![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.evan.se/logicprobenchmark/Lo ... _Test.html
Viesti Kirjoittaja amx1 »
Viesti Kirjoittaja Anselmi »
Viesti Kirjoittaja jpq »
Viesti Kirjoittaja Jone »
Viesti Kirjoittaja Lenno »
Eikö näistä uusista i-sarjalaisista prossuista löydy enempää vääntöä Logic käytössä? Kiinnostaa sikäli että itsellä tarkoitus päivittää konetta tämän vuoden aikana, mahdollisesti jo kevään aikana. Joten onko turha odottaa enempää potkua verrattuna vanhoihin C2D prossuilla varustettuihin malleihin suhteessa kellotaajuuteen? Itsellä vanhempi iMac käytössä ja tarkoitus olisi vaihtaa i7-iMacciin kun alkaa nyt jo olla ongelmaa sekä muistin että prossutehojen kanssa. Lähinnä tulee pyöriteltyä virtuaali-instrumentteja Logicissa.Lenno kirjoitti:MBP i5 2,53 GHz hyytyy kanssa 22 raidan jälkeen, 256 bufferiasetuksena. 9.1.3.
Viesti Kirjoittaja sigfrid »
Tulipa tuokin sitten testattua. MBP 15" 2,53 dual core 4 Gt tulos vaatimattomat 20 raitaa.amx1 kirjoitti:En tiedä onko moni jo kokeillut mutta hauska testi ja en löytänyt samaa aihetta täältä, eli ei muuta kuin kokeilee koneen tehoja logic:n pohjalta...![]()
Mulla sama setup ja sain itse 23 raitaa ja sit kyykkäsi. Yhdellä kaverilla on uusin MBP 2.2GHz quad-core Intel Core i7 4GB 1333MHz ja se saa väännettyä 28-30 raitaa riippuen asetuksista...sigfrid kirjoitti:Tulipa tuokin sitten testattua. MBP 15" 2,53 dual core 4 Gt tulos vaatimattomat 20 raitaa.amx1 kirjoitti:En tiedä onko moni jo kokeillut mutta hauska testi ja en löytänyt samaa aihetta täältä, eli ei muuta kuin kokeilee koneen tehoja logic:n pohjalta...![]()
Koska mielessä pyörinyt ajatus koneen päivityksestä uuteen niin olisi erittäin mielenkiintoista jos jotkut joilta löytyy MBP 15 early 2011 ajaisivat tuon testin.
Edit. Siis alla Logic 9.
On toi niin väärin:) Itsellä meni uudella yrityksellä niukin naukin se 22 raitaa. Mitä tuo sitten tarkoittaakin käytännössä normaali "setupilla" kun ei ole vielä tällä koneella ehtinyt duunaa mitään siihen pisteeseen, että tietäis missä raja kulkee. Jo n. 10 v. sitten meni sen aikaisella PC/Logic 4 platinium kokoonpanolla jokseenkin 30 raitaa melko reilulla plugarimäärällä joten ihmettelisin jos tällä jäätäis alle.Anselmi kirjoitti:Alla uusi 27" iMac i5 2,7ghz, 12Gt muistia. Vielä jaksoi pyörähtää läpi 51:llä raidalla. Satunnainen tökkiminen alkoi kuitenkin jo muutamaa raitaa aiemmin.
Alla Logic 9.1.3 64-bit moodissa.
Viesti Kirjoittaja Ötsi Vik »
Alla MBP 15" early 2011-malli. Muistia 4 gt, 2,2 ghz i7, 5400 rpm kovo, Logic 9.0.0, tänään testattu Edirolin FA-66 kanssa:sigfrid kirjoitti:Tulipa tuokin sitten testattua. MBP 15" 2,53 dual core 4 Gt tulos vaatimattomat 20 raitaa.amx1 kirjoitti:En tiedä onko moni jo kokeillut mutta hauska testi ja en löytänyt samaa aihetta täältä, eli ei muuta kuin kokeilee koneen tehoja logic:n pohjalta...![]()
Koska mielessä pyörinyt ajatus koneen päivityksestä uuteen niin olisi erittäin mielenkiintoista jos jotkut joilta löytyy MBP 15 early 2011 ajaisivat tuon testin.
Edit. Siis alla Logic 9.
Ötsi Vik kirjoitti:Alla MBP 15" early 2011-malli. Muistia 4 gt, 2,2 ghz i7, 5400 rpm kovo, Logic 9.0.0, tänään testattu Edirolin FA-66 kanssa:sigfrid kirjoitti:Tulipa tuokin sitten testattua. MBP 15" 2,53 dual core 4 Gt tulos vaatimattomat 20 raitaa.amx1 kirjoitti:En tiedä onko moni jo kokeillut mutta hauska testi ja en löytänyt samaa aihetta täältä, eli ei muuta kuin kokeilee koneen tehoja logic:n pohjalta...![]()
Edit. Siis alla Logic 9.
68 raitaa menee hyvin läpi siten, että aina aloittaa soittamisen alusta. Jos antaa pätkän soida looppina ja unmutettaa (hyvää "suomenkieltä") yksi kerrallaan, niin pääsen 74 raitaan asti. Silloin kaikki mittarit heittää punaiselle, mutta vielä pyörii.
[edit] Laitoin tämän ensin omaksi viestikseen, mutta tämän piti siis mennä vastaukseksi tähän, missä kysyttiin MBP early 2011-mallien tuloksia.
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Eipä taida olla testattu ihan oikein... tuo 68 raitaa siis.amx1 kirjoitti:Miten helv.... teillä menee noin monta raitaa. Kaverin läppäri on varmaan rikki kun sillä inahtaa 30 raidan kohdalla. Ihan sama kone paitsi 17" tuumainen.
Kerropa minulle, miten se ei ole testattu oikein? Minä avasin raitoja sinne 68 asti ja laitoin pätkän pyörimään. Miten siinä voi mennä vikaan? Oikaise minua, oi mestari!spiidi78 kirjoitti: Eipä taida olla testattu ihan oikein... tuo 68 raitaa siis.
Tuosta testistä muuten näkee miten Logicin UI jäätyy ja menee lähes käyttökelvottomaksi kun kuormaa alkaa kertymään tarpeeksi. Tälläistä ei esim Ableton Livessä tapahdu.
No pistää vähän ihmetyttämään, että yhtäkkiä kaveri vetää läppärillä yhtä kovia tuloksia, mitä 8 ytimisellä MacPro:llaÖtsi Vik kirjoitti:Kerropa minulle, miten se ei ole testattu oikein? Minä avasin raitoja sinne 68 asti ja laitoin pätkän pyörimään. Miten siinä voi mennä vikaan? Oikaise minua, oi mestari!spiidi78 kirjoitti: Eipä taida olla testattu ihan oikein... tuo 68 raitaa siis.
Tuosta testistä muuten näkee miten Logicin UI jäätyy ja menee lähes käyttökelvottomaksi kun kuormaa alkaa kertymään tarpeeksi. Tälläistä ei esim Ableton Livessä tapahdu.
Viesti Kirjoittaja thesetimes »
Onhan Logicin asetukset olleet kunnossa?thesetimes kirjoitti:Nuo Applen i5- ja i7-prossuja käyttävät kannettavat eivät oikein ole mobiiliversiossaan optimoituja, tuntuu, eivätkä suorituskyvyltään lähelläkään esimerkiksi vastaavien iMacien tasolla. Esimerkiksi mun 2.4GHz i5 MBP, neliydinemulointi päällä ja 8GB:n muistilla hyytyy jo just tuossa noin 22 raidan kohdalla. Mikä on todella masentavan huono tulos.
Viesti Kirjoittaja .kuStom. »
Viesti Kirjoittaja Fakap »
Mulla identtinen kone, mutten päässyt 50:een. Ensimmäiset kyykkäykset taisi tulla jo ennen 30:tä, mutta 40:n yli menee kun "totuttaa" Logicia kuormitukseen. Kyllä tuo taisi kerran soittaa ainakin 47 raitaa kerralla, mutta looppauksen jälkeen ei enää onnistunut. 42 raitaa looppasi muutaman kerran kunnes kyykkää. Pitää ehkä joskus kokeilla ilman muita avonaisia ohjelmia. Melkoisen epätarkka testi, mutta kaipa tuo jonkinnäköisen viitteen antaa.Anselmi kirjoitti:Alla uusi 27" iMac i5 2,7ghz, 12Gt muistia. Vielä jaksoi pyörähtää läpi 51:llä raidalla. Satunnainen tökkiminen alkoi kuitenkin jo muutamaa raitaa aiemmin.
Viesti Kirjoittaja JimInDreams »
Tulokseen vaikuttaa myös Logicikin bufferien koko ja käytössä oleva audiointerface. Itselläni alla Presonuksen FIrestudio Mobile. Tuosta esimerkkejä eri korttien eroista eri latenssiasetuksillaFakap kirjoitti:Mulla identtinen kone, mutten päässyt 50:een. Ensimmäiset kyykkäykset taisi tulla jo ennen 30:tä, mutta 40:n yli menee kun "totuttaa" Logicia kuormitukseen. Kyllä tuo taisi kerran soittaa ainakin 47 raitaa kerralla, mutta looppauksen jälkeen ei enää onnistunut. 42 raitaa looppasi muutaman kerran kunnes kyykkää. Pitää ehkä joskus kokeilla ilman muita avonaisia ohjelmia. Melkoisen epätarkka testi, mutta kaipa tuo jonkinnäköisen viitteen antaa.Anselmi kirjoitti:Alla uusi 27" iMac i5 2,7ghz, 12Gt muistia. Vielä jaksoi pyörähtää läpi 51:llä raidalla. Satunnainen tökkiminen alkoi kuitenkin jo muutamaa raitaa aiemmin.
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”