Logicin mukana tulevat samplatut soitinäänet. Onko näissä käyttökelpoista Glockenspiel,Marimba,Celesta,Xylophone,Harpsicord,Trumpet (sellaista terävää en puhu sordiinosta vaan yleisesä voimakkuudesta nykyiset mitä aika kesyjä ja eräissä musisa mainituissa taas liian selvät erot nuottien välissä), soundia? (huippuja saa erillis kirjastoina tietysti) ? entäs onko jotain jotka erityisesti jääneet mieleen ? kummallakin tavalla siis.(hyvässä tai pahassa)
ps. kirjoitin nyt soittimet englanniksi kun softassakin ne kuitenkin lienee niin...
Logicin mukana tulevat samplatut soitinäänet
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Logicin mukana tulevat samplatut soitinäänet
Viesti Kirjoittaja jpq »
-
Re: Logicin mukana tulevat samplatut soitinäänet
Viesti Kirjoittaja jpq »
Törkeä olen eikö kelleään ole komenttia tähän.
-
Viesti Kirjoittaja spindle »
kaikki logic studion mukana olevat sample instrumentit on hyviä. toki suurin osa ei edelleenkään päihitä aitoa soittajaa soittamassa oikeaa soitinta. Trumpetin hakisin jostain muualta.
blop!
-
Viesti Kirjoittaja Jus11 »
jpq, näähän nyt riippuu niin siitä, sattuuko se soundi olemaan just sen biisin soundimaailmaan käyttökelpoinen. Oman kokemukseni mukaan esim. kellopelisoundi ei ole missään harrastelijan rahavaroin hankittavissa olevassa softassa sellainen, että se olisi käyttökelpoinen joka yhteyteen. Ja joskus taas "huonokin" soundi, kuten aivan synteettinen jäljitelmä, voi olla just hyvä.
Itse muistelisin käyttäneeni tyydytyksellä Logicin soundeista joitain noista muutamassa yhteydessä; joskus ne taas kuulostavat epäsopimattomilta. Keskimäärin ottaen vastaus kysymykseesi on myönteinen, hintaluokka ja kaikki tarpeesi huomioon ottaen. Mitään parempaa pakettiratkaisua, joka vastaa kaikkiin täällä ja mnetissä olleisiin kysymyksiisi tyydyttävästi tai osin jopa erittäin hyvin, et niin vähällä rahalla saa kuin Logicia, uskoisin.
Hommaa Logic; ei sen soundit maailman tappiin asti tyydytä, mutta sen ja Miroslavin (jonka jokin versio sulla on) yhdistelmällä pääsee jo hyvin pitkälle. Esim. kellopelit on niissä aika erilaiset; Miroslavin on terävämpi, Logicin on lämpimämpi ja soivempi, mutta ei tuhnuinen sekään. Kumpaakin olen käyttänyt levytetyssä musassa, mutta joskus olen hakenut freesound.orgista vielä "luonnollisempia" sampleja korostaakseni tiettyjä yksittäisiä säveliä; joskus taas olen käyttänyt FM8:n synteettistä soundia jne. Eli ns. joka paikan ratkaisua ei nähdäkseni esim. kellopelin suhteen ole. Sama pätenee kaikkiin kysymiisi instrumentteihin (toistan: tässä hintaluokassa, tuhat euroa tai yli maksavista minulla ei ole kokemusta).
Logicissa riittää sitä paitsi tutustumista pitkäksi aikaa, eikä tule mieleen vähään aikaan haaveilla lisäplugareista, vaan tulee tehtyä musaa.
terv. "Janie Jones"
Itse muistelisin käyttäneeni tyydytyksellä Logicin soundeista joitain noista muutamassa yhteydessä; joskus ne taas kuulostavat epäsopimattomilta. Keskimäärin ottaen vastaus kysymykseesi on myönteinen, hintaluokka ja kaikki tarpeesi huomioon ottaen. Mitään parempaa pakettiratkaisua, joka vastaa kaikkiin täällä ja mnetissä olleisiin kysymyksiisi tyydyttävästi tai osin jopa erittäin hyvin, et niin vähällä rahalla saa kuin Logicia, uskoisin.
Hommaa Logic; ei sen soundit maailman tappiin asti tyydytä, mutta sen ja Miroslavin (jonka jokin versio sulla on) yhdistelmällä pääsee jo hyvin pitkälle. Esim. kellopelit on niissä aika erilaiset; Miroslavin on terävämpi, Logicin on lämpimämpi ja soivempi, mutta ei tuhnuinen sekään. Kumpaakin olen käyttänyt levytetyssä musassa, mutta joskus olen hakenut freesound.orgista vielä "luonnollisempia" sampleja korostaakseni tiettyjä yksittäisiä säveliä; joskus taas olen käyttänyt FM8:n synteettistä soundia jne. Eli ns. joka paikan ratkaisua ei nähdäkseni esim. kellopelin suhteen ole. Sama pätenee kaikkiin kysymiisi instrumentteihin (toistan: tässä hintaluokassa, tuhat euroa tai yli maksavista minulla ei ole kokemusta).
Logicissa riittää sitä paitsi tutustumista pitkäksi aikaa, eikä tule mieleen vähään aikaan haaveilla lisäplugareista, vaan tulee tehtyä musaa.
terv. "Janie Jones"
Mac Pro 6-core, Air ja mitä vielä, toivoton tapaus.
www.puk.fi
www.puk.fi
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
Logic varmaan tulee ostettua jos kaikki menee hyvin "jo" (=eli kärsimättömästi odotan sitä miten pahasti petyn valintaaniJus11 kirjoitti:jpq, näähän nyt riippuu niin siitä, sattuuko se soundi olemaan just sen biisin soundimaailmaan käyttökelpoinen. Oman kokemukseni mukaan esim. kellopelisoundi ei ole missään harrastelijan rahavaroin hankittavissa olevassa softassa sellainen, että se olisi käyttökelpoinen joka yhteyteen. Ja joskus taas "huonokin" soundi, kuten aivan synteettinen jäljitelmä, voi olla just hyvä.
terv. "Janie Jones"

(ennen kun kysytte Juno G on tuo rautalaite) ja muutakin toki. ja Miroslavista on se total workstation 2 versio (eli täysi plus soniksynth,sampletankin täys ja samplemoog jne) jonka muussa materiaalissa kiva hiljainen pasuuna muistelen ainakin. ja pasuuna muistaakseni kyseessä nyt kun "yksittäinen blackout" soittimien nimien suomennoksessa... ps. velocityn mukaan edes jotenkin aidoisti sävyä vaihtavat vasket (tainnu löytää tuohon sopivaa),round robin jouset (stacatto joka kerta saman kuulosella soundilla monta kertaa samasta nuotista perätysten kuulostaa hassulta muuten),ja akustiset rock/pop rummut ja kitara (valitettavasti sekin softalla...) ehkä piano sen mukaan miten logicin anti toimii (jopa garagebandin pianoa voisin johonkin käyttää myös juno geen pianoja myös tw2 pianot sopii johonkin)
ja muutama muu juttu lähinnä puute listalla enään (pitäisin listaa aika lyhyenä moniin nähden ja tutkin miten listaa vois lyhentääkin tässä kuhan Logic on käsissäni ja saan erään plugarin tarkistettua miten syö kone tehoja se vois olla sellainen että korvaa hyvinkin muutaman listasta...) ja logicin mukana tuleva kertoo mitä oikeasti tarviin ja kipein puute ehkä saa nopeiten korjauksen. ja terävä trumpetti onkin haaste no jotain tuon tw2 muissa kuin miroslav soundeissa on ehkä hiukan turhan harvasta nuotista ja sitten ei ole kuin se perus joka synasta tuttu soundi tosin tuo harvanuottisuus jos muutakin mukana peittyy aika hyvin ja sitä paitsi olen omistanut synan jossa huilu tais olla kahdesta nuotista (tältä tuntui ja se oli mukavan ilmava huilu tulee mieleen Griegin vuorenkuninkaan luossa vai mikä se olikaan) ja silti yksi parhaista huiluista itselle miroslavin kanssa sanoisin jopa paras. Ja tiedän ei se samplejen koko vaan laatu tee onnelliseksi. (laatu siis on oikeasti soittajan taito,mikitys,äänitys (mikrofoni,talletus media,talennnin jne),mahdollinen mukana oleva tila jne ja miten midi kontrollerit ohjaa sitä soundia). ps. tuo mainittu trumpetti muutenkin vähiten kaivattu myös equun apuja täytyy tutkia sen saavuttamiseksi. jopa eräs fm trumpetti on sellainen jonka joskus olen kuullut että vois mennä jossain tosi hyvin. siinä oli muistelen todella hyvä voimakkuuden mukaan muutos.
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
Näitä logicin anteja kuunelleena sanoisin yllättivät todellakin positiiviesti varmaan moni tulee päätymään käyttöön ja tuntuu myös että hirveää listaa nykisen muun et logic tavaran kanssa edes tarvitse varsinkin jos opettelen vielä käyttöä ja sitä mitä vaikkapa equulla saa tehtyä. ainoa mitä kaipaisi jos vain logic setti olisi hieman paremmat perus rock/jazz rummut
(sonarin mukana pceessä hieman paremmat makuuni) ja sitten soolojouset pianotkaan ei ole parhaat mutta paketin hinnan tuntien menee nuo kaksi muuta närästäisi enempi. mutta kaikenkaikkiaan aika pirullinen paketti kilpailoihin nähden (en muista tosin kertakaan kuunelleeni biisiä jossa olisi vain Cubasen mukana tulleita plugareja Sonarista en ole varma mutta Logicilla erään sellaisen kuulin joka jäänyt mieleen että siitä ei arvaisi että vain Logic jollen tietäisi) piakkoin varmaan täytyy kuunella millaisia
ne muut reverbit on.(space designeriä lähinnä kokeillut koska ne ideat sillä hetkellä vaati mahdollisimman luonnollista uusin hämärä idea taas perinteistä synapop kaiku sortimenttia eli algorytmi kaikua et jousikaiku tyyppistä siis,ja muita kaikujahan mulla ei ole kuin classik studio reverb ja ehkä joku ilmainenkin tuo csr kanssa ihan ok) ps. haitari on toista kun se mitä oli ennen jolla ei ikinä tulisi mieleen soittaa asteikkoa tai vaikka jos c ja d nuotin vuorottelua et jotenkin vanha soundi oli niin huono vaikka megoja rautasyniäni selvästi enempi että en sitä käyttäisi mihinkään. juuri tuon takia että vierekkäisissä nuoteissa monissa kohtaa tökeröt sävy muutokset ja soundi jotenkin raskas.
(sonarin mukana pceessä hieman paremmat makuuni) ja sitten soolojouset pianotkaan ei ole parhaat mutta paketin hinnan tuntien menee nuo kaksi muuta närästäisi enempi. mutta kaikenkaikkiaan aika pirullinen paketti kilpailoihin nähden (en muista tosin kertakaan kuunelleeni biisiä jossa olisi vain Cubasen mukana tulleita plugareja Sonarista en ole varma mutta Logicilla erään sellaisen kuulin joka jäänyt mieleen että siitä ei arvaisi että vain Logic jollen tietäisi) piakkoin varmaan täytyy kuunella millaisia
ne muut reverbit on.(space designeriä lähinnä kokeillut koska ne ideat sillä hetkellä vaati mahdollisimman luonnollista uusin hämärä idea taas perinteistä synapop kaiku sortimenttia eli algorytmi kaikua et jousikaiku tyyppistä siis,ja muita kaikujahan mulla ei ole kuin classik studio reverb ja ehkä joku ilmainenkin tuo csr kanssa ihan ok) ps. haitari on toista kun se mitä oli ennen jolla ei ikinä tulisi mieleen soittaa asteikkoa tai vaikka jos c ja d nuotin vuorottelua et jotenkin vanha soundi oli niin huono vaikka megoja rautasyniäni selvästi enempi että en sitä käyttäisi mihinkään. juuri tuon takia että vierekkäisissä nuoteissa monissa kohtaa tökeröt sävy muutokset ja soundi jotenkin raskas.
-
Viesti Kirjoittaja johannesw »
kannattaa tutkia myös Sculputreejpq kirjoitti:Glockenspiel,Marimba,Celesta,Xylophone,Harpsicord
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
kannattaa kyllä vaikka hieman elottoman kylmiä onkin no osassa tapauksia sen anti silti siitäkin löytyi kelpo basso esimerkiksi. ja myös sen muita mahdollisuuksia eli tee itse osastoa tarkoitus katsella ja oma edellinen viesti oli tuleville logicia miettiville vahvistus että olen samaa mieltä. mutta kaiken kaikkiaan vähiten tykkään Sculpturesta tähän asti vaikka sekin tarjoaa paljon kaikkea hyvää niin vähiten mutta ei ole kuten eräät synat kuten sonarissa kait vieläkin ainakin halvoissa pceellä kun tulee dreamstation että ihan kamala softasyna. jossa siinäkin oli pari soundia jota olisin ehkä käyttänyt joskus jos olisin vielä Windows käyttäjä tosin ei ole pceetäkään enkä näe WIndowsin asentamisessa mitään mieltä mäkkiin.
-
Viesti Kirjoittaja johannesw »
Harvoin niitä ihan tuommoisenaan käytetäänkään, sitä varten siellä lotsikissa on tukku efektejäjpq kirjoitti:kannattaa kyllä vaikka hieman elottoman kylmiä
Viimeksi muokannut johannesw, 14.12.2010 klo 11.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
Se mitä tarkoitin ei lähde efekteillä paitti lievenee equulla tai sillä että mukana muutakin. ongelma siis aika ratkaisematon mutta silti tuossakin paljon hyvääkin kuten just se basso etuna samplattuiohin on se että vie vähempi muistia ja ei tule jos ei ole joka nuotista samplattu basso sitäkään ongelmaa joka siitä tulee. ja tais olla velocity reaktointikin portaatoton tuossa.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka