Vinyyliltä iTunesiin, mikä piuha?
-
Vinyyliltä iTunesiin, mikä piuha?
Viesti Kirjoittaja Opa »
-
Re: Vinyyliltä iTunesiin, mikä piuha?
Viesti Kirjoittaja Jone »
esim: http://kauppa.vinyyliklubi.com/audiopho ... -1764.html
Noita on kymmeniä erilaisia markkinoilla ja tämä lienee edullisimmasta päästä. Ennen hankintaa on syytä varmistaa että tuote pelaa oman Macin käyttöjärjestelmän kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja Ötsi Vik »
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Joo, luulin että tossa Minissäkin oli Garaband valmiina, mutta ei näemmä olekaan. IMacceihin se on asentunu käyttiksen mukana. En oo ikinä kyllä edes avannu. Saakohan sen asennettua erllisenä iMacin käyttislevyltä Miniin? Amadeus näkyy Maksavan 45€, saako ton Garagebandin vain iLife paketin mukana?MacFinn kirjoitti:Mä olen tossa käyttänyt Amadeus Prota softana. Ihan pätevä kyllä.
-
Viesti Kirjoittaja Sami L »
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »

http://mac.softpedia.com/get/Audio/Audio-Recorder.shtml on ainakin tarpeeksi simppeli. Audacity on buginen resurssisyöppö ja hankala käyttää.
-
Viesti Kirjoittaja ZZ »
http://www.hel.fi/hki/Helsinki/fi/uutis ... igimuotoon
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Samaa mieltä! Tutustun näihin ilmaisiin vaihtoehtoihin. Helsinkiin en tämän tähden Porista muuta.spiidi78 kirjoitti:En kyllä keksi itsekään syytä, miksi pitäisi yhden vinyylin äänittämisestä koneelle maksaa
http://mac.softpedia.com/get/Audio/Audio-Recorder.shtml on ainakin tarpeeksi simppeli. Audacity on buginen resurssisyöppö ja hankala käyttää.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Riittävä versio Amadeus Lite 19,99 € MacAppStoressa.Opa kirjoitti:Joo, luulin että tossa Minissäkin oli Garaband valmiina, mutta ei näemmä olekaan. IMacceihin se on asentunu käyttiksen mukana. En oo ikinä kyllä edes avannu. Saakohan sen asennettua erllisenä iMacin käyttislevyltä Miniin? Amadeus näkyy Maksavan 45€, saako ton Garagebandin vain iLife paketin mukana?MacFinn kirjoitti:Mä olen tossa käyttänyt Amadeus Prota softana. Ihan pätevä kyllä.
Ja kyllä Garageband tulee jokaisen Macin mukana. Löytyy varmasti ainakin minin asennus-DVD:ltä ellei muuten.
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
-
Viesti Kirjoittaja Esa66 »
iPhone 14+
-
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Kiitos! Tsekkailin vahvarin taustaa. Tuollaista RCA-ulostuloa ei ole. (Eiks tuo rca ole jo 1970-luvulta, mm. kasettinahurin ja radion välissä käytetty liitäntä?) Sen sijaan löytyy out- liitäntä, jossa mulla on nyt langattomat kuulokkeet. Lisäksi on kaksinapainen (puna/valk) piikkimäinen liitäntä jossa teksti "VCR audio out".Ötsi Vik kirjoitti:^^ Joo esim. tuollainen, jos siinä sun vahvarissa on rca-ulostulo. Jos ei, niin siten sellainen piuha jossa toinen pää menee sun vahvarin phones-outiin (eli iso plugi luultavasti) ja toinen pää menee minin inputtiin, eli tuollainen 3,5mm plugi. Noita piuhoja en lähtisi mistään Apple-liikkeistä katselemaan, vaan jostain missä myydään audiojohtoja. Ei ne noissa Apple-liikkeissä tajua hevonv***ua tällaisista.
Eli yksinkertaisin on piuha jossa molemmissa päissä on "pienempi kuulokeplugi"?
Niin, en mä Giganttiin Apple tuntemuksen vuoksi mennyt, on vaan tuossa lähellä. Hiukan huvitti kun poika viittoili Mac tilpehöörien seinälle ja mainitsi, että tuossa on meidän kaikki Mac-piuhat... Olen vaan Gigantissakin (toisella seinällä) nähnyt kunnioitettavan määrän erilaisia yleispiuhoja.
-
Tuosta sä saat kätevimmin äänen sinne MacMiniin. Jos molemmat päät on pikkuplugeja, niin sellaisia piuhoja saat kyllä Gigantista. Jos toisessa päässä on isompi plugi, niin joudut lisäksi ostamaan samalla sellaisen sovittimen, joka isontaa liitintä. Hyllytavaraa Gigantissa sekin.Opa kirjoitti:Sen sijaan löytyy out- liitäntä, jossa mulla on nyt langattomat kuulokkeet.
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Kiitos! Juu, tuollaisen piuhan löydän ehkä jopa ihan omin avuin. Kunhan saan piuhat kuntoon voi vielä tulla kysyttävää softapuolelta ennenkuin on vanha äänite uudessa formaatissa.Ötsi Vik kirjoitti:Tuosta sä saat kätevimmin äänen sinne MacMiniin. Jos molemmat päät on pikkuplugeja, niin sellaisia piuhoja saat kyllä Gigantista. Jos toisessa päässä on isompi plugi, niin joudut lisäksi ostamaan samalla sellaisen sovittimen, joka isontaa liitintä. Hyllytavaraa Gigantissa sekin.Opa kirjoitti:Sen sijaan löytyy out- liitäntä, jossa mulla on nyt langattomat kuulokkeet.
-
Viesti Kirjoittaja comac »
tämä on toiminut minulle.
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Jaaha? Oma levarini on jo 20 vuotta palvellut Dual CS 505-3. Mikäs tuo RIAA korjain on, joku fyysinen laite vai softa?comac kirjoitti:Joissain levareissa tarvitaan väliin RIAA korjain, mutta löytyy levysoittimia joissa tuo on yhdysrakenteisena siis valmiina. Itselläni on USB-levysoitin joka liitetään Imaciin USB-johdolla. Käytän Audacityä tallennusohjelmana koska sillä on mahdollisuus tallentaa .flac - muodossa. Mielipiteitä on varmaan monia miten tämä siirto tehdä, mutta
tämä on toiminut minulle.
-
Viesti Kirjoittaja comac »
-
Viesti Kirjoittaja Esa66 »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
iPhone 14+
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
(Ja Esa66, ongelmahan on että levari ei välttämättä anna sopivaa signaalia linjaliitäntään. Siksi phono.)
Jos phonoa ei ole niin se RIAA-korjain/esivahvistin on asiaa. Levarin voi silloin liittää suoraan macciin tuon korjaimen kautta. Hyvä laite (jota olen itsekin havitellut) on http://nadelectronics.com/products/turn ... eamplifier (vaikka ehkä jo melko hifi..). Halvempiakin on, esim http://www.partco.biz/verkkokauppa/prod ... s_id=10680.
Jos ei äänenlaadulla ole niin 100% merkitystä niin esmes Audacityssä taitaa olla asetus (filtteri?), jolla korjauksen voi tehdä ohjelmallisesti. Uskoisin että äänenlaatu on silloin kohtalaisen karkea. Ongelmana voi kyllä olla myös että antosignaali on liian heikko... rasioissa on kuulemmaa eroja tässä(kin) suhteessa.
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
http://www.thomann.de/fi/radial_engineering_j_33.htm
Onhan tuolla pari sataa hintalapussa, mutta ei pitäisi kenelläkään olla valittamista äänenlaadun suhteen. Laite kestää myös keikkakäyttöä jos joku sattuu DJ olemaan.
http://sisainenaani.com
-
Viesti Kirjoittaja jak55550 »
Nii no eiks ainoo kunnon apple tuntemus ole Retail storeissa =)Opa kirjoitti:Kiitos! Tsekkailin vahvarin taustaa. Tuollaista RCA-ulostuloa ei ole. (Eiks tuo rca ole jo 1970-luvulta, mm. kasettinahurin ja radion välissä käytetty liitäntä?) Sen sijaan löytyy out- liitäntä, jossa mulla on nyt langattomat kuulokkeet. Lisäksi on kaksinapainen (puna/valk) piikkimäinen liitäntä jossa teksti "VCR audio out".Ötsi Vik kirjoitti:^^ Joo esim. tuollainen, jos siinä sun vahvarissa on rca-ulostulo. Jos ei, niin siten sellainen piuha jossa toinen pää menee sun vahvarin phones-outiin (eli iso plugi luultavasti) ja toinen pää menee minin inputtiin, eli tuollainen 3,5mm plugi. Noita piuhoja en lähtisi mistään Apple-liikkeistä katselemaan, vaan jostain missä myydään audiojohtoja. Ei ne noissa Apple-liikkeissä tajua hevonv***ua tällaisista.
Eli yksinkertaisin on piuha jossa molemmissa päissä on "pienempi kuulokeplugi"?
Niin, en mä Giganttiin Apple tuntemuksen vuoksi mennyt, on vaan tuossa lähellä. Hiukan huvitti kun poika viittoili Mac tilpehöörien seinälle ja mainitsi, että tuossa on meidän kaikki Mac-piuhat... Olen vaan Gigantissakin (toisella seinällä) nähnyt kunnioitettavan määrän erilaisia yleispiuhoja.
-Mac mini 2018
-Apple Watch 42mm 5gen
-Apple TV 4gen
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka