Kuinka Apple vastaa Spotifyin haasteeseen?
-
Kuinka Apple vastaa Spotifyin haasteeseen?
Viesti Kirjoittaja toz »
-
Re: Kuinka Apple vastaa Spotifyin haasteeseen?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Ja kovastihan sitä huhutaan, että Apple olisi tuomassa pilviominaisuuden myös iTunesiin…saa nähdä...
-
Viesti Kirjoittaja iGuru »
No ihan kiva se CD on koneelle tuoda, jos haluaa sitä vaikkapa iPhonella/iPodilla kuunnella? :pkallekilponen kirjoitti:Kukapa enää musiikkia CD:ltä koneelle tuo? Itse olen ainakin ostanut kaiken musiikkini iTunes Music Storesta niin kauan kuin se on olemassa ollut.
CD:nä ostan silloin kun levy löytyy kaupasta, tosin harvemmin löytyy, joten usein tietenkin joutuu kieltämättä tyytymään digitaaliseen äänenlaaturaiskaukseen A'la iTunes 256kbps.
-
Vain jos sellaisia enää omistaa.iGuru kirjoitti:No ihan kiva se CD on koneelle tuoda, jos haluaa sitä vaikkapa iPhonella/iPodilla kuunnella? :p

-
Sama hommahan se on omien fyysisten CD-levyjen rippaamisessa Spotifyyn kuin iTunesiin. Mutta joo, olis kiva jos Apple tois Spotifyn periaatteen iTunesiin, eli kk-maksulla kuunneltavissa koko tarjonta. Spotify Premium iPhonessa, mutta vika on se että esim. autostereot jotka tukevat iPhonea ja iPodia eivät osaa kontrolloida iPhonessa olevaa Spotifya oikein. Next track jne napit eivät toimi Spotifyn sovelluksen kanssa, vaan joutuu käyttämään Spotifyä manuaalisesti kännykän näytöltä.toz kirjoitti:Kuinka Apple tulee vastaamaan esim Spotifyin tarjoamaan tapaan kuunnella musiikkia? Onhan tuiki totta että iTunesiin ripattujen omien CD-levyjen tuominen iPhoneen tai iPodiin on aivan liiiiian jäykkää ja hidasta eli ei enää tätä päivää.
-
Olen vielä sillä linjalla että fyysisestä tuotteesta papereineen + häviöttömästä äänenlaadusta voi maksaa vähän extraa.kallekilponen kirjoitti:Vain jos sellaisia enää omistaa.iGuru kirjoitti:No ihan kiva se CD on koneelle tuoda, jos haluaa sitä vaikkapa iPhonella/iPodilla kuunnella? :p

Lisäksi pitäisi päästä eroon iTunesin tyylisistä ostajan henkilöllisyystietojen piilottamisesta ostettujen musiikkitiedostojen sekaan. Pelkään että kadotan vielä joku päivä iPhoneni, ja joku piraattihenkilö löytää sen ja laittaa iTunesista ostamani musiikin jakoon vertaisverkkoon, jolloin minä saatan saada syytteen musiikin laittomasta jakelusta.
-
http://yle.fi/vintti/yle.fi/pop/artikke ... lisen.html
Koitin avata tekstieditorilla iTunesista ostamani tiedoston; Kyllä, sähköposti osoitteeni löytyi suoraan luettavassa muodossa!!! - mahdollisesti se on piilotettu siihen myös ei luettavassa muodossa (watermark).
-
Viesti Kirjoittaja toz »
Minä ollen vannoutunut fyysisen musiikkikirjaston kannattaja ( joka laajenee yhä sekä cd:eillä että vinyylillä), mutta toki Spotifyn kaltainen helposti kuunneltavissa olevat biisit ovat käteviä...siksi kysyinki. Applen musiikkipilvestä tuskin voi suoraan kuunnella...kallekilponen kirjoitti:Kukapa enää musiikkia CD:ltä koneelle tuo? Itse olen ainakin ostanut kaiken musiikkini iTunes Music Storesta niin kauan kuin se on olemassa ollut.![]()
Ja kovastihan sitä huhutaan, että Apple olisi tuomassa pilviominaisuuden myös iTunesiin…saa nähdä...
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Entäs miten Spotifyllä onnistuu kuuntelu vaikka junassa, jossa tunnetusti nettiyhteydet on lähinnä heikot tai ei ollenkaan (kuten esim. Tampere-Pori väli). Tai miten ulkomailla taas onnaskaan tää Spotify? Onko se kätevämpää kuin iTunes-synkkaus? Epäilen.toz kirjoitti:Kuinka Apple tulee vastaamaan esim Spotifyin tarjoamaan tapaan kuunnella musiikkia? Onhan tuiki totta että iTunesiin ripattujen omien CD-levyjen tuominen iPhoneen tai iPodiin on aivan liiiiian jäykkää ja hidasta eli ei enää tätä päivää.
Toisekseen, miksi haluaisin mun kännyn streamaavan kaiken musiikin netistä? Mitään muuta ei hyödy kuin operaattorin datakapasiteetti täyttyy ja tukkii. Kyllä mulle mieluummin käy tuo iTunes synkkaus. Säästää akkuakin kannettavissa laitteissa kun ei tarvii koko ajan datan kulkea.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Saahan tuon Spotify musan offline käytössä 3 laitteeseen joilloin huonot nettiyhteydet ei haittaa mitään...MacFinn kirjoitti: Entäs miten Spotifyllä onnistuu kuuntelu vaikka junassa, jossa tunnetusti nettiyhteydet on lähinnä heikot tai ei ollenkaan (kuten esim. Tampere-Pori väli). Tai miten ulkomailla taas onnaskaan tää Spotify? Onko se kätevämpää kuin iTunes-synkkaus? Epäilen.
Toisekseen, miksi haluaisin mun kännyn streamaavan kaiken musiikin netistä? Mitään muuta ei hyödy kuin operaattorin datakapasiteetti täyttyy ja tukkii. Kyllä mulle mieluummin käy tuo iTunes synkkaus. Säästää akkuakin kannettavissa laitteissa kun ei tarvii koko ajan datan kulkea.
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
-
Viesti Kirjoittaja iDock »

![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ei se 128 kilobitin AAC, joka oli iTunesin normi monta vuotta, sentään ihan vastaa CD-levyä ääneltään. Tai ei vastaa alkuunkaan.kallekilponen kirjoitti:Kukapa enää musiikkia CD:ltä koneelle tuo? Itse olen ainakin ostanut kaiken musiikkini iTunes Music Storesta niin kauan kuin se on olemassa ollut.![]()

– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Nimenomaan, edelleen epäilen, ettei tuo offline ole ainakaan kätevämpää kuin iTunes synkkaus.egoste kirjoitti:Saahan tuon Spotify musan offline käytössä 3 laitteeseen joilloin huonot nettiyhteydet ei haittaa mitään...MacFinn kirjoitti: Entäs miten Spotifyllä onnistuu kuuntelu vaikka junassa, jossa tunnetusti nettiyhteydet on lähinnä heikot tai ei ollenkaan (kuten esim. Tampere-Pori väli). Tai miten ulkomailla taas onnaskaan tää Spotify? Onko se kätevämpää kuin iTunes-synkkaus? Epäilen.
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Oletko käyttänyt vai lauotko vain perusteettomia epäilyksiä?MacFinn kirjoitti:Nimenomaan, edelleen epäilen, ettei tuo offline ole ainakaan kätevämpää kuin iTunes synkkaus.egoste kirjoitti:Saahan tuon Spotify musan offline käytössä 3 laitteeseen joilloin huonot nettiyhteydet ei haittaa mitään...MacFinn kirjoitti: Entäs miten Spotifyllä onnistuu kuuntelu vaikka junassa, jossa tunnetusti nettiyhteydet on lähinnä heikot tai ei ollenkaan (kuten esim. Tampere-Pori väli). Tai miten ulkomailla taas onnaskaan tää Spotify? Onko se kätevämpää kuin iTunes-synkkaus? Epäilen.
-
Viesti Kirjoittaja mikian »
Ottamatta muuten nyt kantaa streaming vs oma musiikkikanta, mutta enpa tieda miten CD rippaaminen voi olla iTunesia helpompaa, levy sisaan ja odottaa etta iTunes sylkee levyn pihalle. Nain ainakin itsella on asetukset etta ripataan automaattisesti...toz kirjoitti:Kuinka Apple tulee vastaamaan esim Spotifyin tarjoamaan tapaan kuunnella musiikkia? Onhan tuiki totta että iTunesiin ripattujen omien CD-levyjen tuominen iPhoneen tai iPodiin on aivan liiiiian jäykkää ja hidasta eli ei enää tätä päivää.
Nin ja kannattaa muistaa etta eipa Applea kiinnosta Spotify tippaakaan, Apple kun on edelleen USA keskeinen ja Spotifya ei vielakaan ole USAssa saatavilla. Eli eipa silla saralla kilpailua ole laisinkaan.
-
Viesti Kirjoittaja KenSu »
carrbon kirjoitti:Äsh, pitkä sepustus meni harakoille. Molempia käytän ja iTunes on kätevämpi. Siis minusta.MacFinn kirjoitti:Nimenomaan, edelleen epäilen, ettei tuo offline ole ainakaan kätevämpää kuin iTunes synkkaus.egoste kirjoitti:Saahan tuon Spotify musan offline käytössä 3 laitteeseen joilloin huonot nettiyhteydet ei haittaa mitään...MacFinn kirjoitti: Entäs miten Spotifyllä onnistuu kuuntelu vaikka junassa, jossa tunnetusti nettiyhteydet on lähinnä heikot tai ei ollenkaan (kuten esim. Tampere-Pori väli). Tai miten ulkomailla taas onnaskaan tää Spotify? Onko se kätevämpää kuin iTunes-synkkaus? Epäilen.
Oletko käyttänyt vai lauotko vain perusteettomia epäilyksiä?
-
Eipä se tämmöistä tuohikorvaa häirinnyt. Vaikka toki kaikki kirjastossani onkin nyt päivitettynä nk. iTunes Plus muotoon.Repe Ruutikallo kirjoitti:Ei se 128 kilobitin AAC, joka oli iTunesin normi monta vuotta, sentään ihan vastaa CD-levyä ääneltään. Tai ei vastaa alkuunkaan.kallekilponen kirjoitti:Kukapa enää musiikkia CD:ltä koneelle tuo? Itse olen ainakin ostanut kaiken musiikkini iTunes Music Storesta niin kauan kuin se on olemassa ollut.![]()
Tietysti jos on vaatimattomat vaatimukset, niin mikäs siinä sitten. Ja nykyäänhän iTunesista kaiketi saa jo ihan asiallisen laatuista kamaa.
-
http://www.spotify.com/fi/blog/archives ... -the-ipod/
Ja Spotifyn soittolistan tallennus Offline-modea varten on naurettavan helppoa. Soittolistaan voi siis lisätä haluamansa kappaleet, joko suoraan kännykässä tai tietokoneella. Sitten vain kännykässä valitsee Soittolistan Available Offline [On] ja se on siinä.
-
Viesti Kirjoittaja zip51 »
Ja offline-soittolistan synkkaa varten ei tarvitse olla tietokoneen taikka minkään tietyn verkon äärellä, sillä musiikki tulee suoraan spotify:n palvelimelta.iGuru kirjoitti: Ja Spotifyn soittolistan tallennus Offline-modea varten on naurettavan helppoa. Soittolistaan voi siis lisätä haluamansa kappaleet, joko suoraan kännykässä tai tietokoneella. Sitten vain kännykässä valitsee Soittolistan Available Offline [On] ja se on siinä.
-
Ja takuulla 10 sekunnissa...zip51 kirjoitti:Ja offline-soittolistan synkkaa varten ei tarvitse olla tietokoneen taikka minkään tietyn verkon äärellä, sillä musiikki tulee suoraan spotify:n palvelimelta.iGuru kirjoitti: Ja Spotifyn soittolistan tallennus Offline-modea varten on naurettavan helppoa. Soittolistaan voi siis lisätä haluamansa kappaleet, joko suoraan kännykässä tai tietokoneella. Sitten vain kännykässä valitsee Soittolistan Available Offline [On] ja se on siinä.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Viesti Kirjoittaja zip51 »
Oman rajatun kokemukseni perusteella ainakin riittävän nopeasti, WLAN:issa toki. Ottamatta kantaa siihen, onko tytär parempi kuin äiti, on Spotify ainakin hyvää vauhtia mullistamassa omat musiikinkulutustottumukseni. Ja, MacFinn, minun kohdallani Spotify vie just nyt 100-0. Mutta sinun kohdalla asia näyttää olevan toisin eikä se minua kyllä hetkauta mihinkään suuntaan...MacFinn kirjoitti: Ja takuulla 10 sekunnissa...
-
Viesti Kirjoittaja Ötsi Vik »
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
No ei 10 sekunnissa, mutta over-the-air ja liikkeellä kyllä - pystyykös se iTunes samaan?MacFinn kirjoitti:Ja takuulla 10 sekunnissa...zip51 kirjoitti:Ja offline-soittolistan synkkaa varten ei tarvitse olla tietokoneen taikka minkään tietyn verkon äärellä, sillä musiikki tulee suoraan spotify:n palvelimelta.iGuru kirjoitti: Ja Spotifyn soittolistan tallennus Offline-modea varten on naurettavan helppoa. Soittolistaan voi siis lisätä haluamansa kappaleet, joko suoraan kännykässä tai tietokoneella. Sitten vain kännykässä valitsee Soittolistan Available Offline [On] ja se on siinä.

-
Viesti Kirjoittaja skip »
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka