikin iTunes Media -kansioon, jonne käyttäjällä ole mitään syytä mennä, sillä kaikkeen musiikkiin yms. pääsee käsiksi iTunesin kirjaston kautta. Mikäli et halua iTunesin järjestävän musiikkiasi voit valita niin ohjelman lisäasetuksista. Tämä ei kuitenkaan ole suositeltavaa kuin poikkeustapauksissa.Kahvikatti kirjoitti:Onhan noita totttumisvaikeuksia ollut ja on, mutta silti olen sitä mieltä että tuo Extractor on paljon monipuolisempi kuin iTunesin vastaavat toiminnot. Itse voi myös määrätä mihin kansioon ripatut biisit menevät ym. iTunes tekee miten itse haluaa ja siihen on tyytyminen. Ostaisin kyllä lisenssin Extractorin macciversioon jos sellainen vain olisi olemassa. No, ehkä sopiva erillinen rippausohjelma löytyy vielä macciin, en ole nyt ehtinyt vielä etsiä.
Syy: Lainaukset kuntoon
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
iTunes tekee tuon kansiorakenteen niin, että yhden artistin albumit menevät Artistin nimiseen kansioon, esim. The Beatles, ja sitten ne albumien biisin albumin nimen mukaiseen kansioon, kuten Abbey Road, Past Masters ja Sergeant Pepper's Lonely Hearts Club Band-kansiot.Kahvikatti kirjoitti: Itse voi myös määrätä mihin kansioon ripatut biisit menevät ym. iTunes tekee miten itse haluaa ja siihen on tyytyminen.
T. Kahvikatti
Miten haluaisit itse nämä kansiot rakentaa? Ja miksi itse määrättynä tuo haluamasi rakenne olisi parempi?
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Juuri kun testasin vielä varmistukseksi, raahasin suoraan levyltä, iTunesista ostetun kappaleen, siis suoraan bluetooth jaolla, N900:aan. Ja kyllä siellä aivan hienosti sitten levyn kannetkin näkyi, ja soi aivan normaalisti.
Eli jos tuo nokialainen on ainoa syy muuttaa mp3:si, niin unohda se. Ja tämä sama toimi aiemmin myös 5800:lla ihan hienosti.
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Tein tänään just noin, iTunesiin kopsattu Rush'n "Moving Pictures" joka on siellä m4a-muodossa, pistin Nokia 5800:n usb-piuhalla kiinni iMacciini ja hiirellä raahasin tuon levykansion puhelimeeni. Soi hyvin mutta kansikuva ei näy puhelimessa, iTunesissa ja avatussa macin kansiossa kuva näkyy! En ymmärrä mikä tässä mättää?s1970 kirjoitti:Ainakin mulla toimii ihan vetämällä levy kokonaisuutena nokialaisien musiikki kansioon, kun on sinihammas käytössä ja kaikki kuvatkin näkyvät hyvin.(siis iTunesista suoraan ja käyttiksenä 10.6.2) En muuta musiikkitiedosta millään lailla.
Edit. Eikös tuo m4a ole sama kuin AAC?
T. Kahvikatti
-
Soittaahan se ne mutta kuva ei näy. Onkohan tässä nyt sellainen juttu, että vain iTunes Storesta ostetuissa biiseissä näkyy kuva? Jos näin on on se aika p**seestä, jos minulla on ostettu CD hyllyssä niin en ala sitä ostamaan netistä toiseen kertaan! Myös Airport Expressin rajoitus että soittaa vain iTunesista tulevan musiikin stereoissa on aika syvältä...pnp kirjoitti:Mikähän tässä nyt oikein mättää, taitaa syynä olla se, että välttämättä haluat tallentaa ne musiikit mp3 muotoon, tähän nyt ei ole mitään syytä, se nokialainen kyllä soittaa ne AAC:t aivan hienosti.
Juuri kun testasin vielä varmistukseksi, raahasin suoraan levyltä, iTunesista ostetun kappaleen, siis suoraan bluetooth jaolla, N900:aan. Ja kyllä siellä aivan hienosti sitten levyn kannetkin näkyi, ja soi aivan normaalisti.
Eli jos tuo nokialainen on ainoa syy muuttaa mp3:si, niin unohda se. Ja tämä sama toimi aiemmin myös 5800:lla ihan hienosti.
Mulle on aivan sama missä formaatissa musiikki on mun puhelimessa, ostettuani ko. puhelimen aloin vain MP3:sta käyttää kun olin aiemminkin sitä käyttänyt.
Kummia rajoituksia se Apple on laittanut, ei ole kyllä loppuunasti mietitty asiaa...
Edit. Vai pitääkö se musa siirtää bluetoothilla että ne kuvatkin siirtyvät? jos näin on niin saavat kyllä Applella mennä itseensä - tai saavat muutenkin

T. Kahvikatti
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
No ei sillä nyt ole merkitystä, onko ostettu iTunesista vai ei, tuli sekin nyt varmistettua. Eli ihan hienosti näkyy itse ripattujenkin levyjen kuvat.Kahvikatti kirjoitti:
Soittaahan se ne mutta kuva ei näy. Onkohan tässä nyt sellainen juttu, että vain iTunes Storesta ostetuissa biiseissä näkyy kuva? Jos näin on on se aika p**seestä, jos minulla on ostettu CD hyllyssä niin en ala sitä ostamaan netistä toiseen kertaan! Myös Airport Expressin rajoitus että soittaa vain iTunesista tulevan musiikin stereoissa on aika syvältä...
Mulle on aivan sama missä formaatissa musiikki on mun puhelimessa, ostettuani ko. puhelimen aloin vain MP3:sta käyttää kun olin aiemminkin sitä käyttänyt.
Kummia rajoituksia se Apple on laittanut, ei ole kyllä loppuunasti mietitty asiaa...
Edit. Vai pitääkö se musa siirtää bluetoothilla että ne kuvatkin siirtyvät? jos näin on niin saavat kyllä Applella mennä itseensä - tai saavat muutenkin![]()
T. Kahvikatti
Mutta MP3:ssa, ei sitten näytä olevan kuvia, edes koneella, paitsi iTunesissa. Eli ne eivät siirry puhelimeen.
Siirtäminen on sitten ihan sama, meneekö bluetoothilla vai kaapelilla, eihän se tiedosto siitä muutu.
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
"No ei sillä nyt ole merkitystä, onko ostettu iTunesista vai ei, tuli sekin nyt varmistettua. Eli ihan hienosti näkyy itse ripattujenkin levyjen kuvat.
Mutta MP3:ssa, ei sitten näytä olevan kuvia, edes koneella, paitsi iTunesissa. Eli ne eivät siirry puhelimeen.
Siirtäminen on sitten ihan sama, meneekö bluetoothilla vai kaapelilla, eihän se tiedosto siitä muutu."
En sitten ymmärrä miksi minulla ei ne levyjen kuvat ei näy! Olen useasti siirtänyt levynkansion joka on ripattu AAC-koodainasetuksella ja kuvat ei näy...
Tuo, että kuvat ei siirry MP3:sten mukana, on kyllä selvä puute.
T. Kahvikatti
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
http://dougscripts.com/itunes/scripts/s ... p=embedart
-
Kun raahaat kuvallisen MP3:sen iTunesista työpöydälle ja toistat sen esikatselussa niin huomaat, että kuva näkyy. Kuva näkyy myös jos tarkastelet tiedoston tietoja (omppu + i). Ts. kuva siirtyy MP3:sen mukana.Kahvikatti kirjoitti:Tuo, että kuvat ei siirry MP3:sten mukana, on kyllä selvä puute.
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Näin tekee, mutta siirtyy ilmeisesti eripaikassa kuin m4a:ssa, koska ei sen paremmin finder, kuin nokialainenkaan sitä kuvaa näytä, m4a:ta taas molemmat näyttävät.matteus/2 kirjoitti:Kun raahaat kuvallisen MP3:sen iTunesista työpöydälle ja toistat sen esikatselussa niin huomaat, että kuva näkyy. Kuva näkyy myös jos tarkastelet tiedoston tietoja (omppu + i). Ts. kuva siirtyy MP3:sen mukana.Kahvikatti kirjoitti:Tuo, että kuvat ei siirry MP3:sten mukana, on kyllä selvä puute.
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Tämä siis kun iTunes hakee itse ripattuun biisiin kuvituksen. Sillä ei ole paskankaan väliä onko biisi mp3 vai mp4. Ja storesta ostettuihin biiseihin on liitetty kannet itse tiedostoon, jonka vuoksi storesta ostetuissa biiseissä näkyy kansikuvitus missä vain.juishi kirjoitti: No niin ku sit tapahtuu niin, että iTunes pistää sen levynkansikuvan erilliseen Album Artwork -kansioon, eikä liitä sitä itse audiotiedostoon.
Kansikuvat eivät siirry mukana, koska iTunes säilöö ne omiksi tiedostoiksi.Ootko viittinyt kokeilla mitä tapahtuu kun kopioit piisit, joihin iTunes 7 on hakenut kansikuvituksen, johonkin muualle iTunesista?
Eli itse ripattuihin biiseihin pitää manuaalisesti liittää ne kannet jotta ne siirtyisivät biisin mukana muihinkin laitteisiin. Tämä taas ei koske Apple soittimia, koska synkkauksessa vehkeeseen siirtyy myös erilliset kuvitustiedostot.
Ja tuo pariinkin kertaan mainittu scripti helpottaa hieman tuota iTunesin hakemien kuvitusten liittämistä itse biisitiedostoihin.
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Tässä se ratkaisu tulikin, eli nuo m4a muotoisen olen ripannut iTunesilla, ja ne toimivat hienosti. MP3:t taas ovat jotain vanhoja jäänteitä, ajalta ennen iTunesia.juishi kirjoitti: Kansikuvat eivät siirry mukana, koska iTunes säilöö ne omiksi tiedostoiksi.
Eli itse ripattuihin biiseihin pitää manuaalisesti liittää ne kannet jotta ne siirtyisivät biisin mukana muihinkin laitteisiin. Tämä taas ei koske Apple soittimia, koska synkkauksessa vehkeeseen siirtyy myös erilliset kuvitustiedostot.
Ja tuo pariinkin kertaan mainittu scripti helpottaa hieman tuota iTunesin hakemien kuvitusten liittämistä itse biisitiedostoihin.
Tämä selvitti asian minun kohdallani, alkuperäisellä kysyjällä tosin ne kuvat ei taineet näkyä edes iTunesilla ripattuna, vai miten se oli.
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Siis näkyykö sulla itseripatuissa m4a:ssa kansikuvitus muuallakin kuin iTunesissa ilman mitään itse toimitettuja lisäilyjä?pnp kirjoitti:Tässä se ratkaisu tulikin, eli nuo m4a muotoisen olen ripannut iTunesilla, ja ne toimivat hienosti. MP3:t taas ovat jotain vanhoja jäänteitä, ajalta ennen iTunesia.juishi kirjoitti: Kansikuvat eivät siirry mukana, koska iTunes säilöö ne omiksi tiedostoiksi.
Tämä selvitti asian minun kohdallani, alkuperäisellä kysyjällä tosin ne kuvat ei taineet näkyä edes iTunesilla ripattuna, vai miten se oli.
muoks. Mikä versio iTunesista sulla on?
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Nyt tuli sekoiltua täysin, eli tosiaan ei näy, jos ne kuvat on hakenut iTunes ja siirtää finderilla ja bluetoothilla. Mutta kun siirtää Salling Media Syncillä, siirtyy kaikkiin joissa kuvat on.juishi kirjoitti:Siis näkyykö sulla itseripatuissa m4a:ssa kansikuvitus muuallakin kuin iTunesissa ilman mitään itse toimitettuja lisäilyjä?pnp kirjoitti:Tässä se ratkaisu tulikin, eli nuo m4a muotoisen olen ripannut iTunesilla, ja ne toimivat hienosti. MP3:t taas ovat jotain vanhoja jäänteitä, ajalta ennen iTunesia.juishi kirjoitti: Kansikuvat eivät siirry mukana, koska iTunes säilöö ne omiksi tiedostoiksi.
Sekoilun aiheutti se, että nyt kun muistelen, tuli jokin aika sitten kokeiltua sellaista softaa, joka hakee puuttuvia kansia, ja tuo mitä testasin ensin, oli varmaan juuri sellainen.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Alkuperäiselle kysyjälle voisi suositella tuota kyseistä softaa, eiköhän se tuota 5800:kin tue.
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Lisääkö tuo scripti ne kansikuvat musiikkitiedostoihin?
Onko maccille sellaista rippausohjelmaa joka hakisi ja /tai liittäisi levynkansikuvan musiikkitiedostoon?
Mun mielestä olisi hyvä, jos musiikin voisi iTunesilla tuoda tietokoneelle eri formaatissa (vaikka apple lossless) kuin sitä kuuntelee kannettavalla soittimella (vaikka MP3) ja silloin olisi fiksua jos voisi itse määritellä mihin kansioon ne omista levyistä ripatut tiedostot menevät. Minun mielestä tämä olisi ihan loogista ja toimivaa.
Tuli ehkä sanottua harmistuksissa turhan ankarasti macistä ja iTunesista, itseasiassa tykkään käyttää iTunesia musiikin soittamiseen tietokoneella stereoiden kautta, siinä iTunes on oikein hyvä. CD-levyn kopiointi myös toimii melko hyvin, voisin siinäkin kyllä käyttää erillistä kopiointiohjelmaa. Omien CD-levyjen rippaukseen kyllä käyttäisin mieluusti eri ohjelmaa, varsinkin jos se osaisi liittää levykansikuvan musiikkitiedostoon.
T.Kahvikatti
-
Siis Salling Media Synciä? Näyttää tukevan. Voiko tuolla siirtää suoraan haluamansa biisit (+kuvat) puhelimeensa?pnp kirjoitti:Nyt tuli sekoiltua täysin, eli tosiaan ei näy, jos ne kuvat on hakenut iTunes ja siirtää finderilla ja bluetoothilla. Mutta kun siirtää Salling Media Syncillä, siirtyy kaikkiin joissa kuvat on.juishi kirjoitti:Siis näkyykö sulla itseripatuissa m4a:ssa kansikuvitus muuallakin kuin iTunesissa ilman mitään itse toimitettuja lisäilyjä?pnp kirjoitti:Tässä se ratkaisu tulikin, eli nuo m4a muotoisen olen ripannut iTunesilla, ja ne toimivat hienosti. MP3:t taas ovat jotain vanhoja jäänteitä, ajalta ennen iTunesia.juishi kirjoitti: Kansikuvat eivät siirry mukana, koska iTunes säilöö ne omiksi tiedostoiksi.
Sekoilun aiheutti se, että nyt kun muistelen, tuli jokin aika sitten kokeiltua sellaista softaa, joka hakee puuttuvia kansia, ja tuo mitä testasin ensin, oli varmaan juuri sellainen.
Alkuperäiselle kysyjälle voisi suositella tuota kyseistä softaa, eiköhän se tuota 5800:kin tue.
Olen tässä vähän aikonut alkaa siirtämään musiikkia CD:iltäni macciin apple lossless formaatissa, mutta ei taida onnistua iTunesilla kun puhelimeen pitäisi biisit olla jossain häviöllisessä formaatissa... Kunpa iTunesilla voisikin luoda useita musiikkikirjastoja, yhdessä rock-, yhdessä klassinen- ja yhdessä mobiilimusiikki!
Voishan sitä tietysti asentaa macciin toiseksi käyttikseksi WinXP:n ja tuon mainion Easy CD-DA Extractorin, mutta ei oikein yhden ohjelman takia viitsisi ja muutenkin olisi kiva jos voisi pysyä erossa wintoosasta...
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka