Eli käytännössä tarkoitan sitä että olen nauhoittanut ensin kitaralla säkeistön kitarat ja myöhemmin sitten kertosäkeen kitarat. Kyseessä unpluggedimeininki ja ihan sellaista rämpytirämpytijammailua ja nyt tuossa kertsissä volkka on samplessa todella paljon kovempi kuin tuossa säkeistössä. Kummatkin olen vetänyt normalisaation läpi Sample Editorissa (ilman sitä äänen voimakkuus toooodella hiljainen).
Sample editorissa voin säätää gainia audiosta mutta onko mitään helpompaa kuin etsiä vähän kerrassaan hiljentäen missä kohtaa ne on kutakuinkin samalla tasolla? Tokihan tuon voisi tehdä track automation kohdassa itse kanssa, mutta onko olemassa mitään plugaria tai toimintoa millä kaksi erikseen nauhoitettua samplea saisi kutakuinkin samalle volkkatasolle?
Toinen kysymys vielä, mikä olisi helpoin tapa poistaa tausta "suhinaa" nauhoituksesta? Eli kun istuskelen ja rämpyttelen skebaa ja vedän ne nauhalle tuolla Apogee Onen konkkamikillä niin jos pistän isolle nauhoituslevelin niin taustalle tulee aina "suhinaa" tai ehkä enemmänkin "huminaa" että melkein jo voi kuulla sieltä taustamelusta kun itikka pieraisee ikkunalasia vastan. Saako tuota taustahuminaa mitenkään pienennettyä/vähennettyä, ja jos saa, miten? Toki voi olla että jos sen saan poistettua niin silti tulee jätettyä se sinne (koska jotenkin pidän enemmän amatöörimäisen kuuloisesta soundimaailmassa tuollaisessa rämpytystyylissä), mutta kuitenkin kiinostaisi tietää tekniikoita?